Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Peixe schreef:
02-07-2020 17:06
Twee inkomens....
En 2 mensen die komen. Ik snap daar ook niet echt probleem van.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
02-07-2020 13:48
Dieptriest zeg, zo iemand. Ik vind het flink ziek gedrag.
Is het met jou weer helemaal goed gekomen?
Het lopen wel, helaas verder veel blijvende schade. Maar ik wil verder niet dit topic naar mij toe trekken :-)
Blijenvrij schreef:
02-07-2020 13:48
Dieptriest zeg, zo iemand. Ik vind het flink ziek gedrag.
Is het met jou weer helemaal goed gekomen?
Ik vind het ook echt naar.
Lastig vind ik dat, stellen. Dubbel inkomen.. maar misschien ook niet. En dan nog, hebben ze een dubbel inkomen maar alletwee laag en het andere stel met één inkomen meer dan het andere stel samen.
Gewoon cadeautjes afschaffen :D En met eten de maaltijden tellen.
Als je gewoon alleen per persoon die naar het feestje gaat rekent, ben je van dat probleem af.


Of nog beter.... dat men gewoon even vraagt: wie doet er mee met gezamelijke cadeau en met hoeveel personen/of voor welk bedrag?
Ik snap niet waarom dat die vraag soms zoveel moeite is.
Als je uit eten gaat maakt het toch niet uit wie onderdeel is van een stel of niet. Je eet toch niet minder omdat je een partner hebt? Dat vind ik wel heel raar om anders dan per persoon te splitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag wel, maar dan mogen ze samen van 1 bord eten en 2 rietjes in de cola :P

Ik vind het ook asociaal om mensen met hele kleine kinderen, die zelf niet eens een gerecht hebben of alleen een kindermenu en dan als persoon mee te rekenen, waaronder ook de drank gesplit word. Dat je €75 neer mag tellen voor een kind van 3.
Anna2208 schreef:
02-07-2020 19:05
Als je uit eten gaat maakt het toch niet uit wie onderdeel is van een stel of niet. Je eet toch niet minder omdat je een partner hebt? Dat vind ik wel heel raar om anders dan per persoon te splitten.
Ook dat. En op een verjaardag doe je mee met een cadeau of niet. Gewoon pp.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
02-07-2020 19:08
Dat mag wel, maar dan mogen ze samen van 1 bord eten en 2 rietjes in de cola :P

Ik vind het ook asociaal om mensen met hele kleine kinderen, die zelf niet eens een gerecht hebben of alleen een kindermenu en dan als persoon mee te rekenen, waaronder ook de drank gesplit word. Dat je €75 neer mag tellen voor een kind van 3.
Ook eens.
CaramelisedPear schreef:
02-07-2020 14:26

Oh, ik had trouwens ook een keer met wat vriendinnen kaartjes gehaald voor een concert! Een vriendin had de kaartjes voorgeschoten. Dat concert werd gecanceld en we kregen het geld van de kaartjes terug. Opeens was dit een stuk minder dan wat we betaald hadden... Bleek dat we allerlei kosten hadden gemaakt voor AfterPay en weet ik het voor die meid die voorschoot... Die had daar nooit iets over gezegd. Scheelde zowaar een tientje. Vond ik ook erg apart... :cencored:


Had zij die het voorschoot die kosten dan alleen moeten dragen? Nogal lullig, je schiet het voor, regelt de boel en betaalt dan ook nog eens meer. Ik vind het heel normaal dat ze bijkomende kosten voor het regelen deelt door het aantal mensen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
02-07-2020 12:49
Maar dat klopt toch ook?
Vooral als je één huishoudpot hebt.
Dat klopt alleen als je kijkt naar de dingen die jou uitkomen. Ga je uit eten, dan betaal je voor 2. Maar je bent ook met 2. En je rijdt er heen in 1 auto, niet met 2. Je hebt maar 1 huis, niet 2. Je huishoudpot wordt gevuld door 2 personen, niet door 1.
Het leven is echt gewoon veel duurder als je alleen bent.
Marana schreef:
02-07-2020 19:21
Had zij die het voorschoot die kosten dan alleen moeten dragen? Nogal lullig, je schiet het voor, regelt de boel en betaalt dan ook nog eens meer. Ik vind het heel normaal dat ze bijkomende kosten voor het regelen deelt door het aantal mensen.

Het is ook beetje onduidelijk in die post mbt extra kosten.... Afterpay kost meestal een paar euro.


Maar je betaald per ticket altijd servicekosten, soms wel 5/7 euro per ticket, dan als je ze per post wil, dus hardcopy ook vaak nog 2 euro pp erbij.

Soms moet je lid zijn van een concertplek. Zoals bij melkweg of paradiso en kost weer paar euro extra.

En heel soms kan je de kaartjes verzekeren, weer 1,50 per kaartje erbij.

Dus dan is extra kosten naast kaartje normaal en iets wat jezelf ook had moeten betalen. Dus vind ook niet perse een gierige actie.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week nog een dubieuze actie meegemaakt.

Een vriendin en ik zouden even naar een terras. We lopen ernaar toe en zien 'Piet' zitten. Een oude kennis vanuit onze studententijd. Dus Piet begroet, en we bleven aan zijn tafel staan kletsen, dus hij zei, waarom schuiven jullie niet aan? Gedaan en Piet heeft 2 biertjes gedronken, vriendin en ik allebei twee Aperol Spritzers. Bij het vragen van de rekening zei Piet, zullen we gewoon door drie delen? Dat vonden we prima, we hebben zijn telefoon nr niet, dus een tikkie zou lastig zijn. De rekening kwam, en ik kijk alleen naar het bedrag, niet naar de specificatie. Lach nog, goh die Spritzers zijn hier wel aan de prijs zeg!

M'n vriendin pakt daarop de rekening en toen bleek dat er ook nog een broodje Hamburger en 1 extra biertje op stonden. Wij, oh dat is vreemd en wenken de bediening. Piet zegt niets. De bediening bekijkt de rekening en zegt, maar meneer u heeft hier toch ook geluncht? Dat scheen Piet echt helemaal vergeten te zijn.

Uiteindelijk heeft hij wel voor z'n lunch betaald en ik voor onze spritzers. Prima dus. Maar vraag me echt af of het opzet was of dat hij het echt vergeten was. Van drie biertjes ben je nou niet ineens je geheugen kwijt lijkt me.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Dat was een goede vrekkige poging Bladora. Je moet maar durven om zelfs als het opvalt dat de rekening ' te hoog is ' stoïcijns je mond te houden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
02-07-2020 19:58
Afgelopen week nog een dubieuze actie meegemaakt.

Een vriendin en ik zouden even naar een terras. We lopen ernaar toe en zien 'Piet' zitten. Een oude kennis vanuit onze studententijd. Dus Piet begroet, en we bleven aan zijn tafel staan kletsen, dus hij zei, waarom schuiven jullie niet aan? Gedaan en Piet heeft 2 biertjes gedronken, vriendin en ik allebei twee Aperol Spritzers. Bij het vragen van de rekening zei Piet, zullen we gewoon door drie delen? Dat vonden we prima, we hebben zijn telefoon nr niet, dus een tikkie zou lastig zijn. De rekening kwam, en ik kijk alleen naar het bedrag, niet naar de specificatie. Lach nog, goh die Spritzers zijn hier wel aan de prijs zeg!

M'n vriendin pakt daarop de rekening en toen bleek dat er ook nog een broodje Hamburger en 1 extra biertje op stonden. Wij, oh dat is vreemd en wenken de bediening. Piet zegt niets. De bediening bekijkt de rekening en zegt, maar meneer u heeft hier toch ook geluncht? Dat scheen Piet echt helemaal vergeten te zijn.

Uiteindelijk heeft hij wel voor z'n lunch betaald en ik voor onze spritzers. Prima dus. Maar vraag me echt af of het opzet was of dat hij het echt vergeten was. Van drie biertjes ben je nou niet ineens je geheugen kwijt lijkt me.

:rofl: Piet heeft wel lef
Oudblond schreef:
02-07-2020 20:00
Dat was een goede vrekkige poging Bladora. Je moet maar durven om zelfs als het opvalt dat de rekening ' te hoog is ' stoïcijns je mond te houden.
Ja, vrekkerig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw deel toe

geld-recht/gierige-acties-deel-xi/list_messages/464901
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven