Fooi klusjesman
dinsdag 13 december 2016 om 23:42
Hoeveel fooi geven jullie een klusjesman? Kozijnenklus is uit de hand gelopen. De gevel kwam bijna naar beneden. Het moest allemaal zo voorzichtig dat ze er anderhalve dag langer mee bezig zijn. De klusmannen worden betaald per opdracht en diegene die de kozijnen heeft ingemeten heeft de gevel niet goed ingeschat. Ik dacht zelf aan 50 euro p.p. Wat vinden jullie?
woensdag 14 december 2016 om 19:17
Voorzichtigheid die veel tijd heeft gekost wordt ook gewoon door de aannemer betaald, ik neem aan dat ze die uren allemaal declareren. Ik snap dat je de klusjesmannen waardeert, maar ik vind echt dat zij niets tekort komen door dit meerdere werk. Ik zou geen envelop geven. En wel een biertje morgenmiddag.
donderdag 15 december 2016 om 09:51
quote:safrat schreef op 14 december 2016 @ 19:01:
[...]
Ik ben blij dat de klusmannen extra voorzichtig zijn geweest ondanks dat die voorzichtigheid veel tijd heeft gekost. Als een gevel klapt zijn er natuurlijk meer problemen dan een hogere rekening. Ik mag dan wel vinden dat het klappen van de gevel op rekening is van de aannemer, het gaat er ook om wat de aannemer daar zelf van vindt. Ik zeg niet iets anders in de OP.
Ze hebben hier trouwens goed werk gedaan, inclusief dingen die ze niet hoefden te doen. Morgen nog een hele dag en dan dus klaar, hoop ik.Je bent super tevreden lees ik dus als jij een mooie fooi wil geven, doen!
[...]
Ik ben blij dat de klusmannen extra voorzichtig zijn geweest ondanks dat die voorzichtigheid veel tijd heeft gekost. Als een gevel klapt zijn er natuurlijk meer problemen dan een hogere rekening. Ik mag dan wel vinden dat het klappen van de gevel op rekening is van de aannemer, het gaat er ook om wat de aannemer daar zelf van vindt. Ik zeg niet iets anders in de OP.
Ze hebben hier trouwens goed werk gedaan, inclusief dingen die ze niet hoefden te doen. Morgen nog een hele dag en dan dus klaar, hoop ik.Je bent super tevreden lees ik dus als jij een mooie fooi wil geven, doen!
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 15 december 2016 om 10:27
quote:safrat schreef op 14 december 2016 @ 19:01:
[...]
Ik ben blij dat de klusmannen extra voorzichtig zijn geweest ondanks dat die voorzichtigheid veel tijd heeft gekost. Als een gevel klapt zijn er natuurlijk meer problemen dan een hogere rekening. Ik mag dan wel vinden dat het klappen van de gevel op rekening is van de aannemer, het gaat er ook om wat de aannemer daar zelf van vindt. Ik zeg niet iets anders in de OP.
Ze hebben hier trouwens goed werk gedaan, inclusief dingen die ze niet hoefden te doen. Morgen nog een hele dag en dan dus klaar, hoop ik.Dat is hun werk en ze worden gecompenseerd voor het extra werk. Ik snap dat nooit zo goed, de ene groep krijgt regelmatig fooi als ik de topics mag geloven (klusjesmannen, kappers), de ander krijgt niks.
[...]
Ik ben blij dat de klusmannen extra voorzichtig zijn geweest ondanks dat die voorzichtigheid veel tijd heeft gekost. Als een gevel klapt zijn er natuurlijk meer problemen dan een hogere rekening. Ik mag dan wel vinden dat het klappen van de gevel op rekening is van de aannemer, het gaat er ook om wat de aannemer daar zelf van vindt. Ik zeg niet iets anders in de OP.
Ze hebben hier trouwens goed werk gedaan, inclusief dingen die ze niet hoefden te doen. Morgen nog een hele dag en dan dus klaar, hoop ik.Dat is hun werk en ze worden gecompenseerd voor het extra werk. Ik snap dat nooit zo goed, de ene groep krijgt regelmatig fooi als ik de topics mag geloven (klusjesmannen, kappers), de ander krijgt niks.
donderdag 15 december 2016 om 12:46
quote:eva-luna schreef op 15 december 2016 @ 10:27:
[...]
Dat is hun werk en ze worden gecompenseerd voor het extra werk. Ik snap dat nooit zo goed, de ene groep krijgt regelmatig fooi als ik de topics mag geloven (klusjesmannen, kappers), de ander krijgt niks.Tja, geen idee wat anderen doen. Ik geef een taxichauffeur en mijn kapster ook fooi.
[...]
Dat is hun werk en ze worden gecompenseerd voor het extra werk. Ik snap dat nooit zo goed, de ene groep krijgt regelmatig fooi als ik de topics mag geloven (klusjesmannen, kappers), de ander krijgt niks.Tja, geen idee wat anderen doen. Ik geef een taxichauffeur en mijn kapster ook fooi.