Fiets geleend door vriendin en gejat
donderdag 12 juni 2025 om 17:16
zaterdag 14 juni 2025 om 11:32
Wacht je op een reactie of heb je ze nog helemaal niet gesproken?
zaterdag 14 juni 2025 om 12:10
Nou, inderdaad. Dan komt er niet veel initiatief van andere zijde. Maar dan zou ik mij zelf ook niet wat dwingender op gaan stellen, hoewel dit niet veel goeds belooft, anders hadden ze TO wel op de hoogte gehouden van contact met verzekering enzo.
zaterdag 14 juni 2025 om 14:50
Dat is hun probleem, niet jouw probleem. Of beter: het zou niet jouw probleem moeten worden.meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
zaterdag 14 juni 2025 om 15:08
En is voor hun daarmee de kous af? Ik snap dat niet. Als mijn kind zo onvoorzichtig om zou gaan met de spullen van een ander, zou het een (extra) bijbaan kunnen gaan zoeken om een nieuwe fiets te kunnen betalen.meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
Lekker makkelijk zo.
zaterdag 14 juni 2025 om 16:43
En wat is hun voorstel dan wel qua tegemoetkoming?meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
Ik snap best dat niet iedereen zomaar de financiën heeft om een elektrische fiets te vervangen.
Maar kom dan met een degelijk tegenvoorstel.
Ik zou niet happy worden van dat ik zelf om een tegenvoorstel moet vragen.
Maar gewoon al uit principe ( "potje breken, potje betalen" ) zou ik de vraag wel nog 1 keer stellen.
Zeker als de kinderen pubers zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 14 juni 2025 om 16:55
Bwah, we hebben het over 14-jarigen. Die lijken me niet erg bezig te zijn met de kostprijs van dat ding.
Veel kans dat die ouders niet eens wisten dat hun puber die fiets / een fiets tijdelijk geleend had van Sofietje.
Als dat ding dan gepikt wordt moet je echter niet komen met "het ding was te duur, we kunnen helemaal niets".
Dan doe je een tegenvoorstel om bijvoorbeeld wel een normale - niet-elektrische - desnoods tweedehands fiets te kopen. Of er geld voor te geven.
Of dat geld dan uit je eigen zak komt of uit de zak van je 14-jarige puber moet je zelf maar uitvechten thuis.
Is dit nu later?
zaterdag 14 juni 2025 om 17:09
Hebben ze geïnformeerd bij verzekering? Laat ze het op zijn minst indienen.meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
Of stel een betalingsregeling voor.
Dit is ietsje te makkelijk de handen in de lucht. Op zijn minst kom je persoonlijk excuses aanbieden, of wat dan ook.
zaterdag 14 juni 2025 om 17:36
Nu zal dit niet via de AVP gaan, maar juist de mensen die de financiële middelen niet hebben hebben vaak geen AVP. Waarmee ze van hun probleem (schade maken bij een ander en dat niet kunnen vergoeden) het probleem van een ander maken. Ik zou er wel voor zijn om een AVP verplicht te maken, zeker als je kinderen hebt. Zal geen populaire mening zijn, schat ik zo in. Maar schouders ophalen omdat je de financiële middelen niet hebt, dat vind ik zo ontzettend respectloos.meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
zaterdag 14 juni 2025 om 17:45
Ik lees nergens dat er schouders worden opgehaald. Misschien huilden ze wel dikke tranen van ellende, dat vermeldt het verhaal helemaal niet.apiejapie schreef: ↑14-06-2025 17:36Nu zal dit niet via de AVP gaan, maar juist de mensen die de financiële middelen niet hebben hebben vaak geen AVP. Waarmee ze van hun probleem (schade maken bij een ander en dat niet kunnen vergoeden) het probleem van een ander maken. Ik zou er wel voor zijn om een AVP verplicht te maken, zeker als je kinderen hebt. Zal geen populaire mening zijn, schat ik zo in. Maar schouders ophalen omdat je de financiële middelen niet hebt, dat vind ik zo ontzettend respectloos.
En tja, van een kale kip enzo.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:01
Dat weten we helemaal niet natuurlijk, het is nou niet dat TO lang van stof is.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:03
meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54
Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
Ik vind dit toch wel een beetje probleem bij to leggen. Klinkt niet alsof er hard geprobeerd wordt om tot een oplossing te komen.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:48
Ja ik had dat wel gelezen hoor.apiejapie schreef: ↑14-06-2025 18:03meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54
Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
Ik vind dit toch wel een beetje probleem bij to leggen. Klinkt niet alsof er hard geprobeerd wordt om tot een oplossing te komen.
Ik lees alleen niet of er hard gewerkt wordt aan een oplossing en/ of hoe de andere ouders er in staan.
En wat zou de oplossing kunnen zijn als je nul euro hebt en de boel niet is verzekerd want niet op slot?
zaterdag 14 juni 2025 om 19:39
Sorry dat ik niet op elk berichtje reageer. Wij hebben nu zelf óók een probleem want wij kunnen ook geen nieuwe fiets uit onze mouwen schudden.
Ik ben boos, gefrustreerd want toch echt maar 300 keer gezegd dat anderen niet op die fiets mogen rijden.
En maandag moet de puber weer naar school op een 'gare kutfiets' die we nog hebben staan.
Ik ben boos, gefrustreerd want toch echt maar 300 keer gezegd dat anderen niet op die fiets mogen rijden.
En maandag moet de puber weer naar school op een 'gare kutfiets' die we nog hebben staan.
zaterdag 14 juni 2025 om 19:42
Wat ongelofelijk k*t.meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 19:39Sorry dat ik niet op elk berichtje reageer. Wij hebben nu zelf óók een probleem want wij kunnen ook geen nieuwe fiets uit onze mouwen schudden.
Wel een hele goede ( doch zure ) les voor je dochter : nooit iets uitlenen wat de ander ( en in het ergste geval jezelf ) niet kan of wil vervangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 14 juni 2025 om 20:23
blijfgewoonbianca schreef: ↑14-06-2025 19:42Wat ongelofelijk k*t.
Wel een hele goede ( doch zure ) les voor je dochter : nooit iets uitlenen wat de ander ( en in het ergste geval jezelf ) niet kan of wil vervangen.
Inderdaad, dit. Het is kut. Een mooie tweedehands elektrische fiets op MP of bij de fietsenmaker kopen?
En van zulke lessen ga je heus niet dood hoor: je dochter komt maandag gewoon op school met die andere fiets. En ook het vriendinnetje heeft iets geleerd (neem aan dat haar ouders die niet zomaar voorbij laten gaan). Verwacht niet meteen een oplossing van die ouders, laat hen ook even nadenken en creatief wezen. Wie weet verrassen ze je.
zaterdag 14 juni 2025 om 20:25
Wat ellendig voor alle partijen! Mijn oudste zoon heeft een elektrische fiets en zou er ook goed ziek van zijn als dit zou gebeuren aangezien ik deze zelf ook niet 1 2 3 kan vervangen. En het op zich nog zou begrijpen dat de andere partij dit ook niet zomaar kan, ook al zou ik eerst vooral boos zijn.
Ook hij zou ineens op een barrel die ik als nood in de kelderbox heb staan 15km heen en terug dagelijks naar school moeten. Even geen tips, maar ik leef met je mee TO.
Ook hij zou ineens op een barrel die ik als nood in de kelderbox heb staan 15km heen en terug dagelijks naar school moeten. Even geen tips, maar ik leef met je mee TO.
zaterdag 14 juni 2025 om 20:38
Het hoeft geen nieuwe, een goede tweedehands kan ook. Mits ongeveer gelijkwaardig aan de fiets die ze had. Of was de fiets nieuw?meisjewileenpaleisje schreef: ↑14-06-2025 13:54Ouders zijn op de hoogte en zeggen niet de financiële middelen te hebben voor een nieuwe fiets.. (überhaupt een vervanging niet)
zaterdag 14 juni 2025 om 20:42
Jeetje wat zuur voor iedereen zeg.
Ik zou niet meer appen met de ouders, maar bellen. Appen is makkelijk en veilig om te negeren; iemand aan de telefoon afpoeieren is een stuk moeilijker.
Vraag hen eerst te informeren bij hun WA verzekering, misschien valt er nog wel wat te verhalen.
Zo niet, dan zou ik inderdaad opperen of er een regeling getroffen kan worden met termijnen etc. Vriendelijk maar duidelijk blijven; dit is hun kind, hun verantwoordelijkheid en dus is het aan hen om dit op te lossen.
Ik zou niet meer appen met de ouders, maar bellen. Appen is makkelijk en veilig om te negeren; iemand aan de telefoon afpoeieren is een stuk moeilijker.
Vraag hen eerst te informeren bij hun WA verzekering, misschien valt er nog wel wat te verhalen.
Zo niet, dan zou ik inderdaad opperen of er een regeling getroffen kan worden met termijnen etc. Vriendelijk maar duidelijk blijven; dit is hun kind, hun verantwoordelijkheid en dus is het aan hen om dit op te lossen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in