Huis gekocht terwijl je eigen huis nog te koop staat,wie???
vrijdag 15 april 2011 om 21:20
Nou wij hebben het NOG niet gedaan en twijfel ook hoor,aan de ene kant durven we het risico niet te nemen,ons huis staat bijna een jaar te koop.En hebben een superleuk huis gezien al een tijdje geleden.Je hebt er geloof ik wel een of ander soort contract voor die je de ruimte geeft nog bv een half jaar je huis te kunnen verkopen.Maar ja stel dat we dat doen en er gebeurt niks ....zitten we.Sommige mensen kunnen 2x hypotheek betalen maar ik zeg eerlijk wij niet.Dus eigelijk is de keus simpel....maar ja aan de andere kant denken we over een half jaar zal het toch wel verkocht zijn....moeilijk
vrijdag 15 april 2011 om 21:25
vrijdag 15 april 2011 om 21:35
Wij hebben het gedaan, 1,5 jaar geleden. Met alle geluk van de wereld is mijn huis, na de aankoop van ons gezamelijke nieuwe huis, binnen 2 weken verkocht. Was dikke mazzel dus, ik had er echt op gerekend dat we misschien wel een jaar dubbele lasten zouden hebben (en dat was dan wel mogelijk, maar toch heel zwaar en écht niet fijn natuurlijk!)
Ik zou de gok nu niet nog eens wagen, eeeeven wachten lijkt me verstandiger!
Ik zou de gok nu niet nog eens wagen, eeeeven wachten lijkt me verstandiger!
vrijdag 15 april 2011 om 21:36
Wat is de reden dat jullie het huis te koop hebben staan? Moeten jullie verhuizen vanwege werk, of financiën, of willen jullie 'gewoon' wat anders?
In het eerste geval zou ik namelijk zeggen: eerst je eigen huis verkopen, dan pas wat weer kopen. In het andere geval zou ik je huidige huis uit de verkoop halen, en het over een poos weer proberen, als de markt (hopelijk) wat aangetrokken is. In alle gevallen zou ik je afraden om het andere huis al te kopen. Zeker als je weet dat je geen dubbele lasten kunt betalen.
In het eerste geval zou ik namelijk zeggen: eerst je eigen huis verkopen, dan pas wat weer kopen. In het andere geval zou ik je huidige huis uit de verkoop halen, en het over een poos weer proberen, als de markt (hopelijk) wat aangetrokken is. In alle gevallen zou ik je afraden om het andere huis al te kopen. Zeker als je weet dat je geen dubbele lasten kunt betalen.
vrijdag 15 april 2011 om 21:40
Ik zou het ook niet doen. Een vriendin van mij zit al 3 jaar (!) met dubbele lasten. Zijn en haar vriend zijn echt diep ongelukkig met deze situatie en alles wat ze wilden doen staat on hold.
Ook hun nieuwe huis staat straks te koop omdat ze de dubbele lasten niet meer kunnen betalen. Het maakt niet uit welk huis ze als eerste verkopen, ze gaan diep de schulden in.
Als je het niet kunt betalen. Niet doen!
Ook hun nieuwe huis staat straks te koop omdat ze de dubbele lasten niet meer kunnen betalen. Het maakt niet uit welk huis ze als eerste verkopen, ze gaan diep de schulden in.
Als je het niet kunt betalen. Niet doen!
vrijdag 15 april 2011 om 21:43
Mijn buren hebben nu al twee jaar twee huizen en dreigen ze beiden kwijt te raken. De man die kostwinner is, heeft als ZZP-er vorig jaar nauwelijks gewerkt maar wel moest er elke maand ruim 3000 euro aan hypotheek betaald worden.
Dit is niet de tijd om zulke risico's te nemen.
Er komen andere leuke huizen.
Dit is niet de tijd om zulke risico's te nemen.
Er komen andere leuke huizen.
vrijdag 15 april 2011 om 22:37
niet doen, je gaat er nachten van wakker liggen, dat is het niet waard.
Wij hebben ons huis ook een tijd te koop gehad, ondertussen hebben we 3x een huis aan onze neus voorbij zien gaan dat we graag zouden willen kopen.
Maar toch hebben we niet aan de verleiding toegegeven, en daarom ook geen zorgen gehad.
Als je huis verkocht is komt er echt wel weer een ander huis waar je heel graag wilt wonen en waar je blij mee bent, neem geen risico, de woningmarkt is niet geweldig op dit moment.
Wij hebben ons huis ook een tijd te koop gehad, ondertussen hebben we 3x een huis aan onze neus voorbij zien gaan dat we graag zouden willen kopen.
Maar toch hebben we niet aan de verleiding toegegeven, en daarom ook geen zorgen gehad.
Als je huis verkocht is komt er echt wel weer een ander huis waar je heel graag wilt wonen en waar je blij mee bent, neem geen risico, de woningmarkt is niet geweldig op dit moment.
vrijdag 15 april 2011 om 23:20
zaterdag 16 april 2011 om 07:40
zaterdag 16 april 2011 om 07:45
ook mijn advies is: niet doen. Zeker niet als je de dubbele lasten niet kunt betalen voor de komende 2 tot 3 jaar.
Krijg je wel een hypotheek in deze omstandigheden?
Je zou het alleen kunnen overwegen als je een van de woningen kunt verhuren.
Wat je ook kunt doen is je vraagprijs (flink) verlagen en mogelijk komt er dan sneller een koper.
Krijg je wel een hypotheek in deze omstandigheden?
Je zou het alleen kunnen overwegen als je een van de woningen kunt verhuren.
Wat je ook kunt doen is je vraagprijs (flink) verlagen en mogelijk komt er dan sneller een koper.
zaterdag 16 april 2011 om 07:57
eind 2009 hebben wij die gok toen wel genomen, maar we hadden het dan ook kunnen betalen. ik had voor een jaar aan hypotheek+eneco enzo opzij gezet voor ons oude appartementje. een maand na aankoop nieuwe huis, was ons appartement ook verkocht. dus dat was mooi. ook zonder dat spaarcentje hadden we het kunnen betalen, maar dan had ik het niet gedaan omdat het dan wel krap was geweest. als ik kijk wat we allemaal aan extra kosten in dit eerste jaar hebben gehad, man... dan hadden we een hoop dingen moeten laten. een nieuw huis is leuk, maar als je het niet kan betalen kan je er ook niet van genieten. dus niet doen!!!
zaterdag 16 april 2011 om 18:15
Tieger,de reden is dat we te klein wonen,hebben geen slaapkamer voor onze jongste,daarbij willen we graag een hobbyruimte.it huis is perfect,Vandaag weer geweest en ik ben verliefd hahahahah al op de ruimte daar....maar nee we doen het ook niet.Probeer van alles te verzinnen maar nee gewoon wachten inderdaad tot het huis verkocht is en dan maar hopen dat het daar nog te koop staat.het staat vanaf augustus te koop.En inderdaad er zal wel weer een huis komen die we leuk vinden......word vervolgd,bedankt voor de reacties