Geld & Recht alle pijlers

Facebook uitgeprint en opgestuurd

03-12-2019 16:54 117 berichten
Ik heb al jaren last van een vrouw van 22 die met haar moeder geregeld stennis komt schoppen voor mijn woning. (Aanbellen bij buren en slecht over mij praten, gooien met wegwerp-bierflesjes en oude voedselresten etc.)
Een deel van de overlast vindt plaats op Facebook. Ik heb mijn account rond de zomer van 2018 verwijderd omdat ik steeds van onbekenden berichten kreeg die verwijzen naar wat die twee vrouwen over mij schrijven.

Volgens mij ben ik alleen al sinds de zomer van dit jaar vijf keer naar de politie geweest, daarnaast heb ik al zeker sinds 2011 overlast van deze vrouwen.
De vrouw van 22 is een oud-klasgenoot waarmee ik ooit een ruzie heb gehad om niks. (In de eerste of tweede klas van de middelbare school)

Omdat de politie niks doet en ik de overlast zat ben heb ik verleden week de “liefdesbrieven” die zij online plaatsen uitgeprint plus nog een aantal andere foto’s (teksten die je kan vinden als je hun naam intikt op Facebook waaronder een aantal reviews over bedrijven waarin ze ook niet zo netjes zijn).
Deze teksten heb ik per post naar de thuiszorgorganisatie gestuurd waar de vrouwen allebei werken. (En ook naar de ex-man van de moeder)

Ze zijn er gisteren dus op aangesproken want gisteravond stond de moeder met haar gezicht tegen mijn raam te schreeuwen dat ze aangifte gaat doen omdat ik haar privacy schend. (Van dat ik iets dat zij zelf openbaar heeft gezet naar haar werkgever heb gestuurd en zij erop is aangesproken)
Dochter stond ernaast en stak een middelvinger op.
Er werd ook iets geroepen van dat ik een kurwa, kegbe, orospototjo en een nakonjo ben. (Wat waarschijnlijk allemaal buitenlandse woorden voor hoer zijn)

Nu dreigen deze mensen dus aangifte te doen omdat ik wat zij op Facebook zetten heb rondgestuurd.
Nu is de kans groot dat zij bluffen en in het ergste geval worden er vanavond alleen maar weer goedkope toetjes o.i.d. tegen mijn raam gegooid.

Toch maak ik me zorgen.
Hebben zij een poot om op te staan bij de politie?
Alle reacties Link kopieren
Het is nu waarschijnlijk te laat hiervoor, maar je had contact op kunnen nemen met Buurtbemiddeling. Die kunnen als mediator het probleem uit de wereld proberen te helpen.

Om eerlijk te zijn vind ik deze actie erg onhandig van je. Ik begrijp het wel uit 8 jaar frustratie. Maar je begrijpt toch dat er nu waarschijnlijk wraakacties zullen volgen?

Misschien inderdaad maar een camera ophangen. Dan heb je in ieder geval bewijs mocht ineens iets gebeuren bij je huis.
hoezo ken jij eigenlijk de werkgever en de ex man van deze vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
03-12-2019 17:39
Als ze weer komen, maak een filmpje.
Ja, en stuur dat ook naar hun werkgever :lol:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2019 17:50
hoezo ken jij eigenlijk de werkgever en de ex man van deze vrouwen?
Dezelfde vraag. Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
03-12-2019 17:46
Smaad/laster is wat die vrouwen doen richting TO.
Het zijn ook hun eigen posten van fb.

To, ik denk niet dat ze je veel kunnen maken. Ik vind je actie trouwens geheel terecht (of het verstandig was is een 2e), en kan het me heel goed voorstellen. Heb je enig idee waarom ze dit doen?
"Hullie doen het ook" is al sinds de kleuterschool geen excuus. Ook niet in het strafrecht.

Smaadschrift is gewoon strafbaar. Of er hier sprake van is of niet kan ik niet beoordelen, maar het lijkt er wel op.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Jane_Jetson schreef:
03-12-2019 17:56
Ja, en stuur dat ook naar hun werkgever :lol:

:proud:
YellowLemon schreef:
03-12-2019 17:03
De rijdende rechter kan gebeld worden!

Vind ik echt zielig voor Meester Frank Visser.
Alle reacties Link kopieren
camera voor het raam en life streamen maar wanneer ze weer bezig zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Noia schreef:
03-12-2019 17:46
Smaad/laster is wat die vrouwen doen richting TO.
Het zijn ook hun eigen posten van fb.

To, ik denk niet dat ze je veel kunnen maken. Ik vind je actie trouwens geheel terecht (of het verstandig was is een 2e), en kan het me heel goed voorstellen. Heb je enig idee waarom ze dit doen?
nou ik zou niet te hard zeggen dat ze haar niks kunnen maken. TO stuurt deze informatie doelbewust naar de werkgever van die vrouwen. Het doel is om die mensen in hun functie te beschadigen. Of wellicht laten ontslaan. Dat de werkgever deze informatie zelf ook kan vinden doet er helemaal niet toe. De actie is er duidelijk op gericht om die mensen te beschadigen. Ja maar hullie doen het ook is in juridische zin geen excuus
het is wel erg ordinair allemaal
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
03-12-2019 17:45
Ben ik trouwens de enige die bij het lezen van de topictitel een printer zag die zoveel papier stond uit te spugen dat het uit alle ramen van het huis kwam zetten? En dat TO dat vervolgens had teruggestuurd naar Facebook omdat ze haar profiel wilde laten verwijderen? :rofl:
Ik denk inderdaad dat je daarin de enige bent.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
En ben ik dan de enige die nu rete nieuwsgierig is naar de berichten op fb?

Want wat voor berichten zijn dit als hun werkgever hun aanspreekt op hun gedrag?

Het bedrijf waar ik voor werk heeft zo’n 500 man in dienst. Ik volg daarvan niemand op fb maar als ik post zou krijgen waarin iemand die bij ons werkt negatieve berichten plaatst over een bedrijf denk ik daar het mijne van. Misschien tokkie gedrag, misschien bijzonder maar verder zal het me jeuken.

Tenzij het echt dingen zijn die strafbaar zijn of die rechtstreeks betrekking hebben op “mijn’ bedrijf.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Dat is het mooie van dit forum. Je krijgt een haarscherp inzicht hoe het er in sommige buurten aan toe gaat. Brrrr, blij dat ik daar niet woon!
S-Meds schreef:
03-12-2019 18:10
nou ik zou niet te hard zeggen dat ze haar niks kunnen maken. TO stuurt deze informatie doelbewust naar de werkgever van die vrouwen. Het doel is om die mensen in hun functie te beschadigen. Of wellicht laten ontslaan. Dat de werkgever deze informatie zelf ook kan vinden doet er helemaal niet toe. De actie is er duidelijk op gericht om die mensen te beschadigen. Ja maar hullie doen het ook is in juridische zin geen excuus
Ik denk het, ik weet het niet zeker. To heeft zelf meer bewijs dan deze vrouwen. En hoe willen/kunnen zij bewijzen dat het to was die deze data heeft gestuurd?

To kan beter advies inwinnen bij bureau van rechtshulp of iets dergelijks.

Ik vraag me wel af waarom die vrouwen dit doen. Erg vreemd, en zo lang?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk ordinair zeg. Dat wat die vrouwen doen is belachelijk, maar daar sta je toch gewoon boven? Wat je nu hebt gedaan is de boel alleen maar meer op de spits drijven.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Kun je de berichten niet even posten? Dan kunnen we ze beoordelen.. :popcorn:
ach.. ik doe ook maar wat..
Calypso- schreef:
03-12-2019 17:00
Je bent bekend met zo’n beetje alle buitenlandse woorden voor hoer?
Het is een gokje, kurwa en kegbe betekenen wel hoer.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
03-12-2019 18:26
Dat is het mooie van dit forum. Je krijgt een haarscherp inzicht hoe het er in sommige buurten aan toe gaat. Brrrr, blij dat ik daar niet woon!
Onze dochter zou zeggen: cool! Want die klaagt dat wij in de meest saaie buurt van Nederland wonen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je toch "intelligente" mensen op deze wereld. Ik kan bijna niet geloven dat dit waar is. Ze me dat het niet zo is......
EHV1981 schreef:
03-12-2019 17:31
Stel dat ze hun baan kwijtraken, dan hebben ze schade die ze op jou willen verhalen.
En dan hebben ze nog veel meer tijd om toetjes te gooien
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 17:35
En er is echt echt echt niks meer gebeurd dan een ruzie op de middelbare school? :sherlock:
Ik heb haar daarna lange tijd niet meer gesproken waarna ze ineens begon over een ruzie uit het verleden.
Ik zie haar soms in de stad waar mensen ons dan aankijken omdat ze dan “hoer” naar mij roept en me aankijkt terwijl ik doorloop.
Madeliefjees schreef:
03-12-2019 17:39
Als ze weer komen, maak een filmpje.
Die heb ik al een aantal keer gemaakt, de prachtige uitlatingen die ze doen als ze zien dat ik film staan er ook op.

Ik heb ook al eens toen ze beneden voor de deur stonden boven met een emmer water op ze gegooid. Enige wat ze doen is schuttingtaal roepen en een meter verderop staan.

Die mensen schamen zich nergens voor. Nou ja, dat ik hun Facebook uitgeprint heb gestuurd vinden ze dan niet leuk.
S-Meds schreef:
03-12-2019 17:50
hoezo ken jij eigenlijk de werkgever en de ex man van deze vrouwen?
Omdat ze op Facebook hebben gezet waar ze werken + de moeder noemt haar ex-man in het openbaar een narcist.
handigmetgeld schreef:
03-12-2019 17:24
Er kan hier sprake zijn van smaad/smaadschrift. Ook al zijn feiten waar en openbaar, daarom is het nog niet altijd toegestaan om ze rond te bazuinen.

Dit dus. Ik denk dat ze best een kans maken.

Ik snap niet waarom je dit zelf eigenlijk niet hebt gedaan. Stap naar een advocaat en klaag ze aan voor laster.
RikM schreef:
03-12-2019 18:43
Dit dus. Ik denk dat ze best een kans maken.

Ik snap niet waarom je dit zelf eigenlijk niet hebt gedaan. Stap naar een advocaat en klaag ze aan voor laster.
TO was druk met emmers water in de weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven