Geld & Recht alle pijlers

Hoe zou jij reageren?

28-08-2012 16:37 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik vroeg me af hoe jullie zouden reageren op de volgende situatie:

Al jaren heb ik een beste vriend waarmee ik altijd zeer goed heb kunnen praten en waarmee ik ook het een en ander heb meegemaakt.

Hij is een zeer vrolijk en eerlijk persoon alleen schok ik toen ik achter iets kwam.

Ik kreeg het gevoel alsof ik hem niet meer kende ookal zou zoiets niet uit moeten maken.

Hij is op vakantie en zijn tas is gestolen op het vliegveld, hij belde me en vroeg of ik naar zijn huis wou gaan om even wat nummers op te zoeken om dingen te laten blokkeren of opnieuw aan te vragen zoals bankpas, zorgverzekering pasje, en ga zo maar door...

Toen ik door zijn papieren ging zag ik per ongeluk een bankafschrift met daarop het saldo wat hij had.

Dit was even schikken omdat ik niet wist dat hij zo groot vermogen had, het gaat hier om meer dan 5 nullen.

Hij werkt gewoon en leeft normaal zoals bijna elk ander gezin in Nederland.

Hij komt morgen thuis maar zou jij dit bespreekbaar maken met je beste vriend?

Of moet ik er niks mee doen en gewoon doen alsof ik het niet heb gezien?

Vroeg me gewoon af wat jullie mening hierover was en wat jij in mijn geval zou doen?
Ik vind het niet vanzelfsprekend dat je dat soort dingen met elkaar deelt. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat en hoeveel iemand heeft. Gaat mij niet aan en ik zou er nooit naar vragen. Ook niet naar salaris.

Ik snap je probleem niet TO, vind jij het dus wel raar dat je het niet wist? En je zat toch niet ergens in waar je niet in mocht? Dan zou ik het gewoon zeggen dat je zijn afschrift hebt gezien maar ik zou niet over dat bedrag praten. Als hij het zegt prima en anders toch ook geen probleem!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is hij al getrouwd?
maar wat wil je dan in godsnaam bespreken?
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 augustus 2012 @ 16:51:

Ik vind het niet vanzelfsprekend dat je dat soort dingen met elkaar deelt. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat en hoeveel iemand heeft. Gaat mij niet aan en ik zou er nooit naar vragen. Ook niet naar salaris.

Ik snap je probleem niet TO, vind jij het dus wel raar dat je het niet wist? En je zat toch niet ergens in waar je niet in mocht? Dan zou ik het gewoon zeggen dat je zijn afschrift hebt gezien maar ik zou niet over dat bedrag praten. Als hij het zegt prima en anders toch ook geen probleem!

Je hebt helemaal gelijk.

Ik ga het niet met hem erover hebben, was benieuwd hoe jullie erop zouden reageren als het bij een van jullie gebeurt.
quote:Aureel schreef op 28 augustus 2012 @ 16:51:

Is hij al getrouwd? Dat is idd. de belangrijkste vraag!
quote:feeks schreef op 28 augustus 2012 @ 16:54:

maar wat wil je dan in godsnaam bespreken?

Ik wil het niet echt met hem gaan bespreken maar ik voel me ook wel een beetje schuldig dat ik het gezien heb.

Zoiets is privé en gaat mij eigenlijk niet aan
Met welke reden wil je het bespreken?

Heb je het gevoel dat hij niet eerlijk tegen je is geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:reisa1978 schreef op 28 augustus 2012 @ 16:56:

[...]

Dat is idd. de belangrijkste vraag!

Haha zou belangrijk is dat toch niet.

Dat is alleen belangrijk zo vraag als je alleen maar naar geld kijkt en niet naar de persoon zelf
quote:roosje1987 schreef op 28 augustus 2012 @ 16:50:

[...]

Het was meer een brief van een prive bank en daarom had ik neit snel door dat het een bankafschrift was.

Zoals ik al zei zocht ik een nummer om zijn bankpas te laten blokkeren.Telefoonnummer? Of rekeningnummer?
quote:viva-amber schreef op 28 augustus 2012 @ 16:57:

Met welke reden wil je het bespreken?

Heb je het gevoel dat hij niet eerlijk tegen je is geweest.Nee dat is het niet want hij is altijd eerlijk tegen me maar ik voel me schuldig dat ik het gezien heb omdat het me eigenlijk niks aangaat.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 augustus 2012 @ 16:59:

[...]

Telefoonnummer? Of rekeningnummer?Telefoonnummer
quote:roosje1987 schreef op 28 augustus 2012 @ 16:45:

Ja ik ben ook blij voor hem maar zat gewoon even te dubben of ik het bespreekbaar kon maken met hem.

Het maakt hem niet meer of minder en er verandert niks.

Waarom wil je het dan bespreekbaar maken met hem, leg eens uit wat je doel/ idee daarbij is?

Bespreek je ook met anderen wat je op je bankrekening hebt dan?
Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je het hebt gezien. Hij heeft je gevraagd wat zaken voor hem te regelen.

Maar wat valt er te bespreken? Het zijn jouw zaken niet.

Ik had iemand in mijn omgeving die een enorme hypotheek op zijn huis nam die hij nooit van zijn leven zou kunnen betalen met zijn salaris. Hij was vaak vaag in de weer met zijn mobiele telefoon, had vage gesprekken, en deed geheimzinnig. Voor mijn gevoel was hij met foute zaken bezig. Ik wilde het verder niet weten, maar vroeg me wel eens af waar hij dat van betaalde. Het is ook niet heel lang goed gegaan en heb hem nooit meer gezien. Ik weet ook nog steeds niet waar hij mee bezig was. En das eigenlijk wel best zo.
Ik gok dat die vriend het juist aan jou heeft gevraagd omdat hij je vertrouwd.

Ik zou er dus verder geen woorden aan vuil maken!
quote:mamalola schreef op 28 augustus 2012 @ 17:07:

Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je het hebt gezien. Hij heeft je gevraagd wat zaken voor hem te regelen.

Maar wat valt er te bespreken? Het zijn jouw zaken niet.

Ik had iemand in mijn omgeving die een enorme hypotheek op zijn huis nam die hij nooit van zijn leven zou kunnen betalen met zijn salaris. Hij was vaak vaag in de weer met zijn mobiele telefoon, had vage gesprekken, en deed geheimzinnig. Voor mijn gevoel was hij met foute zaken bezig. Ik wilde het verder niet weten, maar vroeg me wel eens af waar hij dat van betaalde. Het is ook niet heel lang goed gegaan en heb hem nooit meer gezien. Ik weet ook nog steeds niet waar hij mee bezig was. En das eigenlijk wel best zo.

Klopt het zijn mijn zaken ook niet en daarom hoef ik het ook niet met hem te bespreken maar er ging ook wel wat door me hoofd zoals je snapt.

Je gaat je toch afvragen van waar het vandaan komt, ik ken hem al jaren en hij heeft een gewone kantoor baan en doet geen illigale dingen ofzo dat ik weet.

Maar je bent er wel bang voor, snap je?
quote:roosje1987 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:11:

[...]

Klopt het zijn mijn zaken ook niet en daarom hoef ik het ook niet met hem te bespreken maar er ging ook wel wat door me hoofd zoals je snapt.

Je gaat je toch afvragen van waar het vandaan komt, ik ken hem al jaren en hij heeft een gewone kantoor baan en doet geen illigale dingen ofzo dat ik weet.

Maar je bent er wel bang voor, snap je?Die angst voor illegale dingen kan ik me wel voorstellen, maar dan nog, moet ie lekker zelf weten. Dat is alleen van belang als je hem leuk vindt :-) En als het dan ook nog een legaal verdiend is, snel trouwen in gemeenschap van goederen!!! Whoehaaa!!
quote:plofkipje84 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:17:

[...]

Die angst voor illegale dingen kan ik me wel voorstellen, maar dan nog, moet ie lekker zelf weten. Dat is alleen van belang als je hem leuk vindt :-) En als het dan ook nog een legaal verdiend is, snel trouwen in gemeenschap van goederen!!! Whoehaaa!!

Hahaha, ben wel verliefd op hem maar hij niet op mij dus:P

hij wacht op de ware, zegt ie
Misschien heeft hij wel de loterij gewonnen of een erfenis gekregen. Maar wat het dan ook zou zijn, het zijn je zaken niet dus ik zou het er niet over hebben.
quote:roosje1987 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:19:

[...]

Hahaha, ben wel verliefd op hem maar hij niet op mij dus:P

hij wacht op de ware, zegt ieOh zie... daar zit het dus! Je vindt hem al leuk en nu blijkt ie ook nog eens een leuk bedrag op zijn spaarrekening te hebben! Nou meid... dat betekent maar 1 ding: Versieren die vent!!
quote:plofkipje84 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:23:

[...]

Oh zie... daar zit het dus! Je vindt hem al leuk en nu blijkt ie ook nog eens een leuk bedrag op zijn spaarrekening te hebben! Nou meid... dat betekent maar 1 ding: Versieren die vent!!

Doe al een tijdje me best maar hij zal me altijd zien als zijn beste vriendin en niet meer.

Ik durf het ook niet om tegen hem te zeggen dat ik verliefd op hem ben want ben bang dat dan de vriendschap kapot gaat en dat is het niet waard
quote:lemonlover schreef op 28 augustus 2012 @ 16:45:

ik heb trouwens ook 5 nullen op mijn rekening hoor, maar dan tel ik wel die achter de komma mee;)
is meer dan vijf nullen zes nullen? Of zeven?
it's a big club and you ain't in it
quote:roosje1987 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:26:

[...]

Doe al een tijdje me best maar hij zal me altijd zien als zijn beste vriendin en niet meer.

Ik durf het ook niet om tegen hem te zeggen dat ik verliefd op hem ben want ben bang dat dan de vriendschap kapot gaat en dat is het niet waardMwah, plofhaan en ik kenden elkaar al 9 jaar als goede kennissen... ook nooit verwacht... en tadaaa... we wonen alweer een paar jaar samen! Dus wat niet is, kan nog komen :-)
.
it's a big club and you ain't in it
quote:plofkipje84 schreef op 28 augustus 2012 @ 17:29:

[...]

Mwah, plofhaan en ik kenden elkaar al 9 jaar als goede kennissen... ook nooit verwacht... en tadaaa... we wonen alweer een paar jaar samen! Dus wat niet is, kan nog komen :-)

ow dat is mooi, ja daar hoop ik ook stiekem op maar durf het niet te vertellen tegen hem.

Een tijdje terug is zijn ex verliefd geworden op een vrouw en daar is hij best kapot van geweest en sindsdien single

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven