Geld & Recht alle pijlers

Hoe zit dit?

20-12-2015 20:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Als er meldingen zijn gedaan bij het AMK toen ik wat jonger was, en ik ga ergens anders in therapie, kunnen zij dit dan lezen ergens? Of beginnen zij met een nieuw dossier en weten ze niks van mij?

Vlinder
Dat ligt eraan of jij toestemming geeft voor de uitwisseling van je gegevens.
Nee je therapeut kan niet zomaar bij meldingen bij het AMK komen, dat zijn hele verschillende instanties. Alleen als jij aangeeft dat er met jouw toestemming iets opgevraagd kan worden, anders weten ze niet eens van het dossier.
Dankjewel, fijn dat ik nu een antwoord heb.

Is dat ook zo bij andere instanties, kunnen ze ook niet bij de huisarts of wat anders?
Daarvoor moet je ten alle tijde toestemming geven
Instanties kunnen niet zomaar bij dit soort gegevens. Als de huisarts je doorverwijst kan hij/zij wel informatie in de verwijzing zetten (logisch, er moet een reden van verwijzing zijn). Als je dat niet wilt, kun je evt vragen om het er uit te laten. Je moet je wel afvragen of je het wilt verbergen. Het klinkt nu namelijk alsof je niet wilt dat je therapeut dit weet. Maar therapie werkt een stuk minder goed als de therapeut maar halve informatie heeft. Ook al heeft wat er in het verleden gebeurd is volgens jou niks met je huidige situatie te maken, het heeft je mede gevormd tot wie je bent en hoe je op dingen reageert. Dat wil niet zeggen dat je het er per se weer uitgebreid over hoeft te hebben, maar het is wel belangrijk dat je therapeut het weet.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven