Geld & Recht alle pijlers

HELP - SPOEDVRAAG

28-07-2016 11:08 36 berichten
opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Verplicht weet ik niet, maar eerlijkheidshalve zou ik het vermelden.

Maak een goede start.........



Tijdens het soll, gesprek kan het door zenuwen zijn vergeten, nu vul je het netjes in.



Succes!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En je WW is geen schaamte, je hebt er recht op.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Maar ze denken dat ik nog een baan had
Alle reacties Link kopieren
Het is toch helemaal geen schande dat je een maand WW hebt ontvangen. Nee, je hoeft het er in je sollicitatiegesprek niet te melden, maar ze zullen je er echt niet raar om aankijken.

Middels dat formulier kan je werkgever subsidie aanvragen als je uit een bepaalde uitkering komt. Bij jou zal dat niet het geval zijn omdat de periode dat je WW hebt gehad te kort is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik wel doen. Ze vragen erom, waarom niet?



Je hoeft in je gesprek ook niet te vermelden dat je in de WW zit trouwens. Doe ik ook niet tenzij ze er specifiek om vragen. Is mij nog nooit gevraagd dus tja. Niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 28 juli 2016 @ 11:11:

Maar ze denken dat ik nog een baan hadDan hebben jullie elkaar even verkeerd begrepen, kan toch makkelijk?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Een maand WW is toch geen schande?

Juist het feit dat je maar één maand in de WW zat vind ik voor je spreken.

Je wilde, èn kon, heel snel weer aan de slag.



Ik kan me echt niet indenken dat een werkgever moeilijk doet over in de WW zitten.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je er niet voor te schamen hoor. En dat je het in het gesprek destijds niet gezegd hebt lijkt me geen probleem. Ik zou het nu wel op het formulier zetten. Waarschijnlijk komt het in een dossier terecht en kijkt er verder nooit meer iemand naar.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Je kwam toch ook net uit een baan? Het was maar een maandje...
Waarschijnlijk krijgt je leidinggevende dat formulier niet eens te zien, maar gaat het rechtstreeks naar de afdeling die het salaris regelt.
het gaat naar de externe accountant

maar als ik "ja" aankruis willen ze een specificatie van de ww zien
het is een klein bedrijf, dus de collega die het formulier opstuurt werkt direct naast me
Alle reacties Link kopieren
Als je tijdens je sollicitatiegesprek erover hebt gelogen (gezegd dat je nog een baan had en bijbehorende opzegtermijn), is het misschien niet zo verstandig om het nu in te vullen. Het is voor de werkgever ook irrelevant, een maand WW biedt geen mogelijkheden wat voor subsidie dan ook aan te vragen.

Ik zou het daarom denk ik niet vermelden (maar aan de andere kant zou ik waarschijnlijk niet hebben gelogen tijdens het sollicitatiegesprek en dus niet in deze positie zijn gekomen).
Waarom heb je dan gelogen? Nu moet je zelf op de blaren zitten, echt niet slim.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet een werkgever dat überhaupt weten?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je daar niet eerlijk over geweest dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Maar is het zo'n ramp dat je werkgever te weten komt dat je een maand in de WW hebt gezeten? Dat maakt voor nu toch niks uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 juli 2016 @ 11:25:

Waarom moet een werkgever dat überhaupt weten?Vraag ik mij ook af. Is toch totaal niet relevant?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft deze gegevens niet te verstrekken, daarnaast ik vindt het zeer vreemd dat een werkgever dit vraagt.



Gewoon invullen dat het niet van toepassing is.
Alle reacties Link kopieren
je bent niet verplicht om het te melden. Ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt dat er naar gevraagd werd op een formulier. Wellicht wil de accountant het weten opdat hij het juiste belastingtarief erop aan kan passen. Dan is het in jouw voordeel om de juiste info te verstrekken.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even navragen wat de reden ervan is dat men dit wil weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 28 juli 2016 @ 11:35:

[...]



Vraag ik mij ook af. Is toch totaal niet relevant?Lijkt me ook niet, maar ja ik weet ook niet alles
quote:minnimouse schreef op 28 juli 2016 @ 11:39:

Ik zou even navragen wat de reden ervan is dat men dit wil weten.



Zal vast iets met loonheffingen en arbeidskortingen en dergelijke te maken hebben. Dat brei je over het algemeen in je aangifte wel weer recht.



Als je echt specifiek gezegd hebt dat je uit een baan komt, dan zou ik daar nu niet vanaf gaan wijken.



Vonden ze het niet verdacht dat je heel snel beschikbaar was?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marmo schreef op 28 juli 2016 @ 11:36:

Je hoeft deze gegevens niet te verstrekken, daarnaast ik vindt het zeer vreemd dat een werkgever dit vraagt.



Gewoon invullen dat het niet van toepassing is.Goeie! Geen ja en geen nee, gewoon n.v.t. erbij zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven