Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
quote:Toet schreef op 12 mei 2011 @ 09:41:

Bruto loon inleveren voor een netto vergoeding? Kun je dat uitleggen?

(in ons thuiswerkreglement staat duidelijk dat ik zelf voor deze apparaten moet zorgen. Best vaag eigenlijk, omdat mijn werk gebaseerd is op thuiswerken, zodat ik in de juiste regio aanwezig ben).Er zijn voor de werkgever mogelijkheden om o.a. het inrichten van een thuiswerkplek netto te vergoeden. Eventueel kun je afspreken dat je bruto salaris (of bijv. een vakantiedag) inlevert ter compensatie. Dit is overigens geen recht, maar een mogelijkheid waaraan een werkgever mee mag werken. De werkgever kost het niets extra (nou ja, een beetje moeite).
Alle reacties Link kopieren
@Doortje hebben ze dat "vrijblijvende" gesprek mondeling aangeboden of heb je daar bewijs voor in de vorm van een mailtje o.i.d?

Mocht je ergens voor getekend hebben, heb je helaas geen poot om op te staan; indien dit niet het geval is lijkt het mij dat je voor het eerste gesprek niet hoeft te betalen.

Heb zelf ook met zoiets te maken gehad; helaas wel moeten dokken, bij gebrek aan rb verzekering kon ik er helaas niets tegen in brengen.
quote:germanwings schreef op 12 mei 2011 @ 13:03:

Voor de liefhebber,

ik heb een code voor 50 gratis fotoafdrukken bij extrafilm.nl

wie belangstelling heeft moet hier maar even zijn e-mail adres neerzetten, dan mail ik hem

Ik zit net te kijken om een lading foto's uit te laten printen (van vakantie vorig jaar zomer ben nooit zo snel). Ik weet niet wat de verdere voorwaarden zijn op die site qua bestelling maar het klinkt goed!

Je kunt me mailen op ..........
jessie, ik heb je gemaild
quote:germanwings schreef op 12 mei 2011 @ 17:07:

jessie, ik heb je gemaildDank je wel!!!
Zo. Vanmiddag toch de stad ingeweest voor dat cadeautje voor het kinderfeestje dat Oudste zaterdag heeft. En 'gevrekt'. Want normaal geef ik zo'n 7,50 à 10 euro aan zo iets uit, vandaag hebben we het budget op 6 euro gezet. Ze is leuk geslaagd met een knutselpakket (3), een klein schattig knuffelbeertje (2) en een leuk schoudertasje (1). Vooral dat laatste was een mazzeltje; was een afprijzing van 7 naar 1 euro, maar is ontzettend leuk. En Oudste is blij dat ze drie cadeautjes heeft, "want het is leuk om veel cadeautjes te krijgen"

Daarna wel zelf nog veel geld uitgegeven. We gaan over anderhalve week met acht stellen en al hun kinderen een weekend weg (is vriendenclub van de studie, ene jaar gaan we zonder kinderen en andere jaar met kinderen een weekend ergens logeren in groot vakantieverblijf). Ik geef elke keer als we met de kinderen weg gaan, alle kinderen een klein cadeautje. Voor de leuk, omdat we nooit naar kinderverjaardagen van ze gaan en gewoon zo maar. Wilde ik toch dit jaar weer doen. Wel geprobeerd het zo goedkoop mogelijk te houden. Voor 14 kinderen in totaal 24 euro uitgegeven voor leuke dingen. Wel een groot bedrag op mijn weekbudget, maar toch netjes vind ik.

Het weekend zelf gaat ook behoorlijk veel geld kosten; het verblijf alleen al is al 255 euro voor ons viertjes, daar komen dan nog alle kosten voor activiteiten en boodschappen bij.

Komend weekend is ook niet goedkoop; we gaan naar een huwelijk, en dan geef je toch een cadeau hè; ik denk dat allen een briefje met "Liefs van Margje en haar Lief die aan het vrekken zijn" niet zo gewaardeerd wordt :-) Is niet erg hoor. Ik gun het ze van harte!

Morgen is het restjesdag. Dat scheelt boodschappen en milieu! :-)
Vanmiddag stond er een gigantisch pakket op de bank, nou ben ik vandaag jarig dus ik dacht ooh leuk een cadautje! was het een doos met 6 trimmesjes van het testforum van de viva.. hihi ik moest mn vriend eventjes uitleggen hoe of wat ;) nee maar ik ben benieuwd zeg! Wel leuk zon pakket :Deen(alleen weet of ik niet of het heel handig is aangezien ik het altijd helemaal scheer?? Moppetoet jij had ze toch ook gehad?)

Voor de rest een super leuke meevaller, huurde mn oude kamer all in, maar er is een voorschot opgenomen in de huurprijs, kreeg dus nog een bedrag van 160 euro terug van vorig jaar! Super mooi meegenomen :D
quote:Atelier_madame schreef op 12 mei 2011 @ 21:33:

nou ben ik vandaag jarig Ik zeg: GEFELICITEERD!!
@Atelier_madame Van harte gefeliciteerd
@atelier_madame, gefeliciteerd!

@pinkroses, ze hebben het wel mondeling aangeboden, dus wat dat betreft hebben we niks op papier. We hebben nu wel een brief ontvangen dat een informatief gesprek geld kost. Voor ons een goed bewijs om te laten weten dat het toch een informatief gesprek was!

Verder hebben we niks getekend (gelukkig!) maar we moeten het gewoon even afwachten! Ik vind het wel erg dat ze dit zomaar kunnen doen! Dat is makkelijk geld verdienen, of zou de notaris ook aan het vrekken zijn?!
Gefeliciteerd AM!!!!!
Gefeliciteerd AM!
Een beetje te laat, maar alsnog van harte AM!
Semper ubi sub ubi
gefeliciteerd!

(ik begrijp dat de testers dus een pakket hebben gehad en ik er dus niet bijzit, jammer)
AM: van harte nog met je verjaardag!
Fijne dag gehad AM?

Ik ben blij dat ik hier ben gaan schrijven. Is stok achter de deur. Ik loop echt bewuster door de supermarkt!
Oh ja, nog bedankt voor die tips rondom vergoedingen/mogelijkheden werkgever!
hey stroopwafeltje hier ook een zoon die in ieder geval overdag zo goed als zindelijk is op een enkel ongelukje na

nu gaan we nog voor de nachten

maar het scheelt toch idd in de kosten

weekbudget toch weer wat ruimer voor eten

hier nu geen kids meer in de luiers dadelijk

straks weer boodschappen doen heb een lijstje gemaakt met wat we nog hebben en wat ik nodig heb om weer een maaltijd te krijgen

dus nog steeds kasten leeg aan het eten
Atelier Madame alsnog gefeliciteerd!

Ik denk dat ik het niet geworden ben met de scheermesjes van het panel Vertel je ons of het wat is?
quote:Starshine schreef op 13 mei 2011 @ 08:03:

gefeliciteerd!

(ik begrijp dat de testers dus een pakket hebben gehad en ik er dus niet bijzit, jammer)Testpanel?? Dit komt steeds vaker voorbij.....Wat is het?? En nog beter, hoe kan ik er lid van worden
quote:moppetoet schreef op 09 mei 2011 @ 22:18:

[...]

Bijbaan zoeken, zoals zovelen ?

Of in een studentenhuis trekken, huurmaatjes zoeken, deel van je woonruimte onderverhuren, whatever.

Ik ken genoeg studenten hier in Groningen, en ik kan nu niet zeggen dat ze zo armoedig leven. Terrasjes en reisjes zijn hier van hoger belang dan studeren, lijkt het wel.

Studeren is een investering in je toekomst.

Er wordt waarschijnlijk ook al genoeg geld in jouw opleiding gepompt door de overheid.Ik wil best werken naast mijn studie, maar door een beperking is dat voor mij ontzettend moeilijk. Die opleiding gaat voor mij voor, juist omdat het een investering in mijn toekomst is, en die kost op moment zo veel energie dat ik niets overhoud voor werk
Heeft iemand ervaring met Shopkorting.nl?? (neeeee, geen reclame )

Niet echt vrekwaardig, maar ja als je toch gaat (online) shoppen dan met korten
Hallo,

Besteld iemand hier weleens iets bij Avantisport.nl? En kunnen jullie me helpen aan een actiecode voor korting? Ik ben me suf aan het zoeken op internet maar kan nergens een kortingscode vinden die nog geldig is
Ik ben hier al heul lang niet geweest, leuk om weer even bij te lezen. Oh en AM: alsnog gefeliciteerd!

Ik verdien op dit moment geld als water door mijn groente en fruit uit eigen miniterrastuin . Vandaag weer verse rucola op het menu: heerlijk! Hebben jullie al wat laten groeien in of gegeten uit eigen tuin?
quote:Fes schreef op 13 mei 2011 @ 21:05:

Hebben jullie al wat laten groeien in of gegeten uit eigen tuin?Nee maar wel veel geld uitgegeven weer aan mijn tuintje.. niet echt vrekwaardig. Maar.. mijn tuintje wordt er veel mooier op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven