Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel (schoon) moeder betalen voor oppassen

15-05-2019 16:04 824 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_386159 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 14:33
99.36% gewijzigd
Rosalind schreef:
15-05-2019 16:51
Nee, want mijn (schoon)ouders passen niet op.

Waarom geef je je schoonmoeder geen bloemenabonnement, waarbij ze wekelijks een bos bloemen van 20 euro bezorgd krijgt?
Dan kom je op dezelfde vergoeding uit als je moeder krijgt.
Dat vind ik nu zonde van het geld zo’n bloemenabonnement.
Als ik zou oppassen op een kleinkind hoef ik er geen geld voor. Mochten de ouders staan op betalen, dan een normaal bedrag voor een gastouder, het maximum waarover ze toeslag krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als grootouders oppassen krijg je toch geen kinderopvangtoeslag?
ik geef mn bek ook maar een douw
Niks, zowel moeder als ik vinden het belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
15-05-2019 17:05
Dat vind ik iets anders. Mijn ouders hebben 20 jaar voor mij gezorgd (en alles betaald). Als je volwassen bent, vind ik dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent. Op hun oude dag "betaal" ik die 20 jaar weer terug.

Helemaal mee eens.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt schoonmoeder echt leuk? Heeft ze bepaalde hobby's? Ik zou daar eens over nadenken en af en toe daar iets leuks voor geven.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 16:51

want ik reken 19 cent de kilometer en niet alleen de benzine.
.
Meen je dit serieus ? Ik heb een tijd met mijn priveauto voor het werk gereden, ook voor 19 ct per kilometer.
Op een gegeven moment heb ik mijn werkgever verteld dit niet meer langer te doen aangezien ik daar geld op toelegde, en ja, alleen voor de brandstofkosten. Was wel in een periode met hogere brandstofprijzen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hetzelfde bedrag wat je de een betaald ook voor de ander reserveren. Gewoon op een bankrekening zetten. Dan kun je ze idd een keer een weekendje weg aanbieden en kun je haar over een paar jaar als het bedrag toch oploopt de keus laten maken. Ze kan het ook aan jouw kind(eren) schenken bv. of voor ze bewaren.
Een dagje weg met je schoonmoeder en de kinderen lijkt me een goede! Of een bloemen/boekenbon? Weekendje weg? Genoeg mogelijkheden!

Ik heb (nog) geen kinderen, maar mijn schoonmoeder past wel op kleinkinderen van mijn zwager en schoonzus, 3 dagen per week inclusief 2 nachten slapen, al bijna 5 jaar. Ze krijgt hier niets voor. Sinds kort wel bezinegeld. Mocht het zo zijn dat wij kinderen krijgen zou ik haar maximaal 1 dag per week laten oppassen en ook af en toe meenemen een dagje uit of een weekendje weg cadeau doen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger pasten ouders en schoonouders ook 1 vaste dag per week op. Ook zij wilden niet betaald worden. Wij namen ze soms mee uit eten. Wat vaker een bloemetje. Wat duurdere cadeaus bij vaderdag en moederdag. En 1 x per jaar hadden we 'opa en oma-dag', dan gingen we dagje weg inclusief etentje na afloop.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-05-2019 17:05
Wat is er mis met de kinderopvang?
Dat is de vraag toch helemaal niet?

Hier geen oma’s die oppassen.
Weet je schoonmoeder dat je moeder €80 krijgt? Zo ja, en als beiden tevreden zijn, dan is het prima toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik pas op en wil daar ook echt niks voor hebben. Eenmaal per jaar gaan we samen heel luxe uit eten en af en toe krijgen we een aardigheidje. Dat vind ik dan wel weer heel leuk, maar verder laten de kinderen duidelijk merken er heel erg blij mee te zijn, ook met het feit dat ze zo aan tafel kunnen als ze thuiskomen en dat is genoeg :proud:
I like being a mess. It's who I am.
juliaaana schreef:
15-05-2019 17:25
Dat is de vraag toch helemaal niet?

Hier geen oma’s die oppassen.
Weet je schoonmoeder dat je moeder €80 krijgt? Zo ja, en als beiden tevreden zijn, dan is het prima toch?!
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat het verboden is die vraag te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder weet wat mijn moeder krijgt en dit heb ik haar ook aangeboden, maar dit wilde zij absoluut niet ze vindt het een feestje als ze oppast.

Moeder en schoonmoeder wonen allebei in de buurt, en ik breng ze daar dus het is geen benzine geld en ze hoeven zelf ook geen kosten te maken.
2019 schreef:
15-05-2019 17:05
Wat is er mis met de kinderopvang?
Gezeur altijd over kinderopvang. Als grootouders of tantes het leuk vinden is dat veel leuker voor kinderen dan de opvang. Goede familiebanden, veel meer liefde en aandacht. Lekker thuis of daar thuis ipv in een lokaal met nog 14 kinderen.
Als er al leuke en goede leidsters zijn (wat best vaak tegen valt als je zou komen kijken als alle ouders wegzijn) heb je geluk. Sommige zijn ook waar de ouders ook bij zijn al naar.

Mijn moeder paste toen de kinderen klein waren wel eens op. Ze wou geen geld, maar we gaven haar wel bloemen of parfum ofzo.
Ik ga dat later ook gratis doen voor mijn kinderen (als ze dat willen). Leuk juist en geen stress voor ze over openenings- en sluitingstijden of bv ziekte. Zou er zelfs een dag minder voor gaan werken!
Alle reacties Link kopieren
Klavertje400 schreef:
15-05-2019 17:36
Schoonmoeder weet wat mijn moeder krijgt en dit heb ik haar ook aangeboden, maar dit wilde zij absoluut niet ze vindt het een feestje als ze oppast.

Moeder en schoonmoeder wonen allebei in de buurt, en ik breng ze daar dus het is geen benzine geld en ze hoeven zelf ook geen kosten te maken.
Maar dan is het toch gewoon goed?
Moeder wil betaald krijgen. Schoonmoeder niet. Dan krijgen ze toch allebei wat ze willen?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van helemaal niets! Een beetje raar dat ze daar geld voor vraagt maar goed iedereen is anders. Kaats de bal naar haar en vraag wat ze in gedachte heeft. Misschien dat ze er minder vraagt dan wat je zelf in gedachte hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het prima gelukkig en ik kan niet structureel oppassen jammer genoeg. Maar daar zou ik geen geld voor hoeven, mijn kleinkind een dagje voor mijzelf is kado genoeg. Heeft je moeder het niet zo breed?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind €80 per maand serieus best een hoop geld voor 1,5 dag in de week.

Mijn ouders passen ook 1 vaste dag in de week op, en soms 2 dagen. Ik heb hun een bon van een restaurant van €50 gegeven. Zelfde cadeau voor zus die ook regelmatig oppast. Schoonouders hebben incidenteel opgepast en wij hebben hun mee uit eten genomen. Het plan is om 1x per jaar een soort "bedank cadeau" te geven.
dnk schreef:
15-05-2019 17:55
Ik vind €80 per maand serieus best een hoop geld voor 1,5 dag in de week.
Nou het is anders een stuk minder dan de kinderopvang, daar betaal ik voor anderhalve dag zo'n 500 euro per maand per kind.
dnk schreef:
15-05-2019 17:55
Ik vind €80 per maand serieus best een hoop geld voor 1,5 dag in de week.

Mijn ouders passen ook 1 vaste dag in de week op, en soms 2 dagen. Ik heb hun een bon van een restaurant van €50 gegeven. Zelfde cadeau voor zus die ook regelmatig oppast. Schoonouders hebben incidenteel opgepast en wij hebben hun mee uit eten genomen. Het plan is om 1x per jaar een soort "bedank cadeau" te geven.

Het is nog geen 12,50 per dag. Ik vind het een schijntje.
Arizona2019 schreef:
15-05-2019 17:45
Wat dacht je van helemaal niets! Een beetje raar dat ze daar geld voor vraagt maar goed iedereen is anders. Kaats de bal naar haar en vraag wat ze in gedachte heeft. Misschien dat ze er minder vraagt dan wat je zelf in gedachte hebt.
Heb je het wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
15-05-2019 17:55
Ik vind €80 per maand serieus best een hoop geld voor 1,5 dag in de week.
.
Ik ken heel veel oma’s die een dag minder zijn gaan werken, of op hun enige vrije doordeweekse dag oppassen : een dag waarop ze ook niet een keer kunnen overwerken. Dan is 80 euro voor 6 dagen per maand natuurlijk een lachertje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nerdopviva schreef:
15-05-2019 18:02
Het is nog geen 12,50 per dag. Ik vind het een schijntje.
Daar kan ik die van mij 2 uur naar de opvang voor brengen, voor 12.50 :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
15-05-2019 17:55
Ik vind €80 per maand serieus best een hoop geld voor 1,5 dag in de week.

Mijn ouders passen ook 1 vaste dag in de week op, en soms 2 dagen. Ik heb hun een bon van een restaurant van €50 gegeven. Zelfde cadeau voor zus die ook regelmatig oppast. Schoonouders hebben incidenteel opgepast en wij hebben hun mee uit eten genomen. Het plan is om 1x per jaar een soort "bedank cadeau" te geven.
Waar kun je uit eten voor 50 euro ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven