Geretourneerd pakket niet afgehaald, wie verantwoordelijk?
dinsdag 1 april 2025 om 13:02
Ik lig al 3 maanden in de clinch met een webshop en Klarna. Begin januari een pakket geretourneerd, verzendkosten zelf moeten betalen, naar een adres wat door de webshop is opgegeven. Dat bleek een DHL servicepunt te zijn. Via de verzendstatus kon ik zien dat de webshop het pakket niet heeft afgehaald. Het is retour gegaan naar de afzender, ik denk dan het DHL servicepunt vanwaar ik het heb verzonden.
Nu mijn vraag: wie is er verantwoordelijk voor het pakket? Klarna vindt dat ik moet betalen en dreigt met incassokosten. Ik vind dat ik aan mijn verplichting heb voldaan. Bewijs van afgifte pakket is aanwezig, alle mails met de webshop (die niet reageert) zijn bij Klarna aanwezig. Iemand zoiets weleens aan de hand gehad en hoe is dit opgelost?
Nu mijn vraag: wie is er verantwoordelijk voor het pakket? Klarna vindt dat ik moet betalen en dreigt met incassokosten. Ik vind dat ik aan mijn verplichting heb voldaan. Bewijs van afgifte pakket is aanwezig, alle mails met de webshop (die niet reageert) zijn bij Klarna aanwezig. Iemand zoiets weleens aan de hand gehad en hoe is dit opgelost?
dinsdag 1 april 2025 om 13:31
https://www.thuiswinkel.org/nieuws/het- ... oursturen/
Jij bent verantwoordelijk voor de retourzending, maar als jij kunt aantonen dat zij nalatig zijn geweest door het pakket niet op te halen dan lijkt het mij dat dit nu voor hun rekening en risico is. Ik begrijp alleen niet waarom het pakket niet retour naar jouw is gegaan.
Je zou het kunnen voorleggen aan de geschillencommissie
Jij bent verantwoordelijk voor de retourzending, maar als jij kunt aantonen dat zij nalatig zijn geweest door het pakket niet op te halen dan lijkt het mij dat dit nu voor hun rekening en risico is. Ik begrijp alleen niet waarom het pakket niet retour naar jouw is gegaan.
dinsdag 1 april 2025 om 13:59
Je kan bewijzen dat je het pakket hebt teruggestuurd naar het adres wat zij hebben opgegeven. ze zouden nog een onderzoek kunnen laten doen waar het pakket uiteindelijk heen is gegaan maar ze kunnen je niks maken.
Even je rechtsbijstand erop zetten of gewoon bezwaar indienen en het voor de rechter laten komen.
Even je rechtsbijstand erop zetten of gewoon bezwaar indienen en het voor de rechter laten komen.
dinsdag 1 april 2025 om 18:29
Dank je wel, dat ga ik doen!jojojo schreef: ↑01-04-2025 13:31https://www.thuiswinkel.org/nieuws/het- ... oursturen/
dinsdag 1 april 2025 om 18:33
Waarom niet? Dat lijkt me niet echt handig.
Heb je al bij de servicepunt gevraagd of het daar aangekomen is en nog ligt?
Volgens mij ben jij als verzender verantwoordelijk.
dinsdag 1 april 2025 om 18:33
Nee dat heb ik bewust niet gedaan. Want dan was het pakket weer in mijn bezit en moest ik opnieuw verzendkosten betalen zonder de garantie dat het dit keer wel werd opgehaald.
Ik heb verder ook geen mails van DHL gehad dat het retour was gestuurd. Pas na een tijdje, toen de betaling nog steeds open stond, zag ik in de DHL app dat het weer retour naar de afzender is gestuurd.
DHL is nu aan het uitzoeken waar het pakket nu ligt. Mocht het weer in mijn woonplaats liggen, ga ik het niet weer opnieuw versturen.
dinsdag 1 april 2025 om 18:35
Maar toen je het verstuurde wist je nog niet dat het niet opgehaald zou worden toch?Vayen76 schreef: ↑01-04-2025 18:33Nee dat heb ik bewust niet gedaan. Want dan was het pakket weer in mijn bezit en moest ik opnieuw verzendkosten betalen zonder de garantie dat het dit keer wel werd opgehaald.
Ik heb verder ook geen mails van DHL gehad dat het retour was gestuurd. Pas na een tijdje, toen de betaling nog steeds open stond, zag ik in de DHL app dat het weer retour naar de afzender is gestuurd.
dinsdag 1 april 2025 om 19:15
Hoe krijg je dat voor elkaar? Want je moet toch overal bij elk verzendlabel dat je koopt je gegevens zetten? Of die staan er al op als er een verzendlabel bij zit.
dinsdag 1 april 2025 om 19:16
Ja, raar verhaal.BrutaImmaculata schreef: ↑01-04-2025 19:15Hoe krijg je dat voor elkaar? Want je moet toch overal bij elk verzendlabel dat je koopt je gegevens zetten? Of die staan er al op als er een verzendlabel bij zit.
dinsdag 1 april 2025 om 19:27
dinsdag 1 april 2025 om 22:44
Ja hoor, MM Brands. Ik had voor achteraf betalen gekozen gelukkig. Ze hebben zeer slechte reviews wat betreft het retourbeleid.
dinsdag 1 april 2025 om 22:46
Er zat geen verzendlabel bij. Ik kreeg het retouradres per mail. Via de dhl app een adreslabel aangemaakt. Geen idee of mijn eigen adres in de qr code is opgeslagen.BrutaImmaculata schreef: ↑01-04-2025 19:15Hoe krijg je dat voor elkaar? Want je moet toch overal bij elk verzendlabel dat je koopt je gegevens zetten? Of die staan er al op als er een verzendlabel bij zit.
dinsdag 1 april 2025 om 22:50
Ik weet niet of het een dropshipper is. Ze doen niet aan verzendlabels, kosten retour zijn voor eigen rekening. Ik heb de verzendinstructies opgevolgd. Wel vreemd dat het retouradres een DHL punt in Apeldoorn blijkt te zijn en niet het adres waar de webshop volgens hun gegevens zit.DronkenAardbei schreef: ↑01-04-2025 19:27Ik vraag me af om welke - vage? - webshop dit gaat. Toch geen dropshipper? En heb je je retour wel aangemeld volgens de procedure van de webshop?
Normaal gesproken krijg je een verzendlabel die je uit kunt printen of de QR code laten scannen bij het servicepunt.
De verzender is verantwoordelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in