Geld & Recht alle pijlers

Garant staan

01-08-2013 13:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Fame schreef op 01 augustus 2013 @ 13:50:

Sorry hoor, maar jullie zijn echte (mag ik niet schrijven). NEEM HAAR NIET IN HUIS!
Haar in huis nemen zorgt voor extra kosten gas water en licht, slijtage, eten, drinken en de Gemeentebelastingen gaan omhoog. En zie haar er maar weer eens uit te krijgen. Zou het absoluut niet doen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Klinkt niet goed. Als ik je vriend was zou ik per direct dat huurhuis van die vriendin opzeggen (of kan hij dat als garantsteller niet doen?)

En ik zou die vriendin al helemaal niet in huis halen!

Heeft je vriend er wellicht iets mee dat ie zoveel voor jouw vriendin over heeft? Beetje bizarre situatie. En ook dat die ouders er niet garant voor wilden staan. Die kennen hun dochter wellicht en zagen dit aankomen?
Neem haar niet in huis! Lever haar af bij haar vader en moeder! Ze kost je al 2 maanden huur en meer, deurwaarderskosten, kosten exploot, uitzetting via de rechtbank is ook een lieve duit.

Normaliter zit je na een ontruiming al op 2600 euro.
quote:lovelycomplex schreef op 01 augustus 2013 @ 13:53:

[...]

Moet ik haar op straat laten staan dan? Het is mijn beste vriendin! In moeilijke tijden stond zij ook voor mij klaar!Jij bent niet haar laatste optie. Mits je leger des Heils heet.
Meestal is de garantstelling gemaximeerd tot een bepaald bedrag (waarschijnlijk drie maanden huur), maar de incasso zal eerst op je vriendin verhaald worden.

[...]

Moet ik haar op straat laten staan dan? Het is mijn beste vriendin! In moeilijke tijden stond zij ook voor mij klaar!Heb jij ook op haar zak geteerd? Zo nee, dan gaat ze maar terug naar haar ouders.
"Ze wilt haar huur opzeggen, en tijdelijk bij ons komen wonen."

Niet doen! Absoluut niet!

Die raak je nooit meer kwijt en je loopt het risico dat het je je relatie kost.
Huts!

[...]

Moet ik haar op straat laten staan dan? Het is mijn beste vriendin! In moeilijke tijden stond zij ook voor mij klaar!Dus help je haar met een boedelbak vol met haar spullen richting haar ouders. Zo help je haar en jezelf!
quote:idisrom schreef op 01 augustus 2013 @ 13:54:

Meestal is de garantstelling gemaximeerd tot een bepaald bedrag (waarschijnlijk drie maanden huur), maar de incasso zal eerst op je vriendin verhaald worden.12 maanden in dit geval.
quote:Fame schreef op 01 augustus 2013 @ 13:53:

Haar in huis nemen zorgt voor extra kosten gas water en licht, slijtage, eten, drinken en de Gemeentebelastingen gaan omhoog. En zie haar er maar weer eens uit te krijgen. Zou het absoluut niet doen!Gemeentebelasting gaat niet omhoog, dat is per 1 en anders per 3. Met z'n tweeën betaal je ook voor 3. Maar goed, de rest gaat wel omhoog natuurlijk.
* elninjoo, 4 minuten geleden

Klinkt niet goed. Als ik je vriend was zou ik per direct dat huurhuis van die vriendin opzeggen (of kan hij dat als garantsteller niet doen?)

Heeft je vriend er wellicht iets mee dat ie zoveel voor jouw vriendin over heeft? Beetje bizarre situatie. En ook dat die ouders er niet garant voor wilden staan. Die kennen hun dochter wellicht en zagen dit aankomen?

*

Helemaal eens met Ninjoo.

En hoe staat je vriend inderdaad tot haar in huis nemen?

Ik zeg: recipe for disaster.
Huts!
quote:Fame schreef op 01 augustus 2013 @ 13:57:

[...]

12 maanden in dit geval.-
Ouders is geen optie, moeder heeft keihard gezegd, ik ga geen verantwoordelijkheid dragen, je zoekt het maar uit. vader is niet in het spel. Weten ook niet waar hij is.
Maar wat heeft je vriend met haar dat ie zoveel voor haar over heeft/had? Vond je dat niet verdacht?
LOvelycomplex, kijk eens in het getekende contract, daar vind je alle voorwaarden. Echt dit soort vragen dien je jezlef te stellen bij het aangaan van zo'n contract.

Maar het antwoord is nee. Jullie staan gerant voor jullie vriendin, niet voor een andere partij. Mits natuurlijk de nieuwe huurder (geen verhuurder!) een contract met de huurder sluit.

Lovelycomplex, ik begrijp heel goed dat je je vriendin in huis wilt nemen. Natuurlijk, zij is je beste vriendin en je wilt haar helpen.

Ik zou het echter niet doen, maar haar terug laten gaan naar haar ouders. Kan ze opnieuw beginnen met sparen en studeren of werken.
* lovelycomplex, 2 minuten geleden

Ouders is geen optie, moeder heeft keihard gezegd, ik ga geen verantwoordelijkheid dragen, je zoekt het maar uit. vader is niet in het spel. Weten ook niet waar hij is.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de moeder die niet voor niks zegt? Ze wilde tenslotte ook niet garant staan. En met reden zo te lezen.

Maar goed, als jij je privacy en je relatie op het spel wilt zetten, be my guest en veel plezier met z'n drieen.
Huts!
Die 2 maanden huur moet betaald worden. Ook de kosten voor de deurwaarder. En hoe langer dit duurt, hoe meer jullie mogen dokken. Jullie staan garant, jullie hebben de garantie afgegeven, dat de huur wordt betaald. Ga maar vast ¤2600 euro bij elkaar zoeken, want over een maand staat ze middels een vonnis bij de rechtbank op straat als zij of jullie niet betalen.
quote:lovelycomplex schreef op 01 augustus 2013 @ 14:01:

[...]

Maar als zij een andere verhuurder vind zijn wij niet meer verantwoordelijk omdat er dan iemand anders garant komt te staan neem ik aan?

Zolang zij een huurcontract heeft voor die woning/kamer staat je vriend garant. En onderverhuur is verboden mits de verhuurder akkoord gaat.

En garantstelling bij verhuur is sowieso al niet standaard. De verhuurder heeft redenen gezien bij je beste vriendin om een garantstelling te eisen. DUs financieel was het al niet zo best.

Bezint eer ge begint, je beste vriendin kan wel eens de duurste uitgave van je leven worden.
Plus nog de bijkomende irritaties als ze eenmaal bij jullie thuis zit. Hoe zo'n beste vriendin deze beste vriendin ook is, dat werkt niet. Als je zo op elkaars lip zit in zo'n ingewikkelde situatie, waarin ook nog heel veel geld en afhankelijkheid een rol speelt, werkt het als een tikkende tijdbom.

Als het echt niet anders kan, spreek dan een termijn af, maar goed.. of ze zich daar aan houdt is een tweede. Eenmaal een (gratis) dak boven haar hoofd, dan heeft ze ineens weinig stress meer.

Hoe doen jullie dat met boodschappen? Schoonmaken? Was? Bijdrage in de kosten die ze maakt?

Lief bedoeld en ik snap dat het moeilijk is om iemand die je lief is zo in de shit te zien zitten, maar dit is geen oplossing. Het gaat irritaties opleveren tussen iedereen en bovenal tussen jouw vriend en jou.

Mijn zus heeft het nog niet zo lang geleden ook gedaan, ging helemaal fout. Vriendschap voorbij, relatie wel gered.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 augustus 2013 @ 14:00:

* elninjoo, 4 minuten geleden

*

Helemaal eens met Ninjoo.

En hoe staat je vriend inderdaad tot haar in huis nemen?

Ik zeg: recipe for disaster.-
Hee, jullie feestje hoor, ik heb het idee dat ik tegen dovemansoren praat. Veel succes!
Wat Heidi zegt. Dat probeer ik dus ook de hele tijd al te zeggen, maar zij verwoordt het helderder.

Dat geeft de laatste zin van Fames post ook extra lading.
Huts!
quote:Fame schreef op 01 augustus 2013 @ 14:08:

[...]

En garantstelling bij verhuur is sowieso al niet standaard. De verhuurder heeft redenen gezien bij je beste vriendin om een garantstelling te eisen. DUs financieel was het al niet zo best.

.Dat is niet waar, want bij mijn vorige verhuurder moesten mijn ouder een garantiestelling tekenen (dat hebben ze niet gedaan) en verhuurder heeft er verder ook niet meer achteraan gegaan. Ik betaalde dus wel mijn huur toen altijd op tijd.
quote:elninjoo schreef op 01 augustus 2013 @ 14:04:

Maar wat heeft je vriend met haar dat ie zoveel voor haar over heeft/had? Vond je dat niet verdacht?-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven