Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Nouja, als je hem toch krijgt en je gebruikt hem niet, is het nog wel ok, ze gooien het anders toch weg meestal, maar extra vragen zodat je die mee kan nemen? Raar. Wat kost een pak suiker nou eenmaal?

Ik heb een keer op bezoek bij een vriendin een zakje vanille suiker gekregen voor in m’n koffie, enige dat ze in huis had en wel eens gebruikte om taart of cake te maken, dat smaakt toch niet in je koffie??
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
18-01-2019 18:40
?
Die vijftig euro per persoon moest je betalen als je een reservering had gemaakt en niet kwam opdagen. Dat betekent niet dat als je wel komt, dat het eten dan vijftig euro per persoon is. Dat zou weleens (veel) meer kunnen zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
20-01-2019 21:28
Die vijftig euro per persoon moest je betalen als je een reservering had gemaakt en niet kwam opdagen. Dat betekent niet dat als je wel komt, dat het eten dan vijftig euro per persoon is. Dat zou weleens (veel) meer kunnen zijn.
Dat haalde ik echt niet uit dat verhaal
Kwebbeltje91 schreef:
20-01-2019 20:48
Haha ik heb er ook 1 in de familie. Die drinkt koffie altijd zwart met melk, en als ze ergens een staafje suiker bij krijgt neemt ze die mee. Als ze visite krijgt die suiker in de koffie of thee hebben, heeft ze er dus een voorraadje van :P
Ik ken er ook zo een. :hihi:
Maar dat vind ik lekker boeiend. In feite betaal je ervoor als je koffie besteld.
Extra vragen en meenemen vind ik wel skeer.
appelsenperen schreef:
18-01-2019 23:03
Zo zag ik laatst een vacature waarin onder andere stond bij 'wat bieden wij je': 'Een tijdige salarisbetaling'.
Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten lijkt me..Als bedrijven dat soort vanzelfsprekende dingen aanhalen om mij te overtuigen waarom ik daar zou willen werken, haak ik al af.
Ow ja... net als 'een mobiele telefoon en een laptop' ... Eh... Hoe wil je dat ik anders mijn werk doe? Ik krijg toch hopelijk ook wel een bureaustoel?
-Darkside- schreef:
20-01-2019 21:34
Ik ken er ook zo een. :hihi:
Maar dat vind ik lekker boeiend. In feite betaal je ervoor als je koffie besteld.
Extra vragen en meenemen vind ik wel skeer.
Haha ja dat is ook wel zo, maar ik sta er altijd wel even van te kijken.
Als ik ergens koffie of thee bestel en ik doe er geen suiker in, dan laat ik hem ook liggen. Het komt ook gewoon niet in me op om het mee te nemen :P Misschien dat ik me dan betrapt voel ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Als ik in een restaurant de suiker of melk niet gebruik neem ik het ook mee. Ik ben thuis maar alleen en gebruik het zelf niet, voor die paar man die het wel gebruiken ga ik geen hele doos kopen. Gierig, misschien wel
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
20-01-2019 22:33
Als ik in een restaurant de suiker of melk niet gebruik neem ik het ook mee. Ik ben thuis maar alleen en gebruik het zelf niet, voor die paar man die het wel gebruiken ga ik geen hele doos kopen. Gierig, misschien wel
Gierig niet, maar overdreven zuinig vind ik. Een pak suiker kost n euro ofzo en blijft heel lang goed.
Cum non tum age
Koffiemelk en suiker laat ik liggen.
Een voorverpakt koekje neem ik vaak wel mee, voor kind.
ik neem het ook nooit mee, heb thuis genoeg. koekje geef ik aan diegene met wie ik daar ben, als die m wil. Anders bewaar ik mn ook voor kind.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
20-01-2019 21:52
Ow ja... net als 'een mobiele telefoon en een laptop' ... Eh... Hoe wil je dat ik anders mijn werk doe? Ik krijg toch hopelijk ook wel een bureaustoel?
Dat hangt van je werk af. Hier een vaste telefoon en desktop. Mobiel en laptop, zouden een extra zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik neem ook de suikerzakjes mee.
Ik drink zelf geen suiker maar vriend wel en als we een week(end)je weg gaan dan is er niet altijd suiker in een huisje en om dan steeds een heel pak mee te nemen of te kopen is ook zo'n zonde.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-01-2019 07:53
Dat hangt van je werk af. Hier een vaste telefoon en desktop. Mobiel en laptop, zouden een extra zijn.


Hier ook.

Toetsenbord laat ik wel ongeveer elke twee jaar vervangen en bureaustoel is ook niet van de goedkoopste.
Maar mobiel en laptop zit niet in mijn pakket.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger nam ik ook overal suikerzakjes mee, niet uit gierigheid maar gewoon als souvenir van vakanties en dagjes uit. Gingen thuis in een pot en de visite kon er een uitzoeken, en dan hadden we weer wat om over te praten. O ja hier was ik ook ooit, tot daar wil ik nog wel eens heen. tegenwoordig hebben ze overal sticks, dus niet leuk, koop ik zelf wel een doosje af en toe.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-01-2019 02:33
Nee niet teruggekregen (ook niet gevraagd).

Haar standpunt was: dat geld was ‘ie toch kwijt want hij had alleen een kaartje bij zich en geen cash geld en dan was het winst voor de winkel. Zo had ‘haar kindje’ er ook nog wat aan. Dus eigenlijk gierig van zoon dat ‘ie ‘haar kindje’ dat niet gunde. Dat ‘kindje’ was al een jaar of 11 en stond zich dood te schamen.

Dus ik heb het niet op de spits gedreven vanwege de kinderen. Al erg genoeg als je zo’n loeder als moeder hebt.
Maar da's toch gewoon diefstal!!. Die vrouw pikte toch gewoon dat geld van jouw zoon?.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hele gierige vriendin. Had, want ik heb de "vriendschap" beëindigd. Niet alleen omdat ze gierig was, maar omdat bleek dat ze over ongeveer alles loog. Binnen een week na beëindigen vriendschap stond werkelijk alles wat ik haar gegeven heb, op marktplaats. Behalve de dure designertas die ik haar ooit cadeau deed, die dan weer niet lol.

Anyways, altijd klagen over (niet bestaande, zo bleek achteraf) armoede. Ze hadden het zo zwaar, zij en haar man. Eens in de zoveel tijd was zogenaamd het geld op en ging de hand op de knip. Konden er geen boodschappen gedaan worden. Dus kwam je daar op de koffie, was de koffie op. En de koffiemelk ook. Vol drama werd dan verteld dat ze uit de diepvries moesten leven en er "hopelijk genoeg brood was voor manlief om mee te nemen naar zijn werk"Uit medelijden meerdere keren heb ik dan toch een volle boodschappentas voor haar meegenomen. Koos ik zelf voor, dat klopt. Maar toen ze me na een aantal weken "armoede" en gekregen boodschappen, mededeelde dat ze zo trots was omdat ze 3000 euro had kunnen sparen de afgelopen tijd.. zakte mijn broek wel af.

Ik bedenk me nu dat er zoveel voorbeelden zijn dat ik er een heel topic over zou kunnen vullen. Wat een oplichter en wat een fantast!
Alle reacties Link kopieren
Maar toen ze me na een aantal weken "armoede" en gekregen boodschappen, mededeelde dat ze zo trots was omdat ze 3000 euro had kunnen sparen de afgelopen tijd.. zakte mijn broek wel af.

dat is toch echt het toppunt van domheid he. Eerst zielig doen tegen iemand en dan trots tegen dezelfde persoon verkondigen hoe niet-zielig je bent.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-01-2019 13:12
Maar toen ze me na een aantal weken "armoede" en gekregen boodschappen, mededeelde dat ze zo trots was omdat ze 3000 euro had kunnen sparen de afgelopen tijd.. zakte mijn broek wel af.

dat is toch echt het toppunt van domheid he. Eerst zielig doen tegen iemand en dan trots tegen dezelfde persoon verkondigen hoe niet-zielig je bent.
Oh maar het werd nog erger en dommer. Ze besloot op een gegeven moment de (niet bestaande) geldproblemen aan te pakken en een overzicht te maken van inkomsten en uitgaven. Of ik even mee wilde kijken of ze nog iets over het hoofd zag. Met zijn tweeën hadden ze meer te besteden dan wij met zijn vieren (2 volwassenen, 2 pubers) en ze hielden per maand meer over dan wij. Wat voelde ik me toen dom zeg.
Ik had instant de rekening van die boodschappenmand(en) bovengehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat niet kunnen omdat ze niet letterlijk om de boodschappen had gevraagd, maar ik ze haar aangeboden had. Beetje dure levensles voor mezelf. Wel heb ik kort erna de vriendschap verbroken. Dit is echt nog maar het topje van de ijsberg. En het stomme is, dat ik niet eens verschrikkelijk naïef ben (ok wel een beetje), maar het is soms zo lastig te bewijzen dat iemand liegt. Gelukkig viel ze door de mand.
Alle reacties Link kopieren
gewoonsuz schreef:
21-01-2019 13:22
Ik vond dat niet kunnen omdat ze niet letterlijk om de boodschappen had gevraagd, maar ik ze haar aangeboden had. Beetje dure levensles voor mezelf. Wel heb ik kort erna de vriendschap verbroken. Dit is echt nog maar het topje van de ijsberg. En het stomme is, dat ik niet eens verschrikkelijk naïef ben (ok wel een beetje), maar het is soms zo lastig te bewijzen dat iemand liegt. Gelukkig viel ze door de mand.
Als je zelf niet zo bent bedenk je je niet dat een ander wel zo kan zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijk verhaal. Paar jaar geleden ben ik met een vriendin van vroeger, een dagje naar Amsterdam geweest. De hele dag slenteren op marktjes, ijsje eten, kopje koffie drinken, in het Vondelpark zitten enz. Een hele leuke gezellige dag. Die vriendin heeft een heel laag inkomen (ze heeft nooit gewerkt/ luiheid) en daarom dus ook weinig te besteden, maar ze is wel altijd heel gul. Wil mij altijd trakteren, of neemt cadeautjes voor me mee. Ik heb zelf een WAO uitkering, we weten dus beiden hoe we met weinig geld moeten omgaan.

Een kennis van mij, een man, ook met WAO uitkering, zei dat hij het zo leuk voor ons vond dat wij een dagje Amsterdam hadden gedaan, dat zou hij ook wel willen, maar daar had hij helaas geen geld voor. Toen we samen een berekening gingen maken, bleek hij een paar honderd euro meer dan mij te besteden hebben, want een veel, veel goedkopere huurwoning, geen auto, geen verzekeringen, geen hoge medische kosten, geen huisdieren, en hij ging dagelijks bij zijn moeder eten, dus minder geld kwijt aan boodschappen.

Toevallig sprak ik hem vorige week weer. We hadden het over Netflix, dat wilde hij ook wel, maar had daar helaas geen geld voor, hij had daar geen geld voor, ik wel zei hij, terwijl hij weet dat we dezelfde uitkering hebben. Wel geld om dagelijks een pakje shag te kopen.
Zo iemand kan ook enorme schulden hebben en het daarom niet kunnen betalen. En niet iedereen verteld het dat hij/zij schulden heeft.
Alle reacties Link kopieren
appelsenperen schreef:
18-01-2019 23:03
Zo zag ik laatst een vacature waarin onder andere stond bij 'wat bieden wij je': 'Een tijdige salarisbetaling'.
Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten lijkt me..Als bedrijven dat soort vanzelfsprekende dingen aanhalen om mij te overtuigen waarom ik daar zou willen werken, haak ik al af.

In een date-topic werd gezegd, als iemand nadrukkelijk/meerdere malen zegt iets te zijn (lief, charmant, attent), dan moet er een alarmbelletje gaan rinkelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-01-2019 15:07
Zo iemand kan ook enorme schulden hebben en het daarom niet kunnen betalen. En niet iedereen verteld het dat hij/zij schulden heeft.
Dat kan, maar ik weet dat hij heel veel geld aan rookwaar en alcohol spendeert en hij koopt ook heel veel merkkleding. Dat deed ik vroeger, toen ik nog werkte en een goed salaris had ook. Als je daadwerkelijk schulden hebt dan lijkt het me dat je niet meer zo vaak nieuwe kleding koopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven