Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel hebben jullie/jij maandelijks te besteden?

26-09-2017 07:08 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan jullie:

Mijn vriend en ik willen graag gaan samenwonen. Ik heb een fijn koophuis in het zuiden van het land, als kind opgegroeid en geërfd. Inmiddels met hypotheek want in 2010 heb ik het huis grondig laten verbouwen. Dit huis is een heerlijk fijne plek (naast de emotionele waarde) en wil ik daarom niet verkopen. We bekijken de mogelijkheden mbt verhuren (tijdelijk of permanent).
Mijn vriend heeft een appartement in het midden van het land en deze staat te koop. Samen willen we in het midden van het land gaan wonen (kopen of eerst huren). Gisteren zijn we begonnen met het maken van een berekening van al onze inkomsten en vaste lasten. Onze inkomsten samen, zijn gemiddeld genomen: 5250,- netto (mijn partner is zelfstandig ondernemer en we zijn uitgegaan van het laagste salaris dat hij zichzelf uitkeert per maand).
Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel houden jullie/jij ongeveer per maand over voor:

- boodschappen
- benzine
- uiteten/ leuke dingen/ kleding

Wellicht wil je ook delen wat je/jullie inkomsten zijn en uit hoeveel mensen je/jullie gezin bestaat.

Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Wijj hebben gezamenlijk 4400 netto te besteden, man, vrouw en kind.
Sparen: 790.- per maand, 225 voor lang lopende rekening waar we niet aankomen.
Toch staan we regelmatig rood. Oorzaak: gat in de hand..........
Alle reacties Link kopieren
;)
Boodschappen: ca 100,- p/m Herstel: 400,- per maand dus. (100 per week)
Benzine: ca 80,- p/m
Uit eten: ca 50,- p/m

Op de gez. rekening storten we maandelijks rond de 1500,- (in totaal) en daar gaat dan iig de hypotheekrente, boodschappen, benzine en de verzekeringen vanaf. Kleding en uit eten wisselt per maand of dat van de gezamenlijke rekening af gaat of dat we het prive betalen. Hangt er nogal vanaf hoe snel die 1500,- op is, maar soms sparen we er ook 300,- per maand van.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 13:38
5.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
01-10-2017 13:33
Boodschappen: ca 100,- p/m
Benzine: ca 80,- p/m
Uit eten: ca 50,- p/m

Op de gez. rekening storten we maandelijks rond de 1500,- (in totaal) en daar gaat dan iig de hypotheekrente, boodschappen, benzine en de verzekeringen vanaf. Kleding en uit eten wisselt per maand of dat van de gezamenlijke rekening af gaat of dat we het prive betalen. Hangt er nogal vanaf hoe snel die 1500,- op is, maar soms sparen we er ook 300,- per maand van.
Hoe? Oprechte vraag. Hoe lukt je dat? Jullie zijn toch een vierpersoons huishouden? Ik zit nu op 125,- p/w voor drie. Heb je een moestuin bijvoorbeeld?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh man, wat een domme fout, dat moet zijn: 400,- per maand. Ik zit op 90-100 per week. :$
Alle reacties Link kopieren
Damn, daar gaat het geheim voor de ultieme besparing :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zulke fouten maak ik vaker, kreeg ik ooit bericht van een bijbaan over mijn pensioen en ik dacht: Hee, 600 euro per maand dat is toch best mooi bijgenomen voor dat tijdelijke bijbaantje. Oh wacht, het is per jaaaaaaar.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-10-2017 13:40
Damn, daar gaat het geheim voor de ultieme besparing :-D
Haha! Hier ook 80- 100 per week voor vijf personen (veel inslaan bij 1+1 en route 99 van de Ah, veel zelf maken, ontbijtkoek in bakje ipv meeneemkoekjes, vaatwasblokjes halveren, zelf haren knippen, tweedehands kleding, fietsen zelf repareren via YouTube ..alle beetjes helpen). Ik lees wel het blog van aad actief, zij doet het met vijftig euro per week voor vier personen.
anoniem_332075 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 16:31
9.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak je nu dezelfde fout Jongensmama? ;-D
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
01-10-2017 16:25
Maak je nu dezelfde fout Jongensmama? ;-D
Oeps..ik pas het aan nu :-o
Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel houden jullie/jij ongeveer per maand over voor:

- boodschappen
- benzine
- uiteten/ leuke dingen/ kleding


Als ik de uitgaven voor boodschappen, uit eten, leuke dingen en kleding aftrek van het inkomen dan houden we 3800 euro over voor benzine.
Alle reacties Link kopieren
2 volwassenen en 3 kinderen. Ons gezamenlijk inkomen is op dit moment 1800 inclusief toeslagen. Verder hebben we nog een variabel inkomen uit mijn bedrijf (maar helaas te weinig) en fooi (ook variabel). Dus ik ben ook op zoek naar een baan buitenshuis.
aatjuhh123 schreef:
01-10-2017 16:47
Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel houden jullie/jij ongeveer per maand over voor:

- boodschappen
- benzine
- uiteten/ leuke dingen/ kleding


Als ik de uitgaven voor boodschappen, uit eten, leuke dingen en kleding aftrek van het inkomen dan houden we 3800 euro over voor benzine.
Daar kan je een behoorlijk eind van rijden :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven