Geld & Recht alle pijlers

Geld terug Wehkamp

16-06-2016 22:19 38 berichten
Wie heeft er hier ervaring met Wehkamp en het terugstorten van geld n.a.v. retourneren van producten?

Ik wacht ondertussen al 2 weken op mijn geld en vind dat eigenlijk te lang duren. Op de website staat dat je het binnen 2 weken terug zou moeten krijgen en die twee weken zijn dus vandaag. Ik heb in mijn Wehkamp wel gekeken naar de status, maar de laatst verwerkte status is "Pakket gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening". Hierna dus geen activiteiten meer.

Is dit normaal? Duurt dit altijd zo lang? Of moet ik me al gaan lopen opvreten? Het gaat namelijk om €210, best veel als je het mij vraagt.. Ik ben van een Zalando of een bol.com gewend dat het veel sneller gaat namelijk!
Ik betaal altijd achteraf bij Wehkamp en Zalando. Kleding ruikt nooit naar parfum of zweet. Die had ik anders gelijk teruggestuurd. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen, soms zijn ze wat langzamer.

Hier overigens nooit problemen en de momenten dat er iets mis is gegaan (kreeg een pakket lego ipv een sporthemd) is het supernetjes en met humor opgelost.

Ik betaal overigens altijd achteraf.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Ik heb gewerkt bij Wehkamp en volgens mij zijn deze periodes altijd heel erg druk. Ik zou even bellen en hopelijk kunnen ze het de betaling dan in gang zetten. Het retouren gebeurt (voor een deel) automatisch, dus ik denk eerder dat het probleem hem zit bij PostNL (niet dat Wehkamp heilig is.. Achterhaalt met verzendkosten.. Doe mij Zalando maar).
Als je je Wehkamp pakketje hebt ingeleverd dan krijg je zo'n ontvangstbewijs.

Vervolgens krijg je daarna nog een keer mail van Wehkamp als je retour verwerkt is bij hen.

Mijn ervaring is dat dit tegenwoordig best lang kan duren. Eerder ging het redelijk snel, sinds Wehkamp is overgegaan naar hun nieuwe distributiecentrum loopt het niet helemaal op rolletjes. Zo kan 1 retourzending (1 pakket dus) in 3 verschillende gedeeltes bij hen binnenkomen en verwerkt worden. Ook al een paar keer gehad, erg vreemd.

Uiteindelijk komt het wel goed hoor, heb verder geen slechte ervaringen met Wehkamp.

Ik vind 2 weken ook niet overdreven lang als ik eerlijk ben. Gewoon geduld hebben.
Nou.. Ik heb inmiddels mijn geld binnen.

Maar het heeft me allemaal niet zo'n vertrouwd gevoel gegeven...

Vlgd keer maar weer Zalando of Bol voor mij.
Hier eigenlijk nooit problemen met de wehkamp. Betaal wel achteraf via "mijn wehkamp". Werkt perfect.

1x stonden retouren niet goed in systeem, 1 belletje en t was opgelost.

Ik ben juist niet meer zo'n bol.com fan. Ene komt letterlijk de volgende dag binnen en t andere pas na meerdere dagen. Hangt er net vanaf bij welke uiteindelijke webshop je bestelt. Ze fungeren veelal als een soort tussenpersoon en dat vind ik niet fijn.

Maar zie dat t voor to opgelost is. Mooi zo.
quote:ducktape schreef op 24 juni 2016 @ 21:44:

Nou.. Ik heb inmiddels mijn geld binnen.

Maar het heeft me allemaal niet zo'n vertrouwd gevoel gegeven...

Vlgd keer maar weer Zalando of Bol voor mij.Je kunt toch gewoon achteraf betalen? Ik bestel vaak meerdere dingen om te kunnen kiezen. Wat me niet aanstaat, stuur ik terug en wat ik houd, betaal ik. Simpel.
Ik heb gelukkig nooit problemen met Wehkamp, betaal altijd achteraf.

Was ook een grote fan van Zalando, totdat ik niet meer achteraf kon betalen (om onbekende redenen die Zalando zelf niet kon verklaren/veranderen ), bestel daar dus nog maar weinig. ...
Ik vind kleding die van wehkamp komt vaak zo naar rook stinken, echt te smerig....

Ik betaal ook achteraf, maar bestel er vooral luiers en soms kleding, maar die houdt ik dus alleen als het fris ruikt.
quote:Lovely1987 schreef op 16 juni 2016 @ 23:34:

Idd geef mij ook maar bol.com. Nooit problemen mee en retouren gaat ook lekker simpel en je bent tenminste verzekerd dat je geen tweedehandse spullen krijgt als je nieuw besteld.Ik heb dan weer juist met bol.com problemen gehad. Wehkamp nooit. Maar betaal achteraf, als ik besloten heb om het te houden. Ideaal vind ik het. Gewoon vanuit huis.
quote:siska74 schreef op 25 juni 2016 @ 15:00:

Ik vind kleding die van wehkamp komt vaak zo naar rook stinken, echt te smerig....

Ik betaal ook achteraf, maar bestel er vooral luiers en soms kleding, maar die houdt ik dus alleen als het fris ruikt.Ik heb werkelijk nog nooit kleding gehad die stonk. Althans niet naar rook, zweetlucht of parfum. Er zit soms wel een chemisch luchtje aan. Vanuit de fabriek, denk ik.
Wehkamp vind ik juist zeer coulant altijd! Tja misschien duurde het nu wat langzamer...

Een x iets teruggestuurd wat ze niet ontvangen hadden en ik was dat bonnetje kwijt, deden ze niet moeilijk over. En een wasmachine die 2 weken later af was geprijsd, even gebeld dn kreeg het verschil terug. Ik vind ze juist erg klantvriendelijk!
quote:ducktape schreef op 24 juni 2016 @ 21:44:

Vlgd keer maar weer Zalando of Bol voor mij.Bij Zalando zijn ze anders ook niet secuur met retouren en kan er zomaar een artikel verdwijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven