Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel bekeuringen heb jij ooit gehad?

12-07-2012 16:40 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 15 jaar bekeuringvrij te hebben gereden, heb ik nu in een maand tijd 2 bekeuringen gehad. Eentje van ¤340 😱 en eentje van ¤ 54. Ben dus lekker bezig!!!

Dat maakt me nieuwsgierig. Hoeveel heb jij er ooit gehad en hoe hoog waren die?
Nul

Alleen Berispend Toegesproken voor stapvoets fietsen in een uitgestorven voetgangerszone. Toen lag 'ga boeven vangen' wel erg vooraan in mijn mond moet ik zeggen.
quote:rozenstruikje schreef op 12 juli 2012 @ 16:48:

Heel, heel, heel erg veel.

Sorry Struikje, ik moest even heel erg lachen om je antwoord .

Ik heb een periode gehad (jaar of 5) dat ik er met regelmaat ontving. De meesten kleine bedragen van tussen de 25 ¤ en 30 ¤, zo'n 3-4 op een jaar voor net te hard rijden.

De hoogste ooit was 400 ¤.

Inmiddels rij ik alweer 5 jaar boetevrij van de 21 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.
Te veel
175 euro ofzo voor bumperkleven, die hebben ze me kwijtgescholden na aantekenen van protest. want ik reed achter een eiervrachtwagen, die ging met ong 10 km over verkeersdrempels.

toen ik dat ding eindelijk in kon halen reed ik net met mijn achterband over een doorgetrokken streep, dat was ook iets van 175 euro geloof ik.

die moest ik wel betalen.
wij slapen nooit.
Van de week nog twee gehad, een van 40 en een van 305. Allebei snelheidsovertredingen.

Daarvoor een tijd niet.

@TO, waarvoor had jij een bekeuring van 340 euro?
Overigens heb ik bijna alleen maar bekeuringen als ik in de auto van mijn man rijd, en die worden naar zijn werk gestuurd.
Een stuk of 20 denk ik. Allemaal parkeerboetes.

Terwijl ze veel terechter zouden zijn voor te hard rijden, maar die krijg ik nooit.
Al 25 jaar mijn rijbewijs, 1 boete omdat ik vergat een parkeer kaartje te kopen, en 1 omdat ik 2 km te hard reed. Ik let over het algemeen wel op, vind het zonde van mijn geld.
Een stuk of tien. Allemaal wegens te hard rijden.
Dik twintig jaar mijn rijbewijs, en in totaal vier boetes gekregen: drie voor een paar km harder rijden dan toegestaan en eentje voor foutparkeren (dat was een hele dure, toen was mijn auto zelfs weggesleept).
3 jaar rijbewijs.. 1 bekeuring maar die heb ik op de fiets gekregen, dus telt dat ook?
In de trein wel eens omdat ik mijn ov vergeten had, maar weer terug gekregen.

Met de auto (en fiets) nog nooit. Heb ruim 9 jaar mijn rijbewijs. Vind dat toch wel best goed van mezelf!

Toevoeging: maar eigenlijk is het niet meer dan normaal dat je je aan de wet houdt en de regels dus niet overtreed... *daar gaat mijn schouderklopje*
39 boetes, totaalbedrag ruim 5000 euro. Met dank aan ex - die ongevraagd in auto op mijn naam reed en het niet zo nauw nam met de snelheidsregels. Maakt voor het CJIB / de rechter geen drol uit, jouw auto, dus jij betaald. Sneu geld dus. Boetes gemaakt in 3 maanden tijd, hij heeft zijn best gedaan zeg maar.

Zelf 1 x een boete, ik had wel 8 km te hard gereden, foei mij.
quote:gewoonsuz schreef op 12 juli 2012 @ 17:48:

39 boetes, totaalbedrag ruim 5000 euro. Met dank aan ex - die ongevraagd in auto op mijn naam reed en het niet zo nauw nam met de snelheidsregels. Maakt voor het CJIB / de rechter geen drol uit, jouw auto, dus jij betaald. Sneu geld dus. Boetes gemaakt in 3 maanden tijd, hij heeft zijn best gedaan zeg maar.

Zelf 1 x een boete, ik had wel 8 km te hard gereden, foei mij.Och, das wel erg lullig...
geen maar heb dan ook geen rijbewijs...heb altijd licht op mijn fiets en rij niet door rood of in het voetgangersgebied....dan hou je het wel bij 0 :D
Sushilala, zie mijn tweede bericht op pagina 1
Geen, terwijl ik me toch behoorlijk vaak schuldig maak aan verkeersdelicten als door voetgangersgebieden fietsen, door rood fietsen en zonder licht fietsen (rijbewijs heb ik gelukkig niet ).

Mijn man is juist een ontzettende braverik, en hij werd meteen bekeurd toen hij één keer zijn fietslampjes vergeten was. Het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
Veel, vrees ik. Maar ik ben ook wel heel veel op de weg.

Afgelopen maand alleen al drie.
Vroegah een stuk of 4 voor rijden zonder licht op de fiets. Verder nog nooit. Goddank, ik vind het echt zonde van het geld...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
1 keer geluk gehad in mijn studententijd. Ik fietste samen met iemand naar huis, zij zonder licht en ik met alleen een werkend achterlicht. We werden van achter ingehaald en staande gehouden door een agent. Alleen mijn fietspartner kreeg een boete, de agent had mijn achterlicht zien branden en heeft mijn voorlicht verder niet gecheckt.
Zelf gehad: Geen.

Veroorzaakt: Twee. Tijdens rijles te hard rijden. Mijn rij-instructeur is niet heel erg rijk van me geworden
quote:sushilala schreef op 12 juli 2012 @ 17:32:

Overigens heb ik bijna alleen maar bekeuringen als ik in de auto van mijn man rijd, en die worden naar zijn werk gestuurd. En die worden niet ingehouden op zijn salaris? Toffe baas dan . Die wil ik ook wel
Ik heb nu 15 jaar mijn rijbewijs en heb tot nu toe 1 bekeuring gehad, voor te hard rijden bij wegwerkzaamheden. Dat was toen 230 gulden...
En toen kwam ik vandaag thuis en lag er een op de deurmat. Mijn mans eerste, in bijna 20 jaar met rijbewijs.
Ja Miffy, na dit topic zijn ze extra gaan flitsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven