Huiszoeking, wat nu
maandag 18 november 2019 om 17:37
Goedemiddag,
Wil jullie het een en ander voorleggen, omdat ik er toch last van heb.
Mijn man en ik stonden vanmorgen een ei te bakken, toen we een politiebusje voor de deur zagen. Vol nieuwsgierigheid vroegen we ons af waar ze heen zouden gaan. Vol verbazing kwamen ze naar onze woning.
En wel met een huiszoekingsbevel.
Er zouden mma”s gedaan zijn. (Anonieme meldingen).
Ik was compleet flabbergasted.
Mijn man is ziek aan huis, en ik heb een eigen bedrijf. We hebben dan wel een dure auto, maar dat is een leuke lease.
In ieder geval hebben ze ons hele huis doorzocht. We hebben een grote moestuin en boven laten we onze peperplanten drogen. Ook hebben we op de slaapkamer 1 peperplant onder een lampje van de Ikea.
Nu waren de agenten best vriendelijk, totdat ze met takjes en 2 snoeischaartjes aankwamen. We zijn flink beschuldigd en ondervraagd, met het vermoeden dat er een kwekerij gezeten heeft, en dat we vanaf nu onder de radar zitten.
Zonder iets mee te nemen, en zonder excuus zijn ze vertrokken. Enkel met de mededeling dat er een verslag volgt.
Ik zit er behoorlijk mee. Kunnen we hierna nog wat verwachten? Wat is de procedure hiervoor en komen ze echt na een anonieme melding. Er werd ook nog gevraagd of ik ruzie heb met de buurt, maar ik heb geen ruzie, maar ook geen vriendschappelijke buren. Gewoon neutraal, hoi , doei.
De snoeischaren zijn nog wel op de foto gezet.
Wat zeggen jullie ? Was het gewoon pech, en hoef ik me verder geen zorgen te maken? Want ik maak mezelf behoorlijk gek!!!
Wil jullie het een en ander voorleggen, omdat ik er toch last van heb.
Mijn man en ik stonden vanmorgen een ei te bakken, toen we een politiebusje voor de deur zagen. Vol nieuwsgierigheid vroegen we ons af waar ze heen zouden gaan. Vol verbazing kwamen ze naar onze woning.
En wel met een huiszoekingsbevel.
Er zouden mma”s gedaan zijn. (Anonieme meldingen).
Ik was compleet flabbergasted.
Mijn man is ziek aan huis, en ik heb een eigen bedrijf. We hebben dan wel een dure auto, maar dat is een leuke lease.
In ieder geval hebben ze ons hele huis doorzocht. We hebben een grote moestuin en boven laten we onze peperplanten drogen. Ook hebben we op de slaapkamer 1 peperplant onder een lampje van de Ikea.
Nu waren de agenten best vriendelijk, totdat ze met takjes en 2 snoeischaartjes aankwamen. We zijn flink beschuldigd en ondervraagd, met het vermoeden dat er een kwekerij gezeten heeft, en dat we vanaf nu onder de radar zitten.
Zonder iets mee te nemen, en zonder excuus zijn ze vertrokken. Enkel met de mededeling dat er een verslag volgt.
Ik zit er behoorlijk mee. Kunnen we hierna nog wat verwachten? Wat is de procedure hiervoor en komen ze echt na een anonieme melding. Er werd ook nog gevraagd of ik ruzie heb met de buurt, maar ik heb geen ruzie, maar ook geen vriendschappelijke buren. Gewoon neutraal, hoi , doei.
De snoeischaren zijn nog wel op de foto gezet.
Wat zeggen jullie ? Was het gewoon pech, en hoef ik me verder geen zorgen te maken? Want ik maak mezelf behoorlijk gek!!!

maandag 18 november 2019 om 20:37
Ik zit me ineens te bedenken dat ik niet weet hoe het in zijn werk gaat bij een anonieme melding. Is de melding niet anoniem dan gaan ze eerst langs bij de melder. Is het vermoeden sterk dan volgt er een bezoekje bij de verdachte.justagirly schreef: ↑18-11-2019 20:28?
Er was toch juist helemaal niks?
Ik zou hier ook best wel pissed van worden en voor huiszoeking moeten ze wel echt iets hebben dacht ik. Officier van justitie moet toestemming geven.
Dit is wat ik weet.
.
maandag 18 november 2019 om 20:40
Voor 5 plantjes?
Die dingen vreten stroom, dan zou ik ( als ik zou blowen maar dat doe ik niet ) gewoon liever een bezoekje brengen aan de coffeeshop

.
maandag 18 november 2019 om 20:53
Je mag helemaal geen lampen hebben volgens mij, dat zei ik.
En voor 5 plantjes zulke lampen hebben, dan zou je wel heel dom wezen ook.
maandag 18 november 2019 om 20:54
Een huiszoeking n.a.v 1 anonieme melding vind ik iniedergeval te ver gaan.
maandag 18 november 2019 om 20:55
Lampen zijn verdacht en lampen boven plantjes wordt gezien als bedrijfsmatig.justagirly schreef: ↑18-11-2019 20:53Je mag helemaal geen lampen hebben volgens mij, dat zei ik.
En voor 5 plantjes zulke lampen hebben, dan zou je wel heel dom wezen ook.
el4ra wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:09
1.21% gewijzigd
.
maandag 18 november 2019 om 21:41
Precies dit,justagirly schreef: ↑18-11-2019 20:54Een huiszoeking n.a.v 1 anonieme melding vind ik iniedergeval te ver gaan.
Ik bel morgen de wijkagent, ik kan het maar niet loslaten. We hebben echt heel veel meegemaakt in een paar jaar tijd. En mijn man heeft bijv. Nog steeds chemo, en is ontzettend ziek. Zelf probeer ik een eigen zaakje op te zetten, nadat ik zelf gereanimeerd ben. We proberen te genieten en hebben daarom gekozen voor deze auto.
Het voelt gewoon echt als onrecht, afgunst, en het zit de hele dag al zo hoog! En dan nog die foto”s maken van mijn tuingereedschap.
Mijn man zei toen ze weggingen. Ik ben niet boos op jullie, jullie doen jullie werk, maar ik snap het niet. Zegt de agent, nou wij slapen ook weer lekker, maar dan op een kut toon, zonder omkijken ( hij liep al weg).
Het is gewoon het gevoel dat ze je geven. Alsof ze grote criminelen laten lopen.
Rechtsbijstand heb ik helaas niet, maar tot op heden heb ik na Google afstruinen gevonden dat ik een klacht kan indienen.
Dat is misschien een optie nadat ik de wijkagent heb gesproken.
dinsdag 19 november 2019 om 05:59
dinsdag 19 november 2019 om 07:22
Bij ons in de straat is ook een kwekerij geweest, maar niemand van ons heeft ooit iets geroken. Maar toen ging het sneeuwen idd... Ja dat viel wel op, dat dak dat als enige onbedekt bleef.TsumTsum schreef: ↑18-11-2019 17:50Je woont dus in een heel gezellige buurt. Geen idee hoe die peperplantjes ruiken maar als het om een wietplantage zou gaan dan ruik je dat echt wel of ga je dat op een gegeven moment zien. Jaren geleden rook ik om de hoek in de straat steeds een wietlucht maar ik dacht nog ach misschien roken die mensen soms een jointje. Maar toen had het een nacht goed gesneeuwd en overal lag nog sneeuw op de daken behalve bij een huis... Paar dagen later was er een inval.
dinsdag 19 november 2019 om 08:28
Jeetje, wat vervelend. Zo'n invasie in je huis, mensen die overal aankomen, even geen zeggenschap over je eigen huis en spullen. Heel nare ervaring moet dat zijn.
Daar komt natuurlijk inderdaad bij dat je niet weet van wie de meldingen komen en dat voelt unheimisch. Hebben jullie een buurt-app? Dan kun je daar iets in plaatsen, dat er meldingen zijn gekomen en de politie een huiszoeking heeft gedaan en op zoek was naar hennepplanten, maar dat er helemaal niets aan de hand is en dat je het allemaal heel vervelend hebt gevonden. Dat zou ik zelf in elk geval doen, en als er geen app is, briefjes in de bus in een straal van bijvoorbeeld 100 meter om mijn huis.
Verder een goed idee om nog een keer te praten met de wijkagent, die was er immers zelf ook bij. Hij kan vast wel wat meer informatie geven en anders gewoon een luisterend oor bieden.
Daar komt natuurlijk inderdaad bij dat je niet weet van wie de meldingen komen en dat voelt unheimisch. Hebben jullie een buurt-app? Dan kun je daar iets in plaatsen, dat er meldingen zijn gekomen en de politie een huiszoeking heeft gedaan en op zoek was naar hennepplanten, maar dat er helemaal niets aan de hand is en dat je het allemaal heel vervelend hebt gevonden. Dat zou ik zelf in elk geval doen, en als er geen app is, briefjes in de bus in een straal van bijvoorbeeld 100 meter om mijn huis.
Verder een goed idee om nog een keer te praten met de wijkagent, die was er immers zelf ook bij. Hij kan vast wel wat meer informatie geven en anders gewoon een luisterend oor bieden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 november 2019 om 08:37
Ik vind dit bijna onvoorstelbaar... een aantal jaar geleden hebben mijn buren en ik (we woonden op dezelfde verdieping) een melding gedaan van stankoverlast, we roken iets tussen vuilnis en wiet. Ze wilde eigenlijk niet eens langs komen en zouden wel na het weekend komen. Ik ging dat dus echt niet volhouden in die stank en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. Na heel veel moeite doen kwamen ze dan toch een kijkje nemen. En ja hoor; hennepkwekerij.
De buurman of vrouw was waarschijnlijk echt overtuigd dan of er zijn meerdere meldingen gemaakt...
De buurman of vrouw was waarschijnlijk echt overtuigd dan of er zijn meerdere meldingen gemaakt...
dinsdag 19 november 2019 om 14:05
Om uit te leggen wat er gebeurd is en vooral ook wat er níet aan de hand is, want er zullen wellicht meerdere en verschillende meldingen zijn geweest, anders komen ze toch geen huiszoeking doen, lijkt me. Voor verhalen een eigen leven gaan leiden, zou ik het liever zelf aangeven. En in dat briefje ook melden dat het heel vervelend is dat er mensen uit de buurt ongegrond klikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 november 2019 om 14:18
Dat zou ik dan weer niet doen, die mensen komen tenslotte ook niet bij jou aan de deur om eerst eens te vragen of er wat is. Laat ze het nu dan ook maar zelf uitzoeken. En laat ze maar denken. Nee, ik zou me niet zo laten kennen of iets gaan uitleggen. Als ze wat willen weten kunnen ze het ook gewoon vragen.
woensdag 27 november 2019 om 14:11
Op één anonieme melding over hennep een pand in gaan, mag in principe niet. Dan moet er nog iets meer onderzoek worden gedaan om te verifiëren of die melding klopt. (buurtonderzoek, zelf even een kijkje aan de buitenkant nemen, warmtemeting etc) Dat is logisch, anders zou iedere rancuneuze ex waarschijnlijk gretig gebruik maken van het doen van anonieme meldingen... Het kan dus idd interessant zijn om proberen na te vragen wat nou precies de reden was.

woensdag 27 november 2019 om 23:22
donderdag 28 november 2019 om 10:17
Er zal ook wel wat meer gebeurt zijn. De politie heeft geeneens de mankracht om huiszoekingen te doen op basis van (te) weinig informatie.justagirly schreef: ↑18-11-2019 20:54Een huiszoeking n.a.v 1 anonieme melding vind ik iniedergeval te ver gaan.
donderdag 28 november 2019 om 12:22
Hier is ook eens de politie aan de deur geweest om vragen te stellen en of ze even een kijkje mochten nemen.
Ook ik kweek pepers en had destijds een (simpele huis-tuin en keuken) kweekkas op het balkon staan.
Ik weet exact wie de melding heeft gedaan, want mevrouw was de enige die met een dikke grijns op d'r gezicht mij kon vertellen dat ik politie aan mijn deur zou krijgen....
Die vrouw was niet helemaal lekker in d'r bovenkamer en had al vanaf het begin dat ik daar kwam wonen een hekel aan mij.
In die tijd (begin crisistijd) werden bijna elke week wel ergens in de stad wietkwekerijen opgerold, dus ik denk dat daarom de politie polshoogte kwam nemen.
Maar goed, ze hadden al snel door dat het een valse melding was en heb er verder nooit iets meer over gehoord.
Ook ik kweek pepers en had destijds een (simpele huis-tuin en keuken) kweekkas op het balkon staan.
Ik weet exact wie de melding heeft gedaan, want mevrouw was de enige die met een dikke grijns op d'r gezicht mij kon vertellen dat ik politie aan mijn deur zou krijgen....
Die vrouw was niet helemaal lekker in d'r bovenkamer en had al vanaf het begin dat ik daar kwam wonen een hekel aan mij.
In die tijd (begin crisistijd) werden bijna elke week wel ergens in de stad wietkwekerijen opgerold, dus ik denk dat daarom de politie polshoogte kwam nemen.
Maar goed, ze hadden al snel door dat het een valse melding was en heb er verder nooit iets meer over gehoord.