Geld & Recht alle pijlers

Een hele maand en nog maar ¤118,-

29-08-2012 21:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een hele maand (t/m 25 sep) en nog maar ¤118,- te besteden. Het is duidelijk, ik moet de broekriem even wat strakker aantrekken deze maand om niet aan mijn spaargeld te hoeven komen. Wie oh wie heeft tips voor mij om de maand door te komen?
118 gedeeld door 26 keer 7 en je hebt een weekgeldje waar je je aan kunt houden. Als je dat doet, dan is het veel gemakkelijker vol te houden dan wanneer je een hele maand tegen dat kleine bedrag aan zit te kijken, want dan word je kierewiet.

De markt

Aldi

Lidl

en bonus + 35%

En dan moet het gemakkelijk lukken.
Dat moet zeker lukken, ik heb elke maand 120 euro te besteden aan boodschappen.
quote:Enn schreef op 29 augustus 2012 @ 21:36:

http://plazilla.com/10-re ... zond-eten-onder-de-2-euro

Die denken wel heel erg simpel. Ze rekenen grote porties (dus duurdere aanschaf) om naar kleine porties en nemen dan de prijs van de kleine portie. Als je dat bij alle gerechten doet, heb je een kast vol kruiden die je waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gebruikt.

To, 118 euro (is het alleen voor eten voor jou alleen?) is prima te doen hoor, hier is dat sommige maanden het standaard-budget voor 2 + kind van nog geen 2.

T is gewoon wat anderen al zeggen: Koop seizoengroenten, een zak aardappelen en gewoon minderen in vlees.

Misschien woont er een boer bij je in de buurt die groenten verkoopt?

Ik had laatst 2 bloemkolen, een flinke zak bietjes (kunnen we zeker 2x van eten), een zak aardappelen (2.5kg), 2 truffelaardappels, 2 Engelse courgettes en volgens mij nog iets wat ik vergeten ben, voor 7 euro.

Het was goedkoper dan in de winkel en ook nog eens veel verser.
wie zegt dat ze niet werkt.
quote:Boarn schreef op 29 augustus 2012 @ 21:51:

Want, je kunt niet werken?

Je hebt nog ruim 25 dagen om van die 118,- minstens 518,- te maken en als je echt je best doet misschien nog wel 1118,-. Probleem opgelost.Ik heb in augustus meer gewerkt dan normaal ivm vakantie maar dat zie ik helaas nog niet terug. Dat zie ik pas eind sept op mijn rekening staan, hoe goed ik het ook kan gebruiken.
quote:eliana schreef op 29 augustus 2012 @ 21:59:

[...]Eh nee.. Wanneer wordt dat loon dan gestort? Juist.. 25 sept of okt. Daar heeft ze nu niks aan.Zelfs als TO werkt zou ze wellicht haar avonden en haar weekenden nog hebben om er wat naast te kunnen doen. Er zijn zat baantjes of mogelijkheden om geld te verdienen waarbij je geld niet pas het einde van de maand over de bank wordt gestort. Je kunt dingen verkopen op rommelmarkten of markplaats, je kunt mensen helpen tegen een vergoeding, je kunt in de stad op een zeepkistje gaan staan.... Soms moet je juist even buiten de gebaande paden denken....
Nou of gewoon even weer je vrienden bezoeken... Stom toevallig rond etenstijd aanbellen.... ?

Maar waarom geen bijbaan zoeken dan als je niet rond kan komen? Bijvoorbeeld bij de appie hangen genoeg oproepen van mensen die een oppas zoeken, schoonmaker nodig hebben, bejaarde oppas, honden uitlaat of oppas?

Maak via wix.com even een mooie site en verkoop je zelf als personal shopper en post het op marktplaats en speurders?

Nieuwe trent is boodschappen doen voor ouderen die eenzaam zijn en het word vaak nog vergoed ook? Zo veel manieren om aan geld te komen...

In Nederland hoef je echt niet met 118 de maand rond zien te komen hoor...
link
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 29 augustus 2012 @ 22:01:

wie zegt dat ze niet werkt.Alsof dat wat uit maakt, een mens moet toch eten.
quote:Cateautje schreef op 29 augustus 2012 @ 22:08:

[...]

Alsof dat wat uit maakt, een mens moet toch eten.

Ja maar voor eten moet je wel geld hebben.. Zo werkt dat! En als je geen geld hebt moet je gaan werken! Heb je geen zin in werken dan kan je nog altijd webcamgirl worden ofzo iets in die richting...

Kan je lekker thuis doen en hoef je, je bed niet uit! Niet ons probleem hoor... TO geeft nog aan 118,- te hebben tot einde van de maand, dan heb je iets verkeerds gedaan toch?

Als TO echt nog wat spaargeld had gehad heb je meer dan 118 om die tijd te overbruggen.. En niet hier in paniek een topic openen...
Ik zou het wel leuk vinden als TO gedurende de maand van updates geeft over hoe het nou gaat.
En voor de prijs van frikadellen of kant-en-klaar pannekoeken kun je ook gewoon aardappels/rijst/pasta met groente eten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waar is TO eigenlijk?
I am surrounded by morons
Iets op marktplaats proberen te verkopen. En ik ga mee met de pannenkoekentip. En goedkope soep met het goedkoopste stokbrood. En vriezer/kasten leegeten.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:jas schreef op 29 augustus 2012 @ 22:32:

Iets op marktplaats proberen te verkopen. En ik ga mee met de pannenkoekentip. En goedkope soep met het goedkoopste stokbrood. En vriezer/kasten leegeten.Nergens voor nodig. Ik heb haar hele budget voor een maand, en zij hoeft nog maar 3 weken. Ik eet gewoon verse groenten, normaal ontbijt en lunch. Alleen fruit is een beetje luxe. En ik doe al mijn booschappen bij Albert Heijn. Zo'n drama is 118 euro dus helemaal niet
Iedereen gaat uit van 118 voor alleenboodschappen maar misschien moet ze de huur/energie/zorgverzekering ook nog wel betalen.
Ga naar de C1000, koop 30 dr. Oetker pizza's voor ¤ 1,00 per stuk en je hebt voor een maand avondeten. Alle variaties, dus best gezond. Heb je een grote vrieskist .
Ik moet om bepaalde redenen ook de broekriem elke maand strak aanhalen om rond te kunnen komen. Ik heb elke maand 100 euro te besteden om van te eten. Dit totdat ik uitzicht heb op een andere baan met wat meer salaris ( uit noodzaak heb ik nu een baan dat wat minder goed betaald).

Allereerst gestopt met alcohol drinken en gelegenheidsroker zijn. Scheelt ontzettend veel. Ik koop een kilo rundergehakt als het in de aanbieding is en vries dat in 5 porties in. van 1 zo'n portie maak ik dan bv pasta waar ik twee avonden van kan eten bijvoorbeeld.

Ik ben wel alleen, dat scheelt ontzettend. Groente en fruit op de markt scheelt ook heeeel veel! Brood vries ik ook in. Anders kan je na 2 dagen een kwart brood weggooien.

PAnnekoeken is ook een goede. Met 1 mix bak je een hele stapel en is goed voor 3 dagen eten, en kan ook mee als lunch bv.

Ik drink aanmaaklimonade, thee en water. Als het in de aanbieding is neem ik bv sap of dubbelfris mee.

En ik heb echt niet het idee dat ik wat mis ofzo dan toen ik eerder wat scheutiger was met mijn boodschappen. Ga er gewoon wat anders mee om.
quote:kerstklok schreef op 29 augustus 2012 @ 22:36:

Iedereen gaat uit van 118 voor alleenboodschappen maar misschien moet ze de huur/energie/zorgverzekering ook nog wel betalen.Dan gaat 118 euro sowieso neit lukken natuurlijk. Het lijkt me logisch dat het om boodschappen gaat....
quote:achnein schreef op 29 augustus 2012 @ 22:35:

[...]

Nergens voor nodig. Ik heb haar hele budget voor een maand, en zij hoeft nog maar 3 weken. Ik eet gewoon verse groenten, normaal ontbijt en lunch. Alleen fruit is een beetje luxe. En ik doe al mijn booschappen bij Albert Heijn. Zo'n drama is 118 euro dus helemaal niet Ik shop ook bij de Appie. Ik hoor van anderen dat dat zoveel duurder is, maar een beetje slim inkopen valt opzich wel mee. Fruit en groente vind ik wel erg duur bij AH. Dat haal ik bij zo'n kraampje bij de fruitwinkel van de Turk die ernaast zit Scheelt echt meer dan de helft en is niet eens zoveel extra moeite. Sommige fruit kan je ook prima invriezen btw en gebruik ik dan bv in yoghurt ( want fruit uit de vriezer is net prut whahaha )
quote:littlesinner schreef op 29 augustus 2012 @ 22:22:

[...]

Ja maar voor eten moet je wel geld hebben.. Zo werkt dat! En als je geen geld hebt moet je gaan werken! Heb je geen zin in werken dan kan je nog altijd webcamgirl worden ofzo iets in die richting...

Kan je lekker thuis doen en hoef je, je bed niet uit! Niet ons probleem hoor... TO geeft nog aan 118,- te hebben tot einde van de maand, dan heb je iets verkeerds gedaan toch?

Als TO echt nog wat spaargeld had gehad heb je meer dan 118 om die tijd te overbruggen.. En niet hier in paniek een topic openen...

Lekker he ? op zo'n hoog paardje ..

Kan je nu met een tevreden gevoel naar bed ? Echt ? Mooi ! Dan kunnen wij verder gaan met tips geven. Dát is nl waar TO om vraagt, niet om speculaties en veroordeling.
Maak verse soep ! ( Kippe-tomaten-groente what ever ) googel even wat er waar in de aanbieding is ( Soepgroente, of losse groente, een braadkuiken bijv. voor kippensoep, tomaten voor tomaten soep enz enz )

maak ene grote pan, 5 liter. Gebruik 1 liter, en vries 4 liter in.

Die ene liter eet je met afbakbroodjes ( 30 cent voor een pakje van 6 ! ) en eventueel wat vleeswaren of kruidenboter uit de aanbieding. Hier kan je 2 (!) dagen van eten. Lunch en diner. Heb je toch redelijk gezond gegeten ( gooi de soep zo vol mogelijk met zo veel mogelijk vers spul ) ben je weinig geld kwijt !
quote:littlesinner schreef op 29 augustus 2012 @ 22:07:

In Nederland hoef je echt niet met 118 de maand rond zien te komen hoor...

Wat een idiote opmerken én - ik gooi 'm er nog maar eens in - wat een gezwets van een dronken aardbei.

@TO: zelf koop ik op momenten dat ik heel krap zit bij winkels waar je in bulk kan scheppen. En dan kies ik voor een kleine hoeveelheid. Zo kan ik voor minder dan 1 euro een lekkere wortelsalade maken. En die is dan nog biologisch ook. 2 worteltjes, 1 kleine appel, handje rozijntjes en een mandarijn. Voor 50 cent extra heb ik er ook nog een handje cashewnoten doorheen.

Natuurlijk is een zak cashewnoten van de euroshopper in verhouding goedkoper, maar ik heb dan wel de neiging om meer te nemen, dan wel meer te snoepen. Koop ik het afgepast voor mijn avondeten, geef ik in the end minder uit. En ik eet ook nog eens gezonder (ik vind biologisch gezonder).

Feitelijk kun je dit trucje uit halen bij elke winkel waar je dus zelf bulk kunt scheppen. En in plaats van bulk kies je voor een kleine hoeveelheid.
Waar zit de any-key?
@ Maaik: Wat moet je allemaal nog kopen voor die 118 euro? Boodschappen? Wat heb je nog in huis? Heb je nog verzorgingsproducten nodig?

Je kunt het beste even de folders doornemen om te zien wat er overal in de aanbieding is. (Kun je ook op de sites van de winkels zien.) En kijk ook naar C-merken, Euroshopper, C1000 basis, Aldi en Lidl. Met een beetje puzzelen kun je echt nog heel veel kopen voor die 118 euro! Je bent rijker dan je denkt.

BV C1000 heeft nu euroknallers.

2,5 kg aardappels voor 1 euro

1 grote bloemkool 1 euro

Bonduelle blikjes groenten 2 voor 1 euro

Doosje vissticks C1000 basis 20 stuks voor 1,30 euro

Pak vruchtenyochurt C1000 basis 0,89 euro.

Hiermee heb je super goedkoop een aantal eenvoudige warme maaltijden met een toetje.

Shampoo is nu bij het Kruidvat in de aanbieding 500 ml Kruidvat huismerk shampoo voor 0,59 euro.

Wasmiddel is nu bij de Action 1,69 euro voor anderhalve liter.

Door wat op de prijzen te letten en naar verschillende winkels te gaan kun je veel kopen voor je geld!
O, en woon je aan de grens met Duitsland ga dan daar je drogistspullen halen (bij de DM; nee ik heb geen aandelen al zou ik dat wel graag willen )

Het is daar allemaal erg goedkoop. Nu is je haar verven in tijden van persoonlijke economische crisis natuurlijk overbodige luxe, maar ik vind het toch wel erg prettig dat mijn oude vertrouwde haarverf (zelfde merk, zelfde verpakking, andere taal) daar slechts 2,95 kost, waar ik hier ruim 10,00 betaal.

Overige producten zijn er ook meer dan de helft goedkoper.

Maar natuurlijk alleen doen als je in het grensgebied woont, anders wordt het nog een dure kwestie.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven