Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

woensdag 4 oktober 2017 om 15:08
nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:29Als ik al dat commentaar zo lees van mensen die echt nooit wat in huis hebben begin ik langzaam te geloven in die gierige nederlander.
Gelukkig ken ik dat in mijn omgeving totaal niet. Kan me er ook niets bij voorstellen.
Wat als je ineens ziek wordt? dan eet je maar niet?
De taferelen die je in films ziet waarbij de ijskast open gaat en er alleen maar éen fles wijn in staat gebeurt dus echt, en ook nog in nederland. Ongelooflijk.
Niets in de koelkast heeft helemaal niets met gierigheid te maken. Maar echt helemaal niets. Ik koop gepast eten, voor ons tweeën. Wat we niet eten of drinken, kopen we niet. Dus geen alcohol (behalve de rode wijn voor de bolognesesaus), frisdrank, koek, snoep, chips, etc. In de vriezer of de voorraadkast heb ik heus wel wat, maar voor gasten maak ik liever wat specialers dan opgewarmde soep of nasi. Of ik neem ze mee uit eten.
woensdag 4 oktober 2017 om 15:08
Ik heb een voorraadkast waar wij 2 weken mee vooruit kunnen als het moet.
De vriezer ligt hier ook altijd vol.
Ik doe 1x in de week boodschappen en dat is allemaal vers spul wat niet lang goed blijft.
Wij zijn met zn 2en,vind het fijn om voorraad te hebben
Alleen haal ik geen koek,snoep of chocolade in huis want dat gaat allemaal op.
Voor het weekend koop ik wel wat lekkers
De vriezer ligt hier ook altijd vol.
Ik doe 1x in de week boodschappen en dat is allemaal vers spul wat niet lang goed blijft.
Wij zijn met zn 2en,vind het fijn om voorraad te hebben
Alleen haal ik geen koek,snoep of chocolade in huis want dat gaat allemaal op.
Voor het weekend koop ik wel wat lekkers
mano28 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 15:11
30.68% gewijzigd

woensdag 4 oktober 2017 om 15:10

woensdag 4 oktober 2017 om 15:14
BahcoBarbie schreef: ↑04-10-2017 09:52Ik heb een verse actie![]()
Wij gaan met de schoonfamilie naar een all-you-can-eat schuur op uitnodiging van schoonouders. Best een luxe schuur deze keer en we hebben een leuke avond. Schoonvader trekt zijn pinpas aan het eind van de avond. Dat gaat meestal stilzwijgend waarna mijn man en ik, schoonouders uitgebreid bedanken voor de leuke avond en bij het bezoekje daarop een bloemetje meenemen. Schoonzus vind het allemaal zo normaal dat ze nooit bedankt. Dat is iedereen wel gewent.
Maar nu maakte schoonzus het wel bont. Schoonvader kreeg bij het ophalen van de jassen nog de optie om een puntenkaart te kopen voor €5 en met de punten van dat etentje en een volgend etentje was het etentje daarop gratis voor 2 personen. Schoonvader heeft er wel oren naar. Zegt schoonzus tegen haar vader 'als jij nou de kaart koopt en nog 2x met mama gaat eten dan kunnen Willem & ik de keer daar op gratis uit eten'.![]()
Manlief en ik rolde nog net niet van het lachen naar onze auto![]()
Die durft!
woensdag 4 oktober 2017 om 15:49
Ik heb een schoonzus die een gluten allergie heeft. Dus bij verjaardagen haal ik keurig een glutenvrij gebakje in huis en glutenvrij brood. Vaak zijn het er 2, want die gebakjes worden nogal eens in een verpakking van 2 verkocht.
Na het feestje kijk ik in de koelkast en was behalve het overgebleven brood ook dat andere glutenvrije gebakje verdwenen. Die lusten ook mensen zonder glutenallergie best. Toen ik haar er naar vroeg was het antwoord vrolijkk: "oh, die vind men zoon ook lekker!".
Als ik dan zeg zeg dat mijn zoon dat gebakje ook wel had gelust de dag erop was ze nog verontwaardigd ook. Want ik had het toch voor haar gekocht?? Ben ik ineens de gierigaard die een ander niks gunt.
Zij is ook altijd wel geneigd om na een feestje de koelkast van de gastheer uitgebeid te plunderen op overgebleven restjes.
Nu heeft ze dat soort streken wel vaker. Vaak onder het mom dat die arme verpleegkundigen in de zorg geen stuiver hebben om hun kont te krabben en dat ik als techneut genoeg verdien, dus ik kan wel wat missen.
Of dat je bij haar 's-avonds na het werk help klussen (in dit geval een meubel in elkaar zetten, wat me toch wel een paar uur kost). Eerst met haar dat meubel opgehaald bij Ikea, daarna gemonteerd. Ik stierf op een gegeven moment van de honger. Toen vond ze dat ik wel een pizza kon gaan halen (ja, op mijn eigen kosten). Daar heb ik toch wel een discussiepuntje van gemaakt. Ik hoef echt niet iets te hebben voor het rijden en voor het monteren, maar je kan wel een beetje denken aan de inwendige mens. In haar geval denk ik dat het niet eens gierigheid was, maar meer gewoon domheid of onbenulligheid.
Het resultaat is dat ik redelijk terughoudend ben. Mensen die wel wat royaler feteren als het op klussen aankomt, krijgen toch heel wat meer gedaan.
Na het feestje kijk ik in de koelkast en was behalve het overgebleven brood ook dat andere glutenvrije gebakje verdwenen. Die lusten ook mensen zonder glutenallergie best. Toen ik haar er naar vroeg was het antwoord vrolijkk: "oh, die vind men zoon ook lekker!".
Als ik dan zeg zeg dat mijn zoon dat gebakje ook wel had gelust de dag erop was ze nog verontwaardigd ook. Want ik had het toch voor haar gekocht?? Ben ik ineens de gierigaard die een ander niks gunt.
Zij is ook altijd wel geneigd om na een feestje de koelkast van de gastheer uitgebeid te plunderen op overgebleven restjes.
Nu heeft ze dat soort streken wel vaker. Vaak onder het mom dat die arme verpleegkundigen in de zorg geen stuiver hebben om hun kont te krabben en dat ik als techneut genoeg verdien, dus ik kan wel wat missen.
Of dat je bij haar 's-avonds na het werk help klussen (in dit geval een meubel in elkaar zetten, wat me toch wel een paar uur kost). Eerst met haar dat meubel opgehaald bij Ikea, daarna gemonteerd. Ik stierf op een gegeven moment van de honger. Toen vond ze dat ik wel een pizza kon gaan halen (ja, op mijn eigen kosten). Daar heb ik toch wel een discussiepuntje van gemaakt. Ik hoef echt niet iets te hebben voor het rijden en voor het monteren, maar je kan wel een beetje denken aan de inwendige mens. In haar geval denk ik dat het niet eens gierigheid was, maar meer gewoon domheid of onbenulligheid.
Het resultaat is dat ik redelijk terughoudend ben. Mensen die wel wat royaler feteren als het op klussen aankomt, krijgen toch heel wat meer gedaan.

woensdag 4 oktober 2017 om 16:24

woensdag 4 oktober 2017 om 16:42
Rare schoonzus.kastella schreef: ↑04-10-2017 15:49Ik heb een schoonzus die een gluten allergie heeft. Dus bij verjaardagen haal ik keurig een glutenvrij gebakje in huis en glutenvrij brood. Vaak zijn het er 2, want die gebakjes worden nogal eens in een verpakking van 2 verkocht.
Heb ook ooit eens zo'n vriendin gehad die in mijn kasten dacht te gaan shoppen. Kwam ook altijd rond etenstijd (op een gegeven moment valt het op). Op een gegeven moment kreeg ze door dat ik nooit brood in huis had (want coeliakie) en nam ze droog brood mee om bij mij beleg te komen halen. Toen ze het fenomeen 'kruisbesmetting' in de gaten kreeg leek het alsof ze het er bewust deed (mes van brood 'per ongeluk' terug in de pindakaaspot of de paté), dus ik ben snel gestopt met het meegeven van de restjes omdat ik ze niet meer kon eten.
Ze dacht ook in mijn kasten te shoppen want beleg x was zo lekker, dat wilde ze morgen ook wel eten. De eerste keer was ik zo verbaasd dat ik niet reageerde, de tweede keer heb ik haar erop geattendeerd dat de winkels nog open waren.
Andersom maak ik het veel vaker mee: dat ik alle glutenvrije leftovers mee krijg omdat men er toch niets mee doet. Vind ik aardig maar wel vreemd, want dat kan ieder ander toch ook nog prima eten??
En ook meegemaakt dat een bepaalde collega altijd als eerste het GV gebakje (of mijn maaltijden bij overwerk) probeerde te roven want 'daar had zij ook wel zin in'. Dat ik niets anders van de buffetten kon eten en die maaltijden altijd maar voor 1 persoon waren kwam niet in haar op en vond ze gezeur.
woensdag 4 oktober 2017 om 16:43

woensdag 4 oktober 2017 om 16:50
Hahaha, jij bent de grappigste thuis.minnimouse schreef: ↑04-10-2017 16:43Ik zag laatst Geraldine Kemper dat in een TV programma doen; belt aan, begroet de ander, loopt naar de keuken en trekt gelijk een keukenkastje open met de vraag welke thee ze heeft. Ik vind dat raar als je elkaar totaal niet kent.
Maar goed, ontopic maar weer.

zaterdag 7 oktober 2017 om 09:05
Hier twee gierige acties.
Een kennis van ons had een paar keer geroepen dat ze met ons nieuwe huis echt zou helpen. Het was niet nodig maar ze bleef erop doorgaan dat ze wou helpen. Nja prima je mag wel helpen schoonmaken, maar toen ik en de rest gingen schoonmaken kon ze niet. Dus haar bedankt voor de intentie en verder gaan schoonmaken met de rest. Belt ze een dag later dat ze die dag erop graag nog even wilt schoonmaken rond 11 uur en of ik haar de sleutel wil brengen. Het was niet nodig en dat vertelde ik haar ook. Maar ze wou super graag helpen dus ik zei is goed. Toen belde ze op of ik haar wou brengen en halen want dan hoefde ze niet zelf te rijden. Liever niet maar ik voelde me al schuldig over dat ze ging helpen terwijl ik met m'n baby thuis aan t inpakken was.
Dus we komen er aan, er was koffie en wat koeken en verder niks. En het eerste wat ze zegt is: ooo ik heb nog niet geluncht en zonder lunch kan ik niet werken hoor, kan je wat bestellen??
Uiteindelijk wel gedaan want ze hielp ons maar om 12 uur was ze alweer weg en t voelt wat uitgekookt. Als je ergens in een leegstaand huis waar pas over 2 weken mensen gaan wonen, waar helemaal nog geen voorzieningen waren ervan uit gaat dat er uitgebreid lunch is.
Verder een familie lid die eiste op een verjaardag om een Fernandez want ze dronk eeeccchhttt niks anders....
We hadden gewoon hartstikke veel drankjes te kiezen
Een kennis van ons had een paar keer geroepen dat ze met ons nieuwe huis echt zou helpen. Het was niet nodig maar ze bleef erop doorgaan dat ze wou helpen. Nja prima je mag wel helpen schoonmaken, maar toen ik en de rest gingen schoonmaken kon ze niet. Dus haar bedankt voor de intentie en verder gaan schoonmaken met de rest. Belt ze een dag later dat ze die dag erop graag nog even wilt schoonmaken rond 11 uur en of ik haar de sleutel wil brengen. Het was niet nodig en dat vertelde ik haar ook. Maar ze wou super graag helpen dus ik zei is goed. Toen belde ze op of ik haar wou brengen en halen want dan hoefde ze niet zelf te rijden. Liever niet maar ik voelde me al schuldig over dat ze ging helpen terwijl ik met m'n baby thuis aan t inpakken was.
Dus we komen er aan, er was koffie en wat koeken en verder niks. En het eerste wat ze zegt is: ooo ik heb nog niet geluncht en zonder lunch kan ik niet werken hoor, kan je wat bestellen??
Uiteindelijk wel gedaan want ze hielp ons maar om 12 uur was ze alweer weg en t voelt wat uitgekookt. Als je ergens in een leegstaand huis waar pas over 2 weken mensen gaan wonen, waar helemaal nog geen voorzieningen waren ervan uit gaat dat er uitgebreid lunch is.
Verder een familie lid die eiste op een verjaardag om een Fernandez want ze dronk eeeccchhttt niks anders....
We hadden gewoon hartstikke veel drankjes te kiezen
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:43
Misschien niet direct gierig, maar het komt soms wel een beetje inhalig over: zoveel mogelijk familie/vrienden/kennissen uitnodigen voor de verjaardag van je kind met als achterliggende gedachtes de gezelligheid en drukte, maar ook dat de jarige in kwestie een flink aantal kado's in ontvangst neemt. In de praktijk blijkt de jarige niet veel op te hebben met alle grote mensen, nichtjes en neefjes die langskomen dus zit je er vooral om bij te praten met de overige familie, of vrienden/buren die je verder ook niet goed kent.
(ik kom hierop door de gemaakte foto's van de kadostapels na afloop van het feestje van afgelopen zaterdag)
(ik kom hierop door de gemaakte foto's van de kadostapels na afloop van het feestje van afgelopen zaterdag)

zaterdag 7 oktober 2017 om 16:31
"Dé norm"... leg uit. Ik ben ook alleen en doe elke dag of soms om de dag boodschappen. Pasta en rijst heb ik wel in de kast, lang houdbaar, maar daar moet toch iets bij.nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:26Ik ken echt niemand die iedere dag alles haalt. Heb je dan niets echt niets in huis? Dat ken ik dus echt alleen van alleenstaande ouderen die tafeltje dek je krijgen of die ene jongen die alleen maar kant en klaar haalt Verder hebben mensen over het algemeen echt wel wat in huis, brood beleg kaas aardappels rijst pasta..
Dus je kan wel kribbig reageren maar iedere dag alles voor de hele dag halen is gewoon echt niet de norm.
Aardappels koop ik los zoveel als ik nodig heb, anders kan ik de rest weggooien.
Gelukkig heb ik niet vaak onverwachte eters.
zaterdag 7 oktober 2017 om 16:56
Dat is toch altijd zo op een kinderverjaardag? Dat de volwassenen uiteindelijk met de volwassenen kletsen en de kinderen onderling spelen.cha schreef: ↑07-10-2017 14:43Misschien niet direct gierig, maar het komt soms wel een beetje inhalig over: zoveel mogelijk familie/vrienden/kennissen uitnodigen voor de verjaardag van je kind met als achterliggende gedachtes de gezelligheid en drukte, maar ook dat de jarige in kwestie een flink aantal kado's in ontvangst neemt. In de praktijk blijkt de jarige niet veel op te hebben met alle grote mensen, nichtjes en neefjes die langskomen dus zit je er vooral om bij te praten met de overige familie, of vrienden/buren die je verder ook niet goed kent.
zaterdag 7 oktober 2017 om 17:34
Dat is ook niet erg hoor, juist gezellig! Het gaat in dit topic toch juist over acties die vooral op zichzelf gericht zijn: geen geld uit willen geven of juist willen profiteren van een ander. Toen ik de kadostapel zag, en wat er aan vooraf ging aan lijstjes kreeg ik een onprettig gevoel, het leek niet alleen meer te gaan om de gezelligheid van elkaar zien maar ook om het pure krijgen van dingen. Het paste ook wel bij hun levensstijl en andere opvallendheden hierin...Dat is toch altijd zo op een kinderverjaardag? Dat de volwassenen uiteindelijk met de volwassenen kletsen en de kinderen onderling spelen.
zaterdag 7 oktober 2017 om 17:46
O heeeeeeerlijk, Belgisch friet! Daar kun je me .s nachts voor wakker maken. In Nederland altijd weer een teleurstelling, dus eet zelden friet. Maar échte Belgische, mjammieMonicaG schreef: ↑04-10-2017 12:58Hier ook zo. Ik heb 4 supermarkten op de 3 km. tussen mijn werk en mijn huis.
Wij kijken 's avonds wat we de volgende dag willen eten en dan breng ik boodschappen mee na mijn werk.
Frisdrank en pils zijn hier niet standaard in huis, goeie whiskey en streekbieren wel maar daar doe je ook niet iedereen plezier mee.
Bruiswater heb ik wel altijd want kraantjeswater+Sodastream.
Dat maakt dat wij hier ook zeer weinig voorraden hebben en mee-eters liefst vantevoren weten. Als we het inplannen met boodschappen dan sta ik met liefde en plezier een dag in de keuken voor je en staat jouw lievelingsdrankje op tafel.
Als je onverwacht blijft mee eten vind ik met veel geluk een pizza voor je in de diepvries maar veel waarschijnlijker loop ik naar het frietkot hier verder in de straat en breng daar dan wat blikjes frisdrank/pils voor je mee.
zaterdag 7 oktober 2017 om 18:14
Vertel..? Lijstjes met alleen cadeaus van minimaal 20 euro en nauwelijks iets te eten of te drinken?cha schreef: ↑07-10-2017 17:34Dat is ook niet erg hoor, juist gezellig! Het gaat in dit topic toch juist over acties die vooral op zichzelf gericht zijn: geen geld uit willen geven of juist willen profiteren van een ander. Toen ik de kadostapel zag, en wat er aan vooraf ging aan lijstjes kreeg ik een onprettig gevoel, het leek niet alleen meer te gaan om de gezelligheid van elkaar zien maar ook om het pure krijgen van dingen. Het paste ook wel bij hun levensstijl en andere opvallendheden hierin...
En een vraagje aan iedereen, hoe staan jullie tegenover verjaardagen samen vieren? In dit huis zijn er 4 verjaardagen binnen 2,5 maand dus vieren we alleen die van de kinderen, iedere 3 weken een verjaardag vieren vind ik teveel van het goede. Of eigenlijk zou ik het erg gezellig vinden om het huis eenbpaar keer achter elkaar vol te hebben, maar ik weet dat het toch al een drukke periode is en er zitten in die weken ook verjaardagen van andere in de vriendenkring en familie. Maar stiekem zou ik het eigenlijk wel leuk vinden om mijn eigen verjaardag ook weer te vieren (afgelopen 10 jaar 1 keer gedaan) en ik dacht dan kan ik het ook gewoon samen vieren. Dus de 4 verjaardagen in 2 keer vieren. Is dat dan gierig? Omdat mensen dan wel 4 cadeaus mee 'moeten' nemen, maar wij maar 2 keer inkopen hoeven te doen?
zaterdag 7 oktober 2017 om 18:36
Mijn partner en ik zijn binnen 3 weken jarig, mijn 2 kinderen ook.
Vroeger prikten we 1 datum om het te vieren voor mijn partner en ik samen, en een andere datum om het familiefeest te doen voor beide kinderen. (Verder kregen de kids wel nog een apart kinderfeestje)
Ik vind dat niet gierig, maar praktisch.
Het bezoek zit er ook niet op te wachten om op bijv 1 maart en 14 maart in hetzelfde kringetje slagroomtaart te eten in dezelfde huiskamer tussen die buurman en huisvriend. Denk dat je ze daar alleen maar een lol mee doet, om het in één keer te vieren.
Vroeger prikten we 1 datum om het te vieren voor mijn partner en ik samen, en een andere datum om het familiefeest te doen voor beide kinderen. (Verder kregen de kids wel nog een apart kinderfeestje)
Ik vind dat niet gierig, maar praktisch.
Het bezoek zit er ook niet op te wachten om op bijv 1 maart en 14 maart in hetzelfde kringetje slagroomtaart te eten in dezelfde huiskamer tussen die buurman en huisvriend. Denk dat je ze daar alleen maar een lol mee doet, om het in één keer te vieren.

zaterdag 7 oktober 2017 om 18:50
Vraagje;
Ik ben aan het lijnen. Dat gaat goed, maar het is best ff puzzelen om gezonde snacks te verzinnen. Ik sta eerder op om echt te 'preppen' voor mijn werk. Als ik niets meeneem, of te weinig, dan ga ik me vergrijpen aan de chocolaatjes etc die overal staan
Dus ik maak verschillende bakjes met hapjes in afgewogen hoeveelheden. 150 gram cherrytomaatjes, 100 gram worteltjes, 150 gram magere kwark, doosje bramen, frambozen, bosbessen, gewassen gesneden aardbeien, etc. Best duur, maar mager en gezond. Ik ontzeg mezelf al vanaf februari erg veel, met als resultaat dat ik nu een kilo of 20 ben afgevallen.
Wat ik nu regelmatig merk, is dat collega's graag 'een hapje' willen, of een braam, framboos of aardbei van me 'pikken' "Goh, DAT ziet er lekker uit!" wordt er dan gezegd. HAP..! Weer een kwart bakje frambozen minder.
Ik voel me n krent als ik er wat van zeg, maar dat zijn precies de afgemeten hoeveelheden die ik op een dag mag hebben. Ze zijn ook nog eens behoorlijk duur, die doosjes. Soms leg ik het uit, maar het klinkt zo stom.
Het gevolg is dat ik in m'n pauze vaak stiekem ergens in n hoekje mijn hapjes naar binnen sta te proppen om maar niet te hoeven uitleggen dat ik niet wil delen.
Krenterig?
Ik ben aan het lijnen. Dat gaat goed, maar het is best ff puzzelen om gezonde snacks te verzinnen. Ik sta eerder op om echt te 'preppen' voor mijn werk. Als ik niets meeneem, of te weinig, dan ga ik me vergrijpen aan de chocolaatjes etc die overal staan
Dus ik maak verschillende bakjes met hapjes in afgewogen hoeveelheden. 150 gram cherrytomaatjes, 100 gram worteltjes, 150 gram magere kwark, doosje bramen, frambozen, bosbessen, gewassen gesneden aardbeien, etc. Best duur, maar mager en gezond. Ik ontzeg mezelf al vanaf februari erg veel, met als resultaat dat ik nu een kilo of 20 ben afgevallen.
Wat ik nu regelmatig merk, is dat collega's graag 'een hapje' willen, of een braam, framboos of aardbei van me 'pikken' "Goh, DAT ziet er lekker uit!" wordt er dan gezegd. HAP..! Weer een kwart bakje frambozen minder.

Ik voel me n krent als ik er wat van zeg, maar dat zijn precies de afgemeten hoeveelheden die ik op een dag mag hebben. Ze zijn ook nog eens behoorlijk duur, die doosjes. Soms leg ik het uit, maar het klinkt zo stom.
Het gevolg is dat ik in m'n pauze vaak stiekem ergens in n hoekje mijn hapjes naar binnen sta te proppen om maar niet te hoeven uitleggen dat ik niet wil delen.

Krenterig?

zaterdag 7 oktober 2017 om 19:01
Nee. Krenterig zou voor mij zijn als jij die dag de lunch moet halen en je collega's een goedkope appel geeft terwijl je zelf lekker een bak frambozen wegwerkt. In jouw situatie vind ik het vooral onbeschoft van jouw collega's dat ze om jouw eten 'bedelen' (maar goed, ik heb sowieso een gierende hekel aan mensen die van andermans bord eten, dus misschien ben ik bevooroordeeld hier).ikbenik schreef: ↑07-10-2017 18:50Vraagje;
Wat ik nu regelmatig merk, is dat collega's graag 'een hapje' willen, of een braam, framboos of aardbei van me 'pikken' "Goh, DAT ziet er lekker uit!" wordt er dan gezegd. HAP..! Weer een kwart bakje frambozen minder.![]()
Het gevolg is dat ik in m'n pauze vaak stiekem ergens in n hoekje mijn hapjes naar binnen sta te proppen om maar niet te hoeven uitleggen dat ik niet wil delen.![]()
Krenterig?
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:03
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:05
Bedankt voor je antwoord ikbenik.
Over jou verhaal, ik vind het niet krenterig maar zou het wel uitleggen. Want als jij wel soms je vergrijpt aan een chocolaatjes van mij en ik mag niet een aarbeien/worteltje/iets anders op een ander moment van jou zou ik dat wel raar/krenterig vinden. Als je uitlegt dat het afgemeten porties zijn (ivm willen afvallen) dan zou ik het juist heel begrijpelijk vinden.
Over jou verhaal, ik vind het niet krenterig maar zou het wel uitleggen. Want als jij wel soms je vergrijpt aan een chocolaatjes van mij en ik mag niet een aarbeien/worteltje/iets anders op een ander moment van jou zou ik dat wel raar/krenterig vinden. Als je uitlegt dat het afgemeten porties zijn (ivm willen afvallen) dan zou ik het juist heel begrijpelijk vinden.

zaterdag 7 oktober 2017 om 19:56
nina1966 schreef: ↑04-10-2017 10:52Wat is er nou lastig aan? Aardappeltje extra te veel moeite? Uien heeft iedereen toch altijd wel in huis dus dan aardappeltje extra en bakken met uien bv. Vlees kun je delen of een eitje er bij koken. Blikje soep is toch ook de moeite niet en wat boter mengen met snufje zout en wat knoflookpoeder en een afbakbroodje en iemand die onverwacht komt kan prima mee eten.
Ik ben zelf niet zo van de blik maar heb wel altijd vers ingevroren soep in huis, ingevroren per 2 flinke porties. Dus ja je kan hier onverwacht altijd wel wat mee eten al is het maar een uitsmijter of soep brood kruidenboter. Daar hoef ik niets voor weg te gooien.
En ik ken echt niemand die per dag zijn boodschappen haalt dus kun je ook prima de eten voor de dag er op verwerken.
Ja natuurlijk heb ik aardappels en uien in huis, maar als ik net een schotel voor ons heb gemaakt van bijvoorbeeld zoete aardappel met zwarte boontjes (ik noem maar een dwarsstraat) heb ik gewoon geen zin om voor onverwachte eters ineens weer aardappels met uitjes te gaan bakken (eerst schillen en voorkoken). En sorry, maar als wij zoiets eten vind ik iemand een gebakken ei voorschotelen geen "mee-eten".
En ja een blik soep opentrekken kan ik ook ja, maar dat is niet wat ik bedoelde.
met mee-eten bedoel ik een volledige, fatsoenlijke maaltijd.
Laat het gewoon op tijd weten denk ik dan, dan ben ik heel gastvrij. Maar ik heb de pest aan onverwacht.
Kan toch?

zaterdag 7 oktober 2017 om 20:02
Hier sluit ik me helemaal bij aan.herfstappeltaart schreef: ↑07-10-2017 19:56Ja natuurlijk heb ik aardappels en uien in huis, maar als ik net een schotel voor ons heb gemaakt van bijvoorbeeld zoete aardappel met zwarte boontjes (ik noem maar een dwarsstraat) heb ik gewoon geen zin om voor onverwachte eters ineens weer aardappels met uitjes te gaan bakken (eerst schillen en voorkoken). En sorry, maar als wij zoiets eten vind ik iemand een gebakken ei voorschotelen geen "mee-eten".
En ja een blik soep opentrekken kan ik ook ja, maar dat is niet wat ik bedoelde.
met mee-eten bedoel ik een volledige, fatsoenlijke maaltijd.
Laat het gewoon op tijd weten denk ik dan, dan ben ik heel gastvrij. Maar ik heb de pest aan onverwacht.
Kan toch?
zaterdag 7 oktober 2017 om 20:30
Haha, nee, als ik een lunch zou moeten verzorgen dan is dat idd een ander verhaal.the-dowager schreef: ↑07-10-2017 19:01Nee. Krenterig zou voor mij zijn als jij die dag de lunch moet halen en je collega's een goedkope appel geeft terwijl je zelf lekker een bak frambozen wegwerkt. In jouw situatie vind ik het vooral onbeschoft van jouw collega's dat ze om jouw eten 'bedelen' (maar goed, ik heb sowieso een gierende hekel aan mensen die van andermans bord eten, dus misschien ben ik bevooroordeeld hier).

Het gaat puur om de weggesnaaide bessen, bramen, frambozen, aardbeien, etc.
Laatst verstopte ik zelfs mijn bosbessen portie snel onderin mijn bakje magere kwark. (ROER-ROER!) Zodat ze minder 'mee-eet-baar' zijn.

En iemand reageerde (terecht) met de vraag of ik ook geen chocolaatjes dan van anderen 'meepik; nee, dat dus nooit. Heb al vanaf februari dit jaar geen chocolade meer gehad, Hahaha! (Maar sowieso staan die bakjes met chocolade overal, die zijn niet specifiek van één persoon.

zaterdag 7 oktober 2017 om 21:20
Bij ons is het de gewoonte dat als je jarig bent dat je dan Een grote schaal met traktaties neerzet. Plakjes cake of grote koeken, sommigen bakken zelf wat. Een collega van mij is altijd haantje de voorste met traktaties. Pakt soms wel 4 of 5 keer, zodat andere collega's achter het net vissen als ze er even niet zijn.
Als ze ziet dat een andere afdeling bij ons op de gang traktaties heeft loopt ze ook een paar keer langs om te snaaien. Andere afdeling zet nu vaak de traktaties zo neer dat ze vanaf onze afdeling niet gezien kunnen worden.
Ze is zelf jarig tussen kerst en oud en nieuw en dan zijn we gesloten dus ze trakteert zelf nooit.
Als ze ziet dat een andere afdeling bij ons op de gang traktaties heeft loopt ze ook een paar keer langs om te snaaien. Andere afdeling zet nu vaak de traktaties zo neer dat ze vanaf onze afdeling niet gezien kunnen worden.
Ze is zelf jarig tussen kerst en oud en nieuw en dan zijn we gesloten dus ze trakteert zelf nooit.