Geld & Recht alle pijlers

Goed hypotheekadvies waar?

01-12-2010 11:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet waar je goed en duidelijk hypotheekadvies krijgt. Bij de bank kregen we alleen maar te horen wat we konden lenen. Tja hadden we al gevonden op internet.

Bij de Hypotheker konden we amper een gesprek krijgen. We moesten maar mailen en dan kregen we antwoord. Na vragen om een gesprek kan dat pas over 3 weken..

Pff schiet niet op.

Wie heeft er een goede tip?

We zitten met koophuis wat nog verkocht moet worden. Dat wordt of overgenomen door ouders of verhuurd of verkocht. Ligt aan mogelijkheden van de nieuwe hypotheek.

Wie heeft goede ervaringen???
Iedereen die je een hypotheek wil verkopen verdient er aan. En kijk uit bij de Hypotheker, want die doet aan koppelverkoop door je verzekeringen verplicht te stellen, en dat mag niet eens.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt ook proberen een advies gesprek bij de hypotheekshop te krijgen. Deze gaven mij wel goede informatie. Als ik jou was zou ik bij meerdere hypothekers een gesprek aanvragen (dus ook als dat pas over 3 weken kan) Dan kun je de informatie vergelijken, wat handig is als je er niet zoveel vanaf weet en wil voorkomen dat je iets wordt aangesmeerd.

Zulke gesprekken zijn veelal vrijblijvend. Ze proberen je inderdaad in een bepaalde richting te duwen, maar je bent er natuurlijk altijd zelf bij en maakt zelf de beslissingen.
Wij hebben toendertijd een hypotheekadviseur gevraagd die het als ZZP/Freelance deed. Het voordeel vond ik vooral dat hij ook 's avonds bij ons thuis kwam, en dat hij gemakkelijk bereikbaar was. Even googlen, en je vind ze vast!
Google gewoon even en maak er met een paar een afspraak. En kijk dan bij wie je de beste klik hebt! Of vraag na bij je familie met wie ze goede ervaring hebben en wie zij zitten voor de hypotheek en verzekeringen.Je weet dan zeker dat ze goed advies zullen geven want ze willen natuurlijk niet 2 klanten kwijt raken en zo een slechte naam krijgen.

De meeste kleine kantoren werken ook s avonds en komen dan naar jou toe als je dat wilt.

Vergeet vooral niet te vragen :

-of ze onafhankelijk zijn (met welke banken doen ze zaken)

-hoe worden beloond (vast bedrag of per uur of zoals vroeger met provisie)

-of de adviseur zelf erkend hypotheekadviseur is( soms is alleen de eigenaar van het bedrijf het en niet de adviseur die bij jou komt)

Wil natuurlijk best ons eigen adviesketen promoten maar dat is reclame maken dus dat zou ik maar niet doen. : )

Succes!
Dankjulliewel. Tja iedere adviseur wil er geld aan verdienen natuurlijk.

En onafhankelijk is geen enkele organisatie, de een krijgt meer provisie bij die maatschappij en de ander maakt meer deals bij een andere maatschappij.

Wat het ook is, ik wil goed advies.

In mijn omgeving zitten ze bij een kantoor waar ik juist niet heen wil..

Ik zal nog even verder googlen naar kleine kantoortjes.

Hypotheekshop zal ik dan ook proberen.

Bij meerdere advies vragen? Is het goede advies dan wel gratis? Want anders ben je bij meerdere adviseurs zo aardig wat geld kwijt??
Je eerste gesprek is als het goed is altijd gratis. Dan weet je toch wel al of je vertrouwen in iemand hebt?

Het beste advies is niet altijd het goedkoopste!!

En nogmaals...als je een adviseur op feebasis betaalt ipv provisie dan wordt hij dus niet meer op die manier gedreven jou iets te adviseren.
:-) sorry niet mijn topic
Ik heb goede ervaringen met de Hypotheekshop.
Wij hebben prima ervaringen met de Hypotheker, geen last van verplichte verzekeringen ofzo... Ze doen nu ook goedkoop onze belastingaangifte, we krijgen altijd snel en goed antwoord op onze vragen.
quote:Snormel schreef op 01 december 2010 @ 13:21:

Ik heb goede ervaringen met de Hypotheekshop.Ja,hier ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven