Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie in de familie met geld om?

10-12-2011 20:12 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het onderwerp Plotsklaps rijk en nog wel meer onderwerpen hier, wil ik eens vragen wat in jouw familie nu normaal is qua geld en erven?

Mijn ouders zijn behoorlijk vermogend, als tiener heb ik weleens bankafschriften van dik zes cijfers voorbij zien komen van verschillende banken. Mijn ouders zijn geen ondernemers, maar hebben beiden altijd fulltime gewerkt in sectoren waar je goed betaald krijgt, terwijl ze niet veel uitgaven. Ik weet ook dat ze verschillende panden hebben of hadden in de tijd dat ik als thuiswonende puber weleens wat papierwerk bekeek (wat vast niet voor mijn ogen bedoeld geweest zal zijn... )

Echter: mijn ouders bespreken hun geldzaken nooit met hun kinderen. Dat is hun goed recht, hun zuurverdiende geld mogen ze ook zelf uitgeven.

Maar mochten ze komen te overlijden (wat ik echt niet hoop!!!!) dan zal ik waarschijnlijk wel een bedrag erven, maar ik heb geen idee hoeveel. Wie weet doen ze het wel allemaal naar de Cliniclows ofzo en krijg ik niets. Dat vind ik ook prima, het is hun keus.

Wat ik me nu wel afvraag: Is dat normaal, dat je niets weet hoe je ouders dit geregeld hebben? Of zijn jullie ouders heel open in hun bezittingen, hoeveel je als kind zal erven en wat ze verwachten wat je ermee moet doen?
Naarmate ik ouder word, krijg ik wel steeds meer inzicht in wat mijn ouders allemaal doen met het geld.

Steeds vaker hebben we het over hypotheekkosten, beleggingen etc. Maar een echt bedrag zal mijn vader niet noemen als het gaat om zijn salaris.

Alles is keurig vastgelegd bij de notaris. Eens in de twee jaar gaan mijn ouders bij deze man op bezoek om veranderingen door te voeren. Nu staat vast dat mochten broertje, zusje en ik ooit scheiden, onze exen niets meekrijgen van het ingelegde geld van mijn ouders. Dat soort zaken worden vastgelegd en vinden ze belangrijk.

Ik weet wat spullen, huizen etc. gemiddeld kosten. Ik weet wat men moet doen om geld te verdienen. Ik vind het bedrag dat mijn vader jaarlijks binnenhaald dan ook niet echt zo belangrijk. Wat hij ongeveer verdient weet ik wel, maar het is zijn geld, zijn baan, inkomen van mijn ouders. Ik krijg zo'n beetje alles wat mijn hartje begeerd, na zelf te laten hebben zien dat ik het 'verdien' in de ogen van mijn ouders.

De toegevoegde waarde om te weten wat ze nu precies op de rekening hebben staan, iets met 7 getallen, zie ik op dit moment niet.

Iedereen mag trouwens wel weten wat ik verdien Ben ik heel open over, maar dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik niet zo snel commentaar of afgunst tegenkom in mijn omgeving als het gaat om salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven