Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek zonder eigendom

01-08-2020 22:06 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik even meningen lezen van anderen.

Mijn man wil dat ik afzie van mijn aandeel in het eigendom van het huis, maar de bank wil niet mijn aansprakelijkheid voor de hypotheek overschrijven op mijn man. Nu wil mijn man dat ik toch afzien van mijn aandeel in het eigendom.
Dit wil ik niet, omdat het me gekkenwerk lijkt om aansprakelijk te zijn voor een paar ton schuld zonder dat daar een onderpand tegenover staat.
Mijn man vindt mij onredelijk, omdat hij het huis gebouwd heeft.
Ben ik onredelijk? En zo ja, hoe veilig is een aansprakelijkheid hypotheek zonder een aandeel in het eigendom? Loopt dat wel los in de praktijk?
Alle reacties Link kopieren
Scheiden kost niet zoveel geld. Daar moet je het niet voor laten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zat dit ook alweer? Je bent nog getrouwd, in gemeenschap van goederen of onder huwelijksvoorwaarden?
De verdeling is rond maar de scheiding nog niet aangevraagd?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
We waren en zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden. Vergaande huwelijkse voorwaarden. Om goederen of geld apart te houden hoeven we niet meer te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-02-2021 11:28
We waren en zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden. Vergaande huwelijkse voorwaarden. Om goederen of geld apart te houden hoeven we niet meer te scheiden.
Ja, zoiets dacht ik al maar ik wist het niet meer zeker. Mooi dat het gelukt is!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
10-02-2021 14:19
Ja, zoiets dacht ik al maar ik wist het niet meer zeker. Mooi dat het gelukt is!
Ja, het is beter dat het nu geregeld is. Een scheiding is nu minder dringend en is uiteindelijk eenvoudig geregeld. Helaas krijg ik daar geen korting voor. :-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet scheiden dan?
Is dat omdat je het 'conflict' liever niet aangaat of...?
Alle reacties Link kopieren
Omdat het best kostbaar is en ik nu eerst een paar andere zaken moet regelen en betalen die wel nog zo snel mogelijk in orde moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-02-2021 20:18
Omdat het best kostbaar is en ik nu eerst een paar andere zaken moet regelen en betalen die wel nog zo snel mogelijk in orde moeten zijn.
Daarom nam ik de helft van de overwaarde juist wel aan, dan kon ik de dure advocaat betalen..
Wat mijn advocaat fout deed was er geen termijn aan verbinden. Het duurde en het duurde maar..
Succes met het laatste stukje!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel een termijn waarop je de scheiding in gang wil gaan zetten? Hoeveel geld denk je dat de scheiding gaat kosten? Waarom wordt dat duur als het allemaal zo goed op papier geregeld/gescheiden is en eenvoudig geregeld kan?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
12-02-2021 09:43
Heb je wel een termijn waarop je de scheiding in gang wil gaan zetten? Hoeveel geld denk je dat de scheiding gaat kosten? Waarom wordt dat duur als het allemaal zo goed op papier geregeld/gescheiden is en eenvoudig geregeld kan?
Termijn: volgend jaar.
De scheiding is misschien niet duur als je een gemiddeld salaris hebt. Voor mij is het duur, omdat ik een laag salaris heb en mijn kosten tamelijk hoog zijn in vergelijking met dat salaris. Dat is de prijs voor zelfstandigheid.
En zoals gezegd, ik wil een paar andere zaken ook notarieel geregeld hebben nu en daar moet ik een paar maanden voor sparen om dat weer bij te spijkeren.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
12-02-2021 11:22
Termijn: volgend jaar.
De scheiding is misschien niet duur als je een gemiddeld salaris hebt. Voor mij is het duur, omdat ik een laag salaris heb en mijn kosten tamelijk hoog zijn in vergelijking met dat salaris. Dat is de prijs voor zelfstandigheid.
En zoals gezegd, ik wil een paar andere zaken ook notarieel geregeld hebben nu en daar moet ik een paar maanden voor sparen om dat weer bij te spijkeren.

Ah, ik had niet door dat je het over regelen bij de notaris had (waar dus kosten aan zitten).

Ik weet eigenlijk niet of er nog risico's zitten aan het uitstellen van een scheiding als je op HV getrouwd bent. Misschien dat niet alles zo dichtgetimmerd zou zitten als je denkt? Heb jij dat zelf helder? Misschien een meelezende forummer die in het algemeen hier iets over zou kunnen zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven