Geld & Recht alle pijlers

Hoe werkt Paypal

25-05-2010 12:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat bestellen via een Engelse webwinkel en dat kan met Paypal. Nu weet ik niet hoe dit in zijn werk gaat. Gaat dat via Paypal.nl ? en wordt er dan een rekeningnr. voor je aangemaakt of is dit je eigen rekeningnr. van je eigen bank.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.
Op Paypal.nl staat heel veel uitleg, ik heb ook een account maar die doet het niet, je mag namelijk niet op je betaalrekening rood staan, dan werkt het niet! (daar ging ik de boot mee in!)
Je paypal rekening is je email adres. dit email adres is je paypal "rekeningnummer"

Je koppelt je Visa of bankrekening aan paypal ( zie paypal zelf) en zo kun je via Paypal geld uitgeven in het buitenland. Als je kiest voor betalen van je creditcard via paypal dan word het bedrag van je creditcard afgehaald , kies je voor een bankoverschrijving ( cash betalen ipv een incasso) dan zul je eerst geld moeten overmaken van je bankrekening naar paypal ( nummer vind je als je op geld overmaken klikt)

Ook kun je kiezen voor een eenmalige machtiging ( een e-check)

Je betaalt dan via paypal via een uitgestelde betaling welke door paypal van jouw rekening gehaald word. Na een paar dagen heeft de ontvanger het geld binnen en zullen ze het artikel versturen.

Ik vind het ideaal
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 13:36:

Je paypal rekening is je email adres. dit email adres is je paypal "rekeningnummer"

Je koppelt je Visa of bankrekening aan paypal ( zie paypal zelf) en zo kun je via Paypal geld uitgeven in het binnen- en buitenland. Als je kiest voor betalen van je creditcard via paypal dan word het bedrag van je creditcard afgehaald , kies je voor een bankoverschrijving ( cash betalen ipv een incasso) dan zul je eerst geld moeten overmaken van je bankrekening naar paypal ( nummer vind je als je op geld overmaken klikt)

Ook kun je kiezen voor een eenmalige machtiging ( een e-check)

Je betaalt dan via paypal via een uitgestelde betaling welke door paypal van jouw rekening gehaald word. Na een paar dagen heeft de ontvanger het geld binnen en zullen ze het artikel versturen.

Ik vind het ideaalBinnen het uur staat het op mijn rekening als een klant betaalt via Paypal. Ik vind het ook ideaal om mee te betalen en om mee betaald te worden.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Binnenland natuurlijk ook, maar ik gebruik het met name voor buitenlandse betalingen. Liefst zou ik alle betalingen via paypal doen, erg goede ervaring mee, ook wanneer je bedonderd word kun je via paypal je geld terughalen, iets wat met Ideal niet kan
http://forum.www.trosrada ... .php?f=71&t=51442&start=0

Ander forum, 17 tegen - 7 voor en 3 geen mening. Heb nogal wat gehoord (TV, zal wel radar of kassa geweest zijn) over oplichting met paypal. Iets met "als je rekeningnummer bekend is bij je paypal-tegenpartij kan hij geld van jouw rekening op de zijne overzetten" zoiets van hier heb je mijn pasje, wil je mijn pincode erbij.... dat idee. Ik zou het niet durven gebruiken.
Viva la vida
Als je Paypal gebruikt voor Nederland, dan moet je toch extra betalen?

Ik gebruik Paypal ook voor buitenlandse betalingen en vind het ook Ideal....ehhhh ideaal. In al die jaren nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik PayPal al een tijdje en ik kies nu juist voor webwinkels die het aanbieden. Omdat je alleen je e-mail en wachtwoord hoeft in te typen ben je snel klaar. Met iDeal moet ik de edentifier weer zoeken, duurt veel te lang.

Als je PayPal koppelt aan je bankrekening hoef je geen extra kosten te betalen (binnen- en buitenland). Als je het koppelt aan je creditcard, dan worden de creditcard kosten doorberekend inderdaad.

Zover ik weet is PayPal juist veilig. Als je hier kijkt dan zie je dat ze je identiteit beschermen. https://www.paypal.com/nl ... g/general/Privacy-outside
Paypal werkt prima zowel voor betalen als betalingen ontvangen. Het gaat snel en ik heb er nog nooit gedonder mee gehad. De tegenpartij heeft namelijk helemaal geen gegevens van je dus kan er niets mee verder. Ideaal! Gewoon account aanmaken en eens proberen. Ik heb zelfs een donatie button op mijn medische forum voor als mensen iets willen schenken, dat soort dingen kan ook maar daar betaal je dan tranasactie kosten voor, niet als je zelf wilt betalen!
Paypal is heel veilig om als klant mee te betalen.

Waar je wel mee moet uitkijken is als verkoper.

Als jij je laptop, auto of weet ik wat op marktplaats zet, wordt je soms benaderd (vaak door mensen die zeggen dat ze in het buitenland wonen) om iets op te sturen en dat ze het via paypal betalen.

Als je daar op ingaat en het geld op je paypalrekening wordt bijgeschreven en jij dus je laptop oid op gaat sturen... dan kun je weleens bedrogen uitkomen. Je hebt het idee: betaling is binnen, dus ik zit safe. Maar ze kunnen bij paypal een geschil aanmaken en zeggen dat je niks verstuurd hebt, waarbij de koper altijd in het voordeel is. Resultaat: je laptop en je geld kwijt.....

Moraal van dit verhaal: heel safe als je ergens wat koopt, minder safe als verkoper.
ik heb sinds gister paypal. Nu wil ik graag geld overmaken van mijn bankrekening naar mijn paypalrekening. En dan staan daar een aantal gegevens zoals banknummer en nummer dat je moet invullen bij 'opmerkingen' en de naam van de bank en de eigenaar (paypal). Ik gebruik ING. Hoe moet ik deze 4 gegevens verwerken in het overmaken? En je ziet het pas over 3-4 dagen staan. Ik wil graag zeker weten dat ik het goed doe, want als ik het verkeerd invul dan gaat het ergens anders heen en dan is het geld kwijt,

wie kan me hier iets meer duidelijkheid over geven? Ben hier niet zo handig mee geloof ik, of juist onzeker omdat het zo nieuw is en toch om geld gaat..

Groetjes Chloé
Hier ook altijd goeie ervaringe gehad met Paypal, tenminste als koper. Als verkoper heb ik 2x gehad dat het geld terug werd gehaald omdat ik iets niet verstuurd zou hebben. Dat had ik wel degelijk maar omdat het gewone brievenbuspost was (en dus zonder barcode) kon ik dat niet bewijzen. Dag geld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven