Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
O duchesnea, die heb je toch wel meteen een maandkaart aangeboden he, dat is veel goedkoper in het vervolg. Of gaat er geen vervolg komen? :rofl:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
wat heb je gedaan? zijn kosten van het eten en drinken uitgerekend en hem laten bijbetalen na aftrek van zijn buskosten hoop ik?
dianaf schreef:
17-10-2019 13:24
Neeee!! :rofl:
En toen?
Je hebt dat buskaartje toch niet vergoed, hoop ik?

Ik ben af en toe zo verbaasd/flabbergasted dat ik tòch betaal of dingen niet rechtzet of niet uitspreek.
En dan pas achteraf concluderen hoe absurd de situatie was.
Duchesnea schreef:
17-10-2019 13:22
en zei : nee dat bedoel ik dan ook niet, maar jullie moeten mijn bus nog terugbetalen... O_O

:rofl:
Geweldig. Als je zo sociaal gehandicapt bent dan zou je toch eigenlijk recht hebben op een wmo-taxi @(
Odense2 schreef:
17-10-2019 13:31
Je hebt dat buskaartje toch niet vergoed, hoop ik?

Ik ben af en toe zo verbaasd/flabbergasted dat ik tòch betaal of dingen niet rechtzet of niet uitspreek.
En dan pas achteraf concluderen hoe absurd de situatie was.
Ik moet normaal niet naar mijn woorden zoeken maar toen was ik te verbijsterd om wat dan ook te zeggen. Man kon nog net ‘ je gaat je bus missen, we regelen dat nog wel’ opbrengen, en heeft hem toen ongeveer de deur uitgeduwd. Ik denk dat we elkaar toen wel 5 minuten aangestaard hebben, om dan in een deuk te liggen voor de rest van de dag.
En uiteraard hebben we de bus nooit betaald.
Later nog een keer in een kroeg afgesproken met andere oude bekenden van vriend, en twee keer raden wie er vandoor ging toen het zijn tijd was om eens een rondje te geven.
Het contact is vanzelf doodgebloed, vriend verhuisde naar het buitenland voor zijn werk. Dit was voor het internet tijdperk, contact houden was toen niet vanzelfsprekend ( dus je raakte makkelijker van zo iemand af :lol: )
Ik ging vroeger regelmatig naar een bepaalde kroeg en daar zat er ook een die nooit rondjes gaf. Ik was jarig en gaf een rondje voor een man of 10, meer waren er niet binnen. Dat figuur was echter vlak daarvoor vertrokken.
De week erna - ik hoorde dit later van het personeel - kwam hij binnen en zei hij dat hij nog recht had op een gratis drankje omdat ik de week ervoor voor mijn verjaardag dat rondje had gegeven en hij er toen niet was...
Ze hebben het hem uiteraard niet gegeven.
Schriftje schreef:
17-10-2019 15:44
Ik ging vroeger regelmatig naar een bepaalde kroeg en daar zat er ook een die nooit rondjes gaf. Ik was jarig en gaf een rondje voor een man of 10, meer waren er niet binnen. Dat figuur was echter vlak daarvoor vertrokken.
De week erna - ik hoorde dit later van het personeel - kwam hij binnen en zei hij dat hij nog recht had op een gratis drankje omdat ik de week ervoor voor mijn verjaardag dat rondje had gegeven en hij er toen niet was...
Hé, ik heb nog een gebakje van jou tegoed.
Toen je vorige week trakteerde, was ik op vakantie.
Dus nu graag alsnog mijn gebakje.
;-)
Schriftje schreef:
Wat een sukkel!
Duchesnea schreef:
17-10-2019 13:22
Ik heb ook nog een mooie die hier wel past.

Mijn man kwam eens toevallig een jeugdvriend tegen die hij al jaren niet meer gezien had, en nodigde die uit voor een etentje bij ons. Leuk, dus datum vastgelegd. Vriend bleek geen auto te hebben dus man stelde voor hem die dag na zijn werk op te halen en nadien terug thuis te brengen.
Op de bewuste dag wil man de auto starten maar het ding deed niks meer en moest uiteindelijk naar de garage gesleept worden. Man moest zelf met de bus naar huis, dus het ophalen kon niet doorgaan. Vriend gebeld dat hij toch de bus zou moeten nemen. En omdat de bussen hier niet laat rijden, voorgesteld om bij ons te logeren en dan ‘s morgens de bus terug te nemen.
Het werd best een gezellige avond. Lekker gegeten, s morgens uitgebreid ontbijt geserveerd, en toen was het tijd voor de bus terug.
En toen zei vriend dat we eerst nog wel moesten afrekenen.
Ik zei nog lachend, nee hoor, je was onze gast, en een bijdrage willen we echt niet.
Maar dat bleek dus ook helemaal niet de bedoeling. Vriend haalde namelijk een gebruikt buskaartjes boven, en zei : nee dat bedoel ik dan ook niet, maar jullie moeten mijn bus nog terugbetalen... O_O
Je hebt die kerel toch in zijn gezicht uitgelachen, mag ik hopen?
Marnamai schreef:
17-10-2019 17:45
Je hebt die kerel toch in zijn gezicht uitgelachen, mag ik hopen?
donderdag 17 oktober 2019 14:08 heeft ze het vervolg opgeschreven.
Ik ging voor het eerst met mijn nieuwe schoonfamilie (had wat tantes en ooms nog niet ontmoet) uit eten, want opa werd 85. Eigenlijk wilde hij alles betalen, en dan zo’n all you can eat restaurant, maar het bleek uit gesprekken dat opa zich dit eigenlijk niet kon veroorloven. Omdat de ouders van mijn vriend dit vervelend vonden was het idee om opa als verassing mee te nemen naar een ander restaurant, de kosten door aantal gasten te delen en opa daarbij vrij te houden, dit was dan samen met een flesje drank zijn cadeuau. Goed idee dacht ik. Ze hadden zeg maar los hoofdgerecht rond de €15, een 2gangen menu voor €20, 3gangen voor €25 en kindermenu voor €12,50. Nu was er een stel, een soort oom en tante (heul ver weg en aangetrouwd bleek later) die de prijzen wel erg hoog vonden, of iedereen niet alleen een hoofdgerecht kon nemen? Maar eigenlijk wilde iedereen het 3 gangen menu, dus werd er gezegd “Mien en Jaap” betalen alleen zelf hun hoofdgerecht en drankjes en hoeven niet voor opa mee te betalen, om er geen discussie van te maken. Ze namen beide het goedkoopste hoofdgerecht met 1 drankje. Uiteindelijk betaalde de vader van mijn vriend de hele rekening, als verassing, maar had dit bewust niet van te voren gezegd. En toen bleek ook waarom: want daarna zei tante: “als ik dat geweten had, had ik ook een 3 gangen menu genomen!!!”
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
17-10-2019 18:51
Ik ging voor het eerst met mijn nieuwe schoonfamilie (had wat tantes en ooms nog niet ontmoet) uit eten, want opa werd 85. Eigenlijk wilde hij alles betalen, en dan zo’n all you can eat restaurant, maar het bleek uit gesprekken dat opa zich dit eigenlijk niet kon veroorloven. Omdat de ouders van mijn vriend dit vervelend vonden was het idee om opa als verassing mee te nemen naar een ander restaurant, de kosten door aantal gasten te delen en opa daarbij vrij te houden, dit was dan samen met een flesje drank zijn cadeuau. Goed idee dacht ik. Ze hadden zeg maar los hoofdgerecht rond de €15, een 2gangen menu voor €20, 3gangen voor €25 en kindermenu voor €12,50. Nu was er een stel, een soort oom en tante (heul ver weg en aangetrouwd bleek later) die de prijzen wel erg hoog vonden, of iedereen niet alleen een hoofdgerecht kon nemen? Maar eigenlijk wilde iedereen het 3 gangen menu, dus werd er gezegd “Mien en Jaap” betalen alleen zelf hun hoofdgerecht en drankjes en hoeven niet voor opa mee te betalen, om er geen discussie van te maken. Ze namen beide het goedkoopste hoofdgerecht met 1 drankje. Uiteindelijk betaalde de vader van mijn vriend de hele rekening, als verassing, maar had dit bewust niet van te voren gezegd. En toen bleek ook waarom: want daarna zei tante: “als ik dat geweten had, had ik ook een 3 gangen menu genomen!!!”

Haha lekker voor ze :rofl:
Schriftje schreef:
o_o
17-10-2019 18:51
Héél goed van je schoonvader! Maar wat schandalig van die mensen.
Fiorah schreef:
17-10-2019 20:00
Ja idd, vond het ook wel goede actie!

En kijk, om dat dan achteraf te denken mag, maar om dat ook zo schaamteloos te zeggen :facepalm:
anoniem_66d01bb041fe4 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 20:06
Reden: Verkeerd verwoord
4.64% gewijzigd
boebezoebe schreef:
16-10-2019 08:27
Ik had een nieuwe collega die overal een gratis proefles spinnen deed (dat wist ik omdat ik haar een ker bij mijn spinklasje zag en ze me dat vertelde de volgende dag). Op een gegeven moment zijn de gratis proeflessen natuurlijk wel klaar in een middelgrote stad. Het zou mij de moeite niet zijn en als je goedkoop wil sporten ga dan hardlopen en zelf oefeningen doen of zo.

Maar goed, het bespaart wel (ze was jong en net verhuisd dus kan me voorstellen dat ze en tijdje aan het besparen was) en naar mijn weten ging ze ook alleen naar plekken die dt duidelijk adverteerden "kom eerst gratis en proefles doen". En aangezien het verdienmodel van een sportschool staat bij mensen die wél betalen, maar nooit komen zal het wel niet zoveel impact hebben, af en toe iemand die alleen een proefles neemt.
Gierig van mij: tijdens een verbouwing jaren terug
(Geen tv, geen doucje)
had ik een gratis tien ritten kaart gekregen van een heel sjieke sportschool waar je met een eigen tv-tje op een toestel kon en met lekkere douche spulletjes en een soort bubbelbaden en privé douches met muziek.
Ik ging daar dus eerst lekker mijn programma's op tv kijken terwijl ik wat sloom aan het fietsen of wandelen op een band was, en daarna douchen met een lekker spulletjes van hen en evt in het bubbelbad.
Ze gaven me daarna nog een maand voor een tientje, en daarna ben ik nooit meer geweest.
Ik was vanavond even op een verjaardag en daar was ook een vriend van mij. Super aardige man verder, maar altijd zó inhalig om hapjes. Vanavond moest hij nog ergens anders heen. Na een half uur nerveus hinten dat er al wel wat extra eten op tafel paste, vroeg hij of hij de gehaktballetjes mocht serveren, want die had hij in de koelkast zien staan en hij moest zo weg.
Dude, koop zelf zo'n bakje bij de supermarkt als je er zó blij van wordt..
Het-groepje schreef:
17-10-2019 20:49
Gierig van mij: tijdens een verbouwing jaren terug
(Geen tv, geen doucje)
had ik een gratis tien ritten kaart gekregen van een heel sjieke sportschool waar je met een eigen tv-tje op een toestel kon en met lekkere douche spulletjes en een soort bubbelbaden en privé douches met muziek.
Ik ging daar dus eerst lekker mijn programma's op tv kijken terwijl ik wat sloom aan het fietsen of wandelen op een band was, en daarna douchen met een lekker spulletjes van hen en evt in het bubbelbad.
Ze gaven me daarna nog een maand voor een tientje, en daarna ben ik nooit meer geweest.
Is dat geirig? Is toch gewoon gebruik maken van een aanbieding?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Fiorah schreef:
17-10-2019 20:00
Ik heb dat een keer met een collega gehad. We gingen met zijn allen uit eten. Eigen initiatief, niet van werkgever, dus op eigen kosten. Hij ging niet mee. Prima, als je niet wilt of kunt, geen probleem. Toen de rekening kwam, bleek de leidinggevende ergens een potje te hebben, en heeft hij betaald. Toen collega dat de volgende dag hoorde, was hij woest, want dan had hij ook wel gratis willen eten!

En als hij nou heel krap zat of zo, dan snap ik nog dat je een beetje teleurgesteld bent als je graag mee had gewild, maar dat om financiële redenen niet doet, en er dan achter komt dat je wel mee gekund had. Hoef je nog niet zo boos te worden, maar dan snap ik teleurstelling. Maar deze man vertelde uitgebreid over zijn uitgaven, die zat echt niet zo krap dat hij een simpel eetcafé niet kon betalen.
Ik heb dus precies andersom gehad als student, 100 jaar geleden.
We gingen met de klas, waarmee ik niks had maar het was min of meer 'verplicht' uit eten. Ik als student had geen cent te makken, ik kreeg 50 gulden mee van mijn ouders dat ze mij voorschoten. Van te voren zei de leraar, ieder betaald voor zich dus ik had een goedkoop menu genomen en 1 colaatje, want dan hield ik genoeg over en hoefde ik niet het hele bedrag te lenen. Terwijl de rest om mij heen aan de dure cocktails zat. Toen het afgelopen was riep de leraar ineens: weet je wat, we doen tóch alles op 1 hoop. Allemaal 50 gulden. Ik was enorm verlegen dus zonder wat te zeggen heb ik betaald maar wat heb ik mij genaaid gevoelt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
18-10-2019 07:48
We gingen met de klas, waarmee ik niks had maar het was min of meer 'verplicht' uit eten. Ik als student had geen cent te makken, ik kreeg 50 gulden mee van mijn ouders dat ze mij voorschoten. Van te voren zei de leraar, ieder betaald voor zich dus ik had een goedkoop menu genomen en 1 colaatje, want dan hield ik genoeg over en hoefde ik niet het hele bedrag te lenen. Terwijl de rest om mij heen aan de dure cocktails zat. Toen het afgelopen was riep de leraar ineens: weet je wat, we doen tóch alles op 1 hoop. Allemaal 50 gulden. Ik was enorm verlegen dus zonder wat te zeggen heb ik betaald maar wat heb ik mij genaaid gevoelt.

Wat stom van die leraar......... :-?
herfstappeltaart schreef:
18-10-2019 07:51
Wat stom van die leraar......... :-?
Belachelijk inderdaad.
VGM1980 schreef:
18-10-2019 07:48

Mijn man heeft dat ook heel regelmatig. Hij drinkt geen alcohol en eet vegetarisch. Vaak is hij dus het goedkoopste uit, maar de rekening werd altijd gewoon gedeeld. Hij heeft het inmiddels wel bespreekbaar gemaakt met zijn collega's, want hij legde elke keer minstens €10 bij, terwijl de rest van zijn collega's dus allemaal een euro goedkoper uit waren dan wat ze zelf hadden gegeten en gedronken.
Ik heb er 1 keer wat van durven zeggen met een etentje met ex familie met kerst. We zouden eigenlijk met de familie thuis bij oma en opa eten, dat was de uitnodiging, maar dat werd ineens uit eten. Een best wel duur restaurant en we hadden het niet zo breed. Toen werd aan het einde ineens bepaald dat de rekening door aantal gasten gedeeld zou worden en moesten wij 4x€75 betalen, want wij waren met z’n vieren. Terwijl de jongste een zelf meegebracht potje met een appelsap had gegeten en de oudste een kindermenu van €20 waar drankje en ijsje bij in zat. Man, dat werd me toch een discussie. Mijn toenmalige schoonmoeder heeft uiteindelijk voor 6 betaald, dus ook voor ons, om van het gezeur af te zijn. Super lief natuurlijk en we hebben haar nog een deel terugbetaald omdat we het echt te gek vonden. Later werd erover gekletst en de rede bleek te zijn: anders werd het zo duur voor de anderen als wij maar voor 2 volwassenen plus appelsap en kindermenu zouden betalen. Want dan moest de overige €150 weer verdeeld worden onder de rest..... O_o

Eerste en laatste keer dat ik wat heb durven zeggen met dit soort dingen, maar heb het altijd onthouden.
18-10-2019 13:09
Ik heb er 1 keer wat van durven zeggen met een etentje met ex familie met kerst. We zouden eigenlijk met de familie thuis bij oma en opa eten, dat was de uitnodiging, maar dat werd ineens uit eten. Een best wel duur restaurant en we hadden het niet zo breed. Toen werd aan het einde ineens bepaald dat de rekening door aantal gasten gedeeld zou worden en moesten wij 4x€75 betalen, want wij waren met z’n vieren. Terwijl de jongste een zelf meegebracht potje met een appelsap had gegeten en de oudste een kindermenu van €20 waar drankje en ijsje bij in zat. Man, dat werd me toch een discussie. Mijn toenmalige schoonmoeder heeft uiteindelijk voor 6 betaald, dus ook voor ons, om van het gezeur af te zijn. Super lief natuurlijk en we hebben haar nog een deel terugbetaald omdat we het echt te gek vonden. Later werd erover gekletst en de rede bleek te zijn: anders werd het zo duur voor de anderen als wij maar voor 2 volwassenen plus appelsap en kindermenu zouden betalen. Want dan moest de overige €150 weer verdeeld worden onder de rest..... O_o

Eerste en laatste keer dat ik wat heb durven zeggen met dit soort dingen, maar heb het altijd onthouden.
Wat enorm asociaal zeg.
Babies tel je in zo'n geval toch zeker niet mee met het aantal gasten en de evt kindermenu's kun je ook los afrekenen, lijkt me. Van je familie moet je t hebben zeg... :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven