Hoeveel kerstfooi geven jullie krantenjongen?
dinsdag 13 december 2011 om 17:49
Net de eerste rondbrenger van kranten/folders aan de deur gehad. Met zo'n kaartje met 'prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar' De bedoeling is dat je een fooi geeft voor een jaar bezorgen, maar hoeveel geven jullie eigenlijk?
Ik had natuurlijk weer amper iets in huis en kwam niet verder dan 2,50. Toen begon ik me af te vragen: is dat weinig, veel of normaal?
Ik had natuurlijk weer amper iets in huis en kwam niet verder dan 2,50. Toen begon ik me af te vragen: is dat weinig, veel of normaal?
dinsdag 13 december 2011 om 18:07
Mijn zoon heeft sinds een maandje of twee een folderwijk, waar hij ook een plaatselijk krantje apart nog bij moet bezorgen.
Hij verheugt zich al helemaal op de dag dat hij de deuren langs gaat hiervoor.
Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je als folderaar daar niet veel aan zou hebben, maar hier lees ik toch anders, dat geeft de burger moed.
Hij heeft 215 adresjes, dat zou dan toch nog wel es lucratief kunnen blijken te zijn
Zelf geef ik overigens 1 of 2 euro, 't is maar net wat er nog aan kleingeld in m'n portemonnee zit.
Hij verheugt zich al helemaal op de dag dat hij de deuren langs gaat hiervoor.
Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je als folderaar daar niet veel aan zou hebben, maar hier lees ik toch anders, dat geeft de burger moed.
Hij heeft 215 adresjes, dat zou dan toch nog wel es lucratief kunnen blijken te zijn
Zelf geef ik overigens 1 of 2 euro, 't is maar net wat er nog aan kleingeld in m'n portemonnee zit.
dinsdag 13 december 2011 om 18:21
De afgelopen jaren gaf ik 10 euro, omdat het ongelooflijk k*tweer was die winters, en omdat ik dat toevallig in mn portemonnee had. En omdat de ochtendkrant altijd keurig op tijd wordt bezorgd natuurlijk. Ik zal binnenkort even geld voor m klaarleggen; heb bijna nooit cash in huis!
(Oh, en een nee/nee sticker, maar ik denk niet dat de ik de folderboy anders iets zou geven)
(Oh, en een nee/nee sticker, maar ik denk niet dat de ik de folderboy anders iets zou geven)

dinsdag 13 december 2011 om 18:23

dinsdag 13 december 2011 om 18:29
Volgens mij is voor de folderbezorger 1 a 2 euro een prima bedragje.
Voor de krant 5 euro?
Toch altijd leuk voor ze dat ze een extraatje kunnen verdienen.
Mijn zoon loopt folders en het is echt geen vetpot, maar een leuk extraatje.
Hij gaat geloof ik voor het eerst dit jaar toch de kaartjes persoonlijk geven.
Vorig jaar wilde hij dat niet, voor schut en dat geleur ( vond hij) dus heeft ze gewoon door de bus gedaan bij de folders.
Maarja, ook de jeugd heeft last van de crisis dus nood breekt wetten
Voor de krant 5 euro?
Toch altijd leuk voor ze dat ze een extraatje kunnen verdienen.
Mijn zoon loopt folders en het is echt geen vetpot, maar een leuk extraatje.
Hij gaat geloof ik voor het eerst dit jaar toch de kaartjes persoonlijk geven.
Vorig jaar wilde hij dat niet, voor schut en dat geleur ( vond hij) dus heeft ze gewoon door de bus gedaan bij de folders.
Maarja, ook de jeugd heeft last van de crisis dus nood breekt wetten

dinsdag 13 december 2011 om 18:38
dinsdag 13 december 2011 om 18:50
quote:Katherina schreef op 13 december 2011 @ 17:54:
De folderaars en huis aan huis bezorgers iets van een euro ofzo. De krantenjongen krijgt 5 euro, met de mededeling dat íe volgend jaar het dubbele krijgt als ie ervoor zorgt dat de krant er altijd om 6 uur is.
We zijn net verhuisd en in het anders huis kon vriendlief de krant nog net wel lezen, maar hier is de bezorger steeds wat later.
Ah, dit stukje doet me denken aan toen ik nog de ochtendkrant bezorgde. Een boer was altijd kwaad als ik de krant na 6 uur kwam brengen.
Maar dat soort types denken er niet over na dat ik wel om 4:30 bij de ophaalpunt stond te wachten tot de kranten werden bezorgd, die meer dan de helft van de tijd om 5:15 nog niet gearriveerd waren door storingen autopech en andere domme redenen.
En dan moet je nog 2 wijken en 16 boerderijen langs om te bezorgen. Waar ik dus 2 uur mee bezig was op de fiets, want mn brommer maakte teveel lawaai en dan werd de nachtrust van de mensen verstoord.
De krant hoort voor 7:00 bezorgd te worden. Iedereen wil wel haantje de voorste zijn, maar ergens houdt het op
De folderaars en huis aan huis bezorgers iets van een euro ofzo. De krantenjongen krijgt 5 euro, met de mededeling dat íe volgend jaar het dubbele krijgt als ie ervoor zorgt dat de krant er altijd om 6 uur is.
We zijn net verhuisd en in het anders huis kon vriendlief de krant nog net wel lezen, maar hier is de bezorger steeds wat later.
Ah, dit stukje doet me denken aan toen ik nog de ochtendkrant bezorgde. Een boer was altijd kwaad als ik de krant na 6 uur kwam brengen.
Maar dat soort types denken er niet over na dat ik wel om 4:30 bij de ophaalpunt stond te wachten tot de kranten werden bezorgd, die meer dan de helft van de tijd om 5:15 nog niet gearriveerd waren door storingen autopech en andere domme redenen.
En dan moet je nog 2 wijken en 16 boerderijen langs om te bezorgen. Waar ik dus 2 uur mee bezig was op de fiets, want mn brommer maakte teveel lawaai en dan werd de nachtrust van de mensen verstoord.
De krant hoort voor 7:00 bezorgd te worden. Iedereen wil wel haantje de voorste zijn, maar ergens houdt het op
dinsdag 13 december 2011 om 18:58
quote:skurar schreef op 13 december 2011 @ 18:00:
De bezorger van de vaste ochtendkrant 10 euro.
De bezorger van het onvolprezen plaatselijke suffertje 3 euro.
Alle overige meuk: 1 euro.Hier hetzelfde, zij het dat er voor het dagelijkse dagblad een bonus van ¤ 5 is als er in een jaar vlekkeloos wordt bezorgd. Dit jaar ging alles prima, dus ¤ 15.
De bezorger van de vaste ochtendkrant 10 euro.
De bezorger van het onvolprezen plaatselijke suffertje 3 euro.
Alle overige meuk: 1 euro.Hier hetzelfde, zij het dat er voor het dagelijkse dagblad een bonus van ¤ 5 is als er in een jaar vlekkeloos wordt bezorgd. Dit jaar ging alles prima, dus ¤ 15.
dinsdag 13 december 2011 om 19:05
dinsdag 13 december 2011 om 19:09
quote:sammie00 schreef op dinsdag 13 december 2011 19:00 Geen, ik heb de krant nooit op tijd en ik heb een luie bezorger. Ze doet haar ronde met de auto.Mijn dochter van 15 brengt nu ook haar weekkrantje met de auto en haar vader weg. Simpelweg omdat ik niet wil dat ze dit nog in het donker doet. Ze is ook pas om half 5 uit, dus eerder beginnen kan niet. Ik hoop dat ze bij haar niet zo zullen oordelen!
dinsdag 13 december 2011 om 19:16
quote:Goldenaardbei schreef op 13 december 2011 @ 19:15:
Trouwens echt belachelijk! Ze krijgt geen kaartjes meer, maar moet gewoon de krant afgeven bij het aanbellen! En dan pas vanaf week 51 mogen beginnen... Dat gaat haar veel tijd kosten!Ik hoop niet dat mn ochtendkrantbezorger komt aanbellen! Belt ie me wakker, krijgt ie toch nog niets wegens ochtendhumeur na wakker gebeld te worden
Trouwens echt belachelijk! Ze krijgt geen kaartjes meer, maar moet gewoon de krant afgeven bij het aanbellen! En dan pas vanaf week 51 mogen beginnen... Dat gaat haar veel tijd kosten!Ik hoop niet dat mn ochtendkrantbezorger komt aanbellen! Belt ie me wakker, krijgt ie toch nog niets wegens ochtendhumeur na wakker gebeld te worden
dinsdag 13 december 2011 om 19:23
quote:gemini2011 schreef op 13 december 2011 @ 18:12:
Annicka, reken je niet te rijk. Er zijn ook genoeg mensen die niet thuis zijn of niets geven...
Dus reken niet 215 x ¤1.
Maar een euro of 50-75 zal hij wel ophalen.
Ik zei toch ook niet dat ie 200 euro op zou gaan halen?
Als 1/3 van de adressen een euro geeft heeft ie het bedrag waar ie normaal gesproken een maand lang elke week een uurtje of vijf zoet mee is. Voor hem is dat giga veel geld.
Annicka, reken je niet te rijk. Er zijn ook genoeg mensen die niet thuis zijn of niets geven...
Dus reken niet 215 x ¤1.
Maar een euro of 50-75 zal hij wel ophalen.
Ik zei toch ook niet dat ie 200 euro op zou gaan halen?
Als 1/3 van de adressen een euro geeft heeft ie het bedrag waar ie normaal gesproken een maand lang elke week een uurtje of vijf zoet mee is. Voor hem is dat giga veel geld.
dinsdag 13 december 2011 om 20:46
Voor alle mensen die fooi geven: (bijna) iedere folderfirma geeft hun bezorgers een pasje zodat zij zich kunnen identificeren als de bezorg(st)er van die wijk. Let graag op deze identificatie! Mij was het helaas enkele jaren overkomen dat iemand anders zich voordeed als de bezorgster van die wijk en niemand geloofde mijn verhaal. Ik had dus niets opgehaald dat jaar
dinsdag 13 december 2011 om 22:52
quote:Jirelle schreef op 13 december 2011 @ 20:46:
Let graag op deze identificatie! Mij was het helaas enkele jaren overkomen dat iemand anders zich voordeed als de bezorgster van die wijk en niemand geloofde mijn verhaal. Ik had dus niets opgehaald dat jaar
Ik leg de kaartjes van de bezorgers altijd op vaste plek in de gang naast het bakje met geld. Ik kan dan gelijk kijken of het kaartje al eerder langs is geweest. 2 jaar geleden heb ik ook een dubbele bezorger aan de deur gehad, ik geef maar 1x en dat is de aan de eerste die langskomt. Gelukkig kwamen de bedriegers als 2e want toen ik hen aansprak renden zij snel weg. Maar ik vond het wel een rotstreek, je zal maar het hele jaar bezorgen en dat een ander met je fooi aan de haal gaat. Ik zal eens opletten op die identificatie.
Ik geef overigens de krant ¤ 10 en de rest 0,50/1,00 afhankelijk wat er in het kleingeldpotje zit.
Ik vind het leuk om te lezen dat hier iedereen royaal is voor de krantenbezorger, op mijn werk waren ze geschokt dat ik ¤ 10 gaf
Let graag op deze identificatie! Mij was het helaas enkele jaren overkomen dat iemand anders zich voordeed als de bezorgster van die wijk en niemand geloofde mijn verhaal. Ik had dus niets opgehaald dat jaar
Ik leg de kaartjes van de bezorgers altijd op vaste plek in de gang naast het bakje met geld. Ik kan dan gelijk kijken of het kaartje al eerder langs is geweest. 2 jaar geleden heb ik ook een dubbele bezorger aan de deur gehad, ik geef maar 1x en dat is de aan de eerste die langskomt. Gelukkig kwamen de bedriegers als 2e want toen ik hen aansprak renden zij snel weg. Maar ik vond het wel een rotstreek, je zal maar het hele jaar bezorgen en dat een ander met je fooi aan de haal gaat. Ik zal eens opletten op die identificatie.
Ik geef overigens de krant ¤ 10 en de rest 0,50/1,00 afhankelijk wat er in het kleingeldpotje zit.
Ik vind het leuk om te lezen dat hier iedereen royaal is voor de krantenbezorger, op mijn werk waren ze geschokt dat ik ¤ 10 gaf
Ik doe mijn best