Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel kerstfooi geven jullie krantenjongen?

13-12-2011 17:49 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net de eerste rondbrenger van kranten/folders aan de deur gehad. Met zo'n kaartje met 'prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar' De bedoeling is dat je een fooi geeft voor een jaar bezorgen, maar hoeveel geven jullie eigenlijk?

Ik had natuurlijk weer amper iets in huis en kwam niet verder dan 2,50. Toen begon ik me af te vragen: is dat weinig, veel of normaal?
quote:beertjemilo schreef op 13 december 2011 @ 17:54:

[...]

hihihi wel attent van je
Het gras aan de overkant is niet groen.
Mijn zoon heeft sinds een maandje of twee een folderwijk, waar hij ook een plaatselijk krantje apart nog bij moet bezorgen.

Hij verheugt zich al helemaal op de dag dat hij de deuren langs gaat hiervoor.

Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je als folderaar daar niet veel aan zou hebben, maar hier lees ik toch anders, dat geeft de burger moed.

Hij heeft 215 adresjes, dat zou dan toch nog wel es lucratief kunnen blijken te zijn

Zelf geef ik overigens 1 of 2 euro, 't is maar net wat er nog aan kleingeld in m'n portemonnee zit.
Annicka, reken je niet te rijk. Er zijn ook genoeg mensen die niet thuis zijn of niets geven...

Dus reken niet 215 x ¤1.

Maar een euro of 50-75 zal hij wel ophalen.
Mijn zoon haalde altyd een behoorlijk bedrag op voor zijn 240 kranten.Vorig jaar had ie een chique wijk had ie een paar honderd euro opgehaalt.
De afgelopen jaren gaf ik 10 euro, omdat het ongelooflijk k*tweer was die winters, en omdat ik dat toevallig in mn portemonnee had. En omdat de ochtendkrant altijd keurig op tijd wordt bezorgd natuurlijk. Ik zal binnenkort even geld voor m klaarleggen; heb bijna nooit cash in huis!

(Oh, en een nee/nee sticker, maar ik denk niet dat de ik de folderboy anders iets zou geven)
Voor de bezorger van de ochtendkrant heb ik ¤ 5 liggen.

Dat vind ik echt verdiend!

Andere bezorgers hoogstens ¤ 1 a ¤ 2.

Ik zorg wel dat ik klein geld in huis heb, het is me één keer overkomen dat zo'n joch niet terughad van ¤ 10 en die heb ik laten gaan....vind ik nog steeds dom van mezelf...
Ik heb diverse keren moeten klagen over de bezorging van het ochtendblad, dus hem gezegd dat hij niets krijgt deze keer. Anders 5 euro. Folders/huis aan huiskrant heb ik niet om gevraagd, die krijgen dus ook niets.
Volgens mij is voor de folderbezorger 1 a 2 euro een prima bedragje.

Voor de krant 5 euro?

Toch altijd leuk voor ze dat ze een extraatje kunnen verdienen.

Mijn zoon loopt folders en het is echt geen vetpot, maar een leuk extraatje.

Hij gaat geloof ik voor het eerst dit jaar toch de kaartjes persoonlijk geven.

Vorig jaar wilde hij dat niet, voor schut en dat geleur ( vond hij) dus heeft ze gewoon door de bus gedaan bij de folders.

Maarja, ook de jeugd heeft last van de crisis dus nood breekt wetten
Ik lees de krant digitaal.

En ik plak mijn nee/nee sticker snel na 10 december op mijn brievenbus

Nee hoor wij gaven de krantenjongen ¤10 en de weekbladen en reclame bezorgers ¤ 2,50
De krantenjongen krijgt van mij ook 10 euro, ligt altijd op tijd in de bus! Voor alle kranten en folders waar ik niet om vraag heb ik de briljante sticker: Nee Nee op de brievenbus. Beter voor het milieu, en geen dilemma wat te geven aan diegene die ze toch netjes iedere week in de bus zou gooien?
quote:Katherina schreef op 13 december 2011 @ 17:54:

De folderaars en huis aan huis bezorgers iets van een euro ofzo. De krantenjongen krijgt 5 euro, met de mededeling dat íe volgend jaar het dubbele krijgt als ie ervoor zorgt dat de krant er altijd om 6 uur is.

We zijn net verhuisd en in het anders huis kon vriendlief de krant nog net wel lezen, maar hier is de bezorger steeds wat later.

Ah, dit stukje doet me denken aan toen ik nog de ochtendkrant bezorgde. Een boer was altijd kwaad als ik de krant na 6 uur kwam brengen.

Maar dat soort types denken er niet over na dat ik wel om 4:30 bij de ophaalpunt stond te wachten tot de kranten werden bezorgd, die meer dan de helft van de tijd om 5:15 nog niet gearriveerd waren door storingen autopech en andere domme redenen.

En dan moet je nog 2 wijken en 16 boerderijen langs om te bezorgen. Waar ik dus 2 uur mee bezig was op de fiets, want mn brommer maakte teveel lawaai en dan werd de nachtrust van de mensen verstoord.

De krant hoort voor 7:00 bezorgd te worden. Iedereen wil wel haantje de voorste zijn, maar ergens houdt het op
quote:skurar schreef op 13 december 2011 @ 18:00:

De bezorger van de vaste ochtendkrant 10 euro.

De bezorger van het onvolprezen plaatselijke suffertje 3 euro.

Alle overige meuk: 1 euro.Hier hetzelfde, zij het dat er voor het dagelijkse dagblad een bonus van ¤ 5 is als er in een jaar vlekkeloos wordt bezorgd. Dit jaar ging alles prima, dus ¤ 15.
Geen, ik heb de krant nooit op tijd en ik heb een luie bezorger. Ze doet haar ronde met de auto.
Ik geef de krantenjongen tussen de 5 en 10 euro en de rest 1 euro.
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb overigens geen vaste krant, dit ging om de bezorger van folders (overigens altijd wel een dik pak, die ik met plezier lees, folderfreak ben ik). Ik zat dus met mijn 2,50 best goed. Toch handig dit forum!

En sorry voor eventuele spelfouten in de OP. Gebeurt soms.
quote:sammie00 schreef op dinsdag 13 december 2011 19:00 Geen, ik heb de krant nooit op tijd en ik heb een luie bezorger. Ze doet haar ronde met de auto.Mijn dochter van 15 brengt nu ook haar weekkrantje met de auto en haar vader weg. Simpelweg omdat ik niet wil dat ze dit nog in het donker doet. Ze is ook pas om half 5 uit, dus eerder beginnen kan niet. Ik hoop dat ze bij haar niet zo zullen oordelen!
Ik hoop het ook niet, maar dit is echt een volwassen iemand hoor. Steeds van die truteindjes met een auto. Als er iets slecht is voor het milieu..als ze nou van al die fooien een fiets koopt
Oke, oke, dat ligt idd wel anders dan.

Trouwens echt belachelijk! Ze krijgt geen kaartjes meer, maar moet gewoon de krant afgeven bij het aanbellen! En dan pas vanaf week 51 mogen beginnen... Dat gaat haar veel tijd kosten!
quote:Goldenaardbei schreef op 13 december 2011 @ 19:15:

Trouwens echt belachelijk! Ze krijgt geen kaartjes meer, maar moet gewoon de krant afgeven bij het aanbellen! En dan pas vanaf week 51 mogen beginnen... Dat gaat haar veel tijd kosten!Ik hoop niet dat mn ochtendkrantbezorger komt aanbellen! Belt ie me wakker, krijgt ie toch nog niets wegens ochtendhumeur na wakker gebeld te worden
quote:gemini2011 schreef op 13 december 2011 @ 18:12:

Annicka, reken je niet te rijk. Er zijn ook genoeg mensen die niet thuis zijn of niets geven...

Dus reken niet 215 x ¤1.

Maar een euro of 50-75 zal hij wel ophalen.

Ik zei toch ook niet dat ie 200 euro op zou gaan halen?

Als 1/3 van de adressen een euro geeft heeft ie het bedrag waar ie normaal gesproken een maand lang elke week een uurtje of vijf zoet mee is. Voor hem is dat giga veel geld.
heb geen krant,maar de bezorgers van de folders en weekkrantjes krijgen 2euro van mij.
Je bent er nog Silly, dacht dat je het gezIJk hier beu was.

Ga lekker iets nuttigs doen dan.

Enne.... Als ze niets niet verdienen, verdienen ze dus wel iets....
Voor alle mensen die fooi geven: (bijna) iedere folderfirma geeft hun bezorgers een pasje zodat zij zich kunnen identificeren als de bezorg(st)er van die wijk. Let graag op deze identificatie! Mij was het helaas enkele jaren overkomen dat iemand anders zich voordeed als de bezorgster van die wijk en niemand geloofde mijn verhaal. Ik had dus niets opgehaald dat jaar
heb een nee-nee-sticker en doe sowieso niet open als ik niemand verwacht
quote:Jirelle schreef op 13 december 2011 @ 20:46:

Let graag op deze identificatie! Mij was het helaas enkele jaren overkomen dat iemand anders zich voordeed als de bezorgster van die wijk en niemand geloofde mijn verhaal. Ik had dus niets opgehaald dat jaar

Ik leg de kaartjes van de bezorgers altijd op vaste plek in de gang naast het bakje met geld. Ik kan dan gelijk kijken of het kaartje al eerder langs is geweest. 2 jaar geleden heb ik ook een dubbele bezorger aan de deur gehad, ik geef maar 1x en dat is de aan de eerste die langskomt. Gelukkig kwamen de bedriegers als 2e want toen ik hen aansprak renden zij snel weg. Maar ik vond het wel een rotstreek, je zal maar het hele jaar bezorgen en dat een ander met je fooi aan de haal gaat. Ik zal eens opletten op die identificatie.

Ik geef overigens de krant ¤ 10 en de rest 0,50/1,00 afhankelijk wat er in het kleingeldpotje zit.

Ik vind het leuk om te lezen dat hier iedereen royaal is voor de krantenbezorger, op mijn werk waren ze geschokt dat ik ¤ 10 gaf
Ik doe mijn best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven