Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19
zaterdag 23 maart 2019 om 10:27
Gewoon van te voren vragen? Dan weet je waar je aan toe bent. Net zo goed dat het handig is om bij andere zaken die je een ander laat doen, van te voren vraagt hoe en wat. Je leest genoeg in dit topic, dat mensen dat sowieso niet doen (want het zal wel gratis zijn/we splitten/ieder voor zich), waardoor er allerlei frustraties ontstaan.-Darkside- schreef: ↑23-03-2019 08:40Ik hou gewoon niet zo van mensen die overal een slaatje uit slaan. Zo berekenend. En als ze dan eens wat voor je doen, weet ik nooit of je later een rekening krijgt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 23 maart 2019 om 11:33
Stacey86 schreef: ↑23-03-2019 09:27Hier op de verkoopsite alle vitamini’s van de Lidl samen voor 25 euro. En iemand vraagt zou ik de Citroen mogen hebben die missen wij nog. Is de Reactie nee ik verkoop ze als set heb er zelf veel boodschappen voor moeten doen. Sorry hoor ik vond het belachelijk je hebt ze gratis gekregen en als je er dan toch wat voor wil hebben vraag dan een symbolisch bedrag. Zo heb ik ooit een Freek vonk boek geruild voor een kinderboek van de Total.
Buiten dat ik het verkopen van gratis meuk echt te belachelijk voor woorden vind vraag ik me ook af hoeveel boodschappen ze dan echt zelf heeft gekocht.
1 vitamini is 15 zegels op de spaartkaart (1 zegel per €10) dus €150 boodschappen voor zo'n flutding.
Hoeveel van die dingen zijn er, 10 verschillende?
Zou ze echt voor €1500 boodschappen bij de Lidl hebben gehaald in die korte periode?

zaterdag 23 maart 2019 om 11:43
attribuutje schreef: ↑23-03-2019 11:39Ik doe zelf bijna nooit mee aan spaaracties, ik zeg altijd dat ze mijn zegels weg mogen geven. Zie ik de klant voor mij ze wel krijgen vraag ik ze wel en geef ze dan aan die klant, mits ik hem of haar nog zie.
Doe ik ook.
Nu ook met die vitaminizegels. Ik pakte ze altijd aan stopte ze in mijn jaszak. Als ik dan de week erop in de winkel was zag ik altijd mensen met kinderen die met die vitamini's bezig waren.
Kleine moeite en die kinderen waren er iedere keer erg blij mee. 1 keer een moeder die me wel 3 keer bedankte.. toe ff zeg

zaterdag 23 maart 2019 om 12:07
Bij mij op het werk loopt 1 collega rond waarbij ieder gesprek uitmondt in geld of geld besparen. Niet dat dat nodig is hoor, want hij verdient een hartstikke goed salaris en woont nog lekker thuis bij paps en mams.
Nu komt het eens in de zoveel tijd voor dat we een avondje blijven overwerken en dan wordt er altijd eten besteld, voorgeschoten en krijg je dat eind van de maand bij je salaris verrekend.
Hij zou eerst niet blijven overwerken en nadat het eten was besteld en via iDeal betaald, besloot hij toch te blijven overwerken en dua mee te eten. Dit kon echter niet meer bij de betaling op omdat die al via iDeal (thuisbezorgd) was gedaan, dus hij heeft contact zijn kapsalon van €7,50 afgerekend met een briefje van 10. Omdat de rest van de bestelling die die jongen bij zich had digitaal was voldaan, had hij dua geen €2,50 terug en ging mijn collega helemaal over de klink dat hij dat daardoor als gedwongen fooi moest geven. Heeft hij alles in het werk gesteld dat handmatig op het half vergane bonnetje moest worden bijgeschreven door die bezorger dat de fooi gedwongen €2,50 was en deze bon dus ingescand en als declaratie ingediend.
Je raadt het al, bij de uitbetaling van het salaris, werd alleen die €7,50 van de kapsalon uitbetaald. Dit is inmiddels 2 maanden geleden en hij is sindsdien elke dag weer een mailtje aan het sturen naar de manager en HR dat hij nog die €2,50 op zijn salarisstrook tegemoet wil zien. Als het nog even duurt, leg ik zelf €2,50 op zijn bureau neer op voorwaarde dat ie er dan een keer over ophoudt.
Nu is het sowieso een typetje hoor, want hij betaalt thuis een klein symbolisch bedrag als kostgeld. Wij krijgen iedere dag de lunch compleet verzorgd met van alles en nog wat erbij en betalen daar geloof ik zelf op het salaris ingehouden iets van 2 tientjes voor per maand, de rest legt de werkgever bij. Deze lunchvergoeding heeft meneer uiteraard meteen toen die hier kwam werken van zijn kostgeld af getrokken, want ja nu scheelt dat moeders ook sneeën brood iedere dag en anders zou hij dat dus dubbel betalen.
Als het dan lunch is, laait hij overigens het dienblad tot over de rand vol, alles wat gratis is gaat erop tot er niets meer bij kan (broodjes,soep,toetje,optimel,vers fruit, verse jus etc), alles wat nier op komt van het overvolle blad, gaat mij mee naar huis (wat uiteraard niet de bedoeling is).
Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind hier van alles van en moest die frustratie even kwijt
.
Nu komt het eens in de zoveel tijd voor dat we een avondje blijven overwerken en dan wordt er altijd eten besteld, voorgeschoten en krijg je dat eind van de maand bij je salaris verrekend.
Hij zou eerst niet blijven overwerken en nadat het eten was besteld en via iDeal betaald, besloot hij toch te blijven overwerken en dua mee te eten. Dit kon echter niet meer bij de betaling op omdat die al via iDeal (thuisbezorgd) was gedaan, dus hij heeft contact zijn kapsalon van €7,50 afgerekend met een briefje van 10. Omdat de rest van de bestelling die die jongen bij zich had digitaal was voldaan, had hij dua geen €2,50 terug en ging mijn collega helemaal over de klink dat hij dat daardoor als gedwongen fooi moest geven. Heeft hij alles in het werk gesteld dat handmatig op het half vergane bonnetje moest worden bijgeschreven door die bezorger dat de fooi gedwongen €2,50 was en deze bon dus ingescand en als declaratie ingediend.
Je raadt het al, bij de uitbetaling van het salaris, werd alleen die €7,50 van de kapsalon uitbetaald. Dit is inmiddels 2 maanden geleden en hij is sindsdien elke dag weer een mailtje aan het sturen naar de manager en HR dat hij nog die €2,50 op zijn salarisstrook tegemoet wil zien. Als het nog even duurt, leg ik zelf €2,50 op zijn bureau neer op voorwaarde dat ie er dan een keer over ophoudt.
Nu is het sowieso een typetje hoor, want hij betaalt thuis een klein symbolisch bedrag als kostgeld. Wij krijgen iedere dag de lunch compleet verzorgd met van alles en nog wat erbij en betalen daar geloof ik zelf op het salaris ingehouden iets van 2 tientjes voor per maand, de rest legt de werkgever bij. Deze lunchvergoeding heeft meneer uiteraard meteen toen die hier kwam werken van zijn kostgeld af getrokken, want ja nu scheelt dat moeders ook sneeën brood iedere dag en anders zou hij dat dus dubbel betalen.
Als het dan lunch is, laait hij overigens het dienblad tot over de rand vol, alles wat gratis is gaat erop tot er niets meer bij kan (broodjes,soep,toetje,optimel,vers fruit, verse jus etc), alles wat nier op komt van het overvolle blad, gaat mij mee naar huis (wat uiteraard niet de bedoeling is).
Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind hier van alles van en moest die frustratie even kwijt

zaterdag 23 maart 2019 om 12:15
Bij ons op school is vorig jaar een jongen genomineerd voor student van het jaar. Iedereen die op dat moment in dezelfde leergang zat was uitgenodigd om naar de bijeenkomst te komen en voorafgaand uit eten te gaan bij de wok. Er werd aan iedereen een persoonlijke bijdrage van 15 euro gevraagd. Hiervan werd 2,50 besteed aan een bos bloemen, een doos bonbons en een waardebon voor de student om zijn inzet te waarderen.
Veel studenten die deze persoon niet kenden maar wel mee uit eten gingen wouden dit geld niet betalen. Uiteindelijk hoefden deze personen waren ongeveer 10 dit ook niet te doen.
Na afloop van de bijeenkomst gingen we met zijn allen nog even bijkletsen onder een hapje en drankje. Iedereen betaalde voor zich zelf. De personen die moeilijk hebben gedaan over het kado hebben niks besteld maar wel meegegeten van de hapjes. En vroegen om een slok drinken om te proeven.
Dit kwam er bij veel echt niet in en wat een gezellige avond had moeten zijn is uitgelopen op veel boze gezichten.
Veel studenten die deze persoon niet kenden maar wel mee uit eten gingen wouden dit geld niet betalen. Uiteindelijk hoefden deze personen waren ongeveer 10 dit ook niet te doen.
Na afloop van de bijeenkomst gingen we met zijn allen nog even bijkletsen onder een hapje en drankje. Iedereen betaalde voor zich zelf. De personen die moeilijk hebben gedaan over het kado hebben niks besteld maar wel meegegeten van de hapjes. En vroegen om een slok drinken om te proeven.
Dit kwam er bij veel echt niet in en wat een gezellige avond had moeten zijn is uitgelopen op veel boze gezichten.

zaterdag 23 maart 2019 om 13:13
Pipistrello schreef: ↑23-03-2019 11:33Buiten dat ik het verkopen van gratis meuk echt te belachelijk voor woorden vind vraag ik me ook af hoeveel boodschappen ze dan echt zelf heeft gekocht.
1 vitamini is 15 zegels op de spaartkaart (1 zegel per €10) dus €150 boodschappen voor zo'n flutding.
Hoeveel van die dingen zijn er, 10 verschillende?
Zou ze echt voor €1500 boodschappen bij de Lidl hebben gehaald in die korte periode?
Is het niet net zoals bij andere acties zo dat je bij bepaalde actie producten extra zegels krijgt? Ik heb me er niet echt in verdiept hoor maar vaak hebben ze dat toch wel?

zaterdag 23 maart 2019 om 13:18
snorriemorrie schreef: ↑23-03-2019 13:13Is het niet net zoals bij andere acties zo dat je bij bepaalde actie producten extra zegels krijgt? Ik heb me er niet echt in verdiept hoor maar vaak hebben ze dat toch wel?
Nee, hier niet.
zaterdag 23 maart 2019 om 13:18
Ik weet in mijn woonplaats een stichting die deze agenda's spaart voor mensen met psychische en financiële problemen. Die kunnen dan toch beter hun leven op de rit krijgen met een agenda erbij. Wordt door onze vereniging altijd flink gepromoot. Misschien is er ook zoiets te vinden in jouw woonplaats.Blondie456 schreef: ↑20-03-2019 18:05Ik gooi die agenda al jaren weg. Ik weet niemand die ik er blij mee kan maken.

zaterdag 23 maart 2019 om 13:19
Ik snap wel dat als je een setje compleet hebt, je niet losse items wilt verkopen. Dat is dan toch ook wel een collector’s item, aangezien je kennelijk voor 1500 euro boodschappen gedaan moet hebben om ze überhaupt te kunnen krijgen.
Het voelt wel sneuiger om je moestuintjes te verkopen dan zo’n knuffel. En wie betaalt daarvoor, als je bij het tuincentrum voor bijna niets allerlei groentezaad kunt kopen, dat het dan ook nog beter doet dan die AH doosjes.
Het voelt wel sneuiger om je moestuintjes te verkopen dan zo’n knuffel. En wie betaalt daarvoor, als je bij het tuincentrum voor bijna niets allerlei groentezaad kunt kopen, dat het dan ook nog beter doet dan die AH doosjes.

zaterdag 23 maart 2019 om 13:27
Wow, dan geven die mensen wel bizar veel uit bij Lidl

(Ik kan niet geloven dat iemand in een paar weken zoveel uitgeeft bij de Lidl)

zaterdag 23 maart 2019 om 13:32
snorriemorrie schreef: ↑23-03-2019 13:27
(Ik kan niet geloven dat iemand in een paar weken zoveel uitgeeft bij de Lidl)
Precies mijn punt. Tenzij ze een weeshuis runt of zelf 10 kinderen heeft geeft een normaal gezin geen €1500 uit bij de Lidl in een week of 6.
naar alle waarschijnlijkheid hebben andere mensen ook voor haar gespaard. Als je dat doet om de kinderen er blij mee te maken snap ik dat helemaal.
Maar niet om de hele serie daarna voor €25 aan te bieden.
(Ze zijn overigens voor veel minder te bestellen via Aliexpress)

zaterdag 23 maart 2019 om 13:39
Ik vind het eigenlijk dom dat ze het dan per set verkoopt. De meeste mensen zoeken toch losse knuffeltjes om hun verzameling compleet te maken. Een hele set in 1 keer kopen, zouden er nou echt mensen zijn die dat doen? En per stuk kun je er nog meer aan verdienen ook...
Nja mijn ding zou het niet wezen. En ik heb soms ook wel gierige acties, maargoed, ik schaam me daar niet voor ofzo. Zo lang een ander er geen nadeel van heeft vind ik het niet erg.
Nja mijn ding zou het niet wezen. En ik heb soms ook wel gierige acties, maargoed, ik schaam me daar niet voor ofzo. Zo lang een ander er geen nadeel van heeft vind ik het niet erg.
zaterdag 23 maart 2019 om 14:15
Nee waren vorig jaar andere knuffels, dus dat werkt helaas nietsnorriemorrie schreef: ↑23-03-2019 13:27Maar vorig jaar kon je volgens mij voor dezelfde knuffels sparen dus wellicht heeft ze het in meerdere jaren gespaard![]()

Bij ons in de Lidl werden er wel, vooral in de laatste week meer zegeltjes gegeven dan dat er 'hoorde', dus ik had bij een bedrag van 10 euro ineens 4 zegels ofzo

zaterdag 23 maart 2019 om 15:25
Hm ik bedoel ook kleine dingen. Dat iemand eens koffie voor je haalt of zo en dat je dat dan later keihard terugkrijgt van: je kan me toch wel ophalen voor dat evenement (lees: 40 km omrijden) want ik haal wel eens koffie voor je.dianaf schreef: ↑23-03-2019 10:27Gewoon van te voren vragen? Dan weet je waar je aan toe bent. Net zo goed dat het handig is om bij andere zaken die je een ander laat doen, van te voren vraagt hoe en wat. Je leest genoeg in dit topic, dat mensen dat sowieso niet doen (want het zal wel gratis zijn/we splitten/ieder voor zich), waardoor er allerlei frustraties ontstaan.
Edit: of ik heb je vitaminizegels gegeven

zondag 24 maart 2019 om 13:32
Vind er niets sneuigs aan.MinkeDeWit schreef: ↑23-03-2019 13:19Ik snap wel dat als je een setje compleet hebt, je niet losse items wilt verkopen. Dat is dan toch ook wel een collector’s item, aangezien je kennelijk voor 1500 euro boodschappen gedaan moet hebben om ze überhaupt te kunnen krijgen.
Het betrof meer dan 100 moestuintjes-bakjes.
Ik wilde deze aan de basisschool geven. Moeder van een klasgenoot hoorde dat en wilde ze graag zelf hebben. Sentiment, collector’s-idee, whatever. Ik wilde ze geven en ze kwam met 7,50 voor de zakken. Ik wilde het eerst niet aannemen, echter toen duwde ze het geld in mijn handen en vertelde dat ze de week ervoor nog via MP gekocht had. Voor veel meer geld. Dus ze trakteerde ons op een drankje en gebakje, dat werd het bezoek aan de ijssalon dat ik beschreef.

zondag 24 maart 2019 om 13:34
Ik zie net dat ik het inderdaad wel vreemd verwoorde. Alsof ik een MP advertentie had geplaatst. Het was eigenlijk dus een samenloop van omstandigheden die maakte dat het zo uitkwam. En die 7,50 heb ik na aandringen heel blij aangenomen.
Het was geen vriendin, of familie....een moeder die ik verder niet privé ken.
zondag 24 maart 2019 om 13:42
Geijk heb je hoor, als ze het zelf wil geven is het toch prima?Ttroeteltje schreef: ↑24-03-2019 13:34Ik zie net dat ik het inderdaad wel vreemd verwoorde. Alsof ik een MP advertentie had geplaatst. Het was eigenlijk dus een samenloop van omstandigheden die maakte dat het zo uitkwam. En die 7,50 heb ik na aandringen heel blij aangenomen.
Ik zie ook niet in waarom je dingen die jezelf gratis hebt gekregen of gewonnen opeens voor niks weg zou moeten geven.
Zo won ik eens een dvd box wat niet mijn smaak was. Mijn kinderen en zus wilden hem niet, maar zus had een buurvrouw die wilde hem wel graag.
Gewoon verkocht. vond de buurvrouw ook niet meer dan normaal om er iets voor te geven

zondag 24 maart 2019 om 13:49
Volgens mij werkt mijn ex-collega nu bij jullie! Nog wonend bij pap en mam, zo gierig dat ‘ie iedere vorm van decorum laat varen... Dat kan geen toeval zijn. Of er zijn echt meerdere onbeschofte skere sneue figuren zoals hem. Een soort plaag.tumtum8 schreef: ↑23-03-2019 12:07Bij mij op het werk loopt 1 collega rond waarbij ieder gesprek uitmondt in geld of geld besparen. Niet dat dat nodig is hoor, want hij verdient een hartstikke goed salaris en woont nog lekker thuis bij paps en mams.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind hier van alles van en moest die frustratie even kwijt![]()
.
zondag 24 maart 2019 om 13:53
Ik heb ook nog een mooie.
Laatst heb ik een cadeau verzorgd voor een collega die wegging. Ik heb bij mijn collega’s rondgevraagd wie er wat wilde bijdragen. Uiteindelijk heb ik een cadeau gekocht, maar twee dagen later kreeg ik alsnog een bijdrage van een andere collega binnen; ik had dus meer geld binnengekregen dan ik had uitgegeven aan het cadeau. Ik heb toen een mailtje hierover rondgestuurd met de vraag wat ik met die tien euro extra zou doen; ik kon iedereen een klein beetje terugstorten, of ik kon er een rondje bier van kopen op de afscheidsborrel. Iedereen stemde in met een rondje bier, behalve één collega, die aangaf niet bij de borrel te kunnen zijn. Of ik haar dus 80 cent ofzo terug wilde overmaken
Het mooie was nog dat ze uiteindelijk wél aanwezig was op de borrel, flink heeft gedronken maar bij mijn weten zelf niks betaald heeft
Laatst heb ik een cadeau verzorgd voor een collega die wegging. Ik heb bij mijn collega’s rondgevraagd wie er wat wilde bijdragen. Uiteindelijk heb ik een cadeau gekocht, maar twee dagen later kreeg ik alsnog een bijdrage van een andere collega binnen; ik had dus meer geld binnengekregen dan ik had uitgegeven aan het cadeau. Ik heb toen een mailtje hierover rondgestuurd met de vraag wat ik met die tien euro extra zou doen; ik kon iedereen een klein beetje terugstorten, of ik kon er een rondje bier van kopen op de afscheidsborrel. Iedereen stemde in met een rondje bier, behalve één collega, die aangaf niet bij de borrel te kunnen zijn. Of ik haar dus 80 cent ofzo terug wilde overmaken

Het mooie was nog dat ze uiteindelijk wél aanwezig was op de borrel, flink heeft gedronken maar bij mijn weten zelf niks betaald heeft

zondag 24 maart 2019 om 15:11
Ik heb iets meegemaakt en ik vraag mij af of wij de gierige partij zijn of dat onze gezamelijk vriend dat is.
Gezamelijke vriend is laatst jarig geweest en geeft in plaats van een feest voor meerdere, alleen ons een uitnodiging om samen zijn verjaardag te vieren in een hotel. Hotel is van zijn ouders en hij verblijft daar gratis. De locatie van het hotel is in het buitenland, frankrijk, dus nog best een stuk reizen. Zijn idee is dat wij daar met z'n alle daar 3 dagen overnachten. Omdat hij per se in het hotel van zijn ouders wou verblijven ging ik ervanuit dat hij op zijn minst korting had geregeld voor ons. Hij zei dat wij zelf het moesten regelen en dus de volle mep betalen.
We hebben het helemaal niet breed en zouden zelf nooit zoveel geld uitgeven voor 'even' er tussen uit. We zijn dus niet meegegaan.
Gezamelijke vriend is laatst jarig geweest en geeft in plaats van een feest voor meerdere, alleen ons een uitnodiging om samen zijn verjaardag te vieren in een hotel. Hotel is van zijn ouders en hij verblijft daar gratis. De locatie van het hotel is in het buitenland, frankrijk, dus nog best een stuk reizen. Zijn idee is dat wij daar met z'n alle daar 3 dagen overnachten. Omdat hij per se in het hotel van zijn ouders wou verblijven ging ik ervanuit dat hij op zijn minst korting had geregeld voor ons. Hij zei dat wij zelf het moesten regelen en dus de volle mep betalen.
We hebben het helemaal niet breed en zouden zelf nooit zoveel geld uitgeven voor 'even' er tussen uit. We zijn dus niet meegegaan.
zondag 24 maart 2019 om 15:43
Zo, die is koekoek. Ik zou vriendelijk bedanken voor deze 'eer'. Omdat je de volle mep kan betalen voor de overnachting (notabene drie dagen in het buitenland), mogelijk ook nog eens vrij moet vragen en je misschien ook nog eens een verjaardagscadeau moet geven, ben je wel erg duur uit. Prima als hij zo nodig op die manier en op die locatie zijn verjaardag wil vieren, maar dan mag ie ook even voor de kosten opdraaien.whitewolves schreef: ↑24-03-2019 15:11Ik heb iets meegemaakt en ik vraag mij af of wij de gierige partij zijn of dat onze gezamelijk vriend dat is.
In this mad house we must all survive