geld ver(drie)dubbelen
donderdag 6 januari 2011 om 22:50
Ik heb waarschijnlijk binnenkort de beschikking over een bedrag van 3000 euro. Ik wil dit bedrag vast zetten om er over een paar jaar een aantal gebruiksgoederen van te kopen. Ik heb weleens gehoord dat als je zo'n bedrag 5 jaar wegzet je 10.000 euro aan het einde van de rit hebt. Ik wil het bedrag niet langer dan 5 jaar vastzetten.
Nu zie ik tijdens het googlen door de bomen het bos niet meer en hoop dat er iemand is die positieve ervaringen en hopelijk ook een naam van een goede financiele instelling plus spaarvorm weet.
Tevens vraag ik mij af of je bij een spaarbrief veel risico loopt. Is dit hetzelfde als beleggen of moet ik het heel anders zien?
Hopelijk kan ik over een paar jaar mijn spulletjes kopen
Nu zie ik tijdens het googlen door de bomen het bos niet meer en hoop dat er iemand is die positieve ervaringen en hopelijk ook een naam van een goede financiele instelling plus spaarvorm weet.
Tevens vraag ik mij af of je bij een spaarbrief veel risico loopt. Is dit hetzelfde als beleggen of moet ik het heel anders zien?
Hopelijk kan ik over een paar jaar mijn spulletjes kopen

donderdag 6 januari 2011 om 22:54
Kijk maar eens op deze site http://www.rekeninginfo.nl/?q=deposito-5-jaar
De hoogste rente die je kunt vangen is 4%
De hoogste rente die je kunt vangen is 4%

donderdag 6 januari 2011 om 23:07
Ok, dan zie ik het iets te gunstig in blijkbaar. Ik heb het nooit breed gehad (nu ietsje pietsje breeder) dus nooit kunnen sparen, weet vrij weinig van dit onderwerp af.
Bedankt voor jullie reacties en eerlijkheid! Piramidespellen lijken mij idd niets lol.
Iemand aanwezig met veel verstand van obligaties/spaarbrieven?
Valt mij trouwens tegen dat de hoogste spaarrente maar 4 % is...als iemand een iets hogere tegenkomt, please let me know...
Bedankt voor jullie reacties en eerlijkheid! Piramidespellen lijken mij idd niets lol.
Iemand aanwezig met veel verstand van obligaties/spaarbrieven?
Valt mij trouwens tegen dat de hoogste spaarrente maar 4 % is...als iemand een iets hogere tegenkomt, please let me know...
donderdag 6 januari 2011 om 23:10
donderdag 6 januari 2011 om 23:15

donderdag 6 januari 2011 om 23:16
Dan lijkt het me extra fijn toch dat je nu zo'n bedrag te besteden hebt! 4% rente is behoorlijk hoog in deze tijd, al hoorde ik laatst dat de spaarrente overal weer aan het stijgen is (maar pin me er niet op vast). Bij andere vormen (combi beleggen ed) is de rente vast hoger, maar loop je ook meer risico.

donderdag 6 januari 2011 om 23:18
Bokje, een hogere rente betekent bijna altijd meer risico. Kun je het je veroorloven je ingelegde geld kwijt te raken voor de kans ietsje meer winst te maken?
Antwoord ja: google lekker verder......
Antwoord nee: kies een betrouwbare bank (ASN bijvoorbeeld, komen je centjes ook niet terecht bij bijvoorbeeld de wapenindustrie) en stel je spaardoelen iets bij.
Antwoord ja: google lekker verder......
Antwoord nee: kies een betrouwbare bank (ASN bijvoorbeeld, komen je centjes ook niet terecht bij bijvoorbeeld de wapenindustrie) en stel je spaardoelen iets bij.

donderdag 6 januari 2011 om 23:19
quote:bokjevansteen schreef op 06 januari 2011 @ 23:10:
Was bezig met financieel overleven...juist omdat ik weet hoe kut dat is probeer ik zoveel mogelijk van dit zakcentje te maken.
Dan is het waarschijnlijk goed om je te realiseren dat een hogere opbrengst ook altijd hoger risico met zich mee brengt. Met speculeren kun je in 5 jaar tijd van 3.000 wel 10.000 maken, maar je kunt in het ook binnen een half jaar kwijt zijn, of eerder.
Vind het het niet wat om het (of een deel van) geld te investeren in een opleiding? Dat is ook een manier om van 3.000 veel meer te maken. Maar dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de situatie waar je in zit.
Was bezig met financieel overleven...juist omdat ik weet hoe kut dat is probeer ik zoveel mogelijk van dit zakcentje te maken.
Dan is het waarschijnlijk goed om je te realiseren dat een hogere opbrengst ook altijd hoger risico met zich mee brengt. Met speculeren kun je in 5 jaar tijd van 3.000 wel 10.000 maken, maar je kunt in het ook binnen een half jaar kwijt zijn, of eerder.
Vind het het niet wat om het (of een deel van) geld te investeren in een opleiding? Dat is ook een manier om van 3.000 veel meer te maken. Maar dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de situatie waar je in zit.
donderdag 6 januari 2011 om 23:21
quote:bokjevansteen schreef op 06 januari 2011 @ 23:10:
was altijd bezig met het kijken of ik meer waar voor mijn euro kreeg bij de wibra of juist bij de zeeman i.p.v. met rentes etc.
Of klinkt dit nu erg Siske (de Rat) achtig?
Was bezig met financieel overleven...juist omdat ik weet hoe kut dat is probeer ik zoveel mogelijk van dit zakcentje te maken.Ik zou zeggen kom eens langs op het vrekkentopic Allemaal spaarders en zuinigerTs.
was altijd bezig met het kijken of ik meer waar voor mijn euro kreeg bij de wibra of juist bij de zeeman i.p.v. met rentes etc.
Of klinkt dit nu erg Siske (de Rat) achtig?
Was bezig met financieel overleven...juist omdat ik weet hoe kut dat is probeer ik zoveel mogelijk van dit zakcentje te maken.Ik zou zeggen kom eens langs op het vrekkentopic Allemaal spaarders en zuinigerTs.

donderdag 6 januari 2011 om 23:32

donderdag 6 januari 2011 om 23:45