Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel bekeuringen heb jij ooit gehad?

12-07-2012 16:40 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 15 jaar bekeuringvrij te hebben gereden, heb ik nu in een maand tijd 2 bekeuringen gehad. Eentje van ¤340 😱 en eentje van ¤ 54. Ben dus lekker bezig!!!

Dat maakt me nieuwsgierig. Hoeveel heb jij er ooit gehad en hoe hoog waren die?
Net binnen 390 euro voor te hard bij werkzaamheden.

Is me nog nooit overkomen!

Baal baal baal
Eerste boete was voor het rijden zonder licht: ik had de fiets van mijn vader geleend, en daarvan deed het licht het niet

Een boete voor te hard rijden bij trajectcontrole (87 waar 80 mocht). En 1 boete voor parkeren zonder te betalen, ik had geen kleingeld bij me, chippen kon niet en ik had alleen papiergeld en heb bewust de gok genomen dat ik niet gecontroleerd zou worden .

Oh, en een keer bij de ns. Ik had een voordeelurenkaart en reisde alleen in het weekend met de trein. Voor mijn werk moest ik een keer doordeweeks met de trein, voor 9 uur weg. En ik ben dus een kaartje met korting gekocht, want dat deed ik altijd . Niet bij nagedacht dat het toen 7 uur 's ochtends was. Heb ook tegen de conducteur gezegd dat het gewoon stom van mezelf was, maar dat heeft helaas niet geholpen.

En man heeft een keer een boete gekregen, te hard rijden. Het flitsapparaat stond praktisch meteen na het bord bebouwde kom, man had nog niet eens tijd genomen om te remmen maar zat nog in de fase laten uitrollen.
2.

Net de tweede binnen gekregen

De eerste was 150 euro, de tweede 34.

Allebei voor te hard rijden, de eerste was op een weg waar je altijd 70 mocht en toen ineens, zonder aankondiging nog maar 50. Makkelijk verdiend voor de gemeente
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een bekeuring binnen hebt?

Is dat altijd binnen een week of 2?
teveel! wil niet eens optellen hoeveel het is geweest.. de hoogste was 350..
Ik heb 18 jaar m'n rijbewijs, en heb een stuk of 8 bekeuringen gehad. Allemaal voor nét iets te hard rijden (ergens in de 60 waar je 50 mag, je kent het wel). Het is echt onwijs zonde van het geld, maar wat pas écht heel stom is, is dat ik de meeste bekeuringen op dezelfde weg heb opgelopen. Deze ezel stoot zich dus gerust 5 keer aan dezelfde steen......

Eén troost; ik ben daar niet de enige. Achter elkaar zie je die flitspaal gaan, ze verdienen daar goud geld.
quote:Miss.Moneypenny schreef op 16 juli 2012 @ 11:41:

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een bekeuring binnen hebt?

Is dat altijd binnen een week of 2?Nee, ik kan me herinneren dat het bij mij soms echt wel langer duurde.
8 jaar geleden 15¤ voor fietsen zonder licht. Overigens nooit betaald
2 boetes op dezelfde dag op dezelfde ring weg... Gelukkig maar 8 km te hard dus waren beide iets van 25 euro na de correctie.

in het ov 1 keer een boete omdat ik niet gestempeld had in de bus
maar Lotte dan WEET je toch dat die flitspaal daar staat en laat je even je gas los? Ik rijd ook standaard te hard op de A9 maar in de buurt van die flitspalen ga ik mooi braaf 100 rijden.
quote:Ruza schreef op 16 juli 2012 @ 11:54:

maar Lotte dan WEET je toch dat die flitspaal daar staat en laat je even je gas los? Ik rijd ook standaard te hard op de A9 maar in de buurt van die flitspalen ga ik mooi braaf 100 rijden.Ja, klopt helemaal! Het gaat de laatste jaren ook verbazingwekkend goed Maar ik was daar altijd zo geneigd om 'met de stroom mee te gaan'. Nu ik me aan de maximumsnelheid houd, stuift iedereen me aan alle kanten voorbij. Dan lach ik natuurlijk in m'n vuistje.
Nooit
quote:2bij-or-not-2bij schreef op 16 juli 2012 @ 12:02:

NooitTwee weken je rijbewijs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven