Geld & Recht alle pijlers

Eindejaarsuitkering....kassa!!!!!

20-12-2012 12:29 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt het bedrag maar ontving gisteren al mijn salarisstrook....KETSJING!!!!!

Was meer dan ik verwacht had.

Het grootste gedeelte gaat op de spaarrekening maar morgenavond ook nog even lekker de uitverkoop in
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:ninon schreef op 20 december 2012 @ 16:48:

@Coolpack, veel bedrijven hebben een 13e maand, een % eindejaarsuitkering, een winstdeling of bonus nav de beoordeling. Ik denk dat veel werkende mensen een extra'tje hebben deze maand, als het niet wegbezuinigd is.

Ik ken vrijwel niemand die het krijgt en dat komt niet omdat het wegbezuinigd is, maar gewoon omdat het er niet is.

Ligt er denk ik ook heel erg aan in welke sector je werkt etc.
@KatVonDee, ik heb altijd nog een 13e maand of eindejaarsuitkering gehad, in de zakelijke dienstverlening is dat redelijk normaal. Maar kan inderdaad per branche verschillen?
Ja geen baan meer zoals hij nu is wel mijn oude vaste contract terug.

1 derde van wat ik nu verdien en de helft minder uren verspreid over onmogelijke werktijden (lees buiten schooltijden dus kinderopvang is duurder dan verdiensten)

Weet iemand of je ww kan krijgen over deze verloren uren? Dan zou het nog wel de moeite waard zijn. Ik kijk iig uit naar een andere baan!
Als je meer dan 5 uur verliest dan kun je ww aanvragen over de verloren uren. Kijk maar eens op de site van het uwv. Daar staat het allemaal wel uitgelegd.

Ik verwacht de eindejaarsuitkering morgen Alles gaat naar de spaar. Heb geen wensen op dit moment.
bonus dinsdag gekregen...joehoe..:-) meeste naar de spaarrekening, verstandig..en de rest lekker uitgeven aan kerstkado's en familie..
Ik vraag me serieus af, over hoeveel geld hebben jullie het wbt eindejaarsuitkering? Er worden auto's gekocht en de rest gaat op een spaarrekening. Dan gaat het niet om een bonus van 100¤!

Jammer dat wij het nooit krijgen, zou me zoooo goed uitkomen.
Ja, vandaag ook gekregen

Momodoe: het is bij mij iets meer dan maandsalaris, dus heel leuk.
Snap ik Momodoe.

En het gaat in mijn geval om best veel geld (althans, dat vind ik)

ruim 1700 euro.
Vind het leuk om te lezen dat mensen ook gewoon blij zijn met de kleine dingen, zoals borrel/etentje van het werk of een kerstpakket.

Meesje, wat rot voor je. Ik hoop dat je snel nieuw/aanvullend werk vindt!

Hier (morgen) een eindejaarsuitkering. Heb een deel al uitgegeven . Gisteren online kleding gekocht in de uitverkoop, moest nodig iets nieuws, voor het eerst sinds jaren een mooie kerstboom gekocht, zaterdag nog even shoppen bij de Hema en 350 euro gaat naar de spaarrekening voor het eigen risico zorg volgend jaar. Dan is het op

Ben afgelopen jaar 2x bijna wegbezuinigd, volgend jaar is nog onzeker dus ik neem het er gewoon even lekker van.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Dat vind ik ook veel Sprokkelientje

Maar lijkt me heerlijk, geniet ervan!

Hier ongeveer 650 euro schat ik. Maar ben ik ontzettend blij mee hoor. Ik kan niet inloggen in het online systeem om mijn salarisstrook te bekijken, grrrrr..
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Hier is het ook een maandsalaris ongeveer. Vind het echt heerlijk Voelt als zo'n groot cadeau.
Hier morgen ook een eindejaarsuitkering, maar het is niet gelijk aan een 13e maand.

Het gaat op aan een flinke rekening die nog binnen moet komen en het is mijn zakgeld voor een tripje NYC volgend jaar. Dan is het op!
Hier 2 maandsalarissen..tja..heb er niet om gevraagd, wel blij mee
Hier ook een eindejaarsuitkering. Weet niet precies hoeveel het is, werk nu parttime dus dan is je eindejaarsuitkering ook gelijk een stuk minder natuurlijk.

Moet zeggen dat het natuurlijk erg prettig is, maar merk er verder weinig van. Gaat naar de spaarrekening en klaar. We hebben een leuke spaarrekening dus die paar honderd euro extra erbij valt niet echt erg op ofzo. Het is niet zo dat ik gelijk naar de stad ren om iets te kopen. Zou zo snel niet weten wat en als we echt iets nodig hebben dan kopen we het sowieso wel, en de rekeningen kunnen we gelukkig ook nog betalen zonder eindejaarsuitkering.
quote:sulliv schreef op 20 december 2012 @ 19:01:

Hier 2 maandsalarissen..tja..heb er niet om gevraagd, wel blij meeZo...dat is ook het betere werk.
Sulliv dan ben ik wel nieuwsgierig wat voor werk jij doet

@Coolpack, veel bedrijven hebben een 13e maand, een % eindejaarsuitkering, een winstdeling of bonus nav de beoordeling. Ik denk dat veel werkende mensen een extra'tje hebben deze maand, als het niet wegbezuinigd is.

Ja dat dacht ik al. Wij hebben wel een winstdeling, maar die ligt los van een vast bedrag (niet te vergelijken met een dertiende maand) stil nu - niet zo gek. Het voelt alleen wel dubbel hoor, want er zijn wel bonussen, maar niet voor het gepeupel. En maar zeuren dat ze geen mensen binnenkrijgen. Nee, we kunnen niet tegen een toch vaak beklaagde sector op, hoe zou dat nou komen :-s

Maar goed, ik ben natuurlijk vooral blij dat ik een baan heb en ik hoop zo te lezen dat Meesje(?) haar baan ook nog heeft.

Edit:

- Meesje, gemengde gevoelens denk ik? Ik hoop dat er wat mogelijkheden zijn en dat je in het nieuwe jaar gauw wat nieuws vindt.

- Kat, ik zie nu pas je reactie. Ik heb geen idee hoe breed het is, ik dacht ook dat het lang niet overal was. Maar ook wel weer in branches waar ik het niet zo zou verwachten, zoals het onderwijs volgens mij.
quote:LouisaVuitton schreef op 20 december 2012 @ 14:13:

[...]

Denk jij dan dat het met het merendeel van Nederland slecht gaat?Mijn man werkt in de metaal, veel collega's hebben deze maand geen salaris gehad omdat hun werkgevers aangeven geen geld te hebben. En dan praten we al over lage lonen he. Dus die hebben echt geen achterdeurtje.

@Coolpack, veel bedrijven hebben een 13e maand, een % eindejaarsuitkering, een winstdeling of bonus nav de beoordeling. Ik denk dat veel werkende mensen een extra'tje hebben deze maand, als het niet wegbezuinigd is.Nee hoor, echt niet. Mijn man heeft nog nooit iets gehad, geen kerstpakket en bonus al helemaal niet. Werkgever is dan ook een echte gier.
Ik krijg binnenkort mijn 13e maand, dat gebruiken we gelijk voor de wintersportvakantie!
heb mijne al gehad toen ik ontslag nam bij m'n oude werk. Dat is daar gewoon in de cao vastgelegd.
Mijn man krijgt een 13e mand, ik een eindejaarsuitkering van ook bijna mijn maandsalaris. Bij elkaar een leuk bedrag. Meestal kopen we er een gadget van en gaat de rest op de spaarrekening. We hoeven het gelukkig niet te gebruiken voor schulden of grote uitgaven die gaan komen. Maar ik besef me elke dag hoe goed we het hebben! Mijn moeder was bijstandsmoeder, dus ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het is om het ene gat met het andere te vullen, niet op vakantie te kunnen, geen auto te hebben en een groot probleem te hebben als de wasmachine stuk gaat. Ik voel me dagelijks een bevoorrecht mens, omdat ik dit zelf niet heb.

Gisteravond hebben we besloten er dit jaar een veel te grote en dure tv van te kopen. Die we nu hebben, hebben we vorig jaar van mijn ouders overgenomen. Zij hadden loten gekregen bij hun nieuwe tv en een grotere, betere gewonnen en hadden er dus een over. Maar die is eigenlijk net te klein. Voelt aan de ene kant heel fout om een nieuwe te kopen, maar ook wel lekker decadent voor een keer. Normaal zijn we best zuinig...
quote:Broedkippetje schreef op 20 december 2012 @ 16:17:

[...]

Bij mij zit de 13e maand gewoon in de CAO en valt dus onder reguliere arbeidsvoorwaarden. Dus ook als het bedrijf een minder goed jaar heeft, krijg ik gewoon mijn 13e maand.

Bonussen en winstdelingen zullen waarschijnlijk wel afhankelijk zijn van de winst van het bedrijf, maar een heleboel mensen die een CAO hebben als de mijne weten gewoon al dat ze een 13e maand gaan krijgen en dat heeft dus niks met crisis te maken.

achso... ik heb geen CAO. nooit gehad ook...

weer wat geleerd op een gewone vrijdag!
Ik krijg vandaag als het goed is ook mijn 13e maand, wat neerkomt op een maandsalaris ongeveer. Erg fijn. Ik gebruik het om mijn buffer van aan te vullen, motorlessen te betalen en mijn reisbudget voor mijn aankomende reis compleet te maken.

Overigens is een 13e maand niet een soort bonus, maar gewoon uitbetaling van gewerkte uren. Mensen die een 13e maand krijgen, krijgen maandelijks voor 4 weken uitbetaald, terwijl er meer dagen dan 4 weken in een maand zitten. Aan het eind van het jaar krijg je deze resterende gewerkte dagen alsnog uitbetaald in de vorm van de 13e maand.
Hier een winstuitkering (deze x gelijk aan mijn salaris) alleen jammer dat ik veeel minder aan overhoud. Ook zoals gebruikelijk deel vakantiegeld.

Grootste gedeelte gaat naar mijn spaarrekening en van een klein deel ga ik mezelf eens verwennen (=shoppen)

Oh en dan staat mijn kerstpakket ook nog te wachten, heb het qua werkgever best goed getroffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven