Geld & Recht alle pijlers

eigen huis en scheiding

07-11-2010 14:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft hier al eens mee te maken gehad.

ik ben net gescheiden, ik heb een ander huis kunnen kopen, en mijn ex blijft in ons huis, hij koopt mij uit.

dit alles staat te gebeuren, nu zegt hij doodleuk, ik teken niets totdat jij hier weg bent. maar het probleem is dus, ik kan niet weg, voordat hij ons huis op zijn naam heeft staan, waardoor er geld vrij komt, waarmee ik mijn huis een gedeelte betaal.

heb ik nu pech en moet ik mijn meubels maar zolang oop straat zetten, of heb ik ook rechten?

Ik kan morgen de advocaat pas bellen voor raad.

gr. thea
Ik heb destijds huis en hypotheek overgenomen, ik weet wel dat mijn ex geen nieuwe hypotheek kreeg voordat hij uit de oude was ' ontslagen"

Hij heeft toen eerst een jaar wat gehuurd en daarna gekocht
als je al gescheiden bent, staat er dan niks over in jullie convenant? daar zou de afspraak in moeten staan dat hij het huis overneemt, dan moet hij zich daar dus aan houden.
Heb je een advocaat? Hij of zij kan je hierbij helpen. Je ex staat niet in zijn recht, maar je zult een advocaat nodig hebben om hem daarvan te overtuigen als hij niet vrijwillig meewerkt.
het is in het convenant netjes geregeld dat hij het huis overneemt, en het bedrag wat hij mij daarvoor betaalt. maar nu dreigt hij dat bedrag niet te betalen voor ik hier weg ben, maar ik heb dat bedrag nodig om hier weg te komen.

zijn huis moet eerst passeren bij de notaris, waardoor dat geld vrijkomt, en ik mijn huis kan laten passeren, en betalen met het geld wat ik tegoed heb.
Niet weggaan voor je je geld hebt. Ondertussen advocaat regelen en hem ook vertellen dat je dat doet.

En hem vertellen dat als hij je snel weg wilt hebben hij snel met de uitkoopsom zal moeten komen. Dat het voor hem dus eigenlijk heel simpel is om het voor jou ook simpel te houden en dat je dat respect verwacht na zoveel jaar relatie.

Niet met je laten sollen. Is mijn advies. Maar hou het zakelijk en zo lang mogelijk rustig en vriendelijk.

Ook voor jezelf, vooral voor jezelf. Wat een ploert dat hij je gewoon zo op straat probeert te zetten. Zeg dat maar niet zo tegen hem..
..popcorn?
Jouw topic zet me aan het denken. Mijn ex gaat ook het huis overnemen, staat nu op beide namen. Het huis heeft onderwaarde en hij neemt op een paar duizend na alle hypotheek over. Ik krijg verder geen geld of iets dergelijks. Ben ik nu compleet naïef of heb ik hier een goede deal mee?
Ben er al achter...
iedere siituatie is natuurlijk anders, maar als het huis van jullie samen is, is normaal de van waarde min de aftrek van de hypotheek, de helft van jou!
quote:truje schreef op 07 november 2010 @ 21:33:

iedere siituatie is natuurlijk anders, maar als het huis van jullie samen is, is normaal de van waarde min de aftrek van de hypotheek, de helft van jou!Bij onderwaarde is dus ook de helft van de evt. restschuld voor de andere partner.
oh, sorry ik had niet goed gelezen, dat klopt natuurlijk.

gelukkig was dat bij ons niet het geval.

gr. thea
Misschien gek maar ik snap hem wel.

Hij krijgt het geld pas vrij wanneer jullie bij de notaris zijn geweest om het huis op zijn naam te zetten en indien nodig jou van de hypotheek te ontslaan.

Kan je je spullen niet tijdelijk opslaan en zelf even bij familie bivakeren?

Als hij de financiering niet rond krijgt kan je huis ook alsnog in de verkoop moeten en dan moet je ook nog even op je geld wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven