Geld & Recht alle pijlers

Help..Bijna blut

02-03-2017 19:30 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw account gemaakt omdat ik een vraag heb die nogal gênant is en ik liever niet herkend wil worden.

Er zijn de afgelopen tijd wat dingen gebeurd die ertoe geleid hebben dat ik momenteel weinig koopruimte heb.

Mijn salaris dat vorige week is gestort is voor een deel opgegaan aan een grote vordering die nog betaald moest worden en ik niet kon laten liggen.

Vandaag zijn er meer vaste lasten afgeschreven dan verwacht en nu heb ik nog een paar tientjes over waar ik het met mijn dochter tot 20 maart mee moet redden. Ik heb geen spaarpotje, stom stom, ik weet het Zou ik uiteindelijk echt helemaal geen cent meer te besteden hebben dan zou ik over m'n schaamte heen stappen en m'n moeder om een een paar boodschappen vragen. Ik heb dit gelukkig nog nooit hoeven doen en hoop dat het ook deze keer niet nodig is.

Voel me ellendig over deze situatie en wil heel graag weten of jullie tips voor me hebben. Ideeën waar ik op dit moment wat mee zou kunnen. Ik heb m'n boeken, wat spulletjes en de halve inhoud van mijn kledingkast op Marktplaats gezet met de gedachte dat wat ik uiteindelijk mis ik wel weer bij koop als ik weer geld heb. Gelukkig inmiddels een paar reacties gehad dus hopen dat dit wat oplevert!

Misschien zijn er meer forummers die in deze situatie hebben gezeten of zitten? Wat hebben jullie eraan gedaan om het toch te kunnen redden? Ik heb havermout van 35 cent ontdekt en een kilo bonen voor 59 cent. Misschien kent iemand nog meer goedkope voedingsmiddelen waarvan je maar net moet weten dat ze bestaan. Of gerechten die je voor een paar cent in elkaar flanst? Andere slimme tips en tricks? Ik kan me voorstellen dat ik commentaar ga krijgen omdat ik het zo ver heb laten komen en ik zal bij voorbaat zeggen dat ik me superstom voel en dit topic ook niet heb gemaakt om geld te vragen, want dat hoef ik niet

Ik heb al zitten googelen maar zie even door de bomen het bos niet meer, ben er niet zo in thuis en elke extra tip die ik kan gebruiken is mooi meegenomen.

Alvast bedankt voor het meedenken
quote:eva-luna schreef op 04 maart 2017 @ 10:18:

@jongensmama2009:

Maar vind je dit nou stoer van jezelf? Ik snap dat 'te trots zijn' om een situatie praktisch en snel op te lossen door heel even een klein bedrag van familie of een vriend te lenen niet zo, het is niet bepaald een situatie waar jij een ander een kleine lening voor zou weigeren, wel?

En ik vind het nogal een verschil of je geen contant geld in huis hebt of, zoals TO's situatie, niet eens spaargeld hebt.

Ik vraag me dan af of het TO nooit lukt om te sparen of dat ze er niet prioriteit aan heeft gegeven tot nu toe (vanwege de opmerking 'stom, stom, stom', vanwaar die opmerking als je maandelijks echt niets overhoudt na heel zuinig leven?).dubbel zie hieronder
Ja ik vond dat wel stoer van ons. dat we zo creatief waren en het we ons erin redden en daarom begrijp ik wel dat TS ook dat gevoel wil hebben dat ze het gewoon kan redden met een aantal tips. Dat je daarin niet financieel afhankelijk bent van een ander geeft enorm veel energie.

ik denk dat TS indien het echt nodig is ze wel verstandig genoeg is om financiele hulp te vragen, maar ze wil het gewoon eerst proberen en dat kan ik me voorstellen. Ze kiest in dit geval niet voor de gemakkelijkste weg, dus geld lenen bij voorbaat.

Ik denk ook dat de kans aanwezig is dat TS vanaf nu heel anders tegen geld gaat aankijken en zorgt dat ze niet meer in deze situatie terecht komt. Soms is zo`n moment nodig om het voortaan anders te doen.
----
Macaroni met dieprvriesspinazi en beetje roomkaas. Kun je al koken voor 1-2 euro. Eventueel als de ruimte er is kun je er spekblokjes doorheen doen.
Het is nu hamsteren bij AH. 2 voor de prijs van 1 op bepaalde levensmiddelen.
Heb je niets meer in je voorraadkasten staan? Dat er eens allemaal bijpakken, desnoods hier een lijstje neerzetten en misschien kun je er nog heel wat gerechten mee maken.
quote:Shenandoah schreef op 06 maart 2017 @ 21:31:

Heb je niets meer in je voorraadkasten staan? Dat er eens allemaal bijpakken, desnoods hier een lijstje neerzetten en misschien kun je er nog heel wat gerechten mee maken.Te lui om te lezen?
quote:andante36 schreef op 05 maart 2017 @ 19:13:

Ik krijg het idee dat TO niet meer tevoorschijn komt.Idd, to is weg
Ik begin het vermoeden te krijgen. dat hier een heel ander verhaal achter zit.
TO

Eind vorig jaar zat ik krap. Ook eenmalig ( gelukkig ) en niet fijn.

Met de gewone maaltijden gaan jullie het wel redden.

Ik woon in Assen en ik begreep jij ook.

Mag ik je een pakketje onnodige lekkere dingen brengen.

Zodat je ook een keer wat " gewoon" voor de lekkere trek kunt pakken?

Of als dochter vriendinnetje meeneemt.

Ik ben eind vorig jaar geholpen ...En dat was zo fijn!

Het zit bij mij weer in de lift. En doe graag aan pay it forward.

Ik heb mijn pb functie aanstaan.. mocht je willen.. stuur maar een berichtje !
quote:benmamma schreef op 07 maart 2017 @ 13:19:

TO

Ik heb mijn pb functie aanstaan.. mocht je willen.. stuur maar een berichtje !Prachtmens! Precies mijn idee!
Inderdaad, voor dit soort gekke situaties kan ik roodstaan. Ik maak er eigenlijk nooit gebruik van, maar in dit soort gevallen wel. Zo heb ik altijd een vangnetje achter de hand en hoef ik niet aan mijn spaargeld te zitten. Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij mijn bank is het supersimpel aan te vragen via internet. Een dag later kun je roodstaan.

Voor ik hier een storm aan commentaar krijg: ik snap dat het niet slim is om structureel steeds verder in de rode cijfers te komen. Echter, voor een situatie waarin je even hoge lasten had en daar even niet op had gerekend, vind ik het ideaal. Genoeg mensen die daar heel normaal mee om kunnen gaan.

Verder: kijk eens op YouTube, daar zijn mensen die er een uitdaging van maken om voor 3 euro, voor 3 tot 4 personen te koken. Misschien kun je daar inspiratie uithalen en voor die 3 euro voor twee dagen koken (dus voor 2 personen, 2 keer).

TO

Ik heb mijn pb functie aanstaan.. mocht je willen.. stuur maar een berichtje ! van jou!
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 06 maart 2017 @ 10:53:

Macaroni met dieprvriesspinazi en beetje roomkaas. Kun je al koken voor 1-2 euro. Eventueel als de ruimte er is kun je er spekblokjes doorheen doen.Superlekker recept.!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Aardappelpuree, met verse andijvie, en indien mogelijk ook een spekje..
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

TO

Ik heb mijn pb functie aanstaan.. mocht je willen.. stuur maar een berichtje !
Is het een optie om wat extra geld te verdienen? Vraag je vrienden en familie of je ze ergens bij kunt helpen tegen een klein tarief. Heitje voor een karweitje. Ik zou mijn vrienden en familie zo geld geven als ze het nodig hebben, maar als de buurvrouw met deze vraag komt, kan ik zo wel wat klusjes tegen geld bedenken. En misschien levert het je zelfs op lange termijn wat meer geld op!
quote:andante36 schreef op 07 maart 2017 @ 00:32:

Ik begin het vermoeden te krijgen. dat hier een heel ander verhaal achter zit.Ik ook.
quote:andante36 schreef op 07 maart 2017 @ 00:32:

Ik begin het vermoeden te krijgen. dat hier een heel ander verhaal achter zit.Waarom dan? Ik kan werkelijk niets spannend ontdekken in dit verhaal.
quote:doemijdiemaardan schreef op 08 maart 2017 @ 22:55:

[...]

Waarom dan? Ik kan werkelijk niets spannend ontdekken in dit verhaal.Nou... of je niet weet of je te eten hebt volgende week zou ik wel spannend vinden.
Nou ja, op dat punt na dan uiteraard
quote:Medina schreef op 02 maart 2017 @ 19:49:

Toen ik nog studeerde en een bijbaantje had, had ik een doorlopend krediet bij de ING. Dat was makkelijk voor maanden waarin ik wat krapper zat, bijv. omdat ik studieboeken moest kopen. Dan nam ik geld op van mijn doorlopend krediet en de maand daarna vulde ik het tekort gewoon weer aan. Soms zit het mee, soms zit het tegen en daarvoor was zo'n doorlopend krediet wel handig. En ik heb geen studieschuld of andere schulden, dus het is niet zo dat als je af en toe geld leent van de bank je gelijk de weg van de schuldsanering inslaat. Je moet er alleen verstandig mee omgaan.Dit echt niet doen hoor! Als je studeerd hoef Je nog geen rente te betalen, maar daarna wel en flink ook!
TO hoe gaat het met je?
Begrijp het niet als mensen hier in trappen, mensen als TO krijgen per jaar duizenden extra binnen aan subsidies en belastingvoordelen. En dan nog steeds gaan klagen op een forum omdat ze nog steeds niks geleerd hebben.
Waar trappen ze in? Geen moment heeft TO geklaagd hoor.

Misschien eerst lezen, dan reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven