Geld & Recht alle pijlers

Hulp bij bezwaar aub!!

29-03-2016 12:36 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben echt ontzettend boos en hoop dat iemand me wilt helpen. Ik heb laatst mijn auto uitgeleend, nu is het zo dat diegene een aantal verkeersovertredingen heeft gemaakt maar was gevlucht. Ik liep samen met mijn vriend in de buurt van de stad waar ook de auto ergens stond. Ik ben toen aangehouden omdat de auto op mijn naam staat en ik dus volgens hum die verkeersovertredingen heb gemaakt. Ik heb die dag ook alcohol gedronken en heb dus ook moeten blazen. Ik ben niet in mijn auto aangehouden, en krijg een boete thuis gestuurd van 550 euro. Dit is zo onterecht. Kan iemand mij aub helpen met het bovenstaande, in nette woorden bij elkaar zetten.

Aubbb:( ik ben er zo slecht in
Als je dat verhaal van die foto niet kan verklaren, zie ik geen zinnig bezwaar ontstaan. Wie je ook helpt.
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:01:

[...]

Dit is precies het verhaal! Maar is het niet handig om alsnog die bezwaar te schrijven.. Dat was ook het advies wat ik heb gekregenen van wie kreeg je dat advies?
Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaakt
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:02:

Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaaktDus een toevallig passerende agent had een járen oude foto van jou op zijn telefoon??
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaaktOh dus je hebt al het nodige op je kerfstok.

Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaaktWant je bent al eerder in aanraking gekomen met de politie? Het wordt er niet beter op...
quote:pejeka schreef op 29 maart 2016 @ 13:04:

[...]

Dus een toevallig passerende agent had een járen oude foto van jou op zijn telefoon??En dus blijkbaar een telefoon die ook al jaren oud was

Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaakt

Ah, dus die hebben ze gevonden omdat ze zochten op wiens naam het kenteken stond, en toen kwamen ze bij jou uit. Ze hebben dus niet gezien dat jij achter het stuur zat? Dan acht ik een bezwaar nog wel mogelijk.

Ik denk dat je niet meer moet schrijven dan: "bij deze teken ik bezwaar aan tegen de boete mbt het rijden onder invloed, ik zat niet in de auto toen ik werd aangehouden."

Heb je rechtsbijstand? Leg hen het verhaal dan eens uit.

Wel bijzonder, mijn foto hebben ze niet op het bureau...
Waar stond je auto, bij je huis of elders?
Het is niet zomaar een telefoon, ik weet toch ook niet wat voor apparaat het precies was. Het zag er wel als een telefoon uit, ze waren op zoek naar de bestuurder. En ja ik ben eerder in aanmerking gekomen met de politie maar dat veranderd de zaak toch niet.
Dit wordt hoe langer hoe mooier.

Leuke vrienden heb je ook TO, jouw auto lenen en overtredingen maken en dan rennen voor de politie.
quote:pejeka schreef op 29 maart 2016 @ 13:04:

[...]

Dus een toevallig passerende agent had een járen oude foto van jou op zijn telefoon??Lijkt mij eerder dat haar foto in een database zit en de politie daarop kan inloggen met hun telefoon ofzo.
quote:loisnvt schreef op 29 maart 2016 @ 13:06:

Waar stond je auto, bij je huis of elders?Elders
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:07:

Het is niet zomaar een telefoon, ik weet toch ook niet wat voor apparaat het precies was. Het zag er wel als een telefoon uit, ze waren op zoek naar de bestuurder. En ja ik ben eerder in aanmerking gekomen met de politie maar dat veranderd de zaak toch niet.

Natuurlijk veranderd dat de zaak wel.

Beetje naief om te denken dat ze je (criminele) verleden niet bekijken en mee laten wegen.
quote:loisnvt schreef op 29 maart 2016 @ 13:08:

[...]

Lijkt mij eerder dat haar foto in een database zit en de politie daarop kan inloggen met hun telefoon ofzo.Jaa dat was het ook, maar volgens mij krijgt derest het gevoel alsof ik dit bij elkaar lieg. Waarom zou ok?

Het is niet zomaar een telefoon, ik weet toch ook niet wat voor apparaat het precies was. Het zag er wel als een telefoon uit, ze waren op zoek naar de bestuurder. En ja ik ben eerder in aanmerking gekomen met de politie maar dat veranderd de zaak toch niet.In aanraking gekomen bedoel je! En ja, het veranderd de zaak zeker als dit ook was voor verkeersovertredingen (wellicht icm alcohol).

En ja ik ben eerder in aanmerking gekomen met de politie maar dat veranderd de zaak toch niet.In aanraking, in plaats van aanmerking. En ja, dat verandert de zaak wel. Dat laat in ieder geval zien dat je niet van onbesproken gedrag bent, waardoor je meteen al een 1-0-achterstand hebt op iemand die in z'n hele leven nog nooit met de politie in aanraking is gekomen. En dan heb je ook nog van die onbetrouwbare kennissen die een stopteken negeren en vluchten voor de politie (en aan wie jij zonder problemen je auto uitleent). Tsja, dat zegt toch wel iets over iemand, lijkt me.
Ik begrijp het ook nog niet helemaal. Je leende je auto uit, die persoon maakte overtredingen en sloeg op de vlucht. Waar is die vriend heen gegaan dan? Had jij de sleutels van de auto bij je? Gaat die vriend nu de overige bekeuringen betalen?
Zoek een advocaat TO.
quote:loisnvt schreef op 29 maart 2016 @ 13:11:

[...]

In aanraking gekomen bedoel je! En ja, het veranderd de zaak zeker als dit ook was voor verkeersovertredingen (wellicht icm alcohol).Dit was om totaal iets anders, maar ik ben uiteindelijk onschuldig verklaard. Maar blijkbaar blijft het toch zitten in het systeem
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:08:

[...]

EldersIk probeer het verhaal te begrijpen. Dus de auto is elders dan bij jouw huis aangetroffen en vlak na de verkeersovertredingen is de politie op zoek gegaan en jij liep toevallig in de buurt van je auto en heeft de politie 'gemakshalve' aangenomen dat jij deze ook bestuurde?
quote:loisnvt schreef op 29 maart 2016 @ 13:14:

[...]

Ik probeer het verhaal te begrijpen. Dus de auto is elders dan bij jouw huis aangetroffen en vlak na de verkeersovertredingen is de politie op zoek gegaan en jij liep toevallig in de buurt van je auto en heeft de politie 'gemakshalve' aangenomen dat jij deze ook bestuurde?Jaa dat is het verhaal!

Dat was een foto van een paar jaar terug die op het bureau was gemaakt ah ja.
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:09:

[...]

Jaa dat was het ook, maar volgens mij krijgt derest het gevoel alsof ik dit bij elkaar lieg. Waarom zou ok?Ik heb niet het gevoel dat je de boel bij elkaar liegt maar dat je volstrekt onvolledig bent. Waarom je zou? Geen idee. Maar het is basisles 1 voor advocaten: uw client liegt.
quote:Rosmaya schreef op 29 maart 2016 @ 13:14:

[...]

Dit was om totaal iets anders, maar ik ben uiteindelijk onschuldig verklaard. Maar blijkbaar blijft het toch zitten in het systeemDenk je nu echt dat de politie met de foto's van alle onschuldig verklaarde mensen rond blijft lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven