Geld & Recht alle pijlers

Huiszoeking, wat nu

18-11-2019 17:37 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Wil jullie het een en ander voorleggen, omdat ik er toch last van heb.
Mijn man en ik stonden vanmorgen een ei te bakken, toen we een politiebusje voor de deur zagen. Vol nieuwsgierigheid vroegen we ons af waar ze heen zouden gaan. Vol verbazing kwamen ze naar onze woning.
En wel met een huiszoekingsbevel.
Er zouden mma”s gedaan zijn. (Anonieme meldingen).
Ik was compleet flabbergasted.
Mijn man is ziek aan huis, en ik heb een eigen bedrijf. We hebben dan wel een dure auto, maar dat is een leuke lease.

In ieder geval hebben ze ons hele huis doorzocht. We hebben een grote moestuin en boven laten we onze peperplanten drogen. Ook hebben we op de slaapkamer 1 peperplant onder een lampje van de Ikea.

Nu waren de agenten best vriendelijk, totdat ze met takjes en 2 snoeischaartjes aankwamen. We zijn flink beschuldigd en ondervraagd, met het vermoeden dat er een kwekerij gezeten heeft, en dat we vanaf nu onder de radar zitten.
Zonder iets mee te nemen, en zonder excuus zijn ze vertrokken. Enkel met de mededeling dat er een verslag volgt.

Ik zit er behoorlijk mee. Kunnen we hierna nog wat verwachten? Wat is de procedure hiervoor en komen ze echt na een anonieme melding. Er werd ook nog gevraagd of ik ruzie heb met de buurt, maar ik heb geen ruzie, maar ook geen vriendschappelijke buren. Gewoon neutraal, hoi , doei.

De snoeischaren zijn nog wel op de foto gezet.

Wat zeggen jullie ? Was het gewoon pech, en hoef ik me verder geen zorgen te maken? Want ik maak mezelf behoorlijk gek!!!
Klinkt ook best verdacht allemaal.

Maar doe eens gek en neem contact op met een strafrecht advocaat om informatie in te winnen.
Neem even contact op met de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met een (strafrecht) advocaat. Niet omdat jullie iets fout hebben gedaan, maar dat zijn mensen die je precies kunnen uitleggen wat je rechten en plichten zijn, wat je wel kan zeggen en wat niet. Eerste gesprek is vaak gratis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens politie ad deur gehad vanwege mijn buurman. De buurman had z’n ramen afgeplakt met folie, omdat hij niet tegen licht kon vertelde hij mij. Blijkbaar hadden buren gemeld dat hij mss een wietkwekerij had. Heb verteld dat ik weleens bij de buurman binnen was geweest, dat t nogal n zonderling type was, maar dat er geen enkele plant in z’n huis stond.
Wellicht heeft iemand ook n melding gemaakt over jullie.
Cum non tum age
https://moesmeisje.nl/peper-kweken-vensterbank/
Een hele kunst om peperplanten te herkennen.. zal dat het zijn? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ja als er meerdere meldingen zijn gedaan kan het zijn dat ze toch maar nader onderzoek hebben gedaan, vrij grondig zo te horen.
Lijken peperplanten op wietplanten toevallig?

Excuus tja ze hebben hun werk gedaan en het zou zomaar kunnen dat ze nog steeds twijfelen over jullie onschuld en dan komt er sowieso geen excuus.

Lijkt me wel heel bizar om mee te maken zeg. Ik zou toch even contact opnemen met jullie rechtsbijstand als je dat hebt, gewoon voor overleg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou even bij de buren aanbellen met een potje pepers.

En hen daarna in hun gezicht uitlachen.
Je woont dus in een heel gezellige buurt. Geen idee hoe die peperplantjes ruiken maar als het om een wietplantage zou gaan dan ruik je dat echt wel of ga je dat op een gegeven moment zien. Jaren geleden rook ik om de hoek in de straat steeds een wietlucht maar ik dacht nog ach misschien roken die mensen soms een jointje. Maar toen had het een nacht goed gesneeuwd en overal lag nog sneeuw op de daken behalve bij een huis... Paar dagen later was er een inval.
Yep! Dat wordt een streepjespyjama. ;-)
Interessante details, een lampje van de Ikea.
Star² schreef:
18-11-2019 17:52
Interessante details, een lampje van de Ikea.
En een gebakken ei er bij.
Alle reacties Link kopieren
De wijkagent was erbij. We zijn de badkamer aan het verbouwen en de badkuip staat beneden. Hij zei: nu we hier toch voor niets zijn kunnen we hem even met zijn allen naar boven sjouwen. Hij gaf overigens ook meteen aan dat hij al verwacht voor niks te komen, hij kent ons al van een eerder auto ongeluk.

Toen 1 van de jongere agenten bovenkwam zei ze meteen: ja ik heb een lamp, toen zei de wijkagent , ja met pepers, wat een grappig idee 🙈

Het leek gewoon meer een teleurstelling voor de andere 3 dat ze niks vonden. Er is dus ook geen pv. We krijgen alleen een samenvatting ofzoiets. Maar alles was zo overweldigend dat ik nu pas met vragen zit.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-11-2019 17:52
Interessante details, een lampje van de Ikea.
Enkel om aan te geven dat dat ook geen illegale kweeklamp is.
Alle reacties Link kopieren
Het meest waarschijnlijke scenario is dat de een of andere nono-zonder-eigen-leven uit je buurt ervan overtuigd is geweest dat je een hennepkwekerij in je huis had en heeft dit doorgegeven aan de politie.
Heel vervelend maar als jij onschuldig bent dan hoef je je ook niet druk te maken over het feit dat je onder de radar zit dan loopt alles met een sisser af.
el4ra wijzigde dit bericht op 18-11-2019 17:55
0.69% gewijzigd
.
Blauwekikker schreef:
18-11-2019 17:52
De wijkagent was erbij. We zijn de badkamer aan het verbouwen en de badkuip staat beneden. Hij zei: nu we hier toch voor niets zijn kunnen we hem even met zijn allen naar boven sjouwen. Hij gaf overigens ook meteen aan dat hij al verwacht voor niks te komen, hij kent ons al van een eerder auto ongeluk.
Dan is het dus gewoon een overijverige buurman geweest die misschien al wel vaker klachten heeft ingediend tegen andere buren.

Die ze helaas elke keer moeten onderzoeken.


Voordeel is wel dat de badkuip ineens boven is :-).
Dus oom agent heeft je badkuip naar boven gesjouwd?

Laat ze ook maar even bij mij komen dan, ik heb ook nog wel wat exotische plantjes en sjouwwerk.
Je OP komt heel anders over dan je 2de bericht..
Alle reacties Link kopieren
Blauwekikker schreef:
18-11-2019 17:52
De wijkagent was erbij. We zijn de badkamer aan het verbouwen en de badkuip staat beneden. Hij zei: nu we hier toch voor niets zijn kunnen we hem even met zijn allen naar boven sjouwen. Hij gaf overigens ook meteen aan dat hij al verwacht voor niks te komen, hij kent ons al van een eerder auto ongeluk.

Toen 1 van de jongere agenten bovenkwam zei ze meteen: ja ik heb een lamp, toen zei de wijkagent , ja met pepers, wat een grappig idee 🙈

Het leek gewoon meer een teleurstelling voor de andere 3 dat ze niks vonden. Er is dus ook geen pv. We krijgen alleen een samenvatting ofzoiets. Maar alles was zo overweldigend dat ik nu pas met vragen zit.
Even naar 0900-TUIG bellen en vragen om een gesprek met de wijkagent?
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2019 18:00
Dus oom agent heeft je badkuip naar boven gesjouwd?

Laat ze ook maar even bij mij komen dan, ik heb ook nog wel wat exotische plantjes en sjouwwerk.
Even je buren inseinen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie niks crimineels, illegaals of fouts hebben gedaan, hoef je nergens voor te vrezen.
...
Alle reacties Link kopieren
Excuses maken naar iemand suggereert dat je een fout hebt gemaakt. Dus het is logisch dat ze geen excuses naar jullie maken, ze hebben gewoon hun werk gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel Belgen heb je nodig om 1 ei te bakken?
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2019 18:00
Dus oom agent heeft je badkuip naar boven gesjouwd?

Laat ze ook maar even bij mij komen dan, ik heb ook nog wel wat exotische plantjes en sjouwwerk.
Ik moet ook nog wat spullen naar boven sjouwen. Ik heb een overwinter lamp voor mijn plantjes :idee:
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
18-11-2019 17:45
https://moesmeisje.nl/peper-kweken-vensterbank/
Een hele kunst om peperplanten te herkennen.. zal dat het zijn? :bonk:
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven