Hulp nodig
woensdag 13 juli 2016 om 13:06
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
En daarvoor heb je een verklaring van een behandelend arts? Op jouw leeftijd een burnout met 30 uur werk lijkt me onwaarschijnlijk, of er moet een onderliggende (psychische) kwaal zijn waardoor je minder belastbaar bent. Dat kan. Maar dan zit je in een hulptraject mag ik aannemen.
Als dat niet het geval is denk ik dat je aan een ongelooflijk lastig syndroom lijdt: het slachtoffersyndroom en daar zijn helaas geen artsen voor.
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
En daarvoor heb je een verklaring van een behandelend arts? Op jouw leeftijd een burnout met 30 uur werk lijkt me onwaarschijnlijk, of er moet een onderliggende (psychische) kwaal zijn waardoor je minder belastbaar bent. Dat kan. Maar dan zit je in een hulptraject mag ik aannemen.
Als dat niet het geval is denk ik dat je aan een ongelooflijk lastig syndroom lijdt: het slachtoffersyndroom en daar zijn helaas geen artsen voor.
woensdag 13 juli 2016 om 13:06
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Gelukszoekers zijn toch mensen die niet willen werken maar wel menen dat ze overal RECHT op hebben???? Je praat tegen jezelf meisje. En je hoeft niet zo bozig te reageren hoor. Het is niet MIJN probleem, ik probeer je alleen te helpen. Maar als jij niet kunt werken, niet wil verhuizen, maar wel schulden kunt veroorzaken, waarom vraag je dan hier om hulp? Of verwacht je hier dat iemand de portemonnee trekt (dat vroeg ik ook al eerder)?
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Gelukszoekers zijn toch mensen die niet willen werken maar wel menen dat ze overal RECHT op hebben???? Je praat tegen jezelf meisje. En je hoeft niet zo bozig te reageren hoor. Het is niet MIJN probleem, ik probeer je alleen te helpen. Maar als jij niet kunt werken, niet wil verhuizen, maar wel schulden kunt veroorzaken, waarom vraag je dan hier om hulp? Of verwacht je hier dat iemand de portemonnee trekt (dat vroeg ik ook al eerder)?
Aan het typen...............
woensdag 13 juli 2016 om 13:07
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.Je kunt ook een andere baan zoeken waar je eventueel meer kunt verdienen. En dan ook werken op andere tijden.
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.Je kunt ook een andere baan zoeken waar je eventueel meer kunt verdienen. En dan ook werken op andere tijden.
woensdag 13 juli 2016 om 13:07
[quote]Doreia schreef op 13 juli 2016 @ 13:05:
[...]
Dat kun je dan middels een medische onderbouwing aan vragen en ontheffing krijgen van de sollicitatieplicht voor die 10 uur.
Jouw voordeel in de schuldsanering is dat je, mits je er niet voortijdig uit wordt gezet omdat je je niet aan de eisen houdt, voor je 30e schuldenvrij bent. Dat ben je nu niet. En als er nu een nieuwe schuld bijkomt, die het nodig vind om beslag op je inkomen te leggen, dan stort je begroting als een kaartenhuis ineen en ben je verder van huis. Dit kan je allemaal ook bij de kredietbank te horen krijgen.[/quot
..
[...]
Dat kun je dan middels een medische onderbouwing aan vragen en ontheffing krijgen van de sollicitatieplicht voor die 10 uur.
Jouw voordeel in de schuldsanering is dat je, mits je er niet voortijdig uit wordt gezet omdat je je niet aan de eisen houdt, voor je 30e schuldenvrij bent. Dat ben je nu niet. En als er nu een nieuwe schuld bijkomt, die het nodig vind om beslag op je inkomen te leggen, dan stort je begroting als een kaartenhuis ineen en ben je verder van huis. Dit kan je allemaal ook bij de kredietbank te horen krijgen.[/quot
..
woensdag 13 juli 2016 om 13:07
woensdag 13 juli 2016 om 13:08
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Ja, stel je voor dat zo iemand ons , laten we zeggen, 15.000 euro kost. Zou dat even afschuwelijk zijn. O, wacht,......
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Ja, stel je voor dat zo iemand ons , laten we zeggen, 15.000 euro kost. Zou dat even afschuwelijk zijn. O, wacht,......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 juli 2016 om 13:08
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Met een schuld van 15.000 euro op je 24e, nota bene een burn out van 3 dagen werken en straks een uitkering erbij, kun je het je niet veroorloven om op anderen neer te kijken die net als jij op zoek zijn naar een financieel betere situatie zonder er veel voor te hoeven doen.
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Met een schuld van 15.000 euro op je 24e, nota bene een burn out van 3 dagen werken en straks een uitkering erbij, kun je het je niet veroorloven om op anderen neer te kijken die net als jij op zoek zijn naar een financieel betere situatie zonder er veel voor te hoeven doen.
woensdag 13 juli 2016 om 13:09
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Ga je schamen! Wat een dubbele moraal zeg! Jij wil je kont niet van de bank halen, je handen niet uit de mouwen steken en hoopt dat die schuld die je zelf gemaakt hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt. Je zit potverdorie als 24 jarige in een huis waarvoor je nog subsidie krijgt ook!
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.Ga je schamen! Wat een dubbele moraal zeg! Jij wil je kont niet van de bank halen, je handen niet uit de mouwen steken en hoopt dat die schuld die je zelf gemaakt hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt. Je zit potverdorie als 24 jarige in een huis waarvoor je nog subsidie krijgt ook!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 13 juli 2016 om 13:10
quote:beeertje schreef op 13 juli 2016 @ 13:06:
[...]
Gelukszoekers zijn toch mensen die niet willen werken maar wel menen dat ze overal RECHT op hebben???? Je praat tegen jezelf meisje. En je hoeft niet zo bozig te reageren hoor. Het is niet MIJN probleem, ik probeer je alleen te helpen. Maar als jij niet kunt werken, niet wil verhuizen, maar wel schulden kunt veroorzaken, waarom vraag je dan hier om hulp? Of verwacht je hier dat iemand de portemonnee trekt (dat vroeg ik ook al eerder)?Een gelukzoeker wil per definitie niet werken ????
[...]
Gelukszoekers zijn toch mensen die niet willen werken maar wel menen dat ze overal RECHT op hebben???? Je praat tegen jezelf meisje. En je hoeft niet zo bozig te reageren hoor. Het is niet MIJN probleem, ik probeer je alleen te helpen. Maar als jij niet kunt werken, niet wil verhuizen, maar wel schulden kunt veroorzaken, waarom vraag je dan hier om hulp? Of verwacht je hier dat iemand de portemonnee trekt (dat vroeg ik ook al eerder)?Een gelukzoeker wil per definitie niet werken ????
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 juli 2016 om 13:10
Wel mooi dat je geen reactie geeft op de mensen die serieus reageren, maar alleen in de verdediging schiet.
Wat wil je precies met dit topic bereiken?
Ga hulp zoeken via je huisarts voor je 'burn-out', ga hulp zoeken voor je schulden, en hou aub op over gelukszoekers aangezien jij dat ook bent wanneer je je handje ophoudt om extra bijstand te krijgen.
Je bent 24, en nu al in deze situatie... Ik wens je succes en hoop dat je je toekomst kunt omgooien!
Wat wil je precies met dit topic bereiken?
Ga hulp zoeken via je huisarts voor je 'burn-out', ga hulp zoeken voor je schulden, en hou aub op over gelukszoekers aangezien jij dat ook bent wanneer je je handje ophoudt om extra bijstand te krijgen.
Je bent 24, en nu al in deze situatie... Ik wens je succes en hoop dat je je toekomst kunt omgooien!
woensdag 13 juli 2016 om 13:11
quote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.En hoe noem je jezelf dan? Je wil vooral niet meer werken om je schulden af te lossen want oeps, daar word je moe van.
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ik ga mun huis niet uit ik heb een sociale huurwoning die laat ik niet zomaar gaan in deze tijden met al die gelukzoekers.En hoe noem je jezelf dan? Je wil vooral niet meer werken om je schulden af te lossen want oeps, daar word je moe van.
woensdag 13 juli 2016 om 13:11
quote:Oudblond schreef op 13 juli 2016 @ 13:09:
[...]
Ga je schamen! Wat een dubbele moraal zeg! Jij wil je kont niet van de bank halen, je handen niet uit de mouwen steken en hoopt dat die schuld die je zelf gemaakt hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt. Je zit potverdorie als 24 jarige in een huis waarvoor je nog subsidie krijgt ook!Sommige mensen zou je bij kop en kont moeten pakken en weer bij hun ouders op de stoep mogen zetten. " ga nog maar even oefenen " .
[...]
Ga je schamen! Wat een dubbele moraal zeg! Jij wil je kont niet van de bank halen, je handen niet uit de mouwen steken en hoopt dat die schuld die je zelf gemaakt hebt als sneeuw voor de zon verdwijnt. Je zit potverdorie als 24 jarige in een huis waarvoor je nog subsidie krijgt ook!Sommige mensen zou je bij kop en kont moeten pakken en weer bij hun ouders op de stoep mogen zetten. " ga nog maar even oefenen " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 juli 2016 om 13:12
Nina, je opent dit topic met het bericht dat je tekort komt. Dan vraag ik waarom jij dat denkt en hoeveel je tekort denkt te komen en zeg je dat je niet tekort komt. Wat is het nu en wat is je probleem????????
.
quote:NINANINAA SCHREEF:
Nu verdien ik per maand 900 euro inclussief vakantie geld daarnaast heb ik een appartament en vaste lasten. Nu kom ik tekort en verdien ik te weinigquote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.
.
quote:NINANINAA SCHREEF:
Nu verdien ik per maand 900 euro inclussief vakantie geld daarnaast heb ik een appartament en vaste lasten. Nu kom ik tekort en verdien ik te weinigquote:NinaNinaa schreef op 13 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Ik kom niks te kort de gemeente zegt dat ik aanvullende uitkering aan moet vragen om in aanmerking te komen voor schuldsanering ik trek het niet om meer te werken.