Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19

vrijdag 18 januari 2019 om 13:06
Dankjewel!Lucifer2018 schreef: ↑18-01-2019 13:04Is deel 3 alweer:
geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170
Ja ik vond ook wel dat ik lang genoeg gewacht had, jammer voor haar

vrijdag 18 januari 2019 om 13:28
Zegt wat over jou .
Merk dit wel vaker mensen die vinden dat je wel wat meer mag betalen omdat je ruimer in je geld zit . Gelukkig mag je nog altijd zelf bepalen wat je geeft .
vrijdag 18 januari 2019 om 13:29
So hee, das grof! En de reden waarom je nooit moet vertellen dat je geld hebt

Je krijgt dan altijd van die aasgieren die denken dat jij alles wel kan betalen dan.
vrijdag 18 januari 2019 om 13:35
Lachen! Hoe is dit afgelopen?Polsjef schreef: ↑18-01-2019 12:42Man hier op marktplaats wat verkocht van rond de €400. Een koper zou betalen......geld nooit ontvangen maar wel vragen waar het pakket blijft. Man is er heerlijk op in gegaan....net verzonden hoor. Die man heeft een paar dagen zitten wachten. Mopperen dat het pakket zo lang duurde, waar de track en trace code blijft. Heerlijk om een oplichter even beet te nemen.

vrijdag 18 januari 2019 om 13:48
Oh mogen we splitten van rekeningen niet meer noemen? Ik heb daar nu juist voor het eerst een dingetje mee gehad. Gezamenlijk etentje waarbij door de organisator een zeer prijzig restaurant was uitgekozen. Deze persoon heeft zelf een riant salaris en geen vrouw of kinderen, dus wel wat te besteden. Ik heb twee glazen wijn op, en in totaal zijn er zeven flessen leeg gegaan met 12 man. De helft van het gezelschap nam een dessert en koffie (ik alleen koffie). Zo frappant dat juist degenen met de meeste wijn op + dessert + koffie met likeur het hardst riepen dat we niet moeilijk moesten doen en gewoon splitten.

vrijdag 18 januari 2019 om 13:58
Dus jij vind te kunnen bepalen voor een ander hoeveel geld die aan jou/jouw kind uitgeeft? Jij durft!
vrijdag 18 januari 2019 om 14:00
7 flessen gedeeld door 12 is 2.5 glas pp Zoveel meer wijn is er dus niet gedronken door de restMinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 13:48Oh mogen we splitten van rekeningen niet meer noemen? Ik heb daar nu juist voor het eerst een dingetje mee gehad. Gezamenlijk etentje waarbij door de organisator een zeer prijzig restaurant was uitgekozen. Deze persoon heeft zelf een riant salaris en geen vrouw of kinderen, dus wel wat te besteden. Ik heb twee glazen wijn op, en in totaal zijn er zeven flessen leeg gegaan met 12 man. De helft van het gezelschap nam een dessert en koffie (ik alleen koffie). Zo frappant dat juist degenen met de meeste wijn op + dessert + koffie met likeur het hardst riepen dat we niet moeilijk moesten doen en gewoon splitten.

Het zijn niet de anderhalve literpakken van de lidl hè. Een fles is 0.75 en er gaan ongeveer 5 glazen uit, geen eens grote glazen.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 14:01
7.71% gewijzigd

Ik was bang dat ik zelf door diverse rode vlaggen zou gaan. En ik vond de kans om daar bloedagressief te worden in het bijzijn van twee kinderen die al overstuur waren (en nog tig anderen, speelgoedwinkel) niet in verhouding staan tot het bedrag. Dat ik daar verbaal volledig leeg zou lopen in bijzijn van zoon zeg maar. Als ik eenmaal op dreef ben stop ik niet snel.Ttroeteltje schreef: ↑18-01-2019 08:29Lemoos, meen je niet!!! Mijn gebit valt hier klapperend op de grond!!!
Maareh......dat jij haar niet ondersteboven hebt gehouden om elke eurocent die in haar jaszakken zat terug te vorderen vind ik dan eigenlijk ook wel heel on-assertief. Of was ze zo indrukwekkend dat je bang was voor letterlijk geweld?

Niet bedoelt als kritiek hoor, maar wat heeft het feit dat die persoon een riant salaris en geen vrouw en kinderen heeft met dit verhaal te maken?MinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 13:48Oh mogen we splitten van rekeningen niet meer noemen? Ik heb daar nu juist voor het eerst een dingetje mee gehad. Gezamenlijk etentje waarbij door de organisator een zeer prijzig restaurant was uitgekozen. Deze persoon heeft zelf een riant salaris en geen vrouw of kinderen, dus wel wat te besteden. Ik heb twee glazen wijn op, en in totaal zijn er zeven flessen leeg gegaan met 12 man. De helft van het gezelschap nam een dessert en koffie (ik alleen koffie). Zo frappant dat juist degenen met de meeste wijn op + dessert + koffie met likeur het hardst riepen dat we niet moeilijk moesten doen en gewoon splitten.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:01
Geen onderdeel van een keten, kleine speciaalzaak. Zij geven eigen cadeaukaartjes uit.je koopt een kaartje als schenker en vult bij de kassa het bedrag in en rekent af. Winkel zet er een stempel en krabbeltje op en doet het in een leuke versierde enveloppe.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:04
Ik zou zelf geen menu voor 50 euro excl drankjes kiezen voor een gezamenlijk groepsetentje. Maar misschien ben ik wel de knieperd.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:06
Nee hoor, maar het salaris van een ander is niet relevant in deze. Het is een kwestie van prioritering in je uitgaven.MinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 14:04Ik zou zelf geen menu voor 50 euro excl drankjes kiezen voor een gezamenlijk groepsetentje. Maar misschien ben ik wel de knieperd.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:20
Zij die vrouw ook, want afspraken niet snel betalen zonder bericht. En vervolgens schelden op tokkie niveau.forumfossiel schreef: ↑18-01-2019 12:31Ik vind het niet zo netjes van jou dat je niet persoonlijk contact hebt opgenomen met die eerste mevrouw toen je besloot niet langer te wachten. Zij dacht dat jullie een overeenkomst haden en moest via marktplaats ineens zien dat de jas weg was. Dan zou ik ook pissig zijn geweest als ik haar was. Had je haar een mail gestuurd met daarin; ik heb inmiddels een beter bod, als je vandaag nog betaalt stuur ik de jas naar jou maar morgen is ie voor die ander, dan had ik je gelijk gegeven. Nu kan die ander jou op het topic van marktplaatsergernissen zetten.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:25
Nee klopt, maar ik kan me voorstellen dat je makkelijker zoiets uitkiest als het voor jou een bedrag is dat je niet ‘voelt’ omdat je toch zat over hebt elke maand. Maar misschien hebben mensen dit wel liever dan een betaalbare brasserie. Ik vond het ook niet ‘erg’, maar dacht wel even ‘zo, dat is een heel bedrag.’

vrijdag 18 januari 2019 om 14:27
Zo werkt het echt lang niet voor iedereen.MinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 14:25Nee klopt, maar ik kan me voorstellen dat je makkelijker zoiets uitkiest als het voor jou een bedrag is dat je niet ‘voelt’ omdat je toch zat over hebt elke maand. Maar misschien hebben mensen dit wel liever dan een betaalbare brasserie. Ik vond het ook niet ‘erg’, maar dacht wel even ‘zo, dat is een heel bedrag.’
Bovendien zegt een salaris nog niet zoveel over het vrij te besteden bedrag van iemand.

vrijdag 18 januari 2019 om 14:39
7 flessen met 12 man vind ik niet enorm veel. Standaard inhoud vsm een wijnglas is 100 ml maar als mensen het zelf inschenken gaat het vaak wat voller; dan haal je ongeveer 4 a 5 glazen uit een fles. Dus als iedereen 2 glazen drinkt kom je inderdaad rond de 7 flessen uit.MinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 13:48Oh mogen we splitten van rekeningen niet meer noemen? Ik heb daar nu juist voor het eerst een dingetje mee gehad. Gezamenlijk etentje waarbij door de organisator een zeer prijzig restaurant was uitgekozen. Deze persoon heeft zelf een riant salaris en geen vrouw of kinderen, dus wel wat te besteden. Ik heb twee glazen wijn op, en in totaal zijn er zeven flessen leeg gegaan met 12 man. De helft van het gezelschap nam een dessert en koffie (ik alleen koffie). Zo frappant dat juist degenen met de meeste wijn op + dessert + koffie met likeur het hardst riepen dat we niet moeilijk moesten doen en gewoon splitten.
vrijdag 18 januari 2019 om 14:46
Normaal ben ik ook, als het over een paar cent gaat , van: Laat maar zitten
maar dit zou ik voor mijn zoon terugkrijgen, hoe dan ook...
Overigens, wat moet dat mens al niet aan kronkels in haar hoofd hebben...dat je zoiets al bedenkt!

vrijdag 18 januari 2019 om 15:13
Je rust en kalme beredenering vind ik een prijs waard!lemoos2 schreef: ↑18-01-2019 14:00Ik was bang dat ik zelf door diverse rode vlaggen zou gaan. En ik vond de kans om daar bloedagressief te worden in het bijzijn van twee kinderen die al overstuur waren (en nog tig anderen, speelgoedwinkel) niet in verhouding staan tot het bedrag. Dat ik daar verbaal volledig leeg zou lopen in bijzijn van zoon zeg maar. Als ik eenmaal op dreef ben stop ik niet snel.

vrijdag 18 januari 2019 om 16:24
50 euro voor 3 gangen excl drank vindt ik trouwens niet exorbitant duur.MinkeDeWit schreef: ↑18-01-2019 14:04Ik zou zelf geen menu voor 50 euro excl drankjes kiezen voor een gezamenlijk groepsetentje. Maar misschien ben ik wel de knieperd.
Het kan goedkoper maar hier kijk ik niet echt van op.
vrijdag 18 januari 2019 om 16:31
Ik ook! Ik bemoei me niet snel met andermans toestanden op straat, maar ik geloof dat ik in deze situatie zelfs als buitenstaander graag had ingegrepen als ik erbij had gestaan.

vrijdag 18 januari 2019 om 17:18
Niet exorbitant nee, maar die vijftig euro betaal je als je niet komt, dan hoeft het niet zo te zijn dat je daarvoor normaal zou hebben gegeten.-Darkside- schreef: ↑18-01-2019 16:2450 euro voor 3 gangen excl drank vindt ik trouwens niet exorbitant duur.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

vrijdag 18 januari 2019 om 17:30
Het is niet extreem, maar reken nog pakweg 10 à 15 euro er bovenop aan drank ... en je komt tot een bedrag dat niet iedereen zomaar effe uitgeeft.-Darkside- schreef: ↑18-01-2019 16:2450 euro voor 3 gangen excl drank vindt ik trouwens niet exorbitant duur.
Leuk als je met 2 bent en de centen ervoor hebt.
Maar in een groep zou ik er toch ook niet aan beginnen om iedereen dat op te leggen.

vrijdag 18 januari 2019 om 17:34
Dat is de theorie. Er werd ook gezegd dat het niet verplicht was. Maar toen ik ermee stopte, was het al snel einde verhaal daar voor mij omdat ik ‘niet in het team paste’. En dan werd mijn afwezigheid bij dit soort dingen als zwaarste argument aangevoerd.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑18-01-2019 01:20Als je zelf moet betalen is het nooit verplicht.
Ik vind dat veel mensen hier weinig assertief zijn. Alleen betalen wat je zelf consumeert is niet gierig. Ik doe alleen met een goede vriendin om en om en met sommige collega’s de koffie, de rest betaal ik per item.
Heb er wel assertief leren worden ja, maar was met vallen en opstaan.

vrijdag 18 januari 2019 om 17:53
Was meer de trillende onderlippen van twee kinderen die op het punt van huilen staan. Normaliter ben ik verre van sereen, kalm of berustend.