Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

vrijdag 18 oktober 2019 om 14:28
Zeg dat. Het was zeg maar (incl fooi meen ik) een mooi rond bedrag, dus ik moest maar gewoon niet zo zeuren en betalen, anders was het zo’n gedoe. En een tante en oom die wel gewoon betaalden hadden immers ook kinderen bij zich: 16 en 18 jaar. Dat is echt wat anders vond ik, die aten even veel als de volwassen en de 18 jarige dronk ook nog bier.happyapple schreef: ↑18-10-2019 14:19Wat enorm asociaal zeg.
Babies tel je in zo'n geval toch zeker niet mee met het aantal gasten en de evt kindermenu's kun je ook los afrekenen, lijkt me. Van je familie moet je t hebben zeg...![]()
zaterdag 19 oktober 2019 om 15:26
Er was hier toch ook zo'n dergelijk verhaal over twee gezinnen die samen op vakantie gingen? Eentje met vier houthakkers van pubers die alles aten wat los en vast zat en eentje met twee jonge kinderen. En dat grote gezin vond 50/50 wel een goed idee voor de boodschappen en uitjesLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑18-10-2019 14:28Zeg dat. Het was zeg maar (incl fooi meen ik) een mooi rond bedrag, dus ik moest maar gewoon niet zo zeuren en betalen, anders was het zo’n gedoe. En een tante en oom die wel gewoon betaalden hadden immers ook kinderen bij zich: 16 en 18 jaar. Dat is echt wat anders vond ik, die aten even veel als de volwassen en de 18 jarige dronk ook nog bier.

zaterdag 19 oktober 2019 om 23:01
Ja inderdaad!! Ooh dat was ook zo erg..lotus77 schreef: ↑19-10-2019 15:26Er was hier toch ook zo'n dergelijk verhaal over twee gezinnen die samen op vakantie gingen? Eentje met vier houthakkers van pubers die alles aten wat los en vast zat en eentje met twee jonge kinderen. En dat grote gezin vond 50/50 wel een goed idee voor de boodschappen en uitjes![]()
Never stop making wishes♡

dinsdag 22 oktober 2019 om 09:03
Oh, niet in de tuin?Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-10-2019 11:23Oja, en iemand die als vrijgezel met 3 stelletjes op vakantie zou gaan in een huisje en dat mensen vonden dat er maar een 6 persoons huisje gehuurd hoefde te worden en de vrijgezelle dame wel op de bank kon slapen.

dinsdag 22 oktober 2019 om 09:13
Heb ik dus meegemaakt. En dat is mij niet van te voren verteld.
Ik ging met 2 stelletjes een weekend weg, werd als vrijgezel ook meegevraagd. Prijs werd keurig door 5 man gedeeld, en daar aangekomen kon ik dus op de bank slapen. Geen óóg dicht gedaan, want alles was op 1 verdieping dus je hoort alles. Boodschappen werden ook door 5 man verdeeld. o.a.: kratten bier en flessen wijn ( ik drink geen alcohol) en andere versnaperingen waar ik niet van at. Ik moest 75 euro aan boodschappen meebetalen voor 2 dagen. En aangezien ik single was en dus alle vaste lasten alleen moest betalen was dat een berg geld voor mij. Sindsdien ga ik dus niet meer mee als ik gevraagd wordt, ik voelde mij echt gebruikt zodat de rest lekker goedkoop zat.
Ik ging met 2 stelletjes een weekend weg, werd als vrijgezel ook meegevraagd. Prijs werd keurig door 5 man gedeeld, en daar aangekomen kon ik dus op de bank slapen. Geen óóg dicht gedaan, want alles was op 1 verdieping dus je hoort alles. Boodschappen werden ook door 5 man verdeeld. o.a.: kratten bier en flessen wijn ( ik drink geen alcohol) en andere versnaperingen waar ik niet van at. Ik moest 75 euro aan boodschappen meebetalen voor 2 dagen. En aangezien ik single was en dus alle vaste lasten alleen moest betalen was dat een berg geld voor mij. Sindsdien ga ik dus niet meer mee als ik gevraagd wordt, ik voelde mij echt gebruikt zodat de rest lekker goedkoop zat.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 22 oktober 2019 om 09:19
Zo is er in onze vriendengroep iemand die sinds enige tijd een relatie heeft. Zij vindt het dus normaal dat zij bij rondjes voor een persoon tellen... Bij gezamenlijke cadeaus vindt ze overigens dat dat ook geldt, dan wil ze door het aantal stellen/singles delen. Dus dan betaalt de single en twee cadeaus voor een stel en dan ook nog eens meer per cadeau. Daar heb ik gelukkig een stokje voor kunnen steken.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-10-2019 11:23Oja, en iemand die als vrijgezel met 3 stelletjes op vakantie zou gaan in een huisje en dat mensen vonden dat er maar een 6 persoons huisje gehuurd hoefde te worden en de vrijgezelle dame wel op de bank kon slapen.

anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 09:21
21.83% gewijzigd
Seriously?

dinsdag 22 oktober 2019 om 09:21
Wij hebben altijd een pot en lappen per persoon hetzelfde bedrag.MeredithGrey schreef: ↑22-10-2019 09:19Zo is er in onze vriendengroep iemand die sinds enige tijd een relatie heeft. Zij vindt het dus normaal dat zij bij rondjes voor een persoon tellen...![]()
dinsdag 22 oktober 2019 om 09:24
Bij ons ging het altijd goed, ook als mensen wat minder geld hadden. Zo werd bijvoorbeeld bij een stel wat minder moeilijk gedaan, maar hij is zo gul dat hij hoe dan ook wel uit zichzelf haalt en bovendien reed zij vrijwel altijd, deed daar nooit moeilijk over en haalde ons bijvoorbeeld ook op etc. Daar werd dan nooit wat voor gevraagd. Als iemand eens wat minder geld had, dan werd degene ontzien door de rest.Blondie456 schreef: ↑22-10-2019 09:21Wij hebben altijd een pot en lappen per persoon hetzelfde bedrag.
Totdat zij erbij kwam. Sindsdien was het altijd gedoe, maar dat is niet het enige. Zij heeft er ook voor gezorgd dat ik veel minder betrokken word. En dat vind ik met haar komst niet eens zo erg.
Seriously?
dinsdag 22 oktober 2019 om 10:12
Oh lekker zo iemand die gelijk geen individu meer is. Als een stelletje als 1 persoon telt, dan kunnen ze ook samen uit één drankje dringen.MeredithGrey schreef: ↑22-10-2019 09:19Zo is er in onze vriendengroep iemand die sinds enige tijd een relatie heeft. Zij vindt het dus normaal dat zij bij rondjes voor een persoon tellen... Bij gezamenlijke cadeaus vindt ze overigens dat dat ook geldt, dan wil ze door het aantal stellen/singles delen. Dus dan betaalt de single en twee cadeaus voor een stel en dan ook nog eens meer per cadeau. Daar heb ik gelukkig een stokje voor kunnen steken.![]()

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 26 oktober 2019 om 14:18
Pas geleden een voucher voor een restaurant besteld via social deal.
2 dagen later stond in de krant dat ze plotseling eerder gingen sluiten wegens omstandigheden (zou eerst eind oktober zijn)
Omdat ik amper gebruikmaak van social deal vroeg ik of ze het geld terug op mijn rekening konden storten ipv het saldo wat ik op mijn account kreeg.
Dit kon niet omdat ik meer dan 2 weken geleden had besteld en dus het termijn van retourneren verstreken was. Nu geloof ik wel dat dat zo is, maar al met al vind ik het wel gierig omdat ik nu € 16,50 ''kwijt'' ben
2 dagen later stond in de krant dat ze plotseling eerder gingen sluiten wegens omstandigheden (zou eerst eind oktober zijn)
Omdat ik amper gebruikmaak van social deal vroeg ik of ze het geld terug op mijn rekening konden storten ipv het saldo wat ik op mijn account kreeg.
Dit kon niet omdat ik meer dan 2 weken geleden had besteld en dus het termijn van retourneren verstreken was. Nu geloof ik wel dat dat zo is, maar al met al vind ik het wel gierig omdat ik nu € 16,50 ''kwijt'' ben

zaterdag 26 oktober 2019 om 15:55

zaterdag 26 oktober 2019 om 18:31
Michella_1991 schreef: ↑26-10-2019 14:18Pas geleden een voucher voor een restaurant besteld via social deal.
Je bent het niet kwijt. Je kunt er gewoon een andere SD voor uitzoeken.
Dat je er 'amper gebruik van maakt' is natuurlijk voor SD niet van belang.
zaterdag 26 oktober 2019 om 19:30
Het idee is ook niet dat het restaurant iets verdient aan de deals zelf, maar dat ze naamsbekendheid krijgen, zodat je later terug komt zonder deal. En tegen je vrienden zegt dat het zo leuk was. Ze klagen nu veel dat mensen die gebruik gemaakt hebben van zo’n deal dus níet terug komen. Ze lijken alleen even te vergeten dat ze die mensen vaak ook helemaal niet hun normale diensten verleend hebben, maar hebben afgescheept met een minder menu aan het slechtste tafeltje. Dan schiet je je doel nogal voorbij natuurlijk.

zaterdag 26 oktober 2019 om 19:36
Wat een rotstreek. Mijn ene vriendin boekt gewoon zelf, en houdt het zo in de hand na een aantal van dit soort ervaringen.VGM1980 schreef: ↑22-10-2019 09:13Heb ik dus meegemaakt. En dat is mij niet van te voren verteld.
Echt belachelijk.

zaterdag 26 oktober 2019 om 19:41
Dan ben je toch ook niet helemaal lekker.MeredithGrey schreef: ↑22-10-2019 09:19Zo is er in onze vriendengroep iemand die sinds enige tijd een relatie heeft. Zij vindt het dus normaal dat zij bij rondjes voor een persoon tellen... Bij gezamenlijke cadeaus vindt ze overigens dat dat ook geldt, dan wil ze door het aantal stellen/singles delen. Dus dan betaalt de single en twee cadeaus voor een stel en dan ook nog eens meer per cadeau. Daar heb ik gelukkig een stokje voor kunnen steken.![]()
Ik geef mijn single vriendinnen juist altijd extra dure/leuke cadeaus en let goed op betalen, het leven is al duur genoeg voor hen.

zaterdag 26 oktober 2019 om 19:44
Precies. Lekker samen op de slaapbank of romantisch lepeltje lepeltje met zijn vieren in een twee persoons bed bij een weekendje weg. Zal ze leren.
zondag 27 oktober 2019 om 09:41
Je krijgt je geld ook niet terug als je binnen de 14 dagen zit, ze storten het altijd terug als SD tegoed. Ik had een keer de verkeerde voucher besteld, contact gehad en je krijgt het meteen terug als tegoed. Maakt mij niet zo uit, komt toch wel op.nausicaa schreef: ↑26-10-2019 19:30Het idee is ook niet dat het restaurant iets verdient aan de deals zelf, maar dat ze naamsbekendheid krijgen, zodat je later terug komt zonder deal. En tegen je vrienden zegt dat het zo leuk was. Ze klagen nu veel dat mensen die gebruik gemaakt hebben van zo’n deal dus níet terug komen. Ze lijken alleen even te vergeten dat ze die mensen vaak ook helemaal niet hun normale diensten verleend hebben, maar hebben afgescheept met een minder menu aan het slechtste tafeltje. Dan schiet je je doel nogal voorbij natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de indruk heb bij de keren dat ik social deal gebruikte, dat ik het slechte tafeltje had. Tot nu nog altijd normaal behandeld als een andere klant, wel denk ik vaak daarna. Ik snap wel dat jullie social deal gebruiken, anders kwam niemand. Het zijn meestal niet de beste restaurants.
Hier bij ons in de stad is er een Italiaan, die heeft een social deal van 3 gangen voor 14 euro, terwijl daar een pizza normaal al 14 euro kost. Maar die heeft deze deal al 3 jaar ofzo, dan denk ik, dan streeft het doel ook voorbij. Verdien je uberhaupt wel iets?
zondag 27 oktober 2019 om 10:02
Er worden per dag/avond maar een beperkt aantal tafels vrijgehouden voor Social Deals. De rest van zo’n restaurant bestaat dan gewoon uit normaal betalende klanten. En er wordt gestuurd op veel drinken (vaker vragen of iemand nog wat wil drinken). Dat betaal je apart.
Dat wil zeggen, bij het restaurant van vrienden is dat zo. Klinkt mij best logisch in de oren. En hoop dat het ze ook veel terugkerende en het volle pond betalende gasten oplevert.
Moet er wel bij zeggen dat daar het beleid is dat iedereen hetzelfde krijgt. Juist om er voor te zorgen dat je dan terug wil komen. Je krijgt er dezelfde ruime porties waar weleens wat verbaasd op gereageerd wordt, niet verwacht bij een Social Deal. En die uitleg wordt altijd positief ontvangen.
Maar schuldig voelen is dus niet nodig hoor.
Dat wil zeggen, bij het restaurant van vrienden is dat zo. Klinkt mij best logisch in de oren. En hoop dat het ze ook veel terugkerende en het volle pond betalende gasten oplevert.
Moet er wel bij zeggen dat daar het beleid is dat iedereen hetzelfde krijgt. Juist om er voor te zorgen dat je dan terug wil komen. Je krijgt er dezelfde ruime porties waar weleens wat verbaasd op gereageerd wordt, niet verwacht bij een Social Deal. En die uitleg wordt altijd positief ontvangen.
Maar schuldig voelen is dus niet nodig hoor.

zondag 27 oktober 2019 om 13:33
Social Deals gaan heel divers om daarmee. Meegemaakt dat ik echt een karige maaltijd met een slecht gebakken stuk vlees ontving op een kapot bord. Nooit meer naartoe gegaan en geen goede mond-op-mond reclame gemaakt.
Elders zo veel gegeten en zo lekker dat ik idd nadien meermaals terugkeerde, als betalende gast zonde SD-bon.
Elders zo veel gegeten en zo lekker dat ik idd nadien meermaals terugkeerde, als betalende gast zonde SD-bon.