Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 10:52
Nee, is geen verschil. Hier is het een feestje. Zeker zoals die gekkenneef in een eerder post dat bedacht had.
Of zoals de meeste kroegverjaardagen in NL gezien worden.

Maar inderdaad in de UK kan dat wel een verschil zijn. ;-)

En ik vind dat ook geen voordeel als jarige trouwens.
Oh, mij maakt dat niet uit hoor, neem lekker mee die kennis, date, neef of vriend. Zo kom je nog eens nieuwe mensen tegen. Het is maar gewoon wat drankjes samen in de kroeg doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
02-11-2019 10:54
Oh, mij maakt dat niet uit hoor, neem lekker mee die kennis, date, neef of vriend. Zo kom je nog eens nieuwe mensen tegen. Het is maar gewoon wat drankjes samen in de kroeg doen.
Voor jou ja, je kan ook moeilijk er wat van vinden als het in de kroeg is na het werk, zelf betalen ect. In de UK. :lol:
Wat vinden jullie gierig of normaal?

Ben van de week met een vriendin op pad geweest. Ik heb hier voor 1 uur in de trein gezeten om bij de woonplaats van vriendin te komen.
Eerst bij vriendin thuis geweest en daarna met haar auto naar een restaurant gereden 10 min bij haar vandaan. Het was betaald parkeren.

Ik had er niet bij stil gestaan om die kosten te delen omdat ik al ov kosten had. Krijg gisteren een tikkie voor de helft van de benzine kosten en betaald parkeren. Totaal 4.75.
Heb het betaald omdat ik geen zin had in gezeur.
derooiekater schreef:
02-11-2019 11:19

Ben van de week met een vriendin op pad geweest. Ik heb hier voor 1 uur in de trein gezeten om bij de woonplaats van vriendin te komen.
Eerst bij vriendin thuis geweest en daarna met haar auto naar een restaurant gereden 10 min bij haar vandaan. Het was betaald parkeren.

Ik had er niet bij stil gestaan om die kosten te delen omdat ik al ov kosten had. Krijg gisteren een tikkie voor de helft van de benzine kosten en betaald parkeren. Totaal 4.75.
stuur haar een tikkie met de helft van jouw OV kosten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
derooiekater schreef:

Wiens idee was het om in haar woonplaats uit eten te gaan?

Als dat het hare was zou je een tikkie kunnen sturen voor de helft van je OV kaartje. :-D Maar dan heb je vast echt mot. ;-)

Volgende keer bij jou en dan zelfde doen bij haar.
Ik vind het niet zo heel raar eigenlijk. Als iemand met mij mee rijdt, en daarvoor eerst naar mij toe moet komen, kan ik daar toch niks aan doen? Ik neem regelmatig collega’s mee, die pik ik dan op vanaf een station. Ik zou het gek vinden als de reiskosten tot aan dat station ook als min of meer gezamenlijk gezien zouden worden.
derooiekater schreef:

Enorm gierig. Ik had echt niet betaald hiervoor.
ik heb er ook nog 1. ik was bij een oude vriendin op bezoek, 80 km enkele reis van mijn huis. we gingen in de stad lunchen, op haar voorstel. ik wist niet zeker of ik het zelf moest betalen of dat zij zou trakteren dus hield het bij een broodje en een koffie en 1 glas drinken. zij nam eerst koffie met gebak, toen soep, een luxe belegd broodje, een glas melk en 2 glazen drinken. en jawel, bij betalen vroeg ze of we zouden splitten :-o
ik was zo verbaasd dat ik meteen 'nee echt niet!' heb gezegd wat me een raar gezicht opleverde maar dat is dan maar zo, ik had bij haar thuis sowieso maar 1 kaal kopje koffie gehad en na deze lunch kreeg ik bij haar thuis nog een kopje thee voor ik weer kon vertrekken :-?
1 keer nooit weer dat snappen jullie..
en dan te bedenken dat zij een eigen bedrijf hebben, een dikke villa met schoonmaakster en nanny voor de kinderen en een audi voor de deur terwijl ik alleenstaand moeder ben. ik snap echt niet hoe je dan kunt verwachten dat iemand de reiskosten zelf betaald en dan ook nog mee gaat betalen aan jouw vreterij buiten de deur :facepalm:
derooiekater schreef:

Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Ik kreeg laatst ook een tikkie voor een kop thee. Ik betaal dat soort dingen zonder er over na te denken, en nee heb niet veel geld te besteden.
Vind het persoonlijk belachelijk.
Plaatsvervangende schaamte krijg je hiervan.
Je kunt die 4,50 betalen om de eer aan jezelf houden.
Als ze naar jou toekomt zou ik niet hetzelfde bij haar doen en als zij jou x euro voor parkeerkosten betaald o.i.d dan zoiets zeggen van doe niet zo gek joh.

Ook duidelijk dat jij niet zo in elkaar steekt.
Zo gingen wij ooit eten bij een vriendin en een andere vriendin nam een flesje witte wijn mee voor de gastvrouw. Gastvrouw zet hem in de ijskast.
Na het eten gaat die vriendin naar huis, loopt naar de ijskast, pakt die fles wijn terug : “ Ja want we hebben hem niet open gemaakt” en neemt hem gewoon weer mee naar huis.
We waren allemaal te verbaasd om er wat van te zeggen.
Haha! Ik herken dit.
Hier kwam vriendin met haar drie kinderen eten. Ze gaf een pak appelsap.
Bij het weggaan griste ze die weer van de tafel. Want die was niet gedronken.
Heel raar.
Bedankt voor de reacties! Normaal ga ik de ene keer haar kant op en de andere keer komt zij deze kant op. Dat eten is een soort van standaard dat doen we al jaren.
Ga in de toekomst eerst informeren of het aan te lopen is i.v.m benzine kosten.
Ik heb 2 fietsen dus als we bij mij in het dorp gaan eten pakken we die.
nausicaa schreef:
02-11-2019 11:38
Ik vind het niet zo heel raar eigenlijk. Als iemand met mij mee rijdt, en daarvoor eerst naar mij toe moet komen, kan ik daar toch niks aan doen? Ik neem regelmatig collega’s mee, die pik ik dan op vanaf een station. Ik zou het gek vinden als de reiskosten tot aan dat station ook als min of meer gezamenlijk gezien zouden worden.
En dus werkgerelateerd. Bij de Rooiekater gaat het om een vriendin! Ik vind het niet alleen gierig maar ronduit onfatsoenlijk dat die een tikkie stuurt voor parkeerkosten en benzine. De Rooiekater is al naar vriendin toe gereisd. Schandalig dat vriendin 'kosten' gaat declareren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
derooiekater schreef:

Ik had jou nooit een tikkie gestuurd.
Naatje2000 schreef:
02-11-2019 12:00
Zo gingen wij ooit eten bij een vriendin en een andere vriendin nam een flesje witte wijn mee voor de gastvrouw. Gastvrouw zet hem in de ijskast.
Na het eten gaat die vriendin naar huis, loopt naar de ijskast, pakt die fles wijn terug : “ Ja want we hebben hem niet open gemaakt” en neemt hem gewoon weer mee naar huis.
We waren allemaal te verbaasd om er wat van te zeggen.
:woa:
voor bedragen onder de 15 euro stuur ik sowieso geen tikkie.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
02-11-2019 14:33
voor bedragen onder de 15 euro stuur ik sowieso geen tikkie.
Ik wel. Ik vraag er zelf ook om als een ander iets voor mij heeft betaald. Is maar net wat je afspreekt en waar het voor is, hier kopen we vaak dingen voor en met elkaar voor een hobby. Echt niet dat ik dat ga betalen voor anderen elke keer.
En vooral ook wie ect.
Ik heb geen geldboom en een krap budget. En ik betaal gewoon graag mijn eigen dingen en ook graag netjes terug aan een ander.

Maar niet voor zulke dingen. Ik zou dus echt die 4,75 wel betalen. Maar ik zou iets tikken of er even over bellen. En dan betalen maar dat zou echt niet mijn soort vriendin zijn.

Helemaal omdat ze beiden heen en weer reizen en kosten hebben en dat ineens op komt als poepen. Misschien zit ze heel krap maar dan nog.
Zeg dat dan en dan zit er ook geen buiten de deur eten in ect.
[quote=derooiekater “”Krijg gisteren een tikkie voor de helft van de benzine kosten en betaald parkeren. Totaal 4.75.
[/quote]

Er staat vandaag een artikel in NRC bijlage Leven over tikkies. Dat dit enorm veel gebruikt wordt en soms onterecht. En dat mensen veel makkelijker achteraf een tikkie sturen dan direct naar hun geld durven te vragen. De vriendin heeft jou uitgenodigd en jij komt naar haar toe. Jullie gaan eten dus de kosten P en benzine zijn voor haar. Ik had tikkie genegeerd. Kan ook hè.
Misskatie schreef:
02-11-2019 14:45
[quote=derooiekater “”Krijg gisteren een tikkie voor de helft van de benzine kosten en betaald parkeren. Totaal 4.75.
Er staat vandaag een artikel in NRC bijlage Leven over tikkies. Dat dit enorm veel gebruikt wordt en soms onterecht. En dat mensen veel makkelijker achteraf een tikkie sturen dan direct naar hun geld durven te vragen. De vriendin heeft jou uitgenodigd en jij komt naar haar toe. Jullie gaan eten dus de kosten P en benzine zijn voor haar. Ik had tikkie genegeerd. Kan ook hè.
[/quote]

Ik gebruik die app sowieso niet, maar altijd de functie in de bankieren-app zelf. Maar dat terzijde. Ik ben het wel eens dat dankzij het gemak van dergelijke betaalverzoeken er te makkelijk geld van een ander gevraagd wordt.
derooiekater schreef:

Gierig en raar.
Als zij haar benzinekosten wil delen, dan moet ze ook jouw OV kosten meenemen.

En als het normaal om en om is snap ik het probleem niet.
Wij hebben een stel waarmee we dat ook om en om doen. Als we naar hen gaan zoeken zij een restaurant uit en betalen alles en andersom.
En dan wordt er niet gekeken van ‘oh jij hebt 1 gerecht en zij 2’ of ‘ nu zitten we in een all-you-can-eat en vorige keer in een luxere tent’.
Gewoon geven en nemen.
Pff, ik had er vanmiddag één:

Ik laat al anderhalf jaar 2x per week de hond van mijn bevriende buurvrouw uit. Dat doe ik graag voor haar en voor Hond, want ik vind het zielig als hij te lang alleen zit.

Maar vanmiddag gingen we samen lunchen op haar initiatief, "omdat we elkaar de laatste tijd bijna alleen maar spreken om te horen hoe het met Hond gegaan is" (het is een lief, maar soms een beetje lastig beest).
Ze wilde de lunch splitten, prima. Daarna even wat winkels langs en nog een kop thee gedronken, die zij afrekende. Krijg ik net een tikkie voor 2,40... Jeez, dat is misschien een kwart van wat een uitlaatdienst per keer kost?

Ik heb teruggestuurd dat ik eigenlijk dacht dat die thee haar bedankje was voor het uitlaten. Ze heeft het gelezen, maar nog niet gereageerd :P
Tikkie terugsturen voor 17.50 euro.

Uitlaatdienst van de afgelopen week minus de kop thee.
apppie schreef:
02-11-2019 16:02
Pff, ik had er vanmiddag één:

Ik laat al anderhalf jaar 2x per week de hond van mijn bevriende buurvrouw uit. Dat doe ik graag voor haar en voor Hond, want ik vind het zielig als hij te lang alleen zit.

Maar vanmiddag gingen we samen lunchen op haar initiatief, "omdat we elkaar de laatste tijd bijna alleen maar spreken om te horen hoe het met Hond gegaan is" (het is een lief, maar soms een beetje lastig beest).
Ze wilde de lunch splitten, prima. Daarna even wat winkels langs en nog een kop thee gedronken, die zij afrekende. Krijg ik net een tikkie voor 2,40... Jeez, dat is misschien een kwart van wat een uitlaatdienst per keer kost?

Ik heb teruggestuurd dat ik eigenlijk dacht dat die thee haar bedankje was voor het uitlaten. Ze heeft het gelezen, maar nog niet gereageerd :P
Heel goed.
Of het gierig is weet ik niet, want het is niet uitgesproken. Zij dacht er misschien niet bij na en jij had een onuitgesproken verwachting. Echter was het wel heel netjes geweest van haar, als bedankje voor alles dat je voor haar doet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven