Geld & Recht alle pijlers

hoe zit dit? stufi

27-02-2012 12:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar haal ik mijn diploma in juni, 4 juli is mijn uitreiking en dus ben ik eind juni al klaar met de opleiding. Word ik dan meteen uitgeschreven? Want op de ib groep staat dat ik in juli ook nog stufi krijg maar dan ben ik de hele maand niet naar school geweest, dus krijg ik het wel? En in september begin ik weer een nieuwe opleiding, wanneer moet ik de overbrugging aanvragen? Kan dat wel meteen in juli?
Toen ik afstudeerde in juni kreeg ik eind augustus de laatste keer stufi.

Misschien gewoon even bellen?
Je kan stufie blijven ontvangen tot aan het einde van het studiejaar, dat is tot en met augustus.

Je moet je sowieso uitschrijven bij de duo, je kan er voor kiezen dit pas in te laten gaan per 1 september.
Je hebt alleen recht op studiefinanciering als je voltijd staat ingeschreven op de 1ste van de maand. Dus als je in juni je diploma haalt, wordt je in juni uitgeschreven en heb je vanaf 1 juli geen recht meer. Je moet zelf je studiefinanciering en ov stopzetten. Als je in september weer met een voltijd opleiding begint en je oude opleiding (waar je in juni een diploma voor haalt) is een mbo opleiding, dan kun je een overbrugging aanvragen. Deze mag maximaal 4 maanden duren. Je geeft dan in juni door dat je per september verder gaat met een andere opleiding en dat je een overbrugging wilt.

(werk bij DUO dus weet waar ik het over heb....)
Nog even een paar vragen

Als ik in september mijn ov weer wil gebruiken, moet ik hem dan weer opnieuw activeren of is er heen bellen dat ik hem weer wil gebruiken genoeg?

En als ik dan mijn stufi voor vervolgopleiding vraag, moet ik dan weer eerst alle gegevens van mijn ouders opsturen?

Of blijft mijn stufi het zelfde bedrag en hoeven ze niks meer te berekenen?
quote:blue1980 schreef op 27 februari 2012 @ 12:51:

Je hebt alleen recht op studiefinanciering als je voltijd staat ingeschreven op de 1ste van de maand. Dus als je in juni je diploma haalt, wordt je in juni uitgeschreven en heb je vanaf 1 juli geen recht meer. Je moet zelf je studiefinanciering en ov stopzetten. Als je in september weer met een voltijd opleiding begint en je oude opleiding (waar je in juni een diploma voor haalt) is een mbo opleiding, dan kun je een overbrugging aanvragen. Deze mag maximaal 4 maanden duren. Je geeft dan in juni door dat je per september verder gaat met een andere opleiding en dat je een overbrugging wilt.

(werk bij DUO dus weet waar ik het over heb....)

Dan weten of jij.. of je collega's het niet..

toen ik vorig jaar afstudeerde had ik dezelfde vraag en heb ik gebeld naar DUO. Mijn stufi stopte eind van het collegejaar, dus in augustus kreeg ik nog stufi...terwijl ik in juni afstudeerde..
Er is in deze situatie overgangsrecht, maximaal 4 maanden.

Lees: http://www.ib-groep.nl/pa ... d_tussen_twee_studies.asp
@siepel: Voor het MBO: de datum dat de examencommissie bepaalt dat je geslaagd bent is de uitschrijfdatum (regels opgelegd vanuit de overheid.) Voor het HBO/WO: Je kunt tot het einde van het collegejaar gewoon voltijd ingeschreven blijven staan. Je recht loopt dan dus ook gewoon door. (Je mag dan ook bijvoorbeeld nog colleges volgen bij andere opleidingen. Bij het MBO kan dit niet.) Omdat de HBO/WO ook wel eens toch de examendatum aanhoudt is het advies om het of in de examendatum stop te zetten of even navragen bij de studentenadministratie...

Wat is er aan de telefoon verteld dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven