Geld & Recht alle pijlers

Huis gekocht terwijl je eigen huis nog te koop staat,wie???

15-04-2011 21:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou wij hebben het NOG niet gedaan en twijfel ook hoor,aan de ene kant durven we het risico niet te nemen,ons huis staat bijna een jaar te koop.En hebben een superleuk huis gezien al een tijdje geleden.Je hebt er geloof ik wel een of ander soort contract voor die je de ruimte geeft nog bv een half jaar je huis te kunnen verkopen.Maar ja stel dat we dat doen en er gebeurt niks ....zitten we.Sommige mensen kunnen 2x hypotheek betalen maar ik zeg eerlijk wij niet.Dus eigelijk is de keus simpel....maar ja aan de andere kant denken we over een half jaar zal het toch wel verkocht zijn....moeilijk
Ik zou het niet doen! Zeker wanneer je weet dat jullie geen twee hypotheken kunnen betalen. Jammer dan van dat leuke huis, maar je zou wel heel dom bezig zijn dan.
Er staan op dit moment ongelooflijk veel huizen te koop en hoewel de prijzen aan het dalen zijn, raken ze ze aan de straatstenen niet kwijt. Dus ik zou een beetje voorzichtig doen.
Ik heb een paar maanden een dubbele hypotheek gehad (net voor de crisis nog appartement verkocht) en ik doe het noooooooooooit weer!

Wat een stress en het kost zoveel geld.

Niet doen, er komt echt nog wel een heel leuk huis!

Misschien staat deze dan zelfs nog wel te koop
1x gedaan, nóóit weer!!
ik zou er maar niet van uitgaan dat de huizenmarkt over een half jaar weer gezond is en er beweging in zit
Ik zou het heel dom vinden om willens en wetens twee hypotheken op je nek te halen.
Nou, niet doen dus.
Wij hebben het gedaan, 1,5 jaar geleden. Met alle geluk van de wereld is mijn huis, na de aankoop van ons gezamelijke nieuwe huis, binnen 2 weken verkocht. Was dikke mazzel dus, ik had er echt op gerekend dat we misschien wel een jaar dubbele lasten zouden hebben (en dat was dan wel mogelijk, maar toch heel zwaar en écht niet fijn natuurlijk!)

Ik zou de gok nu niet nog eens wagen, eeeeven wachten lijkt me verstandiger!
Wat is de reden dat jullie het huis te koop hebben staan? Moeten jullie verhuizen vanwege werk, of financiën, of willen jullie 'gewoon' wat anders?

In het eerste geval zou ik namelijk zeggen: eerst je eigen huis verkopen, dan pas wat weer kopen. In het andere geval zou ik je huidige huis uit de verkoop halen, en het over een poos weer proberen, als de markt (hopelijk) wat aangetrokken is. In alle gevallen zou ik je afraden om het andere huis al te kopen. Zeker als je weet dat je geen dubbele lasten kunt betalen.
Ik zou het ook niet doen. Een vriendin van mij zit al 3 jaar (!) met dubbele lasten. Zijn en haar vriend zijn echt diep ongelukkig met deze situatie en alles wat ze wilden doen staat on hold.

Ook hun nieuwe huis staat straks te koop omdat ze de dubbele lasten niet meer kunnen betalen. Het maakt niet uit welk huis ze als eerste verkopen, ze gaan diep de schulden in.

Als je het niet kunt betalen. Niet doen!
Niet doen.
Mijn buren hebben nu al twee jaar twee huizen en dreigen ze beiden kwijt te raken. De man die kostwinner is, heeft als ZZP-er vorig jaar nauwelijks gewerkt maar wel moest er elke maand ruim 3000 euro aan hypotheek betaald worden.

Dit is niet de tijd om zulke risico's te nemen.

Er komen andere leuke huizen.
Lijkt me simpel je geeft zelf al aan dat jullie dubbele lasten niet kunnen dragen.

Dus niet de gok wagen, je huis staat al een jaar te koop, kan dus rustig nog een jaar of meer duren.
Lijkt me simpel je geeft zelf al aan dat jullie dubbele lasten niet kunnen dragen.

Dus niet de gok wagen, je huis staat al een jaar te koop, kan dus rustig nog een jaar of meer duren.
Laat anders een berekenen wat het overbruggingkrediet en de tweede hypotheek je zou kosten. Als je dat niet kunt betalen lijkt het me simpel.
niet doen, je gaat er nachten van wakker liggen, dat is het niet waard.

Wij hebben ons huis ook een tijd te koop gehad, ondertussen hebben we 3x een huis aan onze neus voorbij zien gaan dat we graag zouden willen kopen.

Maar toch hebben we niet aan de verleiding toegegeven, en daarom ook geen zorgen gehad.

Als je huis verkocht is komt er echt wel weer een ander huis waar je heel graag wilt wonen en waar je blij mee bent, neem geen risico, de woningmarkt is niet geweldig op dit moment.
Je huis is al een jaar (!) onverkoopbaar. Dan kijk je toch niet eens meer naar andere huizen?!?
Ik heb de ballen verstand van hypotheken en koopwoningen, maar zelfs mijn gezond verstand schreeuwt 'nee!'.

Garanties voor de termijn waarin je het huis verkoopt bestaan gewoon niet. En wat is een droomhuis waard, als je in de schulden zit?
This is not kosher!
No brainer: Niet doen
Als je denkt dat jullie huis over een half jaar vast wel verkocht zal zijn, heb je geen flauw benul van wat er zich afspeelt op de huizenmarkt.

Jullie kunnen je de dubbele lasten niet veroorloven, dus dan koop je geen ander huis voordat je dit huis hebt verkocht. Tenzij je zin hebt in problemen.
ook mijn advies is: niet doen. Zeker niet als je de dubbele lasten niet kunt betalen voor de komende 2 tot 3 jaar.

Krijg je wel een hypotheek in deze omstandigheden?

Je zou het alleen kunnen overwegen als je een van de woningen kunt verhuren.

Wat je ook kunt doen is je vraagprijs (flink) verlagen en mogelijk komt er dan sneller een koper.
eind 2009 hebben wij die gok toen wel genomen, maar we hadden het dan ook kunnen betalen. ik had voor een jaar aan hypotheek+eneco enzo opzij gezet voor ons oude appartementje. een maand na aankoop nieuwe huis, was ons appartement ook verkocht. dus dat was mooi. ook zonder dat spaarcentje hadden we het kunnen betalen, maar dan had ik het niet gedaan omdat het dan wel krap was geweest. als ik kijk wat we allemaal aan extra kosten in dit eerste jaar hebben gehad, man... dan hadden we een hoop dingen moeten laten. een nieuw huis is leuk, maar als je het niet kan betalen kan je er ook niet van genieten. dus niet doen!!!
quote:mamavannaomienfenna schreef op 15 april 2011 @ 21:20:

sommige mensen kunnen 2x hypotheek betalen maar ik zeg eerlijk wij niet.Lijkt me duidelijk dan.
Tieger,de reden is dat we te klein wonen,hebben geen slaapkamer voor onze jongste,daarbij willen we graag een hobbyruimte.it huis is perfect,Vandaag weer geweest en ik ben verliefd hahahahah al op de ruimte daar....maar nee we doen het ook niet.Probeer van alles te verzinnen maar nee gewoon wachten inderdaad tot het huis verkocht is en dan maar hopen dat het daar nog te koop staat.het staat vanaf augustus te koop.En inderdaad er zal wel weer een huis komen die we leuk vinden......word vervolgd,bedankt voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven