Eigen verklaring - CBR - psychiater
zaterdag 24 november 2012 om 15:08
Vriendin van me heeft paar jaar geleden motorrijbewijs gehaald, ze had al B. Ze gebruikte toen anti-depressiva, die haar rijvaardigheid niet beïnvloede, vulde wel braaf in bij de Eigen verklaring dat ze ze gebruikte. Daarna moest ze naar een psychiater van het CBR. Deze meldde naar het CBR dat ze mocht rijden, maar rijbewijs werd niet voor 10 jaar afgegeven maar voor 5 jaar. Dan zou een nieuwe keuring ofzo moeten plaatsvinden.
Dat is sinds kort weer gestart. Ze gebruikt geen medicijnen meer, heeft dat ook ingevuld op de eigen verklaring. Dus je zou zeggen: alles in orde.
Nee, opnieuw naar psychiater van het CBR. Die zal haar vast wel weer goedkeuren, want dat was eerder ook al zo. Het vervelende alleen is dat dit grapje 240 euro kost (de psych).
Weet iemand wat de spelregels zijn?
Ze is destijds goedgekeurd voor 5 jaar, nu gebruikt ze geen medicijnen meer (was de enige reden waarom ze destijds naar psych moest).
Kan je bezwaar maken bij CBR voor het dure psychiatrische consult en vragen (eisen) om het rijbewijs gewoon weer normaal 'goed te keuren'?
Dat is sinds kort weer gestart. Ze gebruikt geen medicijnen meer, heeft dat ook ingevuld op de eigen verklaring. Dus je zou zeggen: alles in orde.
Nee, opnieuw naar psychiater van het CBR. Die zal haar vast wel weer goedkeuren, want dat was eerder ook al zo. Het vervelende alleen is dat dit grapje 240 euro kost (de psych).
Weet iemand wat de spelregels zijn?
Ze is destijds goedgekeurd voor 5 jaar, nu gebruikt ze geen medicijnen meer (was de enige reden waarom ze destijds naar psych moest).
Kan je bezwaar maken bij CBR voor het dure psychiatrische consult en vragen (eisen) om het rijbewijs gewoon weer normaal 'goed te keuren'?
zaterdag 24 november 2012 om 15:36
Helaas, heb ik ook ooit braaf een eigen verklaring ingevuld .Had ik het maar niet gedaan, mag nooit mijn rijbewijs zonder artsenverklaring verlengen. Krijg die verklaring zonder problemen, maar inderdaad tegen een flink tarief. Ook het formulier van de eigen verklaring koste geloof ik 40 euro.
Belachelijk. Als ik niks had gemeld, had er nooit een haan naar gekraaid.
Belachelijk. Als ik niks had gemeld, had er nooit een haan naar gekraaid.
zaterdag 24 november 2012 om 15:38
zondag 25 november 2012 om 12:37
De spelregels kun je toch bij het CBR opvragen? Op het moment van aanvraag gebruikte vriendin medicatie die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden, en voor het CBR is een volgende aanvraag een nieuw ijkpunt. Zij kunnen toch niet weten hoe de situatie nu is? Verzwijgen is overigens een slecht plan. Je maakt je schuldig aan een misdrijf en wordt de verzekering uitgegooid. ALLE verzekeringen.