Geld & Recht alle pijlers

Het leed dat OV chipkaart heet...

04-07-2012 21:57 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat hier iemand leest die bij OV chip werkt of er connecties heeft. Ik word er wanhopig van.

Ik heb (lees: had) een combi NS kortingskaart/OV chip kaart.

Die ben ik Paaszaterdag verloren. Dom? Ja! Eigen schuld? Ja, naast m'n jaszak gestoken.

Gebeld naar nr. van website waar op staat dat je voor 7,50 euro een duplicaat ontvangt binnen 7 werkdagen. Zo gezegd, zo gedaan.

Na ruim 10 werkdagen maar eens gebeld. Of ik een grapje maakte... Op de site staat wel 7 werkdagen maar dat konden ze natuurlijk nooit waarmaken. Schiet mij maar lek nr. 1. Zet dan op de site dat het een maand duurt en elke dag eerder maakt een klant blij. Ik werd voor gek verklaard.

Inmiddels ongeveer 26 telefoontjes en bijna 3 maanden (!!) verder. Nog geen kaart.

'Ja maar mevrouw, in het systeem staat dat de kaart is aangemaakt en verzonden (inmiddels al 3 x)'. Sorry, ik krijg steeds dezelfde brief wel (uw verloren kaart bla bla bla) maar de kaart niet. Schiet mij dus maar lek 2.

Drie weken geleden zijn er 'notities in mijn dossier gemaakt' zodat ik door Hogerhand gebeld kon worden op heeeel korte termijn. Na 1,5 week weer gebeld maar Hogerhand moest zich eerst verdiepen in mijn geschiedenis alvorens te kunnen bellen. Het is ook wel moeilijk... iemands gegevens intoetsen en de notificaties lezen over mijn geschiedenis. Nooit wat gehoord nog dus.

Ik heb aardig gebeld, boos gebeld, van alles gebeld. En sorry voor de woordkeuze, vorige week sprak ik iemand met meer dan 1 hersencel.

Ik had eindelijk iemand aan de telefoon die me snapte en direct Hogerhand ging bellen. Ik in de wacht en na 3 kutmuziekjes werd de verbinding verbroken.

Weer bellen, natuurlijk niet me dezelfde mevrouw mogelijk. MAAR deze mevrouw, als 1e in ruim 2 maanden, wist me te vertellen dat ik een noodkortings NS kaart kon aanvragen. Sorry, waarom weten dat je 27 voorgangers dat niet???

Vandaag weer gebeld. Kreeg in het, mij inmiddels bekende, keuzemenu de optie om mee te doen met een klanttevredenheidsonder NA het gesprek.

Midden in het gesprek krijg ik bandje met die vragen en na antwoord 3 van de 4 wordt de verbinding verbroken.

Mevrouw 2 valt weg aan de telefoon.

Mevrouw 3 zegt dat ze m'n kaart zal blokkeren en een nieuwe zal laten sturen. Ja Dombo! Dat zeggen jullie al 3 maanden.

Ben ik nou gek of is het gek dat ik bij een toegezegde levering van 7 werkdagen na 3 maanden nog steeds niets ontvangen.

Sorry voor lange OP maar doel is/hoop van harte dat er hier iemand meeleest die er werkt/connecties heeft en deze posting door kan sturen.
Dat is balen! Hoop dat er iemand van de NS meeleeft voor je.
Als je twitter hebt, zou ik daar het even kort melden bij hun (evt) webcareservice. Dat schiet wel op denk ik... anders bij de NS Webcare, die zijn heel snel.
quote:achnein schreef op 04 juli 2012 @ 21:59:

Dat is balen! Hoop dat er iemand van de NS meeleeft voor je.Mooie vertyping
Overigens was mijn kaart er met 4 dagen, ze kunnen het dus wel.
Haha Captain! Die was inderdaad mooi Met dank aan het woordafmaakding op mijn telefoon.
quote:achnein schreef op 04 juli 2012 @ 22:02:

Haha Captain! Die was inderdaad mooi Met dank aan het woordafmaakding op mijn telefoon.Ik hoop dat ze ook meeleven met thee trouwens, naast meelezen, dat heeft ze wel verdiend dunkt me...
Jemig.... dat rotding brengt niets als ellende.

Weet niet of het bij jou ook helpt, maar ik heb ooit eens gedreigd om naar iemand zn baas te bellen (was eigenlijk ook bluf hoor) Maar toen kon het ineens wel, was met een maandkaart die al betaalt was, hun hadden n fout gemaakt en ik kon nog even 84 euro dokken, nou dacht het even niet.

Geven ze namen door? Probeer anders die op te schrijven.

Succes!!
Gewoon lekker met de auto gaan. Ben je meteen verlost van al je medereizigers waarmee je eigenlijk echt niet in één ruimte wilt verblijven.
Enne:

't Komt wel goed schatje
dit moet je dus domweg op twitter pleuren.. moet je eens zien hoe snel ze reageren..
Vraag altijd wie je aan de lijn hebt en noteer tijd en gesprek. Kan je alltijd weer gebruiken bij een nieuw contact.

Vervelend. Kun je geen nieuwe aanvragen ?
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Klachtenprocedure www.ov-chipkaart.nl: https://www.ov-chipkaart. ... ragenenantwoorden/?n=1371
quote:Captain_Obvious schreef op 04 juli 2012 @ 22:00:

Als je twitter hebt, zou ik daar het even kort melden bij hun (evt) webcareservice. Dat schiet wel op denk ik... anders bij de NS Webcare, die zijn heel snel.Niet heel kort, maar gewoon dat hele verhaal in 100 tweets. Moet je zien hoe snel het opgelost is.
Dus je eerste tweet eindigen met 1/100, de tweede met 2/100 etc.

Mijn vader heeft dit ook gehad.

Is uiteindelijk wel sneller opgelost dan bij jou maar hij heeft er ook wat zat telefoontjes aan moeten wagen.

Verschrikkelijk!

Inderdaad altijd opschrijven wie je hebt gesproken, hoelaat en welke datum..
Herkenbaar! Mijne ging stuk in september en in maart had ik eindelijk een nieuwe. Het geld dat er opstond heb ik vorige week teruggekregen. Het grapje heeft me 300 euro gekost aan telefoonkosten en de volle mep aan reiskosten. Ik heb de handdoek in de ring gegooid; tegenwoordig ga ik met de auto. Stukken goedkoper, sneller en comfortabeler. Screw het milieu.
Kassa, Radar overal mee gaan dreigen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij mij was die binnen 1 week in huis, ik zou een klacht indienen en twitteren. Kan je niet langs een servicekantoor van de ns?
Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Heb geen twitter en weet niet eens hoe het werkt, laat staan dat ik volgers heb. Maar twitteraars, feel free, kan zo mijn email neerzetten

Nouschi, Kassa, Radar etc., allemaal met vakantie.

En weet je, door een foutje 2 of 3 weken later had ik best gesnapt maar 3 maanden later is mijn geduld wat ver te zoeken.

Met name omdat iedereen even debiel reageert als in' wij kunnen al uw nieuwe kaarten blokkeren; bla bla. DOOS (of soms EIKEL) ik ontvang niks en alleen jullie nietszeggende post.
quote:natonco schreef op 04 juli 2012 @ 22:21:

Herkenbaar! Mijne ging stuk in september en in maart had ik eindelijk een nieuwe. Het geld dat er opstond heb ik vorige week teruggekregen. Het grapje heeft me 300 euro gekost aan telefoonkosten en de volle mep aan reiskosten. Ik heb de handdoek in de ring gegooid; tegenwoordig ga ik met de auto. Stukken goedkoper, sneller en comfortabeler. Screw het milieu.

Mijn hemel, dat is nog dramatischer. Reis- en telefoonkosten kan ik ook niet meer tellen. Zei iemand van daar vorige week dat ik treinkaartjes kon insturen voor alsnog korting. Duh.... als ik dat had geweten had ik ze wel bewaard.

En ja, ik heb een, net goedgekeurde maar nu stilstaande auto door lege accu (waarschijnlijk) maar reis mede tijdelijk met OV door o.a. medicatie.

Ik hoop zo ontzettend dat een meelezer contact daar heeft.
Ik heb connecties, maar of ik je wil helpen? Ben geen bloedzuiger hè thee en ja geroddeld is er weer flink geweest op wakkerentopic.
Mivida, ook al is mijn mailadres redelijk bekend hier, gebruik het liever niet en daarnaast is er NIET geroddeld. En ja, je hebt aardig bloed gezogen richting mij vooral en daarnaast naar leentje en roos.

Dus bedankt voor je aanbod, maar liever niet.
Ugh wat vervelend. Die hele OV kaart is een grote vergissing lijkt het wel
Mwah loop anders voortaan even binnen bij de NS/RET/etc haal een formulier op, vul m in, maak een kopie voor jezelf en stuur het orgineel in.

Stuur er gelijk een mail achteraan dat je je formulier ingevuld hebt en dat je volgende week een grote/lange reis gaat maken met het OV dus dat je hem ECHT nodig hebt.

Bij mij lag hij binnen 5 dagen weer op de mat (chipkaart dan he ).

Tip kreeg ik van een vriendin toen zij de hare kwijt was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven