Geld & Recht alle pijlers

Envelopje bruiloft

02-05-2016 15:50 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn beide uitgenodigd op de bruiloft van een vriendin van mij. We zijn uitgenodigd voor receptie en feest en ze willen graag het envelopje als kadotip. Ik was zelf van plan om 50 euro te geven als stel. Is dat een reeel bedrag? Mijn man zou nl eerder voor 25 gaan, maar dat lijkt mij wat weinig (het zijn overigens eerder kennissen dan vrienden, dat maakt misschien nog wat uit?) wat zouden jullie doen?
Ach ja, het steevast weigeren mee te gaan in iemands wens vind ik dan ook nog steeds van de zotte. Die discussie al vaak gevoerd Pekeja, ook met jou.

Als iemand een wens heeft wat zal jou bommen dat jij van mening bent dat het anders moet. Ik hou er niet van anderen mijn mening op te leggen.

Als er geen geld aanwezig is dan een andere keuze......wellicht op creatief vlak, zie mijn eerdere post. Nogmaals, wat er niet is kan niet worden besteed. Daar kan en mag je mensen niet op afrekenen.
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2016 @ 18:21:

Wat is een dubbele bruiloft?

Familie van mij,

ouders 50 jaar getrouwd, kind 25 jaar getrouwd.

Wordt gezamenlijk gevierd.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2016 @ 19:50:

Ach ja, het steevast weigeren mee te gaan in iemands wens vind ik dan ook nog steeds van de zotte. Die discussie al vaak gevoerd Pekeja, ook met jou.

Als iemand een wens heeft wat zal jou bommen dat jij van mening bent dat het anders moet. Ik hou er niet van anderen mijn mening op te leggen.

Als er geen geld aanwezig is dan een andere keuze......wellicht op creatief vlak, zie mijn eerdere post. Nogmaals, wat er niet is kan niet worden besteed. Daar kan en mag je mensen niet op afrekenen.Eens met alles!
quote:Bitje93 schreef op 02 mei 2016 @ 19:55:

[...]

Familie van mij,

ouders 50 jaar getrouwd, kind 25 jaar getrouwd.

Wordt gezamenlijk gevierd.Ok echt dubbel dus! Dit betekent natuurlijk wel 2 enveloppen ben ik bang.
quote:Kwejeebo schreef op 02 mei 2016 @ 16:29:

PS. niet vergeten je namen op de envelop te zetten. Niets zo vervelend als witte enveloppen openmaken met geld erin en dan niet weten van wie je het gekregen hebt.Of niet, kun je er achteraf ook niet om worden verguisd dat het te weinig is.
quote:pejeka schreef op 02 mei 2016 @ 19:40:

Ik geef geen geld. Een kado kan iedereen krijgen en dan kijk ik niet op een tientje meer of minder. Heb laatst een vriendin voor haar verjaardag een grote flacon Chanel 5 gegeven, wist dat ze die wilde hebben en niet kon betalen. Doe ik met liefde. Maar geld geven vind ik de gemakkelijkste weg. Dus bij een bruidspaar wil ik met liefde die peperdure dekschaal geven die ze nog missen in hun servies ofzo, maar geen geld dat waarschijnlijk wegglijdt in de huishoudpot. Of het moet zo zijn dat je met een aantal vrienden samen een groot cadeau bekostigt ofzo, dan draag ik graag bij.En als de bruid en bruidegom nou graag geld willen voor een nieuwe badkamer en aangeven voor de rest niets te willen want alles al te hebben, geef je dan ook een nieuwe badkamer cadeau?
quote:gizzmo-returns schreef op 02 mei 2016 @ 20:06:

[...]

Of niet, kun je er achteraf ook niet om worden verguisd dat het te weinig is.Ik heb gelukkig niemand in mijn omgeving van wie ik een bruiloft zou bijwonen die daar moeilijk om doen. En ikzelf ook niet. Je kunt niet in iemands portemonnee kijken en al was dat wel zo moet diegene zelf bepalen waar hij/zij z'n geld aan uitgeeft.
quote:Kwejeebo schreef op 02 mei 2016 @ 20:22:

[...]

Ik heb gelukkig niemand in mijn omgeving van wie ik een bruiloft zou bijwonen die daar moeilijk om doen. En ikzelf ook niet. Je kunt niet in iemands portemonnee kijken en al was dat wel zo moet diegene zelf bepalen waar hij/zij z'n geld aan uitgeeft.Dat was ook wat ik bedoelde hoor!
quote:gizzmo-returns schreef op 02 mei 2016 @ 20:27:

[...]

Dat was ook wat ik bedoelde hoor!oh never mind then
Ik zou 50,- geven denk ik, zeker als je samen gaat.

Stiekem verlang ik zo naar de tijd waarin mijn eerste neven en nichten gingen trouwen en bij de serviesgoed/luxeartikelenzaak in het dorp een "kadotafel" lieten neerzetten waar dan dingen op stonden tussen de 10 en de 250 gulden (ofzo) en dan kon je als gast daar naartoe gaan en zelf uitkiezen wat je wilde geven en voor een bedrag dat je zelf te besteden had/uit wilde geven. Het was ook heel leuk om dan een beetje te zien wat hun smaak dan was.

Maar tegenwoordig is vaak iedereen al voorzien van spullen of wil men niet zóveel uit één zaak. Toch had dit wel wat.

Op ons eigen huwelijk geen envelopje op de kaart gezet. Ongeveer de helft gaf geld en de andere helft een kado.
Ik geef als stel meestal 50,- op een bruiloft. Daarnaast ben ik van mening dat waar je ook wordt uitgenodigd, verjaardag, bruiloft, etentje, je een gast bent en je met je cadeau geen gemaakte kosten hoeft te compenseren.

Ik zal ook zelf niet om cadeaus vragen, heb ook geen envelop op mijn uitnodiging gezet destijds.
quote:otis schreef op 03 mei 2016 @ 22:05:

Ik geef als stel meestal 50,- op een bruiloft. Daarnaast ben ik van mening dat waar je ook wordt uitgenodigd, verjaardag, bruiloft, etentje, je een gast bent en je met je cadeau geen gemaakte kosten hoeft te compenseren.

Ik zal ook zelf niet om cadeaus vragen, heb ook geen envelop op mijn uitnodiging gezet destijds.Met name dit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:gizzmo-returns schreef op 02 mei 2016 @ 19:39:

Sommige mensen moeten rondkomen van een paar tientjes leefgeld per week, dan kun je dus echt niet meer geven, en heeft niets met gierig te maken. Of je geeft je kinderen natuurlijk gewoon de rest van de week alleen droog brood, dat kan ook.Er zijn er die niet hoeven rond te komen van een paar tientjes leefgeld per week, die fulltime werken, paar keer per jaar vakanties boeken en dan nog een jarige of een bruidspaar afschepen met een cadeau van nog geen 5 euro. Schaamteloos vind ik dat.
quote:Kwejeebo schreef op 02 mei 2016 @ 20:22:

[...]

Je kunt niet in iemands portemonnee kijken en al was dat wel zo moet diegene zelf bepalen waar hij/zij z'n geld aan uitgeeft.Als je zo weinig om iemand geeft dat je bijna niets aan een cadeau voor hem/haar wil besteden terwijl je daar wel het geld voor hebt (ik heb het dus niet over mensen in de bijstand of schuldsanering e.d.), ga dan niet met je cheap ass naar een verjaardag of naar een bruiloft. Blijf dan thuis.
Voor een verjaardag vind ik het geen probleem om een cadeau van een tientje te geven. Meestal zit ik rond dat bedrag, alleen voor mijn ouders en kinderen koop ik iets duurders.
quote:Medina schreef op 04 mei 2016 @ 12:49:

[...]

Als je zo weinig om iemand geeft dat je bijna niets aan een cadeau voor hem/haar wil besteden terwijl je daar wel het geld voor hebt (ik heb het dus niet over mensen in de bijstand of schuldsanering e.d.), ga dan niet met je cheap ass naar een verjaardag of naar een bruiloft. Blijf dan thuis.Net alsof het dus alleen om de kados gaat, wat een onzin!!
quote:MinkeDeWit schreef op 04 mei 2016 @ 12:56:

Voor een verjaardag vind ik het geen probleem om een cadeau van een tientje te geven. Meestal zit ik rond dat bedrag, alleen voor mijn ouders en kinderen koop ik iets duurders.

Dit.

Mij maakt het niet uit als iemand mij een cadeau van 3 euro geeft. Hij/zij hoeft zijn bezoek niet af te kopen en ik kom weer terug op de verjaardag. Daar eet en drink ik dan toch ook?
quote:gizzmo-returns schreef op 04 mei 2016 @ 13:17:

[...]

Net alsof het dus alleen om de kados gaat, wat een onzin!!Laat me eens raden, jij bent zo iemand die 3 euro geeft.
quote:minnimouse schreef op 04 mei 2016 @ 13:18:

[...]

Dit.

Mij maakt het niet uit als iemand mij een cadeau van 3 euro geeft. Hij/zij hoeft zijn bezoek niet af te kopen en ik kom weer terug op de verjaardag. Daar eet en drink ik dan toch ook?Een cadeau is niet het afkopen van een bezoek, maar een blijf van waardering, een geste.
quote:Medina schreef op 04 mei 2016 @ 12:49:

[...]

Als je zo weinig om iemand geeft dat je bijna niets aan een cadeau voor hem/haar wil besteden terwijl je daar wel het geld voor hebt (ik heb het dus niet over mensen in de bijstand of schuldsanering e.d.), ga dan niet met je cheap ass naar een verjaardag of naar een bruiloft. Blijf dan thuis.

Wat is ed. ? Wij zitten niet in een schuldsanering maar hebben het niet breed.

En ik ben blij dat mijn vrienden en familie ons ook zonder dure kado's en grote geldbedragen bij hun mooie dingen en verjaardagen willen hebben, gewoon omdat ze ons gezelschap op prijs stellen.

Bah ik krijg echt jeuk van mensen zoals jij.
Als stel en als avondgasten zou ik 50 euro geven. Ik zou het ook een beetje in verhouding zien naar wat jullie normaal uitgeven aan verjaardagen. Wij geven vrij makkelijk cadeaus van 20 euro op een verjaardag, dus zouden 25 euro als avondgast daarom veel te weinig vinden. Een bruiloft is toch wel wat anders dan een verjaardag.
quote:Medina schreef op 04 mei 2016 @ 13:23:

[...]

Laat me eens raden, jij bent zo iemand die 3 euro geeft.Wat een rotopmerking! En nee zo iemand ben ik niet, maar werk wel veel met mensen die het financieel moeilijk hebben, en ik zie wat oordelen zoals jij doet, met hun doet, bah!!

[...]

Laat me eens raden, jij bent zo iemand die 3 euro geeft.Jezus wat ben jij vriendelijk tegen Gizzmo.

[...]

Een cadeau is niet het afkopen van een bezoek, maar een blijf van waardering, een geste.

Klopt.

En als mijn beste vriendin me een bosje tulpen van de Appie geeft, dan ben ik daar enooooorm blij mee!
quote:Medina schreef op 04 mei 2016 @ 12:46:

[...]

Er zijn er die niet hoeven rond te komen van een paar tientjes leefgeld per week, die fulltime werken, paar keer per jaar vakanties boeken en dan nog een jarige of een bruidspaar afschepen met een cadeau van nog geen 5 euro. Schaamteloos vind ik dat.Ben het met je eens hoor. Heb vrienden die altijd opscheppen over hun enorme huis, boot en merkkleding en die kwamen met kraamcadeau aan paar jaar geleden waar ik me rot voor zou schamen: een tijdschriftkadobon in een verpakking die al open was geweest en waar ze ook nog bij zei dat haar man die eens had gekregen maar het eigenlijk niet gebruikt. Het gaat echt niet om grote cadeaus maar ergens is er wel een soort grens waarbuiten het niet leuk meer voelt. En mijn vriendin met financiële problemen had een superlief kadootje gegeven dat vast niet heel duur was maar wel een van de leukste/liefste gebaren voor ons. Dus het zit hem niet in een bedrag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven