Geld & Recht alle pijlers

Envelopje bruiloft

02-05-2016 15:50 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn beide uitgenodigd op de bruiloft van een vriendin van mij. We zijn uitgenodigd voor receptie en feest en ze willen graag het envelopje als kadotip. Ik was zelf van plan om 50 euro te geven als stel. Is dat een reeel bedrag? Mijn man zou nl eerder voor 25 gaan, maar dat lijkt mij wat weinig (het zijn overigens eerder kennissen dan vrienden, dat maakt misschien nog wat uit?) wat zouden jullie doen?
En voor een bruiloft waar je met zijn tweeën naar toe gaat als avondgast vind ik 50 eur passender dan 25 eur mits je het kunt missen. Natuurlijk niet als dat betekent dat je kinderen droog brood moeten eten bij wijze van spreken
quote:Candy16 schreef op 04 mei 2016 @ 14:02:

[...]

Ben het met je eens hoor. Heb vrienden die altijd opscheppen over hun enorme huis, boot en merkkleding en die kwamen met kraamcadeau aan paar jaar geleden waar ik me rot voor zou schamen: een tijdschriftkadobon in een verpakking die al open was geweest en waar ze ook nog bij zei dat haar man die eens had gekregen maar het eigenlijk niet gebruikt. Het gaat echt niet om grote cadeaus maar ergens is er wel een soort grens waarbuiten het niet leuk meer voelt. En mijn vriendin met financiële problemen had een superlief kadootje gegeven dat vast niet heel duur was maar wel een van de leukste/liefste gebaren voor ons. Dus het zit hem niet in een bedragIk ken dat soort mensen niet. Dit soort voorbeelden worden vaak genoemd in dit soort topics maar echt ik ken niemand die zo is. Ze zullen er best zijn maar flink in de minderheid. Ook vind ik de je mag wel minder geven maar alleen als je voldoet aan al deze vinkjes die ik als regel heb opgesteld. Daarbuiten moet je meer geld kunnen geven. Bizar.
quote:Medina schreef op 04 mei 2016 @ 12:49:

[...]

Als je zo weinig om iemand geeft dat je bijna niets aan een cadeau voor hem/haar wil besteden terwijl je daar wel het geld voor hebt (ik heb het dus niet over mensen in de bijstand of schuldsanering e.d.), ga dan niet met je cheap ass naar een verjaardag of naar een bruiloft. Blijf dan thuis.Je viert toch niet je verjaardag of bruiloft om cadeaus te innen? De meeste mensen geven cadeaus omdat het gangbaar is en om iets bij te dragen aan de feestvreugde. Maar ik zou het niet omdraaien en het vieren om de cadeaus laten draaien en wensen dat mensen zonder cadeaus of goedkope cadeaus thuis blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven