Geld & Recht alle pijlers

´Gratis´ Mobiel = Geld terug?

28-08-2016 19:39 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb lang gezocht naar een topic dat hierover gaat; maar niet gevonden, vandaar dat ik dit topic zelf start!

Twee weken geleden heb ik dit artikel gelezen: http://www.ad.nl/dossier- ... geld-opleveren~ae1a206e/.

Samenvattend: Telecom bedrijven hebben de afgelopen jaren mobiele telefoon abonnementen verkocht waarbij je een ´gratis´ telefoon kreeg. Deze telefoon blijkt niet echt gratis te zijn....dus is er sprake van misleiding. Hierdoor kun je als consument een deel van je geld terugkrijgen.

Mijn vraag: zijn er al mensen die hier (met succes) gebruik van hebben gemaakt? Ik wil namelijk graag mijn abonnement (met gratis telefoon) opzeggen....maar ik weet niet of dat dus zomaar kan?

Groetjes Livva99
quote:ann3 schreef op 29 augustus 2016 @ 10:59:

[...]

En dan heb je dus na 2 jaar je telefoon al dik afbetaald en dan verleng je dit abonnement en betaal je dus nog een keer voor je telefoon, die je al lang betaald hebt...

Ik begrijp wel dat ze hier iets tegen doen. Daarom zie je dus de laatste tijd ook alleen maar gesplitste advertenties, dus telefoon 10 euro, bundels 10 euro. Dat vloeit hier gewoon uit voort.Nee gelukkig niet, want als je verlengd mag je een nieuwe telefoon uitzoeken, die je dan maandelijks afbetaald dmv je abonnementskosten. Als je daar van af ziet ga je over op sim-only (veel goedkoper). Vaak hebben ze ook speciale verlengingsdeals (daar wacht ik altijd op - eerste 6 maanden zoveel % korting op je abo, korting op div. toestellen etc). Als je nu bijv.30 euro pm betaalt voor je belkosten en de afbetaling vd 'gratis' telefoon gaan ze niet eisen dat je bij verlenging weer 30 gaat betalen als je geen nieuwe telefoon neemt/andere hoeveelheid belminuten etc wil.
quote:gucciguilty schreef op 29 augustus 2016 @ 12:35:

[...]

Nee gelukkig niet, want als je verlengd mag je een nieuwe telefoon uitzoeken, die je dan maandelijks afbetaald dmv je abonnementskosten. Als je daar van af ziet ga je over op sim-only (veel goedkoper). Vaak hebben ze ook speciale verlengingsdeals (daar wacht ik altijd op - eerste 6 maanden zoveel % korting op je abo, korting op div. toestellen etc). Als je nu bijv.30 euro pm betaalt voor je belkosten en de afbetaling vd 'gratis' telefoon gaan ze niet eisen dat je bij verlenging weer 30 gaat betalen als je geen nieuwe telefoon neemt/andere hoeveelheid belminuten etc wil.Er zijn genoeg mensen die hun abonnement stilzwijgend laten verlengen. Dit is ook te zien in het filmpje van Radar. Doordat de Hoge Raad heeft besloten dat zo'n abonnement een gedeeltelijke lening is, moeten de providers zich aan bepaalde regels houden en dat hebben ze nooit gedaan. Op de facturen van vriendlief kan ik niet zien wat nou de kosten voor zijn telefoon zijn en voor zijn bundels. Dat hadden ze dus moeten uitsplitsen. Tegenwoordig gebeurt dat dus wel maar soms is de rente nog steeds te hoog.
Vooralsnog gaat het dus om mensen die na 2 jaar hun abonnement hebben verlengd zonder een nieuwe telefoon te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven