Huis erven
dinsdag 7 augustus 2012 om 17:24
Hallo.
Ik ga binnenkort een huis erven, namelijk dat van mijn opa die al een tijdje ziek is.
Gezien hij weet dat zijn tijd niet meer lang is en hij perse wilt dat ik het huis erf(en niet zijn dochter) en dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het huis.(financieel gezien) heb ik beloofd wat dinggetjes uit te zoeken.
Ik heb de Rekenhulp erfbelasting gevonden en vraag me af, wat nu de werkelijke erfenis is? is dat:
1.de waarde zoals in het laatste taxatierapport?(230 duizend euro)
2.De aankoop waarde van het huis?(20 duizend gulden)
3.De waarde van de hypotheek( 10 duizend van de oude hypotheek + een nieuwe hypotheek samen omgerekend 235 duizend euro)
4.hypotheek+overwaarde
Wie kan me hier bij helpen? welk bedrag word als erfenis gezien en moet ik belasting over betalen?
Ik ga binnenkort een huis erven, namelijk dat van mijn opa die al een tijdje ziek is.
Gezien hij weet dat zijn tijd niet meer lang is en hij perse wilt dat ik het huis erf(en niet zijn dochter) en dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het huis.(financieel gezien) heb ik beloofd wat dinggetjes uit te zoeken.
Ik heb de Rekenhulp erfbelasting gevonden en vraag me af, wat nu de werkelijke erfenis is? is dat:
1.de waarde zoals in het laatste taxatierapport?(230 duizend euro)
2.De aankoop waarde van het huis?(20 duizend gulden)
3.De waarde van de hypotheek( 10 duizend van de oude hypotheek + een nieuwe hypotheek samen omgerekend 235 duizend euro)
4.hypotheek+overwaarde
Wie kan me hier bij helpen? welk bedrag word als erfenis gezien en moet ik belasting over betalen?
zaterdag 11 augustus 2012 om 07:48
Wow... wat klinkt dit kil en hebberig! Niks over hoe erg je het vindt dat opa gaat overlijden. En wat een rare familieverhoudingen.
En je hebt je zus een huis verkocht met zlke verschrikkelijke buren dat je ze uit hun huis wilde laten zetten? Weet je zus hiervan? Dan snap ik niet dat ze het huis koopt!
En je hebt je zus een huis verkocht met zlke verschrikkelijke buren dat je ze uit hun huis wilde laten zetten? Weet je zus hiervan? Dan snap ik niet dat ze het huis koopt!
zaterdag 11 augustus 2012 om 08:21
Ik kan me niet voorstellen dat je geld wil van iemand die je van zoiets verdenkt. Als je geen gerechtigheid kan krijgen dan pak je je 2 dochters en dan ga je heel ver weg.
Ik vind die zak geld dus niet automatisch als een schuldverklaring van opa.
Uiteindelijk zijn er maar twee mensen die de waarheid kennen.
Ik vind die zak geld dus niet automatisch als een schuldverklaring van opa.
Uiteindelijk zijn er maar twee mensen die de waarheid kennen.