Financiën /contracten
zondag 5 oktober 2025 om 16:27
Mijn ouders hadden in het convenant afgezien van alimentatie maar toen mijn moeder in de bijstand kwam, kwam de gemeente echt aankloppen bij mijn vader. Daar valt dan niet mee te onderhandelen en dan kun je gewoon de volledige 12 jaar betalen.ladadieladieda schreef: ↑05-10-2025 16:14Yep, al ver voor 2022 geregeld (we zijn stokoud volgens onze kinderen) en ik ben niet van plan om ons huwelijk te beëindigen, maar man en ik staan daar beide nog steeds achter.
Ik snap de beweegredenen van de Hoge Raad hoor, want wanneer 1 van de 2 na scheiding zonder alimentatie aanspraak moet maken op een uitkering van de overheid terwijl de ander zwemt in het geld, kost onze afspraak de overheid geld.
zondag 5 oktober 2025 om 16:55
Ik vind er weinig onaardigs aan.KamilleT schreef: ↑05-10-2025 12:07Ik ben er nog niet uit wat wij tzt moeten doen. Het komt dichterbij dat we gaan samenwonen maar de hypotheekberekening viel toch een beetje tegen. Bij 57+ gaan ze uit van je pensioenbedrag en dat van mijn vriend gaat voor een deel naar de ex. Hoewel hij dus nu meer verdient, ben ik voor de bank de kostwinner. Mijn overwaarde wilde ik niet in de aankoop steken maar voor evt verbouwingen bewaren, maar ik weet niet of dat haalbaar blijkt.
Dan nog die testamenten. Zijn kinderen zitten er warmer bij dan de mijne, dus eigenlijk wil ik geen langstlevendentestament. Dat klinkt dan wel weer onaardig om dat te zeggen…
Wij hebben destijds ook laten beschrijven dat al ons geld (toen hadden we nog geen kind) als wij kinderloos zouden blijven al ons geld/zijn of mijn geld naar mijn nichtjes en neefjes zou gaan in plaats van zijn familie. Die redden zich nl prima.
zondag 5 oktober 2025 om 17:04
Ik heb aardig wat vermogen uit overwaarde. Dat gaat in een gezamenlijk huis. Als ik als eerste het tijdige voor het oneindige zou verruilen, wil ik niet dat mijn kinderen oneindig moeten wachten op dat vermogen. Dat kun je ook oplossen met een verzekering natuurlijk, of het risico nemen dat de overblijvende partner een ander huis moet zoeken.debuurvrouw schreef: ↑05-10-2025 16:55Ik vind er weinig onaardigs aan.
Wij hebben destijds ook laten beschrijven dat al ons geld (toen hadden we nog geen kind) als wij kinderloos zouden blijven al ons geld/zijn of mijn geld naar mijn nichtjes en neefjes zou gaan in plaats van zijn familie. Die redden zich nl prima.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in