Geld & Recht alle pijlers

Garant staan

01-08-2013 13:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:lovelycomplex schreef op 02 augustus 2013 @ 16:43:

[...]

Nog nooit van gehoord. Maar er wonen wel veel daklozen, ik woon wel in een redelijk grote stad. Maar er is iig hulp voor haar.

Als ze een WWB uitkering moet ontvangen, zul je ingeschreven moeten staan op een adres binnen de gemeente. Als zij in een daklozenopvang mag staan ingeschreven, zal ze een daklozenuitkering krijgen. Die is 300 euro. Daarvan zal ze de zorgverzekering moeten betalen. Ze zal dus ongeveer (aangenomen dat ze CVZ is) 150 euro over houden voor alle lasten (mobieltje, eten, onderdak) per maand. Dat is niet veel. Verwacht dus geen bijdrage van haar. En als jullie zelf al met zijn tweeen krap zitten, houden jullie het niet heel lang vol om een derde mond erbij te voeden.

Gas, licht en vooral water (douchen) gaat omhoog met 3 mensen. Boodschappenkosten gaan omhoog. Kunnen jullie dat langere tijd opbrengen?
quote:lovelycomplex schreef op 02 augustus 2013 @ 16:42:

[...]

Niet grappig. Ik ben er echt mee gediagnosticeerd.. Zoals ik al de hele tijd zeg, reageer gewoon normaal....
quote:Istar_ schreef op 02 augustus 2013 @ 16:45:

[...]

In welke DSM versie staat het dan?Die je kunt sparen met de optimelpunten...
quote:doreia schreef op 02 augustus 2013 @ 16:47:

[...]

Als ze een WWB uitkering moet ontvangen, zul je ingeschreven moeten staan op een adres binnen de gemeente. Als zij in een daklozenopvang mag staan ingeschreven, zal ze een daklozenuitkering krijgen. Die is 300 euro. Daarvan zal ze de zorgverzekering moeten betalen. Ze zal dus ongeveer (aangenomen dat ze CVZ is) 150 euro over houden voor alle lasten (mobieltje, eten, onderdak) per maand. Dat is niet veel. Verwacht dus geen bijdrage van haar. En als jullie zelf al met zijn tweeen krap zitten, houden jullie het niet heel lang vol om een derde mond erbij te voeden.

Gas, licht en vooral water (douchen) gaat omhoog met 3 mensen. Boodschappenkosten gaan omhoog. Kunnen jullie dat langere tijd opbrengen?

Dat van de daklozenuitkering wisten we beide nog niet. Ze heeft vandaag pas haar eerste infogesprek daar gehad. Ik zal haar dit ook laten lezen, iedere info of tip is handig, dank je wel!

Ik verwacht voor nu ook geen bijdrage, ik heb ook mijn broertje gratis in huis gehad voor bijna een jaar, we staan dus nu ook nog op een huishouden van 3 personen. Het wordt dus niet duurder, en we leven al best zuinig, zelfs met een extra man erbij krijgen we nog geld terug

Boodschappengeld gaat inderdaad omhoog, maar we geven haar nu ook al iedere dag avondeten, dus dat maakt geen verschil. We kunnen het missen

Het is alleen deze maand, en misschien volgende dat we krap zitten, er gingen spullen kapot en er kwamen wat onverwachte rekeningen binnen, verder zitten we qua geld nooit krap. En er komt ook verhuizing aan, goedkoper wonen, dus dat is alleen maar nog gunstiger.
quote:waarbij schreef op 02 augustus 2013 @ 16:51:

[...]

Die je kunt sparen met de optimelpunten...Weer eens wat anders dan bij de Koffie.
Krap houdt trouwens bij ons in... Geen leuke dingen doen, niet iedere dag een flesje drinken kunnen kopen, maar gewoon vullen met wat we hebben, dat soort dingen. We kunnen gewoon normaal leven.

Maar we proberen nu ook eerst dat ze haar woning behoudt. En ze heeft nog een maand, want ze loopt 2 maanden achter. Kijken of we wat voor elkaar kunnen krijgen in die periode!
Juist, als ze de achterstand in kan lopen, dan zou dat gewoon alles oplossen, voor zowel haar als jullie! Succes en hou je ogen open en blijf je gezonde verstand gebruiken. Het is heel nobel om iemand te helpen, maar weet je wat het is?

Als er een ramp gebeurd: bouw dan eerst je eigen hutje, voordat je gaat helpen met het hutje van een ander. Anders slaap jij die avond op straat en de ander in zijn hutje. Dus zorg eerst voor jullie zelf en pas als je het kan missen (vandaar ook de reacties op de garant stelling!) en help dan een ander. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven