Geld & Recht alle pijlers

Geld per maand

07-03-2011 11:57 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Mijn vriend en ik zijn per 1 mei trotse huiseigenaren.

Ik verdien ¤ 1905 (netto) per maand en wij zijn ¤ 950 per maand (per persoon) kwijt aan onze vasten lasten. (Auto, hypotheek, gas water en licht) Ik hou ¤ 500 per maand over wat ik geheel aan mezelf kan besteden. Kleding make up en dergelijke en ik spaar apart nog ¤ 138,00 per maand.

Nou ben ik heel erg brutaal en erg benieuwd wat jullie per maand overhouden voor jezelf...voor kleding, make up en leuke dingen doen?
quote:Sunemom schreef op 07 maart 2011 @ 17:20:

[...]

Ik bedoel ook juist een begroting van de variabele dingen. Zo zorg ik al vanaf januari dat ik 25 euro per maand overhoud, zodat ik eind deze maand 75 euro heb voor het kinderfeestje van dochter. En ik hou rekening met dingen als de kapper bijvoorbeeld. Maar ik bedenk ook van alles wat ik er maximaal voor kwijt wil zijn, dus als ik een paar schoenen nodig heb dan begroot ik bijvoorbeeld 70 euro en alles wat ik daaronder blijf heb ik dan bespaard en dat gaat apart voor een onvoorziene uitgave.Ik vind het echt knap hoe gediscplineerd jij bent met geld! Zo planmatig als jij wil ik (nog even) niet worden, omdat de noodzaak daarvoor, ontbreekt. Ik vind beginnen met een vast budget voor boodschappen voor nu een goed begin .
quote:Mirjam762 schreef op 07 maart 2011 @ 17:23:

[...]

Ik vind het echt knap hoe gediscplineerd jij bent met geld! Zo planmatig als jij wil ik (nog even) niet worden, omdat de noodzaak daarvoor, ontbreekt. Ik vind beginnen met een vast budget voor boodschappen voor nu een goed begin .Maar dat is natuurlijk ook gewoon zo. Toen het nog niet nodig was wat ik ook wel gedisciplineerd, maar wel minder dan nu. Ik heb ervoor gekozen een tijd niet te werken, inmiddels werk ik wel weer een aantal uur per week, maar dat geld probeer ik helemaal apart te houden en dan moet je dus wel. Wij hebben nu eigenlijk 'te' hoge vaste lasten (zo'n 2000 euro p/m) tegenover ons inkomen (ongeveer 2600 p/m), ondanks dat doen we het nu al bijna 3 jaar zo en het bevalt prima, we komen nooit iets te kort en ik heb nog nooit nee hoeven verkopen als de kinderen iets graag wilden doen of nodig hadden.
quote:meissie80 schreef op 07 maart 2011 @ 12:30:

[...]

Off topic

Zo jij hebt een reusje. Dochter is ook 2 jaar en drie maand en die past nog netjes in 92 soms 98.Mijn zoon is net 6 jaar en heeft broekmaat 116 en bovenmaat 122
E 4300 (inkomen) + 250 (voorl.teruggave)= E 4550.

Vaste lasten E 2300, sparen E 1500, over ter vrije besteding (2 volwassenen) E 750.
quote:Sunemom schreef op 07 maart 2011 @ 18:23:

[...]=Wij hebben nu eigenlijk 'te' hoge vaste lasten (zo'n 2000 euro p/m) tegenover ons inkomen (ongeveer 2600 p/m), ondanks dat doen we het nu al bijna 3 jaar zo en het bevalt prima, we komen nooit iets te kort en ik heb nog nooit nee hoeven verkopen als de kinderen iets graag wilden doen of nodig hadden.

Het is inderdaad jammer de verhouding vaste laste tov het inkomen, knap dat je het zo weet te redden!

Uit ervaring weet ik dat als je moet bezuinigen dat heel goed kan. Hoe meer geld je te besteden hebt, hoe gemakkelijker je wordt met uitgeven.
netto gezamelijk inkomen 4000 euro

vaste lasten 2500 euro

On gezamelijk netto inkomen is 4000 euro,na aftrek van alle vaste lasten, boodschappen,sparen, houden we 400 euro pp over voor "leuke"dingen.

Alle aanschaf voor onze kinderen zoals kleding,kadootjes,etc zitten verrekend in onze vaste lasten.
...
anoniem_121953 wijzigde dit bericht op 12-03-2011 08:10
Reden: anders
% gewijzigd
...
anoniem_121953 wijzigde dit bericht op 12-03-2011 08:10
Reden: anders
% gewijzigd
1 x is wel genoeg
anoniem_8508 wijzigde dit bericht op 08-03-2011 10:45
Reden: en dan verwijder je ook nog de verkeerde ;-)
% gewijzigd
quote:courageux schreef op 08 maart 2011 @ 10:43:

2 volwassenen...

inkomsten momenteel: 859 euro netto (wwtje + huurtoeslag + zorgtoeslag)

uitgaven: 1310 (huur, g/w/l, telefoon/internetrekening, boodschappen, aflossing duo)

wat ik overhou? een hoop kopzorgen over hoe ik alles rechtbrij de laatste paar maanden
Courageux, dat klinkt niet als een lekkere situatie waar je in zit. Is het niet mogelijk om toeslagen aan te vragen en de DUO aflossing voorlopig stop te zetten tot je weer werk hebt?

Anders kom je toch zwaar in de problemen?

Sterkte!
ik zit al vanaf eind december in het WIJ traject... maar steeds wachten, afspraak, afspraak, afspraak etc... dus er is nog steeds niks uitgekomen... geen aanvulling.... geen werk... geen geschikt werkleeraanbod... verdere toeslagen bij ww zijn niet mogelijk, bij belastingdienst heb ik wel een toeslag ingediend voor minste verdienende? zoiets... maar daar heb ik ook nog geen bevestiging of geld van... ben bezig met DUO om een andere regeling te treffen, maar dat is nog niet zo makkelijk... dus we peddelen maar door in een lek bootje
Ik heb per maand 350 euro, maar boodschappen moeten er nog vanaf. Ik ben alleen en probeer ongeveer 100 tot 150 per maand te sparen wat ook wel lukt.

Kleding koop ik vrijwel alleen in de uitverkoop.
quote:SoulSearch schreef op 07 maart 2011 @ 11:57:

Ik hou ¤ 500 per maand over wat ik geheel aan mezelf kan besteden. Kleding make up en dergelijke en ik spaar apart nog ¤ 138,00 per maand.

Toen ik dat ook te besteden had, spaarde ik daar nog eens 400 euro extra van. Maar dat komt omdat ik kleding en make-up niet belangrijk vind, en verre reizen maken wel. Dus het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Vraag is, ben je zelf tevreden met je uitgavenpatroon, of vind je dat je te weinig hebt of teveel uitgeeft?
Nu nog druk aan het afbetalen, maar vanaf juli heb ik 430 euro over voor leuke dingen.

Wil ik eindelijk mijn rijbewijs gaan halen.

Boodschappen (250, ruim genomen) en sparen (250 gewoon, 51 spaarloon) zijn er dan ook al af.

Studieschuld bijna afgelost en dan 475 euro over per maand.

Zal ik denk ik mijn spaarbedrag naar 275 verhogen.

Ook nog een 13e maand in november. Zeker de helft hiervan gaat naar de spaarrekening. Andere helft nader te besteden.

Ik ben hier erg tevreden mee.
op dit moment bij mij heel krap, inkomen van 600 waarvan huur, zorgverzekering en andere vaste lasten vanaf moeten. hou zon 200 euro over voor boodschappen, leuke dingen en kleding.. ff niet sparen dus.
Toen wij 10 jaar geleden nog in een klein appartementje woonden, en geen kinderen hadden, verdienden we ongeveer hetzelfde als nu(4000 netto samen) alleen kocht ik toen voor 500 euro per maand kleding voor mezelf,nu is het 500 euro voor 4 personen.

En betaalden we 500 euro hypotheek ipv 1000 nu.

Het is dus niet alleen je inkomen wat telt,maar meerdere factoren(welk huis,wel/geen kinderen etc).
Jullie motiveren! Van het weekend maar eens uitzoeken hoeveel onze vaste lasten eigenlijk zijn......
quote:StabiloBoss schreef op 07 maart 2011 @ 12:24:

Op het moment niks.

Moet altijd erg lachen om die ABN amro reclame:"Weet u hoeveel u deze maand uit geeft aan kleding en uit eten gaan?"

Ja dat weet ik heel goed. Maar weet je dat dat wel geweldig is dat financieel dagboek! Ik ben me rot geschrokken, het zit ond rinternet bankieren en ik zag wat ik aan kleding had uitgegeven in een jaar..ik rkeeg bijna een beroerte..pffff
70 euro per week voor boodschappen is toch niet zo weinig? Heb dat jaren gedaan met 3 personen. Was goed te doen hoor.

Bij ons komt er rond de 2550 binnen incl toeslagen. Daar hebben we ong 1700 euro vaste lasten bij. 360 euro voor boodschappen, dus zo'n 500 euro over waarvan ik zo'n 250/300 wil sparen. De rest is voor leuke dingen, kleding etc.

Heb door de jaren heen geleerd dat je echt naar je situatie gaat leven. Zo stonden we zelfs rood met een inkomen van 2800 euro, terwijl dat natuurlijk nergens op sloeg. We hebben ook moeten rondkomen van 2000 euro (toen waren de vaste lasten wel iets lager) en hoewel dat niet even ruim was, ging dat ook.

Je kunt echt zoveel besparen als je bewust boodschappen doet. Ik weer van mezelf dat ik spendneigingen heb, dus nu maak ik altijd een boodschappenlijstje. Sinds ik dat doe hou ik van die 360 euro (voor 2 volw, 1 kind, 4 huisdieren) altijd wat over.
Ik verdien tot september het minimumloon +evt ORT (wat ze gaat afschaffen grrr)., meestal zo'n 1250 netto (spaarloon er al afgehaald).

Als ik alle vaste lasten er af haal hou ik zo'n 300-350 euro pm over voor mezelf, waar ik 150 van spaar (+50 euro spaarloon).

We pinnen elke maand boodschappengeld. Dat is nu rond de 150 euro per maand, maar dat redden we net niet:( Ik geef ong. nu 20 euro pm aan boodschappen uit met z'n 2-en).
@ caroline ik neem aan 20 euro per week aan boodschappen? en heeft je vriend geen inkomsten?
oh haha ik bedoel 200 euro per maand, dus ong. 50 a 60 euro per week.

Mijn vriend heeft weinig inkomsten, hij betaalt alleen de helft vd huur + internet en zijn eigen telefoonrekening.
Ik kan me met alle wil van de wereld niet voorstellen dat Soulsearch 950 euro vaste lasten heeft.

2x zorgverzekering en je zit al aan de 200 euro (bijna dan)

dan hou je nog maar 750 euro over voor hypotheek, verzekeringen, reinigingsrecht, gemeentelijke belastingen, kosten woononderhoud (klussen, cv onderhoud, materialen, tuinonderhoud, verf ed), auto, benzine, autokosten, telefoon, internet, kabel, GWL.

Ik kan me voorstellen dat je bij je eerste huis werkelijk geen idee hebt wat er allemaal bij komt kijken, had ik ook niet destijds.
quote:pearle schreef op 13 maart 2011 @ 19:07:

Ik kan me met alle wil van de wereld niet voorstellen dat Soulsearch 950 euro vaste lasten heeft.

2x zorgverzekering en je zit al aan de 200 euro (bijna dan)

dan hou je nog maar 750 euro over voor hypotheek, verzekeringen, reinigingsrecht, gemeentelijke belastingen, kosten woononderhoud (klussen, cv onderhoud, materialen, tuinonderhoud, verf ed), auto, benzine, autokosten, telefoon, internet, kabel, GWL.

Ik kan me voorstellen dat je bij je eerste huis werkelijk geen idee hebt wat er allemaal bij komt kijken, had ik ook niet destijds.Ze schrijft dat ze per persoon 950 euro kwijt zijn aan vaste lasten, dus dan zou het wel kunnen kloppen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven