Geld & Recht alle pijlers

Herleving WW hoe zit dat?

09-02-2011 20:00 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft van het UWV verschillende berichten gehad over de lengte van haar WW uitkering. Ik word uit de wetteksten niet echt wijs. Misschien kunnen jullie helpen:

Situatie.

Per aug 2009 in de WW op dat moment recht op 9 mnd WW maar per dec 2009 met nieuwe baan begonnen. mei 2010 door complicaties zwangerschap in de Ziektewet en op 22 mei na de geboorte van zoonlief 16 weken zwangerschapsverlof. Na zwangerschapsverlof terug de Ziektewet in. Per 1 december 2010 ziek uit dienst omdat contract niet verlengd werd. &$%#^#%@ en nu per volgende week weer 100% arbeidsgeschikt du terug de WW in. Ik weet het echt overzichtelijk is het niet.

Nu geeft het UWV als laatste aan dat haar oude WW herleeft omdat ze in het nieuwe contract 23 weken heeft gewerkt. Dit zou betekenen dat ze van de 9 mnd vier heeft gebruikt en nu dus nog recht heeft op de resterende 5 mnd.

Maar er is ook een regel at als je uit de Ziektewet komt de laatste 3 maanden van je WW af gaan. Dus dan blijven er nog maar 2 mnd WW over.

Het UWV geeft wisselende verhalen dus wellicht dat iemand hier duidelijkheid kan scheppen. Ze is meteen al uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek dus ik hoop dat het niet nodig is maar zou fijn zijn om te weten waar je aan toe bent.
Ik zou toch nog eens het UWV bellen?

Als ik hier kijkadviseurs

lijkt het idd erop dat er 3 maanden vanaf worden getrokken, en er dus nog 2 maanden overblijven. Ik hoop dat ze snel een baan vindt, en haar sollicitatiegesprek goed gaat.
Alweer een nieuw topic over hetzelfde onderwerp????
Als ze solliciteert is ze toch niet arbeidsongeschikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven