Hoe regel jij het?
woensdag 15 januari 2014 om 16:11
Wij hebben aparte rekeningen. Mijn vriend verdient 10 keer meer dan ik, maar hij betaalt alle vaste lasten en alles voor het huis en mijn auto. Ook vakanties en weekendjes weg betaalt hij en als we uit eten gaan of zo. Daarnaast maakt hij nog elke maand geld naar me over om dingen voor de kinderen van te betalen en nog een extra bedrag. Ik betaal mijn eigen verzekeringen, telefoonabonnement, sportschool etc. en de boodschappen. Ook sport en alle andere dingen voor de kinderen. Ik werk 32 uur per week en kan daar gewoon van rondkomen, maar dit maakt het voor mij wel leuker
Het werkt zo voor ons het beste, want ik heb best wel een gat in mijn hand en zo voorkomen we dat hij zich gaat ergeren aan wat ik koop. We plukken hier allebei de vruchten van.
Het werkt zo voor ons het beste, want ik heb best wel een gat in mijn hand en zo voorkomen we dat hij zich gaat ergeren aan wat ik koop. We plukken hier allebei de vruchten van.
woensdag 15 januari 2014 om 16:19
quote:sugarmiss schreef op 15 januari 2014 @ 14:15:
[...]
Dan hebben mensen het in het algemeen over huur/hypotheek, boodschappen en gas/water licht. De rest is dus dan volgens dit principe naar eigen inzicht vrij te besteden en eigen geld.
Maar op deze manier kan de nieuwe verwarmingsketel dus bijvoorbeeld pas een jaar later aangeschaft kan worden omdat het "eigen geld" bijvoorbeeld is besteed aan een dure sportschool en veel kleding. Op die manier heeft het dus toch direct gevolgen voor de gezamenlijke bestedingsruimte. Als die ketel dan toch dringend nodig is dan moet dat misschien dan toch betaald worden van de rekening van de meest spaarzame persoon. Op die manier wordt deze alsnog de dupe van de ander.Nee, want het is niet zo afgemeten dat alleen de vaste lasten eraf gaan. Er is ook nog een deel 'onvoorzien' meegenomen (auto, vakantie, ketel, andere tegenslagen).
[...]
Dan hebben mensen het in het algemeen over huur/hypotheek, boodschappen en gas/water licht. De rest is dus dan volgens dit principe naar eigen inzicht vrij te besteden en eigen geld.
Maar op deze manier kan de nieuwe verwarmingsketel dus bijvoorbeeld pas een jaar later aangeschaft kan worden omdat het "eigen geld" bijvoorbeeld is besteed aan een dure sportschool en veel kleding. Op die manier heeft het dus toch direct gevolgen voor de gezamenlijke bestedingsruimte. Als die ketel dan toch dringend nodig is dan moet dat misschien dan toch betaald worden van de rekening van de meest spaarzame persoon. Op die manier wordt deze alsnog de dupe van de ander.Nee, want het is niet zo afgemeten dat alleen de vaste lasten eraf gaan. Er is ook nog een deel 'onvoorzien' meegenomen (auto, vakantie, ketel, andere tegenslagen).
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
woensdag 15 januari 2014 om 16:38
quote:sugarmiss schreef op 15 januari 2014 @ 14:15:
Maar op deze manier kan de nieuwe verwarmingsketel dus bijvoorbeeld pas een jaar later aangeschaft kan worden omdat het "eigen geld" bijvoorbeeld is besteed aan een dure sportschool en veel kleding. Op die manier heeft het dus toch direct gevolgen voor de gezamenlijke bestedingsruimte. Als die ketel dan toch dringend nodig is dan moet dat misschien dan toch betaald worden van de rekening van de meest spaarzame persoon. Op die manier wordt deze alsnog de dupe van de ander.
Dat kun je natuurlijk perfect ondervangen door ook een gezamenlijke spaarrekening te openen.
Wij hebben allebei onze eigen rekening, allebei een eigen spaarrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Ik betaal de boodschappen en vaste lasten van mijn rekening, mijn man maakt maandelijks een bedrag naar mij over.
Maar op deze manier kan de nieuwe verwarmingsketel dus bijvoorbeeld pas een jaar later aangeschaft kan worden omdat het "eigen geld" bijvoorbeeld is besteed aan een dure sportschool en veel kleding. Op die manier heeft het dus toch direct gevolgen voor de gezamenlijke bestedingsruimte. Als die ketel dan toch dringend nodig is dan moet dat misschien dan toch betaald worden van de rekening van de meest spaarzame persoon. Op die manier wordt deze alsnog de dupe van de ander.
Dat kun je natuurlijk perfect ondervangen door ook een gezamenlijke spaarrekening te openen.
Wij hebben allebei onze eigen rekening, allebei een eigen spaarrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Ik betaal de boodschappen en vaste lasten van mijn rekening, mijn man maakt maandelijks een bedrag naar mij over.
woensdag 15 januari 2014 om 17:37
quote:loudlikelove1, 1 uur geleden
Wij hebben aparte rekeningen. Mijn vriend verdient 10 keer meer dan ik.
Ik werk 32 uur per week en kan daar gewoon van rondkomen, maar dit maakt het voor mij wel leuker
Nou ben ik erg nieuwsgierig wat voor baan je vriend heeft dat hij 10x zo veel verdient als jij met je 32 uur werken waar je goed van rond kunt komen.
Ik werk 32 uur per week en kan daar gewoon van rondkomen, maar dit maakt het voor mij wel leuker
Nou ben ik erg nieuwsgierig wat voor baan je vriend heeft dat hij 10x zo veel verdient als jij met je 32 uur werken waar je goed van rond kunt komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 15 januari 2014 om 18:28
Toen wij nog jong (zijn we nog steeds hoor) en redelijk ongebonden waren (alleen samenwonen) verdeelden we alles naar rato. Vanaf het moment dat we samen een koophuis hadden hebben we alles maar op 1 hoog gegooid, dat ging eigenlijk vanzelf. We hebben samen een leven, werken naar dezelfde dingen toe, het voelt voor ons logisch om het op 1 hoop te gooien. Dat betekent dat mijn man eigenlijk meer investeert in ons huishouden, leuke dingen, boodschappen en spaarrekening dan ik, maar dat zien wij eigenlijk als simpelweg hoe het uitpakt in onze werkgebieden. De een werkt in een sector waarin de salarissen sowieso veel hoger liggen dan bij de ander. Tsja, dat is een kwestie van geluk voor de een, pech voor de ander en een geluk voor ons beiden dat we samen een mooi inkomen hebben om nu en in de toekomst ons leven van te leven.
We zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd maar dat heeft geen invloed op het verdelen van ons vermogen bij scheiding.
We zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd maar dat heeft geen invloed op het verdelen van ons vermogen bij scheiding.
woensdag 15 januari 2014 om 18:35
quote:himalaya schreef op 15 januari 2014 @ 17:37:quote:loudlikelove1, 1 uur geleden
Nou ben ik erg nieuwsgierig wat voor baan je vriend heeft dat hij 10x zo veel verdient als jij met je 32 uur werken waar je goed van rond kunt komen.Nou, inderdaad! Jouw vriend verdient dus >10.000 netto per maand?
Nou ben ik erg nieuwsgierig wat voor baan je vriend heeft dat hij 10x zo veel verdient als jij met je 32 uur werken waar je goed van rond kunt komen.Nou, inderdaad! Jouw vriend verdient dus >10.000 netto per maand?
woensdag 15 januari 2014 om 19:12
woensdag 15 januari 2014 om 20:30
Wij hebben beiden een inkomen van ongeveer 2..000 euro hiervan storten we allebei 1500 naar onze e/o rekening hierop komt ook de kinder bijslag / opvang toeslag binnen en de hypotheekrenteaftrek.
Van die rekening betalen we alle vaste lasten/ boodschappen/ kosten van onze kinderen( kleding sport kadootjes) .
We houden dus ieder 500 over voor leuke dingen
Als we uit eten gaan of een nieuwe wasmachine kopen betalen we ieder de helft
Van die rekening betalen we alle vaste lasten/ boodschappen/ kosten van onze kinderen( kleding sport kadootjes) .
We houden dus ieder 500 over voor leuke dingen
Als we uit eten gaan of een nieuwe wasmachine kopen betalen we ieder de helft
donderdag 16 januari 2014 om 13:46
Beide eigen rekening. Als we getrouwd zijn over een paar maanden maken we een gezamenlijke rekening en houden we onze eigen rekening. Ik vind geldzaken totaal niet interessant, dus mijn vriend doet alles. Kijk af en toe wel mee. We houden allebei niet van geld uitgeven (aan bv kleding, sportschool, impulsaankopen) dus we sparen veel.
donderdag 16 januari 2014 om 15:29
Eigen betaalrekeningen bestaan nog met 1 HH rekening gekoppeld daartussen, die is gekoppeld aan beiden.
Storten elk een bedrag daarop automatisch en een klein bedrag houden we over op onze eigen rekening.
Gezamelijke spaarrekening , ook 2 voor de kinderen.
Maar ik heb nog een eigen spaarrekening ook.
Heeft meer met verschillende potjes te maken dan met niet willen delen. Als er een tekort komt springt de ander bij.
Vind wel lekker als ik een duur kleding stuk wil kopen hij er erg weinig van kan zeggen, is uit mijn spaarpotje voor mijzelf
Storten elk een bedrag daarop automatisch en een klein bedrag houden we over op onze eigen rekening.
Gezamelijke spaarrekening , ook 2 voor de kinderen.
Maar ik heb nog een eigen spaarrekening ook.
Heeft meer met verschillende potjes te maken dan met niet willen delen. Als er een tekort komt springt de ander bij.
Vind wel lekker als ik een duur kleding stuk wil kopen hij er erg weinig van kan zeggen, is uit mijn spaarpotje voor mijzelf
donderdag 16 januari 2014 om 18:48
Ieder heeft zijn eigen rekening en spaarrekening! Daarnaast hebben we een gezamenlijke rekening waar we elke maand hetZelfde bedrag op storten! Vriend verdient iets meer dus indien nodig stort hij wat bij!!
We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening! Werkt prima zo!!
We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening! Werkt prima zo!!
you are never fully dressed without a smile!
donderdag 16 januari 2014 om 22:13
Toen we voor onze gezamenlijke rekening óók geld moesten betalen aan de bank hebben we die opgezegd.
Snoezeman doet de meeste vaste lasten, ik de boodschappen, ziektekostenverzekering, hobbies en kleding Snoezekind en voorheen kinderopvang.
Salaris is qua uurloon vrijwel gelijk.
Snoezeman doet de meeste vaste lasten, ik de boodschappen, ziektekostenverzekering, hobbies en kleding Snoezekind en voorheen kinderopvang.
Salaris is qua uurloon vrijwel gelijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"