Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld geef je uit in de vakantie?

22-05-2009 14:14 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoeveel geld jullie uitgeven in een vakantie; en dan bedoel ik voor het eten, en evt extraatjes zoals een uitstapje maken.

Ik heb een beetje een meningsverschil met mijn man. Hij denkt 2000 euro voor 2 wkn, ik zelf denk het wel te kunnen doen met de 1400 euro.
Hangt toch van de plek af??? In Parijs zal ik meer uitgeven dan in Bangkok. Bangkok heb ik genoeg aan ¤10/¤15 per dag inclusief slapen. In Parijs vast niet
Nu ik het teruglees, dan vind ik die tien euro zelfs ruim.
Tja, dat hangt er inderdaad maar net vanaf waar je heen gaat en wat je allemaal wilt doen. Kun je iets specifieker zijn, Ramiaatje?
Precies, waar ga je heen? Zoals Fleurtje zegt maakt dat nogal wat verschil!

En wat calculeer je mee, ook het hotel? Of alleen eten? Autohuur?
restaurant eten, of heb je een appartement?

Entree bij de uitstapjes 20 euro of 2?

picknicken bijd e lunch of een terras?

allemaal factoren die meewerken in de berekening
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nogal afhankelijk van de bestemming denk ik. En ga je op eigen gelegenheid de omgeving verkennen of met excursies van een reisorganisatie? Excursies zijn vaak erg duur.
Sorry dat vergat ik er bij te vermelden. Ga naar Italie. Ik verwacht niet het supergoedkoop is (a la thailand) maar ook niet heel prijzig. Een beetje gemiddelde prijzen.

Een keertje of 4 per week uit eten, de rest gewoon zelf wat simpels koken.

Het verblijf is al betaald. Waar het om gaat is: benzinekosten van nederland-italie (1300 km), eten, boodschappen, geen excursies.
Collega is vorig jaar naar Italië geweest. Was erg geschrokken van de hoge prijzen daar, maar misschien dat het per streek verschilt.
1500
Met de routeplanner van de ANWB kun je de verwachte brandstofkosten uitrekenen: http://route.anwb.nl/rout ... m.routeplanneruitgebreid.
Ga uit van 2000 euro dan. Wat is het probleem?
Hangt helemaal van 't land af. Een paar jaar geleden ging ik 3 weken naar Birma en daarna nog 4 dagen naar Singapore. In de 4 dagen Singapore heb ik ongeveer evenveel uitgegeven als in 3 weken Birma.

In de meeste Aziatische landen red ik 't wel met 1000 euro voor ca. 3 weken aan eten, entrees, activiteiten, souvenirs. Maar in Nieuw Zeeland kwam ik bijna op 't dubbele. Activiteiten (deltavliegen, jetboaten, dolfijnentocht etc.) waren daar veel duurder.
En wat maakt 't uit? Tenzij je naar 'n land gaat waar je niet met creditcard kunt betalen en alles in contanten mee moet nemen, heb je toch nergens naar te kijken? Je pint wanneer je geld nodig hebt of betaalt met cc.
Wij gaan ook naar Italie en we gaan uit van ca. 100 per dag, benzine niet meegerekend. Hotels/appartement is dan al betaald. Mocht het toch te weinig zijn, dan is er ruimte voor meer.

We zullen s' avonds vooral gaan uit eten, de ene keer uitgebreid, de andere keer eenvoudig en ca. 2 keer per week bbq bij appartement. Lunch van supermarkt bij appartement of op terras, zal 50/50 zijn, ontbijt van de lokale bakker. Uitjes is vooral steden bezoeken, dus daar zitten de kosten niet in, op de terrasjes ed na.

En Elninjoo: ik neem aan dat het ze gaat om wat ze uit willen geven en niet wat ze contant mee willen nemen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Met zijn hoevelen zijn jullie eigenlijk? Het maakt nogal uit of je met zijn tweetjes, vieren of zessen gaat.

Wij gaan 2 weken naar Frankrijk, en we zijn niet van plan om meer dan 1000 euro uit te geven. Maar we gaan ook niet 4 keer per week uit eten. Ik kook zelf in het appartement.
Stressed is just desserts spelled backwards
O, en wij zijn met zijn drietjes. 2 volwassen en een 3 jarige.

Het duurste op de vakantie wordt waarschijnlijk het bezoek aan een pretpark met Orka's en dolfijnen etc.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik denk dat 1400 euro voor Italië redelijk is.

Ik ben net een week terug uit Italie en ben een week geweest in de buurt van Rome. Wij hebben op een camping gezeten in een stacarvan en we hebben denk ik 700 euro uitgegeven aan eten en vervoer ( weekkaart voor metro, bus, trein en tram).

Wij zijn niet uit eten geweest en hebben elke dag zelf eten klaar gemaakt. Wel keer op terras gezeten 3 cappuccino voor 15 euro, dat is wel duur. Aangezien wij mijn moeder en een vriendin mee hebben genomen heeft het ons al met al 1400 euro gekost.

De prijzen in de supermarkt liggen hoger dan die in Nederland
quote:elninjoo schreef op 22 mei 2009 @ 14:54:

En wat maakt 't uit? Tenzij je naar 'n land gaat waar je niet met creditcard kunt betalen en alles in contanten mee moet nemen, heb je toch nergens naar te kijken? Je pint wanneer je geld nodig hebt of betaalt met cc.Misschien wil TO een beetje een idee hebben wat de vakantie gaat kosten?
Volgens mij kunnen we inmiddels wel concluderen dat je met 1400 wel uit de voeten kunt voor twee weken Italië en dat je 2000 euro ook echt wel op kunt krijgen. Nogmaals: het is maar net wat je allemaal wel en niet gaat doen.
Vorig jaar twee keer in Italie geweest. Ik vond de prijzen in supermarkten vrij hoog.
Peas on earth!
En wat iedereen al zegt: het is maar net wat je wilt. Vorig jaar gingen we (met z'n tweeën) drie weken kamperen in Frankrijk met tent. Drie weken campingplaats, bezine (veel kilometers gemaakt), boodschappen, ongeveer 2 keer uit eten, de kat in een dierenpension, kostte ons 1200 euro.
Peas on earth!
In Italië (Rome, Florence, Perugia, Siena en die omgeving) waren wij voor een week 2000 euro kwijt. Maar goed, wij houden niet van basic verblijven, dus logeerden wel in 5 sterrenaccomodatie.

Niet-Europese landen zijn vaak veel goedkoper. Vorige jaar 6 weken door Bolivia, Argentinië, Colombia, Equador, Chili en Paaseiland gereisd en waren met zijn tweetjes 'maar' 3500 euro kwijt. En we hebben best decadent gedaan (privejet naar amazone waar bijna geen enkele toerist is geweest en dat soort dingen). Dat jaar daarvoor 8 weken door (bijna) heel Azië gereisd. Waar helaas veel toeristen zitten, zeker Thailand zit onder de plebs, maar is ondanks dat lekker cheap. Maar wij hebben niet de mainstream dingen gedaan en waren toen ook maar 3000 euro kwijt! (mede dankzij KLM die de vlucht had overboekt, waardoor wij de volgene dag pas vlogen in ruil voor 1000 euro p/p, meer dan het ticket dus terug in cash). Dus mijn advies luidt: skipp Europa!
Wij gaan in Europa uit van EUR 100,00 per dag incl. overnachting en excl. brandstof. Maar wij kamperen dan ook en koken zelf. Uit eten in Italië kosste ons 2 jaar geleden EUR 25,00 incl. een een halve liter streekwijn.

Maar ja, je kan het zo duur maken als jezelf wilt.
quote:Dahlia74 schreef op 22 mei 2009 @ 15:52:

Wij gaan in Europa uit van EUR 100,00 per dag incl. overnachting en excl. brandstof. Maar wij kamperen dan ook en koken zelf. Uit eten in Italië kosste ons 2 jaar geleden EUR 25,00 incl. een een halve liter streekwijn.

Maar ja, je kan het zo duur maken als jezelf wilt.Ik vind dat nog best veel geld als je kampeert. Toegegeven, wij stonden vorig jaar op vrij goedkope campings (lang leve de Campinggigds Voor Kleine Campings, ANWB) die niet al te duur zijn, maar dan nog... Wij betaalden voor een camping per nacht gemiddeld 15 euro. Boodschappen kostten ons per dag op z'n hoogst 15 euro schat ik. Dat is 30 euro.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven